Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecomode ayarlanabiliyor mu? Nedir ?


Fazıl Arslangiray

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

ortalama tüketim ekranından sağ oka basın.

 

Buldum Ozan Abi Sağ Oka basınca şekiller çıktı sonra Okeye basınca yaprakları gezebiliyoruz. Ümit'in ki gibi benim de hepsi 5 yaprak yanmış ama Ecomode Hız 2 yaprak yanmış. Sıfırlamadan sonra devamlı şehiriçi kullandığım için sanırım. Ortalama hızım 26 km çünkü

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar merhaba ben de yeni bir focus sahibiyim aracım düz vites 1,6 atm motor, konuyu okurken bildiklerimin aksine sürüş teknikleri gördüm tasarruf yapmak için daha önce aynı yöntemle 2001 vectra ve 2010 avensis'te (focus üçüncü aracım) tasarruf sağlamıştım ancak bu arabada yeni olduğundan mıdır nedir çok harcıyorum aracı agresif kullanmaya korkuyorum  ^_^ cüzdan boşalacak. Aracı uzun yolda hangi hızlarda kullanıyorsunuz hız sabitleyici tasarruf sağlıyor mu merak ediyorum. Birde vites yükseltme göstergesinin mantığını tam anlayamadım rampa tırmanırken 2000 deviri görmeden vites değiştir diyor düz yolda bile değişirsek araç boğulur alt devirde de motor canlanana kadar çok fazla yakıt yakar bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Fuat Yetişkin,hayırlı olsun. 

Araç yeniyken bazı uyumsuzluklar olabilir haliyle...

Burada genel bazı kuralları yazmıştım.

Her ne kadar 1.0EB motor için geçerli olsa da 1.6 Atmosferik için de kabaca geçerlidir, devire bir 500dd, hızlara da 10 km/h ekleyin oldu bitti.

Atmosferik motorlar düşük devirde fazla tork üretmedikleri için güçsüzlük hissi verirler, düşük devirden ani hızlanmalarda kendinizi iyi hissetmezsiniz.

Ancak bu az yakmalarına engel değildir, Ne kadar düşük devir o kadar az tüketim, tabii 1000 dd altına düşmemek koşulu ile.

Açıkcası yokuş yukarı atmosferik motorda 2000 dd'da değiştirmeye çok yeltenmez en azından 3000-3500 civarına gelmesini beklerdim, o da akıcılığı kaybetmemek için, ekonomi için değil.

Oturur zamanla her şey yerli yerine...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkür ederim.

Eski bilgilerim, öğrendiklerim ve tecrübelerimle motorun en ekonomik devrinin 2-2,5 devir aralığı olduğunu düşünüyorum ve bu güne kadar böyle idi 2000 devirin altına hiç bir şekilde düşmemeye çalışırım uzun yol hızımı da 85-90'a sabitler giderdim anlaşılan bu arabada bildiklerimizi değiştirmemiz gerekiyor. Cem Bey peki hız sabitleyici yakıt sarfiyatına nasıl bir etki eder 100 km'lik bir mesafede tasarruf mu sağlar fazla mı yaktırır sizin ekonomik kullanma yöntemelriniz neler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkür ederim.

Eski bilgilerim, öğrendiklerim ve tecrübelerimle motorun en ekonomik devrinin 2-2,5 devir aralığı olduğunu düşünüyorum ve bu güne kadar böyle idi 2000 devirin altına hiç bir şekilde düşmemeye çalışırım uzun yol hızımı da 85-90'a sabitler giderdim anlaşılan bu arabada bildiklerimizi değiştirmemiz gerekiyor. Cem Bey peki hız sabitleyici yakıt sarfiyatına nasıl bir etki eder 100 km'lik bir mesafede tasarruf mu sağlar fazla mı yaktırır sizin ekonomik kullanma yöntemelriniz neler

 

Hız sabitleyicisi ekonomik kullanabilen sürücü için gereksiz olabiliyor. Sadece ekonomi için düz yolda kullanmanızı tavsiye ederim tırmanma ve inişler için tecrübe etmeniz lazım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.