Jump to content

Yunus Emre Öztürk

Member
  • Content Count

    187
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

53 Normal

1 Follower

About Yunus Emre Öztürk

  • Age 36
  • Rank
    Trend

Profile Details

  • Age 36
  • Location:
    Ankara
  • Car:
    Ford Focus Trend X
  • Job:
    Muhasebe
  • Gender:
    Bay

Recent Profile Visitors

907 profile views
  1. Geçmiş olsun, Arkadaki 2 klips böyle vida gibi plastik bir de C sütunu sökülse el girerdi aslında HB de. Bagajdan bakılınca da rahat görünürdü. Ben döşemeyi sökerken neden HB değil diye çok yakınmıştım. Sedan da tavan hakikaten sıkıntı. Antenin iç devresini temizlediniz mi? Yıkama suları aşırı kireçli benim antenin iç devresi bembeyaz olmuştu. O saç ayağına benzeyen parçanın anteni tam sıktığından emin misiniz? Su almasın sonradan.
  2. @Nadir Bal Araç HB ise döşemeyi tamamen sökmeye gerek kalmaya bilir. C sütünu trimlerini söküp bagaja oturup bakmak lazım çalışacak mesafe kalıyor mu diye. sedan da pandizotun üzerine çıkma ihtimali yoktu arka cam çok yatık kalıyor. Tahminimce halledilir. Aslında sizin ki çok zor değil 4 tırnak 2 klips çıkaracaksınız. Ama dediğim gibi o saç ayağı gibi olan parçadan bulursan mutlaka al düzeltme ile milimetrik de olsa boşluk kalıyor bu nedenle su alır. veya başka bir şeyler uydur oraya ki anten tavana sıkı otursun, ya da benim gibi contanın altına silikon sık biraz.
  3. Bizim şark kurnazı esnafımız maalesef elde kalmış ürünleri bitirmeye/itelemeye çalışıyor, ürünler bir miktar indirimli ise büyük ihtimal bir sıkıntısı vardır. HB den (Satıcı HB değil, aldıktan 6-7 saat sonra indirime girince bir pislik var bunda dedim), mama aldım, 29gün var skt bitmesine ve kutu öyle harap ki içindekine güvenmek mümkün değil. Benim gördüğüm Amazonda 2 haftadır güzel indirimler oluyor. Denk gelir yakalarsanız gayet güzel olur.
  4. Damdan Düşen Geldi.. Tavan döşemesinin tamamının açılması lazım, yoksa el girmiyor. El girse de orada bir tamirata ihtiyaç var kablolar kırılmıştır veya terminaller soketten çıkmıştır, benimkinde ki gibi. Döşemeyi zorlama döşeme de kırık oluşur. Döşemeyi araç dışarı almaya gerek yok sütünlardan aşağı indirip ön cama doğru koltuklardan destek alacak şekilde bırakırsan arkada çalışacak mesafe kalıyor. Aynı durum yıkamada benim de başıma geldi. kablo ile birlikte anten uçtu gitti. aynen yağmurlu günlerdi ve aynen araç 2017. HB versiyon olsa iş kolay ama sedan da maalesef işçiliği zahmetli. İşin kötü tarafı anten soketinin kablosu kırılmıştır, ya da pimleri yerinden çıkmıştır. Ufak bir tamiratta buraya lazım. Dediğim gibi döşeme aşağı inecek ki çalışacak yer olsun. Soket arka camdan 1 karış kadar içeride görmeden olmuyor. En kötü tarafı ise anten vidasının üzerinde 4 köşeli saç ayağı gibi bir parça var, tavan sacına içten baskı yapıp anteni sabitliyor. İşte işin en kötü tarafı bu parça yamulmuştur anteni tutan şey bu parça ve ne kadar düzeltirsen düzelt bir köşesi saca tam baskı yapamıyor ve dışarıdan antenle kaporta arasında boşluk kalıyor. Bu parça antenle beraber satılıyor. Ben bu parçayı düzelte bildiğim kadar düzeltip anten contasının altına bir miktar silikon takviye ettim baya sağlam oldu. Terminalleri güzelce düzenleyince de anten eskisinden daha iyi çeker oldu. Anteni içindeki devreyi izopropil alkol veya tinerle iyice temizledin umarım. Yıkama suları aşırı kireçli. Resim vs. eski telefonumda olabilir, elin yatkınsa yardımcı olabilirim ama baya zahmetli.
  5. Hayırlı olsun, LPG düzgün montaj ve ayar ile sıkıntı çıkarmaz kolay kolay. Dolum için ara parçanın olması iyi olmamış, benim usta depo kapağına normal dolum ağzını monte etmişti.
  6. Güzel görünüyor, elinize sağlık. Fikir açısından; RGB led kullanıp mavi ve yeşil ortak bağlandığında focus taki renge çok benziyor.
  7. Bende kullanmıyorum ama benim araçta var. Biraz "cıvık" gibi hissettiriyor elinizi bastırıp çektiğinizde de elinizden bir nebze zor ayrılıyor yapışıyor gibi. Güneşte kaldığında da diğer parçalara göre birazda parlak görünüyor.
  8. Sorun olan veya olmayan arkadaşlar model yılı ve donanım yazarsa daha iyi olur. Benim araç 2017 trendx İkame verilen 2018 titanyum araçta da aynı sorun vardi
  9. @Yusuf Çayır @Cenk Demirel Garanti bitmedi ise bence servise başvurmak gerekir çünkü burası olanca tozu tutar kışın soğuyunca o tozlar çıkmaz bir daha. Ve evet burası baya uzakta kaldığı için kimse fark etmiyor böyle bir durum olduğunu, ben de fark etmemiştim ama bir arkadaş dikkatimi çekti. Onuda yazayım ; 2010 model garantisi bitmiş 9 yıllık toyota corolla sahibi bir arkadaş göğüste yapışkanlık hissi olduğu için komple göğüs değiştirmek üzere toyota servisine gidip fiyat almak istedi. Servis rapor tuttu , hatanın üretim kaynaklı olduğunu söyleyip komple göğüsü garantiden değiştirdi, bakın 9 yaşında garantisi bitmiş aracı. @Koray Demir Bilmiyorum, MK3 lerde de olabilir benim gördüklerim MK3.5 idi. Hatta serviste bir tane mk3e baktım o parça taş gibi ve rengi birazda grimsi gibiydi. @Semih O. Sanmıyorum gres vb. bir şey olsa silerek arındırılır gibi geliyor ama parça kendisini salmış yani parçanın üzerinde bir şey var gibi değil de parça kendisi öyle gibi, Klimadan gres vb. geldi ve kimyasal etki ile bu parçayı bozdu ise bunu bilemiyorum ki bu durumda da kullanıcı hatası olamaz zaten.
  10. Merhaba; Geçen gün aracımda ki anormallik için servise gittim, sonuç alamadan süreç tamamlandı (Şimdilik). Aracın ön göğüs kısmının cama yakın olan parçası yapış yapış olmuş ve güneşte kaldıkça bu yapışkanlık artıyor soğudukça azalıyor. Parça bu, resimde kırmızı işaretli yer içindeki; Servis ile aramda geçen muhabbet; Aracı servis danışmanına anlattıktan sonra usta çağırıldı. usta: sorun ne? ben : Bu parça kendini salmış yapış yapış hissi var. usta: Olmaz, burası dümdüz bir parça. ben : ?? Düzlükle yamuklukla ne alakası var bir dokun bak. usta: Bir şey dökülmüş o zaman. ben : Ne dökülmüş? usta: Kola dökülmüş olabilir. ben : Camın önüne oturup kola içecek halimiz yok usta. Zaten kola içmem onu da geçtim arabada bir şey yeyip içmem. S.danışmanı: Hocam çocuk şeker yeyip atmıştır. ben : ?? ben : Yani şimdi bu söylediklerinizle bu parçanın her yerinin, her kenarının aynı şekilde olması imkansız. Bir şey dökülse ki dökülmedi, döküldüğü yerde sıkıntı olur ama her noktasında olmaz. Israrım üzerine parça garantiden talep edildi. Ama %99 ret cevabı gelir diye de ekledi satış danışmanı. Tabi ret cevabı geldi. Diğer sorunların incelenmesi için araç serviste kalacaktı, 2018 focus ikame olarak verildi. Dönerken gözüm o parçaya takıldı ve ilk kırmızı ışıkta dokundum ve o da yapış yapış. Servis danışmanını arayıp söyledim sizin araçta aynen bu şekilde diye. Otosan'ı arayıp durumla ilgilenmelerini kullanıcı hatası olmadığını belirttim. Tabi kimyasal kullanılmış diyerek yine ret cevabı verdiler. Şimdi; Aracın içinde bir şey yeyip içmediğimden, çocuğun şeker fırlatmadığından, ıslak bez hariç araç içinde hiçbir kimyasal temizleyici vs. kullanmadığımdan emin olduğum için ve ikame araçta da aynı sorunu gördüğümden bu parçanın hatalı üretim olduğunu düşünüyorum. Sizlerden ricam, 2015 üstü focus sahibi olan arkadaşlar, bu parçayı kontrol edebilir misiniz? Sizin aracınızda da mevcut mu? Ya da sıkıntı yok mu?. Göğüsün önündeki ön cama yakın hava çıkışının olduğu parça, (Resimde kırmızı çizgi içindeki), güneşte kalınca biraz parlıyor ve dokununca yapış yapış hissi var, gölgede kaldıkça yapışkanlık hissi azalıyor. Bu parça göğüsün ilerisinde kaldığı için pek dikkat edilmiyor ve pek dokunulmuyor bu nedenle kullanıcılar fark edememiş olabilir.
  11. Benim söylediğim sadece LIN için. ve bu BCM (yolcu tarafı sigorta kutusu) de yapılacak. Hocam semih bey ilk mesajda şemasını koymuş, oradan takip edin. Arka sigortadan elektrik alınacak, video + ve - ucu apime (teyp modülüne) bağlanacak. şase bağlanacak.
  12. Kablonun ucuna terminal bağlayıp sokete takacaksın. Ben C4 soketi için focusta kullanılan orijinal terminali bulmuştum geçen yıl ama kodunu bilemiyorum TE marka olduğu aklımda. En az bir milyon çeşidi var bu meretlerin. Markası belli olmayan, dandik terminallerden alma sakın. BCM de her sokette değişik terminaller kullanılıyor, Hatta bir sokette 2 değişik terminal bile oluyor. Fikir vermesi açısından bir kaç resim ekliyorum.
  13. Geçmiş olsun. Vakit kaybı, Sinir stres yanınıza kar kalıyor haklı olduğunuz durumda bile. Bu Otosan'ı anlamak mümkün değil, 2 -3 ay önce bir tanıdık 2009 model toyotasının göğüsünde olan yumuşama, yapışma hissi ile servise gitti, aklında serviste çıkma vs. bir şey bulur muyuz acaba vardı. Servisteki elemanlar rapor tutup gönderdi toyotanın cevabı: Bu üretim hatasıdır deyip komple göğüs gönderdi ve ücretsiz değişti. Çok şaşırdım, aslında normali bu ama böyle konuları okudukça insan şaşırıyor.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.