Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III'ü tasarlayan mühendislere iki çift lafım var!!!


Burak EKİCİ

Soru

Şubat ayının ilk haftasından bu yana Ford Focus III Style Plus TDCI Sedan kullanıyorum, daha önce kullanıdığım araç'ta 2008 model Ford Focus Collection 1.6 TDCI idi, zaten o araçtan o kadar memnun kalmıştık ki sırf bu yüzden başka hiç bir markaya bakmadık dahi. Gittik otokoç'a aldık aracı çıktık.

Şimdi gelelim şu 2 ayda araçta karşılaştığım sorunlara.

1) Aracın göğüs kısmını o kadar büyütmüşler ki araçta oturulacak yer kalmamış, hele hele benim gibi biraz da iri yapılıysanız eyvah ki ne eyvah. Eski Focus çok daha geniş idi. Göğüs bölümünü bu kadar büyük tutmasalar belki çok daha rahat bir araba yapabilirlerdi.

2) ön koltukları biraz geri aldığımız zaman arka yolcu bölümünde oturulacak yer kalmıyor, o kadar kısa bir diz aralığı koymuşlar ki sanki bu arabayı tasarlayan mühendisin boyu 1.55, 1.60 arasındaymış, kendisi için tasarladı herhalde diye düşünüyorum.

3) ön ve arka camları biraz daha aşağı indirselermiş yere paralel olacaklarmış neredeyse, tamam ön cam için bir şey demiyorum; ama arkada ki Cam o kadar aşağıda ki Bagaj kapağını tamamen öldürmüş, şirketimize 2 adet Focus aldık diğer Focus'u kullanan arkadaş çocuk koltuğunu bagaj'a yerleştirememiş.

4) Style Plus pakette, kitap okuma ışığı sadece orta da var yani eğer gece yolda gidiyorsanız ve yanınızda ki kişi bir şey aramak için veya bir şey okumak için ışığı yakarsa bütün arabaya ışık doluyor, ayrıca ön tarafta ki ışık arka tarafı da yakıyor yani arkada uyuyan birisi varsa kalk hemen demek gibi bir şey, Titanium'da ayrı ayrı yapmışlar, düşünüyorum da bu ışığın maliyeti ne kadar ki 30 TL falan mı?

5) Aracın ön kısmında 2 adet tutacak var ama arkada yok, tamam arkaya koymadınız ama tutacakların biri neden şöför tarafında ben 10 yıldır araba kullanıyorum 1 kere bile şöför tarafında ki tutacaktan tutup araba sürmedim.

6) Adamlar paspastan kısmışlar, evet her şeyi geçtim ama şu paspastan kısma nedir çözemedim, biraz büyük paspas verseniz ölürmüsünüz?

7) USB girişinin torpido içerisinde olması ise beni benden alan yegane konu idi, hayır fiesta'da konsolun arasına koymuşsun focus'un ne hatasını gördünüzde torpidonun içine koyuyorsunuz anlamıyorum ki.

8) LCD ekranlar, bu konu üzerinde fazla yorum yapmayacağım. Yazık sadece yazık.

9) Telefon defterinde ki isimler önce soyisim sonra isim olarak çıkıyor ve bunu düzeltemiyoruz. Her telefon açışımda acaba bunun soyadı neydi diye düşünüyorum, sonunda telefonu elime alıp buluyorum.

10) Arka koltukta oturan kişi 1.80 cm'in üzerindeyse boynunu bükmek zorunda kalıyor. Eyy gidi Ford Dünya'da uzun insanlarda yaşıyor, herkes Japon değil bu Dünya'da.

11) Yolcu kısmında birisi oturuyorsa ve torpido gözünden bir şey almak istiyorsanız, önce yolcuyu, uygun bir yerde indirmeniz gerekiyor. Daha sonra istediğiniz şeyi alabiliyorsunuz torpido gözünden. Yine Ford'a sesleniyorum, eyy gidi ford madem o gözü kullanmamızı istemiyorsun neden yapıyorsun.

12) Küllük olarak verilen parçayı mühendis arkadaş öyle bir yere koymuş ki, sigaradan ölmezseniz, zaten sigara külünü buraya atmaya çalışırken kaza yapıp ölürsünüz der gibi, neyse ki o gözü sadece bozuk para koymak için kullanıyorum.

13) Koltukların döşeme kalitesine lafım yok, 1992 model Doğan L arabamız vardı ve koltuk döşemesi bu arabanın döşemesinden 1.000.000 kat daha kaliteli idi. Sigara içerken dikkat edin kül düşerse arabayı tamamen yakabilirsiniz.

14) Radyonun tuşlarının kalitesizliği o kadar açık ki 2 sene sonra bence bütün tuşlar yerinden çıkacak ve hepsini üzerinde ki mat koruyucu kalkarak, kötü bir görüntü oluşturacak.

Feryadım şimdilik bu kadar...

Kıyaslama yaparsam, eski Focus bence çok daha kullanışlı idi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Mühendislerde bir sorun yok.

Sonuçta C segmentinde bir otomobilden bahsediyoruz. Daha geniş iç mekan-diz mesafesi isteyenler için D segment araçlar, bir şeyler taşımak isteyenler için SWler , daha ferah araba isteyenler için MPVler var.

Burada mucize yaratabilen olmadı. Her arabanın belli bir sadık müşterisi, belli bir de potansiyel müşterisi var.

Patronlar mühendisler bütçe bu bana bir araba yap diyor. Araba hem süper sürüş dinamikleri , hem süper bir kabin, hem süper ekonomi, hem süper pratiklik, hem süper uygun maliyet, hem de süper kalite , hem de süper donanım veremez ki... Birilerinden kısmak zorunda ... Ford genel olarak sürüş dinamikleri ile anıldığından fiyatı da makul olması gerektiğinden ama son yıllarda çok eleştiri de aldığı için iç tasarım olarak biraz cancanlı bir araba yapmaya çalışıyorlar. Başlıyorlar diğerlerinden kısmaya..Tamam cancanlı ama ergonomisi, kalitesi, zayıf kalabiliyor. Kemik Ford müşterisi zaten onlara pek bakmaz ki. Dimdirek direksiyon, tail happy sürüş karakteri biraz da makul fiyat bekler..

Fakat Türkiyede kimse bunlara bakmıyor ki.. Herkesin derdi niye sony yok, niye arka araç izleme yok niye kamera yok keyless entry yok vs vs...

Sorun Türkiyede hakettiğinden çok daha fazla fiyata satılması..

Bu vesileyle son yıllarda ben C segment araçlara acaip gıcık oluyorum iki arada bir deredeler. Ne B segment kadar ucuz ve ekonomikler ne D segment kadar geniş ve lüksler... Fiesta alacağım diyorum malzemesi dandik focus al diyorlar iyi de mondeo da focustan iyi.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Engin'in yazdığına aynen katılıyorum, keşke arabayı almadan enine boyuna inceleseydiniz.

Eleştirilere gelince, benzer bir aracı kullanıyorum ve bugüne kadar bir sıkıntısını yaşamadım.

Boyum 1,83 kilom 105, bana göre ayarlı koltukta hem önde hem arkada oturabiliyorum, arkada diz mesafesi çok rahat olmasa da sorunum olmadı, ama kafam kesinlikle çarpmıyor.

LCD ekranların monokrom seçilmiş olması biraz Türk kullanıcıları adam yerine koymama anlamına gelse de işlevsel olarak bir sorun yok.

Bagajın küçük olduğu doğru, tamir seti alıp lastiği evde bırakarak bunu halletmek mümkün, çok yer kazandırır (bu konu forumda epeyi tartışıldı önceden).

Paspaslarımda bir sorun yok, bana hiç kısık da gelmediler, güzel işlevsel halı paspaslar var.

Telefon defterinde soyadı önceliği sanırım Ayfon'a has bir özellik, bende herşey düzgün çıkıyor.

İç mekanda kullanılan düğmelerin kalitesizliğine nasıl karar verdiğinizi de çözemedim, bana gayet iyi görünüyorlar.

Eşim otururken torpido gözünü açıp USB belleği rahatlıkla değişitebiliyorum, bence bunu da çok abartmamak lazım.

Kısacası evet mühendislik açısından bazı çözümleri çok başarılı olmayabilir ama genel kullanımı olumsuz yönde etkileyen ve beni rahatsız eden şeyler değil.

Farklı bir görüş yer alsın diye ben de düşüncelerimi ekledim.

Arabada sigara içmenin zaten yasaklanması lazım, ciddi bir güvenlik tehdidi, bu konuda Ford'u dolaylı katkıları nedeniyle alkışlıyorum.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

birçoğuna kesinlikle katılıyorum.. 13 ve 14 numaralı maddelerde aynı fikirde değilim..

ama size belli ki şirket aracı olarak verilmiş, seçme şansınız yok, biz ise kendimiz seçerek ve beğenerek, birçok parametreyi düşünerek aldık. aldığımız için, kötü yanlarını görüp üzülmektense iyi yanlarına bakıp sevmeye çalışıyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dün Ank. dışına aile büyüklerinin kabir ziyaretlerine gittim....bu vesile ile focus la kısa seyehat esnasında yine bende güven,güç ve konfor hissi uyandırdı...evet bir takım beklentileri karşılamıyor olabilir ama hangi araç hepsini verebiliyor....Alperen kardeşimin dediğine katılıyorum biz severk ve isteyerek aldık ve açıkcası beni focus mutlu ediyor....zaten araç almadan önce kriterler iyi belirlenmeli ve ona göre araç alınmalı yoksa sonuç sıkıntılı olabilir...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Genel olarak dar olduğu herkes tarafından aşikar. Bunu kabul etmek gerekir. Ancak, siz yerden yere vurmuşsunuz. Bu kadar da kötü değil Focus 3. Evet, arka tarafta yolculuk ederken başımızı kenarlara vurabiliyoruz. Sonra diz mesafesi dar, bahsettiğiniz sorunların bir çoğu var. Ancak bu aracın hiç mi güzel bir tarafı, hiç mi takdir edilecek bir özelliği yok, sizin yazdıklarınızı okuduktan sonra bir bidon benzin alıp, arabamı ateşe veresim geldi. :D

Müzik sisteminin tuşlarının kalitesizliğinden bahsetmişsiniz. Bence hiçde kalitesiz değil, Focus 2 ile kıyas yaparsak kesinlikle ondna daha üstün bir araba, ondan çok daha kaliteli yapılmış bir araba, ve bu arada ondan da çok dar yapılmış bir araba,

Koltuk döşemeleri hakkında sizin aracınız açısından fikir sahibi değilim ama, benim çok hoşuma gidiyor koltuk döşemleri, parça derili falan, ben beğeniyorum. Doğan daki koltuk döşemesini de bilirim. bit pazarından alınmış kadife kumaş gibi geliyor bana, :D 3. maddeden sonra camdan şöyle bir aracıma baktım da, o yatıklık benim hoşuma gitti. Bagaj genişliği konusunda da beni tatmin ediyor şu an için, tabi daha büyük bir bagaja ihtiyacım olduğunda böyle düşünür müyüm bilemiyorum. Ama çocuk koltuğu gibi şeyler rahatlıksa sığar yani benim bagajıma.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha çok dar mar değil aslında arkadaş doğru şeyi ilk maddede yazmış ön kısımda tasarım hatası var kişi RAHAT olmak için çok geri itiyor..Normal oturursa eğer bir çok hb'den geniş diz mesafesine sahip..

Tavan - baş- mesafesi olarak 2-3 cm uzun olmalıydı :D Başka bir cacık eksiği yok boyut konusunda..Aracın iç mekanı F2 ile neredeyse 1-1 aynı..(arka baş hariç)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Burada Burak'ın karşılaştırması FII ile FIII arasında; bu yüzden kriterlerinin de beklentilerinin de yüksek olması çok doğal bana göre.Aslında bu Focusun sınıfında kaliteli bir araç olduğunu ve beklentilerin yüksek olduğunu gösteriyor; tabii bu arada aracın C segmentinde bir araç olduğu ve beklentileri buna göre belirlemek gerektiği fikrinden de uzaklaşmamak gerek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Genel olarak dar olduğu herkes tarafından aşikar. Bunu kabul etmek gerekir. Ancak, siz yerden yere vurmuşsunuz. Bu kadar da kötÜ değil Focus 3. Evet, arka tarafta yolculuk ederken başımızı kenarlara vurabiliyoruz. Sonra diz mesafesi dar, bahsettiğiniz sorunların bir çoğu var. Ancak bu aracın hiç mi gÜzel bir tarafı, hiç mi takdir edilecek bir özelliği yok, sizin yazdıklarınızı okuduktan sonra bir bidon benzin alıp, arabamı ateşe veresim geldi. :D

MÜzik sisteminin tuşlarının kalitesizliğinden bahsetmişsiniz. Bence hiçde kalitesiz değil, Focus 2 ile kıyas yaparsak kesinlikle ondna daha ÜstÜn bir araba, ondan çok daha kaliteli yapılmış bir araba, ve bu arada ondan da çok dar yapılmış bir araba,

Koltuk döşemeleri hakkında sizin aracınız açısından fikir sahibi değilim ama, benim çok hoşuma gidiyor koltuk döşemleri, parça derili falan, ben beğeniyorum. Doğan daki koltuk döşemesini de bilirim. bit pazarından alınmış kadife kumaş gibi geliyor bana, :D 3. maddeden sonra camdan şöyle bir aracıma baktım da, o yatıklık benim hoşuma gitti. Bagaj genişliği konusunda da beni tatmin ediyor şu an için, tabi daha bÜyÜk bir bagaja ihtiyacım olduğunda böyle dÜşÜnÜr mÜyÜm bilemiyorum. Ama çocuk koltuğu gibi şeyler rahatlıksa sığar yani benim bagajıma.

bi bidon benzin kaç para oldu senin haberin varmı??? :D

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracı alırken aslında daha önce dediğim gibi pek bakmadık, nasılsa Ford bastımı gider diye o yüzden öyle kurcalamadık ta; ancak aldıktan sonra fark ettiğim şeyler zaten bunlar.

Şimdi öncelikle Cem bey diz sorununuzun olmaması cidden şarşırttı beni; çünkü daha bu pazar günü 1.65 boyunda ki arkadaşım arkaya oturdu ve koltuğu öne almamı rica etti. Başka bir arkadaşım ilk bindiği gün inerken kafasını çarptı, yani arka tarafı Focus II'ye göre gerçekten çok dar tutmuşlar.

Ayrıca pas pas konusunda ben gerçekten çok büyük sıkıntı çektim özellikle sürücü bölümünde ki pas pas çok ufak, karlı ve yağmurlu günlerde araba bindiğim de ayağımı debriyajdan çekip arabanın döşemesine koyuyorum ki hoş bir şey değil, hoş ben çözümü yolcu kısmında ki paspası, sürücü kısmına koyarak çözdüm, belki bunun sebebi daha önce Toyotanın paspas yüzünden binlerce arabasını geri çağırmasıdır.

Torpido gözünden arabanın kitapçığını almayı deneyin veya daha arkaya bir Kola kutusu koymayı deneyin.

Arabanın bir çok güzel yanı var, motoru konusunda hiç bir şey söyleyemem, ayrıca ses konusunda Focus II'den çok daha iyi yalıtım sağlamışlar, öyle Sony radyo ile falan kıyaslamayacağım zaten çok sağlam bir ses sistemi takmışlar araca, eski aracımızda Sony yoktu onun ile kıyaslarsam yeni sistem ile eski sistem arasında dağlar kadar fark var.

Şimdi aklıma geldi yine işte yine, radyo kontrollerini ve telefon kontrollerini direksiyona gömerek iyi bir şey yapmamışlar.

Araç C segmenti olabilir; ama saydığım şeylerin bence segment ile alakası pek yok.

Kıyasladığımda Focus II, Focus III'e göre çok daha kullanışlı ve konforlu geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.