Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

arkadaslar orijinal filtre diye bir söylenti alıp basını gitmiştir sürekli fakat durum hicte öyle değildir

1. Hiç bir oto markasının kendine ait filtre üretim fabrikası yok.

Orijinal filtreden kasıt servis tarafından kullanılan ve standartlara uygunluğu belgelenmiş kağıt filtrelerdir

Doğal olarak otomobil üreticisi sarf malzemesi üretmek zorunda değil, standartları belirler, fason yaptırır ve kendi markası altında satabilir, Motorcraft gibi..

2.yagli filtre kesinlikle zararlı gözenekleri çabucak tıkar işlevini yapamaz.

Kağıt filtreler gözeneklidir, yağlı filtreler gözenekli değildir, yüzeye yapışma prensibi ile çalışır, bu nedenle kağıt filtrelere göre tıkanma olasılığı çok daha düşüktür. Vaktim olduğunda bu mesajın altına bu konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgi yazacağım.

3. Hava filtresi hava tabancası öle temizlenmez gözeneklerini tıkar temizlenecekse hafifçe bir duvara çarparak tozu düştüğü kadar temizlenir.

Kesinlikle, ancak vurarak temizlenmeyi gerektirecek kadar kirlenmişse hiç zahmet etmeyin yenisini alıp takın, daha hayırlı olur.

4.yani yerli üretim olan

Fil filtre

Aşas filtre

Şampiyon filtre

Olan ürünleri alarak hem kesenize uygun hem aynı kalitede garantili ürün kullanmış olacaksın çünkü Türkiye'de satılan bütün araçların filtrelerin hepsi bu fabrikalarda yapılmaktadır.umarim yardımım olmuştur

Yan sanayi ile Motorcraft (ya da Otosan artık ne derseniz) arasında geçerli modellerde zaten pek fiyat farkı olmuyor. Serviste bile hava filtresi 8-10 TL idi. Yani birkaç TL tasarruf için başka yere yönelmeye gerek yok, kaldı ki Ford tescilli ürünleri de parçacılar satıyor.

Zaten filtre talep edilen standartlarda üretildiği sürece markanın da pek önemi yok. Yeter ki gerçekten standartlara uygun olduğundan emin olabilelim.

HAVA FİLTRELERİ

Motora yakıt ile karıştırılarak kullanılacak serin ve temiz hava sağlanması sürecinde kullanılırlar.

İdealde hava filtresinin hiç kesintisiz soğuk hava akışına izin vermesi gerekir. Ancak partikül filtrasyonu değişik düzeylerde kesintiye ister istemez neden olur.

Ayrıca emme manifoldu öncesinde bulunduklarından sesi kesmek için özel bir kutu içerisine monte edilirler. Bu kutu için motor bölmesinde uygun bir yer bulunması ve bulunduğu bölgeye daha verimli patlama sağlamak üzere soğuk hava çekecek bir bağlantı eklenmesi kaçınılmazdır.

Bütün bunların sonucu olarak dolambaçlı yoldan kısılarak gelen hava ister istemez motorun tam performanslı çalışmasına izin vermez fabrika çıkışı filtre sisteminde .

Bu noktada hava akışına yönelik modifikasyonlar gündeme gelir.

Bunlar başlıca kutu içindekini daha az kısıtlayıcı bir filtre ile değiştirmek, ya da kutuyu tümüyle yok ederek en kısa yoldan havayı motora çekecek bir açık filtre montajı olarak özetlenebilir.

Burada bir kez daha altını çizmekte yarar var, motor bölmesinden sıcak hava çekecek performans filtresi, kutu içinden soğuk hava çeken standart filtreye göre performans açısından fayda sağlamaz, sadece sesi arttırır ve onun psikolojik doping etkisi görülebilir.

İdeal hava filtresinin üç görevi vardır:

1. Hava akımına engel olmayarak kolaylıkla motora girmesini sağlamak

2. Hava içerisindeki kirletici ve uzun vadede motora zarar verici, yağın kalitesini bozucu partiküllerin geçmesine engel olmak, yani toz toplamak.

3. Hava akışını azaltmadan toz toplama eylemini olabildiğince uzun zaman sürdürebilmek.

Bunlar genellikle birbiriyle çelişen görevlerdir ve hava akışını az kesen filtre tozların da girişine izin verirken, iyi toz toplayan filtre de hem geçişi kısıtlamakta hem de kısa sürede tozla dolarak etkinliğini kaybetmektedir.

Sonuçta iyi filtre bunları dengede tutan filtredir.

Filtrelerin hava akış ve filtrasyon düzeyleri ile ilgili standartlar var, şu anda detaylarını hatırlamıyorum, ISO 5011 olabilir, 10-20 mikron arasındaki partiküllerin %99'unu filtre etme gibi bir zorunluluk vardı sanırım. Neyse detayların önemi yok.

Fabrika çıkışı kullanılan filtreler kağıt filtredir ve yüzeyi arttıracak şekilde katlanmış ince delikleri olan bir kağıt membran olarak düşünülebilir. Gözenekler partikül geçişine izin vermez, ancak kısa sürede gözenekler tıkanacağından hava akımını kısıtlamaya başlar ve bu da doğal olarak performansı düşürerek yakıt tüketimini arttırır. Ortamdaki toz oranı verimli etkinlik süresi için belirleyicidir. Temiz alanlarda 20k, göreceli tozlu ortamlarda 15k ve tozlu ortamlarda 7-8k km filtre ömrü için üst limit olarak düşünülebilir.

Aşırı kirli filtrenin neden olduğu performans düşüşü zaman içinde yavaş yavaş geliştiği için kolay fark edilmez. Bu nedenle bakım aralıklarına özen göstermekte yarar vardır.

Kağıt filtrelerin akımı kısıtlayıcı olması ve toz biriktirme kapasitesinin düşük olması farklı arayışlara neden olmuştur.

Zaman içerisinde kendini ispatlamış alternatif pamuklu/kumaş filtrelerdir. Tel bir matris üzerine gerilmiş olan kumaş yüzeyi ince bir yağ tabakası ile kaplanır ve bu yağ tabakasına yapışan tozların motora geçmesi engellenmiş olur,

Avantajlarını özetlemek gerekirse:

1. Burada geniş yüzey filtrasyonu söz konusu olduğundan tozla dolarak tıkanma ile hava geçirgenliğinin azalması çok daha geç ortaya çıkar.

2. Kumaş yapısı nedeniyle hava geçirgenliği açısından çok daha güçlüdür, bu da performans artışı olarak yorumlanabilir.

3. Kullan at değil kalıcı bir üründür. Aracın ömrü kadar dayanır.

Bunları okuyunca "hah işte buymuş" dediyseniz erken davranmış olacaksınız, çünkü dezavantajlarını da görmek gerekir:

1. Etkin filtrasyon için üzerinde ince bir yağ tabakası olması gerekir, kirlendiğinde temizlenerek tekrar yağlanması gerekir. Bu da ek bir işçilik gerektirmesi yanında yağ fazla kaçırılırsa MAF sensöründe kirlenme ve yanlış ölçümlere neden olabilir.

2. Hava geçirgenliğinin göreceli iyi olması ölçüsünde partikül filtrasyonu da göreceli kötüdür. Bu teorik olarak motorda kirlenme olacak demekse de yıllardır bu duruma kanıt teşkil edecek nesnel bir veri bulunamamıştır. Yani motorun ömründen yer demek varsayımdan öteye geçmez.

3. Kalıcı filtre olmasına rağmen kullan-at filtrelerin on katı fiyattan satılması ve temizlik ve malzemeleri için de emek ve masraf gerektirmesi de ekonomikliğine gölge düşürür.

4. Performans artışı sağlasa bile bu nadiren hissedilir ya da dyno testlerinde kanıtlanabilir düzeydedir.

5. Yakıt tasarrufu sağladığı iddia edilse de bunu da kanıtlayan genel kabul görmüş bir veri yoktur.

Bu filtre serisinin en sık kullanılan ve iyi bilinen markası K&N'dir.

Bu arada bir de sünger filtreler var ki, onlar en fazla hava girişine izin veren ama filtrasyon yetenekleri günlük uzun süreli kullanım için uygun olmadığından tavsiye etmek pek doğru olmaz.

Buraya kadar sıkılmadan okuduysanız aslında bunun giriş bölümü olmakla beraber kafamızdaki sorunun cevabını da hazırladığını fark etmiş olmalısınız: Hangi filtreyi kullanmalıyım?

Ben kendi görüşümü söylemekle yetineceğim:

Son kertesine kadar performans düşkünü değilseniz, arabanın orasını burasını kurcalayıp temizlik ve bakımı kendiniz yapmayı sevmiyorsanız hiç kumaş filtre işine girmeyin.

Kağıt filtre kullanın, normal bakım aralığının yarı süresinde kendiniz değiştirin, yani her 7500 km ya da 6 ayda bir. Normal bakım sürelerinde de servis değiştirir zaten.

Yok arabayla oynamayı seviyorsanız ve ayağınız hassas ise, modifiye merakınız var ve buna da vakit ve nakit ayırmaya hazırsanız kutu içi kumaş filtre kullanabilirsiniz. Ancak onun da normal bakım aralığında usulüne uygun temizlenmesi ve yağlanması gerektiğini unutmayalım, Her ne kadar K&N son ürünlerinde bakım aralığını 50k km'ye çektiyse de bu bana pek inandırıcı gelmiyor.

Performans ve ses manyağı iseniz (tabir için özür dilerim ama aşağılayıcı olduğundan çok açıklayıcı) açık filtre düşünmelisiniz, ama onun için de mutlaka olabildiğince düz bir yolla soğuk hava çekebileceği bir yere monte edilmesi gerekir. Henüz Mk.III için buna uygun bir yer görmedim...

Ben eski arabalarımda Green marka kutu içi filtre kullanıyordum, arada temizliğe gönderdiğimde kağıt filtre takıyordum. Özellikle alt devirlerde motorun biraz daha canlı olduğunu her seferinde gözlemledim, ama bu olmazsa olmaz bir fark olmadı hiç.

Hala açıkta kalan sorular varsa devam edelim...!?

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kutu içi K&N filtreyi taktım, kısa bir deneme turunda gözlemlediklerim motorun biraz daha rahat devirlendiği, gaz pedalının artan tepkileriydi, ses de ciddiye alınacak bir değişim olmadı.

Anlık tüketim verileri de biraz daha azdı ama bunu kesinleştirmek için uzun bir süre kullanmak gerek, şimdilik kesin olansa sıcak motorun rölantide 0.5 - 0.6 - 0.7 litre olan anlık tüketim verilerinin 0.5litrede daha stabil kalmasıydı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aklıma bişey takıldı şimdi...Eylül ayında focus 2,5 un km. dolmadan senelik bakım yaptırmıştık ve hava filitresi için 55 yada 60 lira yazıyordu faturada ....paylaşımlarda 8-10 lira

gibi rakamlar var...acaba servis nasıl söylesem...benden çok mu? almış.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aklıma bişey takıldı şimdi...Eylül ayında focus 2,5 un km. dolmadan senelik bakım yaptırmıştık ve hava filitresi için 55 yada 60 lira yazıyordu faturada ....paylaşımlarda 8-10 lira

gibi rakamlar var...acaba servis nasıl söylesem...benden çok mu? almış.....

benim yazdığım fiyat Mk.I içindi.

Sizinki silindirik filtre olmalı, onlar da 30-35 TL civarında...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim yazdığım fiyat Mk.I içindi.

Sizinki silindirik filtre olmalı, onlar da 30-35 TL civarında...

Teşekkürler... Arabayı nerden aldıysak o bayii servisini kullandığımızdan,parça fiyatları hakkında en ufak bir fikrimiz de olmuyor...paylaşımları okuyunca demekki bundan böyle bu konular hakkında da fikir sahibi olma ihtiyacı doğduğu gözüküyor....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Yaptığım araştırmalar sonucunda K&N hava filtresini almayı düşünüyorum. Ayrıca filtreyi takma sırasında maf sensörünüde temizleyeceğim. Sanırım araçta bulunan en önemli sensörlerden bir tanesi. Aslında mk1'in sensörü 125 tl civarında çok yüksek değil fiyat olarak ancak temizlenebildikten sonra bu özelliğini kullanmakta fayda var diye düşünüyorum:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum,herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadım... Fakat ben temizleme seti ve filtreyi iki tane aldım... İnanın bir sıkıntı çıkmasın diye ay da bir değiştiriyorum. Belki saçma gelecek ama ne zaman tozlu ne zaman kuru havada kullanacağınızın planlarını yapamazsınız. Bu yüzden ayda bir kere değiştirip hem araç, hem de kafam rahat olsun diyorum. Ses olayı çok güzel egzoz kadar göze batmaz trafikte... Belli bir devirden ya da ani yüklenmelerde hoş ve tok ses verir.( Özellikle tünel ve alt geçitlerde ) Fakat fazla gaza gelmeyin derim yakıt miktarı artabilir... :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Selamlar,

Focus II benzinli için açık hava filtresi önerileriniz nelerdir... hangi markayı tercih etmeliyim..

sadece ses almak için takacağım fakat motora araca herhangi bir negatif etkisi olacak bir işlem yapmak istemiyorum..

yardımınızı önerinizi bekliyorum... teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Selamlar,

Focus II benzinli için açık hava filtresi önerileriniz nelerdir... hangi markayı tercih etmeliyim..

sadece ses almak için takacağım fakat motora araca herhangi bir negatif etkisi olacak bir işlem yapmak istemiyorum..

yardımınızı önerinizi bekliyorum... teşekkür ederim..

Düzenli filtre temizliği yapıldığı sürece bir problem çıkarmaz ben uzun süredir kullanıyorum... Marka olarak SİMOTA ya da K&N kullanabilirsin... fiyatları 70 tl ile 200 tel arasında değişiyor..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim honda jazz... 41 bin km de..

Yaklaşık 17500de KN filtre taktım.

Hondada normal filtre pahalı ilk bakımda 35 + KDV aldılar. KN filtre de 110 TL falandı. 3 bakımda karşılayacak gibi görünüyordu. Sonradan bir de temzileme seti aldım. Bu durumda 5. bakımda kara geçeceğim (yani 70K km de) CemBo pahalıdırlar diye yazmış ya Honda jazz da çok da pahalı gelmiyor.

KN 50K mil de (yani 80bin km de) temizleme öneriyor. Ben ilk defa geçen gün temizledim (yani 23 bin km de).

KN bu filtrenin özellikle akselerasyonu geliştirmek için üretildiğini söylüyor.

Ben düşük devirde orjinal filtreye göre inanılmaz fark görüyorum. Orjinal filtre ile ilk kalkışta bizim evin rampasını 2. vites ile çıkamazsınız. Kesin 1. vites istiyor. KN ile 1100 devirde 2. viteste rahat çıkıyorsunuz.

Şöyle söyleyeyim bizim hatun bile KNin farkını anlıyor. dokunuyorsun hemen gidiyor diyor. Böyle çok iyi diyor..

İnşallah bir zararını görmeyiz.

Yalnız HONDA ile accaip papazım. Hava filtresi değiştirmyiroum diye her bakımda bana kızıyorlar ben de eşdeğer parça kullanabilirim falan diyorum. Muhtemelen bişey olsa garantiden çıkaracaklar arabayı bu filtre işi sebebiyle (öhhö öhhö honda jazzda garanti 6 sene :nazar: )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

konu tarihi eskimiş ama tekrar konu açmalımıyım bilmeden yazıyorum;

Arkadaşıma 2008 focus 2 1.6 benzinli otomatik araç aldık 121000 de araba genel uzun yolda binilmiş tüp takılmamış  ilk sahibinden aldık bu arabaya 5cm yay orjinal mercekli siyah zeminli far ve içine xenon yapılacak tabi daha önemli olan lpg takılacak ve güzel ses alabilmek için filtre kit takalım diyorum ama başka aksamlara zarar verme olasılığı varmı lpg de sorun yaratırmı önerilerinizi bekliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

konu tarihi eskimiş ama tekrar konu açmalımıyım bilmeden yazıyorum;

Arkadaşıma 2008 focus 2 1.6 benzinli otomatik araç aldık 121000 de araba genel uzun yolda binilmiş tüp takılmamış  ilk sahibinden aldık bu arabaya 5cm yay orjinal mercekli siyah zeminli far ve içine xenon yapılacak tabi daha önemli olan lpg takılacak ve güzel ses alabilmek için filtre kit takalım diyorum ama başka aksamlara zarar verme olasılığı varmı lpg de sorun yaratırmı önerilerinizi bekliyorum

 

Filtrenin bakım ve temizliğini iyi yaptıktan sonra sıkıntı yaratmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ses alabilmek için filtre kit takalım diyorum ama başka aksamlara zarar verme olasılığı varmı

Temizlik sonrası yağlama dozu iyi ayarlanamaz ise MAF sensörü kirlenebiliyor ve sorun çıkarıyor.

Kaput altında çekilen sıcak hava  aracın performansını olumsuz etkileyebiliyor, ama bu hissedilmeyecek düzeyde.

Çok ahım şahım bir ses de çıkmıyor açıkcası...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Temizlik sonrası yağlama dozu iyi ayarlanamaz ise MAF sensörü kirlenebiliyor ve sorun çıkarıyor.

Kaput altında çekilen sıcak hava  aracın performansını olumsuz etkileyebiliyor, ama bu hissedilmeyecek düzeyde.

Çok ahım şahım bir ses de çıkmıyor açıkcası...

Evet dediğiniz gibi Cem bey ahım şahım ses vermedi 16V doch motorlar sanırım iyi ses veriyor, yed marka denedik hiç beğenmedim, hks denedik fena değildi en son krom kaplı çakma simota denedik fena değildi ama istediğim sesi vermedi bizde bari motor rahatlamış olsun dedik takmış olduk

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.