Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

Kış lastiğiyse sorun olmayacağını düşonüyorum, bende 205/55/16 lastik alacağım kış için ama yük endeksini falan hesaba katmıyordum hiç, kış lastiğiyle de kimsenin 190 km hızda seyredeceğini düşünmüyorum, o konudada sıkıntı yok bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rotasyon da stepne kullanamayacağım malesef, çünkü mini stepne benimkisi,

Az önce de kafama takıldı, bu rotasyonu yapalım da, o bijonlar jantla aynı renkte ve üzerinde cila gibi bir şey var galiba, servis dışında bunlar çizilip zarar görebilirler diye düşünüyorum. Bunları korumak için yapmam gereken herhangi bir şey varmı, yoksa önemli değil mi? (Europa'nın bijonlarından anladığım kadarı ile o makine bijonlara az da olsa zarar veriyor ve bu çizikler vs. daha sonraları pasa dönüşüyor. Anlamsızca korumak istedim bijonları :D :D :D

Umit bijonlarin ustunde kapak var bir sure sonra onlar dusucek hic korumakla felan ugrasma derim. :D zaten dusmesi daha iyi kapaklar bir sure sonra gevsiyor ve bozuk yolda inanilmaz derecede ses yapiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birde lastiklerin bozulmasinda ki en onemli etkenlerden biri balans ayari.Balans ayari bozuk bir arabanin lastikleri 5000km bile dayanmaya bilir.

Arabanin cekisini sagladigi yerde ki (on veya arka) lastiklerden birisi patlarsa digerini de degistirmek surus konforu acisindan daha yararli.Sag eski sol yeni yada tam tersi olunca araba ister istemez yuksek hizlarda inanilmaz bir titreme yapiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birde lastiklerin bozulmasinda ki en onemli etkenlerden biri balans ayari.Balans ayari bozuk bir arabanin lastikleri 5000km bile dayanmaya bilir.

Arabanin cekisini sagladigi yerde ki (on veya arka) lastiklerden birisi patlarsa digerini de degistirmek surus konforu acisindan daha yararli.Sag eski sol yeni yada tam tersi olunca araba ister istemez yuksek hizlarda inanilmaz bir titreme yapiyor.

Lastiklerdeki aşınma aynı seviyede olmayınca rot ayarı bozukmuş gibi yeni lastiğin tarafına çekme yapabiliyor bu sebeple genelde yeni ve eskiyi arkaya takıp arkadakileri öne takıyorlar fazla hissedilmemesi için.

Ama balans bozuk diye lastiğin o kadar zarar göreceğini ilk kez duyuyorum ki balansın bir çukura girip çıkmakla bile bozulabileceği düşünülürse bu sanıldığından çok daha ciddi bir problem demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

merhaba;

aranıza yeni katıldım. Burada yapılan paylaşımlardan istifade etmek istedim bende. Şu an kafamı kurcalayan bir problem var yardımcı olursanız sevinirim.

Aracımın orjinal lastikleri 215-55-16 93H. Benim siparişini verdiğim kar lastikleri ise 205-55-16 91 T. Aynı ebat almamın nedeni aradaki lastik başına 130 tl olan fark. Kafamı kurcalayan ise aradaki yük ve hız endeks farkı. 93 H 210 km/h 650 kg/lastik, 91 T ise 190 km/h ve 615 kg/ lastik. 190 km sürat ve 1000 kg istihap haddi yeterli geliyor ama yinede içime kurt düştü.

Fikirlerinizi bekliyorum.

Teşekkürler

Üretici lastik ebadlarını belirlerken her zaman ciddi bir güvenlik payı bırakır, söz gelimi ağırlık endeksi için 5 kişi artı dolu bagaj artı römork bağlanması gibi.

Bu nedenle eğer dikkatli davranırsanız daha düşük özellikteki lastikleri de tehlike oluşturmadan kullanabilirsiniz.

1. Araca fazla yük almadan

2. 150-160 km/h hızı aşmadan seyir halinde olursanız sorun yaşamazsınız (T serisi 190 km/h hıza dayanır, ancak bu kısa sürelidir, bir saat o hızda gitme anlamına gelmez )

Birde lastiklerin bozulmasinda ki en onemli etkenlerden biri balans ayari.Balans ayari bozuk bir arabanin lastikleri 5000km bile dayanmaya bilir.

Arabanin cekisini sagladigi yerde ki (on veya arka) lastiklerden birisi patlarsa digerini de degistirmek surus konforu acisindan daha yararli.Sag eski sol yeni yada tam tersi olunca araba ister istemez yuksek hizlarda inanilmaz bir titreme yapiyor.

Balans ayarının lastiği düzensiz aşındıracak kadar farklı yük binmesine neden olması durumunda zaten o kadar sarsıntılı bir sürüş olur ki buna sağ duyulu bir kişinin duyarsız kalması imkansızdır. Ufak tefek zar zor hissedilebilecek bozuklukların ise aşınma üzerine etkisi ihmal edilebilir düzeydedir.

Lastik patladığında değiştirme ifadesi sanırım yarılıp çöpe gitmesi ve yeni lastik alınması anlamında kullanıldı.

Farklı aşınma düzeylerindeki lastiklerin aynı aksta bulunması sarsıntı yapmaz, ancak güvenlik açısından ciddi risk teşkil eder, hem kalkış esnasındaki traksiyon farkı hem virajlardaki yol tutuş farkı aracın istenmeyen yönlere kaymasına neden olabilir.

Bu nedenle aynı akta aralarında ciddi aşınma farkı olan lastiklerin (>3000-4000 km) kullanılması sakıncalıdır.

Ayrıca lastik üreticileri diş derinliği fazla olan lastiklerin viraj güvenliği nedeniyle daima arkada olmasını önermektedirler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Balans ayarının lastiği düzensiz aşındıracak kadar farklı yük binmesine neden olması durumunda zaten o kadar sarsıntılı bir sürüş olur ki buna sağ duyulu bir kişinin duyarsız kalması imkansızdır. Ufak tefek zar zor hissedilebilecek bozuklukların ise aşınma üzerine etkisi ihmal edilebilir düzeydedir.

Lastik patladığında değiştirme ifadesi sanırım yarılıp çöpe gitmesi ve yeni lastik alınması anlamında kullanıldı.

Farklı aşınma düzeylerindeki lastiklerin aynı aksta bulunması sarsıntı yapmaz, ancak güvenlik açısından ciddi risk teşkil eder, hem kalkış esnasındaki traksiyon farkı hem virajlardaki yol tutuş farkı aracın istenmeyen yönlere kaymasına neden olabilir.

Bu nedenle aynı akta aralarında ciddi aşınma farkı olan lastiklerin (>3000-4000 km) kullanılması sakıncalıdır.

Ayrıca lastik üreticileri diş derinliği fazla olan lastiklerin viraj güvenliği nedeniyle daima arkada olmasını önermektedirler.

Kendi aracimi rutin rot-balans kontorlunu yaptirirken benim bile fark edemedigim balans ayari bozuklugu olusmustu.Gozle gorulebilir sekilde sol on lastigin ic tarafindan yedigini fark ettik.

Yine basima gelen bir olayi anlatayim.Sag on teker balon yaptigi icin lastigi degistirmek durumunda kaldim.4 lastik degisimine daha 15.000 civari bir km oldugu icin ayni marka model ve asaga yukari ayni km yapmis bir lastik(cikma) buldum onu taktim. Taktigim lastik belki 1000km fazla yol yapmistir.Buna ragmen aracimda 120km den sonra ciddi bir sarsinti olusmustu.Guvenlik konusunu ise bilmiyordum bilgilendirme icin tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gozle gorulebilir sekilde sol on lastigin ic tarafindan yedigini fark ettik.

Taktigim lastik belki 1000km fazla yol yapmistir.Buna ragmen aracimda 120km den sonra ciddi bir sarsinti olusmustu.

İlki olasılıkla rottandır, ikincisinde de muhtemelen gözle fark edilmeyen bir hasar varmıştır (imalattan veya darbeden?)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Burada birde jant genişliği önemliymiş onuda şimdi öğrendim. F3 titatnium jant genişliği hakkında bilgisi olan varmı?

LASTİK & JANT UYUM TABLOSU

https://www.lastikcim.com.tr/index.php?do=dynamic/view&pid=34

Uğur G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.