Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford 1.0 Lt Ecoboost Motoru 16 Dünya Hız Rekoru Kırdı!


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

bence 4,45 lt sallama. o şartlarda daha fazla yakar.

Siz bence ne yarışması olduguna dikkat edin, hızlı gitme yarışması degil bu, tüketim yarışması ve yarışmalar firmaların ben bunu yaktım demesiyle sonuçlandırılmaz birden fazla marka katılıyor oraya.

Size göre sallama! olmasını değiştirmek için uğraşmıyorum. Genel Bilgilendirme amaçlıdır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bence 4,45 lt sallama. o şartlarda daha fazla yakar.

Parkuru gittin gördün, bu motorlu arabayı orada sürdün, yarışma ve sürüş şartlarını dikkate aldın ve sonunda edindiğin izlenimlere dayanarak bu yorumu yapıyorsun sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu rallide amaç zamana karşı kazanmak mı yoksa az tüketim yakalamak mıydı acaba? O tür organizasyonlarda oluyor, belli bir parkurda en az tüketim yakalayarak kazanılan.

Yönetmelikten alıntıdır:

"An Eco Rally is a Regularity Driving Test Event counting towards the FIA Alternative Energies Cup.

The purpose of the Eco-Rallies is the promotion of new technology vehicles designed to conserve energy and emit the smallest possible quantities of pollutants and CO2. It is also aimed at encouraging drivers to change their driving habits, giving priority to the protection of the environment and to the sustainability of the transport sector through the use of alternative fuels and electricity as their vehicle’s propelling energy sources.

In the FIA Alternative Energies Cup Eco-Rallies there is usually a main field of competition for which a classification is submitted to the FIA and on the basis of which the FIA Cup points are allocated—and a secondary one, at the organizer’s discretion, which is the promotion of eco-driving techniques and energy conservation achieved by the competitors

The main field of competition, for which FIA Cup points are allocated, is the evaluation of the competitors’ capability to respect accurately the time schedule of the whole event, as planned by the organizers. This is expressed in the form of consecutive “ideal times” for the movement of the cars from one time control to the next, and additionally their capability of driving through all the “Regularity stages” maintaining steadily and exactly the time imposed by the organizers obligatory speed for each one of them

The secondary field of competition is the evaluation of the competitors’ capability to drive the whole itinerary using their best eco-driving techniques and trying to consume the smallest possible quantity of energy. It is also a forum for manufactures to test and show their new techniques for a lower consumption of energy.

It is important to highlight the fact that Eco-Rallies are not “speed” events and that consequently there is no need for any specific safety equipment for the participating vehicles and their crews. All Electric, Hybrid and

Alternative Fuel vehicles officially registered to drive on the public roads are considered to be eligible to participate."

Meali:

- Tescil edilerek trafiğe çıkan alternatif yakıtlı araçlar kullanılıyor

- Değişik kategoriler var

- Hız yarışı değil, ancak verilen bir zaman çizelgesi var ve buna uymak zorunlu. Uzunluğu belli bir parkurda genelde 60 km/h ortalama tutturulacak bir zaman belirleniyor. Erken de, geç de gelen ceza puanı alıyor.

- Değerlendirme iki kriterde yapılıyor:

1 Zamanlara tamamiyle uydu mu?

2. Bunu yapabildiyse kim daha ekonomik kullandı?

Bu yarışlar son iki yıl içerisinde giderek artarak FIA nezdinde resmileşti ve çok çetin geçiyor.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yarışı tam gaz geçilen bir parkur olarak düşünmemek gerek anlamında sormuştum. Gerçek yakıt tüketimi açısından bu yarış şartlarında araçları görmek çok daha bilgilendirici. Fabrika tüketim değerleri çok sentetik oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Parkuru gittin gördün, bu motorlu arabayı orada sürdün, yarışma ve sürüş şartlarını dikkate aldın ve sonunda edindiğin izlenimlere dayanarak bu yorumu yapıyorsun sanırım.

Siz bence ne yarışması olduguna dikkat edin, hızlı gitme yarışması degil bu, tüketim yarışması ve yarışmalar firmaların ben bunu yaktım demesiyle sonuçlandırılmaz birden fazla marka katılıyor oraya.

Size göre sallama! olmasını değiştirmek için uğraşmıyorum. Genel Bilgilendirme amaçlıdır.

parkuru gidip görmeye gerek yok zaten resmin altındaki yazıda nasıl olduğu yazıyor. Bende fordun fransada yaklaşık 600 km lik etapda yaptırmış olduğu testin verilerini yazıyım. ( parkurlar benzer parkurlar, hatta fransadaki testin 2. etabı 180 millik kısmıda otoyolda yapılıyor.)

"1. etap varış: Sonunda , mense 7.1 ortalama ile vardık. Böyle virajlı şaşırtıcı ve rampalı bir yolda oldukça güzel bir rekor.(260 km) Kısa bir duruştan sonra yolumuza mens- lausanneye devam ettik.

2. etap varış:Böylece lausannedeki ford oteline vardık. Araç ortalama 6.3 l/100 km tüketmişti. Bu değer böyle bir yol için kötü değil. Ve verimli bir motor olma adına 6.3 l/100 km büyük bir başarı değil."

bu değerde gerçek hayatta ve gerçek sürücü profiline uygun ve aracın yakıt tüketimlerini test etmek için fordun yaptırmış olduğu bir test.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yukarda verilen haberin ford ile ilgisi yok..

Neyse siz öyle bilin bunu değiştiremeyiz sonuçta.

Güven meselesi..

Ayrıca sizin yazdığınız hatalı demiyor kimse o ayrı , bu ayrı.. Yalan beyan olması imkansız gibi bişey.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araç ortalama 6.3 l/100 km tüketmişti. Bu değer böyle bir yol için kötü değil. Ve verimli bir motor olma adına 6.3 l/100 km büyük bir başarı değil."

bu değerde gerçek hayatta ve gerçek sürücü profiline uygun ve aracın yakıt tüketimlerini test etmek için fordun yaptırmış olduğu bir test.

Sevgili kardeşim yazının devamını da alıntılasaydın şu cümlelere de rastlayacaktık:

" It is then when you reflect that you've led a 1 litre three cylinder engine as if it had been a normal diesel low-power, and under conditions very bad to achieve good consumption, and always going to a good rhythm. It is why, in the end the taste very good. And we are confident that a more favourable road, we would have reached almost the 5 l / 100 km."

Meali:

Büyük bir başarı değil gibi görünse de 1 litrelik 3 silindirli motorun düşük güçlü normal bir dizel gibi, düşük tüketim sağlanmasının çok zor olduğu koşullarda ve sürekli akıcı bir ritim ile kullanıldığı düşünüldüğünde durum değişmektedir. Sonuçta bu nedenlerle keyif/zevk düzeyi çok yüksek. Ve eminiz ki daha iyi yol şartlarında 5 l/100km tüketime ulaşmamız mümkün olurdu.

Kaynak: http://motorhq.org/page/8357.html

Ve evet bu yazı Ford'un yaptırdığı bir test değil, bağımsız test kurumlarına Ford'a araç tahsisi ile ortaya çıkan bireysel bir yazı, kurumsal değil.

Kaldı ki konuyla alakası yok, çünkü bu araç testi, diğeri ise yarışma.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

And we are confident that a more favourable road, we would have reached almost the 5 l / 100 km."

more favourable road ile bu eco rallideki yoldan bahsetmiyor sanırım.sizlerinde gördüğü üzere yani rampasız hızını sabit tutup hızlanma yavaşlama yapmayacağı düz bir yoldan bahsediyor, sayın hocam. ancak eco rallide yolun more favourable olmadığı açıkça görülüyor.

bu motor üzerinde nisan ayında çok araştırma yaptım. alıp almamak için çok düşündüm.internette bulunan denemelerin çoğunda bu motor için bahsedilen fabrika değerlerine yaklaşılamıyor bile. youtube da bunla ilgili videolar var. konu ile ilgili makalelerin bazılarında "on the right food " deyimi ile ifade ettikleri gibi gününüzde olursanız yol şartları uygun olursa v.s testte elde ettikleri tüketimi biraz daha düşürürsünüz diyor yorumcular. burda söylenen o.

eco ralli olayında elde edilen 4,5 lt olayına gelince, bana hala göze sürülen bir sürmeden öte gözükmüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

more favourable road ile bu eco rallideki yoldan bahsetmiyor sanırım.sizlerinde gördüğü üzere yani rampasız hızını sabit tutup hızlanma yavaşlama yapmayacağı düz bir yoldan bahsediyor, sayın hocam. ancak eco rallide yolun more favourable olmadığı açıkça görülüyor.

bu motor üzerinde nisan ayında çok araştırma yaptım. alıp almamak için çok düşündüm.internette bulunan denemelerin çoğunda bu motor için bahsedilen fabrika değerlerine yaklaşılamıyor bile. youtube da bunla ilgili videolar var. konu ile ilgili makalelerin bazılarında "on the right food " deyimi ile ifade ettikleri gibi gününüzde olursanız yol şartları uygun olursa v.s testte elde ettikleri tüketimi biraz daha düşürürsünüz diyor yorumcular. burda söylenen o.

eco ralli olayında elde edilen 4,5 lt olayına gelince, bana hala göze sürülen bir sürmeden öte gözükmüyor.

Sevgili adaşım....

Konu 1.0 Ecoboost'un bir yakıt cimrisi olduğu iddiası değil, fabrika verilerine ulaşır iddiası da değil, yarışmada elde edilen değerlerin günlük yaşamda tekrarlanabilir olduğu hiç değil.

Konu senin FIA gibi saygın bir kuruluşun patronajında yapılmış ve uluslararası platformda resmi olarak tescil edilmiş bir yarışma sonucunu "sallama" olarak nitelendirmen...

Bunu savunmak için yazdıklarının da gene keyfi yorumların olduğunu anlatmaya çalıştım.

1.0 EB'un bir mucize olduğuna asla inanmadım.

Yakıt tüketimi konusunda benzinli hemcinsleri arasında, burada benzinlinin altını çizmek lazım, öne çıkacağını iddia edebilirim sadece.

Bu motorun bilinçli bir sürücünün kontrolünde ciddi ekonomi potansiyeli var.

En azından benzinli atmosferik alternatifine göre %10-20 arasında...

Düşük vergi avantajı var.

Hafiflik avantajı var.

Benzinli konforu ve keyfi avantajı var.

Dizel kadar düşük tüketemeyebilir, ama kendi sınıfında önemli bir gelişmedir ve beklenen ilgiyi de en azından Avrupa'da görmüştür.

Bunları defaten yazdım, hatta fazla yazılıp çizilip olduğundan önemli bir role büründürüldüğünü bile yazdım.

Sen alırsın almazsın, ya da ekonomik gelir gelmez senin bileceğin iş...

Ama uygun glmeyen sonuçları "sallama" olarak nitelendirmeden önce bir kez daha düşünmeni ve değerlendirmeni öneririm.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunu savunmak için yazdıklarının da gene keyfi yorumların olduğunu anlatmaya çalıştım.

Ama uygun glmeyen sonuçları "sallama" olarak nitelendirmeden önce bir kez daha düşünmeni ve değerlendirmeni öneririm.

keyfi olması için hiç bir araç görmeden yakıtı ne bilmeden en azından tarzı farklı bile olsa elde edilen deneme sonuçlarına bakmadan bir şeyler hakkında yorum yapıyor olmam lazımdı. Sallama ifadesi, en azından bu konuda otomobil dergilerinin testleri ile bu konuda yapılmış bir denemenin sonuçlarına bakarak eco ralli şartlarındaki değerleri karşılaştırdığımda ve hatta kendi aracımın tüketimine baktığımda yarışmadaki değerlerin benim için çokta bir itibarı olmadığının ifadesidir.

bu arada yazınızda üstte alıntı yaptığım kısımlarada katılmadığımı belirtmek isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neyse canım ben test ettim ve gördüm (uzun yolu bilmem) sehir ici gayet düşük yakma potansiyeline sahip.

Sehirler arasi yüksek hızda tüketim degeri yüksek ivmeli artabilir denemek lazım. Dediğimiz gibi önümüzde diğer eb gercekleri var yani dergiler kendince öyle söylüyor kaldı ki o dergilerin cogu Ford düşmanı :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.