Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yerli otomobili Fiat yapacak..


Mert Erçetin

Önerilen Mesajlar

Bence son derece gereksiz bir yatırım. Hani derler ya "yemeğin içine sevgi kattım ondna lezzetli oldu" diye.. Otomobil üretmekte böyle birşey. İçine inovasyon katamıyorsan ürettiğin basit bir kopyanın ya da malumun tekrarının ötesine geçemez. Hükümetin çıkış noktası saçma birkere herşeyden önce. Cari açık kalemlerine bakıp "aa otomobile çok para vermişiz hadi bunun yerlisini yapalım, anaa bak bak bu petrolle çalışıyor bunun elektriklisini prezante edelim" diye yola çıkmakla olmaz. Yapsınlar aluminyum komposit elektrikli bir araç o zaman konuşalım. O güne kadar fiattan motor al, karoseri al üstüne kat çıkar gibi gecekondu yap sonrada araba yaptım de falan hikaye bunlar. Bunlar 30-40 öncenin trendleriydi.. Buna gelinceye kadar içinde katma değeri çok daha yüksek olan o kadar çok şeyin üzerinde çalışabilirlerki... Ama amaç birşey üretmek değil. Amaç cari açığı düşürmek...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bazı yazıları okudukça aklıma hep şu söz geldi:

Bir işi yapmak isteyen çARE’sini, aynı işi yapmak istemeyen BAHANE’sini bulur.

Mehmet Fatih, yarım sayfa yazı okudum, neredeyse sadece olumsuz tespitler ve şikayet içeriyordu, yazılanların çoğu da şikayet nedeni olabilir, ancak bu bakış açısı çaresiz bir atalete ve yenilmişliğe yöneltmez mi insanı, nasıl bir çıkış yolu düşünüyorsun?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

vala ne çok karşı çıkan varya inovasyon katsa nolur katmasa nolur Mertol...sonuç bir araba kaporta far motor ve iç donanım olarak temel ve yan yada lüks sayılacak unsurlardan oluşuyor...yani kimse yeniden arabayı yaratmıyorki..zaten yaratılmış...sadece ülkemizin az gelişmiş ülke konunumdan çıkıp montaj sanayinden üretim aşamasına bazı beyinsizlerin yüzünden gelemeyişimize kızıyorum ben...sen bile gidip kendi capında yaratıcılığı konuşturup kendin birşeyler üretirken başta senin bu projeyi senin gibi olanlar için katkını beklerken senden eleştiri burun kıvırma gelmesi garip...bmw mercedes audi şu bu ford türk cizerlerinin model cizimlerini yapması sonucu oluşuyor murat ...şubu...yani onlara çizen adam burdada çizer orda üretilen motorlar sonunda sökülüp herparçası kopyalanıp üstüne birşey eklenip sürülüyor piyasaya farklı bir adla nolucak ki...yani dünya motor endüstrisi su yada hava ile çalışan motormu üretti biz bilmiyoz...iddia ediyorum otomotiv sektörü 2012 yılı itibariyle sağlık sektörü ile birlikte en başarısız ve kendini geliştiremiyen sektördür...hala benzinli motor var..hala grip var..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

cem abi; buna bir çıkış yolu bulacak olan bizler değiliz. bu işi yapacak olanlar düşünecek. işi dallandırdıkça başka başka yerlere gider.

yıllarca avrupanın terk ettiği kuş serisini, renonun bitirdiği 12 ve 9 serisini aldık, avrupalının eskisini getirip bindik. Bir dünya sorunlu olarak kullandık, ama satarken iyi sattık; teselliye bak… şimdi gidip üretimi belki bitecek olan aracı ille yerli olsun diye alıp üzerine farklı gömlek giydirip satacaklar ise bana ne o yerli arabadan. Gidip ortak falan olsunlar firmalara ne bileyim veya hisse falan alsınlar. Esasında bunların hiçbirine gerek yok, çünkü buna uygun ne yol var, ne şehirleşme var, ne de İNSAN var; milleti kolay olana, ranta alıştırmasınlar yeter. Diyorum da kendim de inanmıyorum. Makarna ve kömür ekomosine %50 veren bir ülkeyiz nihayetinde...

Tolga KARACA tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zaten biraz da hoşgörebilsek, bıraksak da işini yapanlar en azından bir deneseler?

Bugüne kadar hep eleştire eleştire doyurduk zaten egomuzu, "en uzak yolculuklar bile küçük adımlarla başlar" demedik herşeyi biliyorduk ama elde de hep sıfırlar vardı.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sektörün içinden birisi olarak söyleyecek çok şeyim var, ama düşündükçe sıkılıyorum.

Albea bazlı, "turkish" isimli bir araç üretmekle, lisans ile Focus, Corolla, Megane vs... üretmenin ne farkı var?

Yine teknolojik komponentler yabancı menşeli firmalardan gelmeyecek mi? (1.3 Mjet motor Polonya'dan bütün komponentleri takılı şekilde geliyor (Hava filtresi dahil))

Elektrik sistemi ne olacak? Büyük ihtimal MAKO (çok iyi firmadır bu arada) MAKO nedir? MAgneti Mareli - KOç. Firma kimin: bkz. FIAT :)

Sonuçta TR' de yeni bir model üretilmesi güzel ama şu anki durum halihazırdakinden farklı değil...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yerli araba hikayesi toplumun dikkatini başka yöne çekme procesidir

Eğer yerli otoya karşı çıkmanın sebebi gerçekten buysa kesinlikle bişey demem.

Böyleyse "aslında ben karşı çıkmıyorum ama, toplumun dikkatini başka yöne çekmek için yapılıyor, bunun için karşı çıkıyorum" demektir bu.

Buna da ben kesinlikle bişey demem, bu kişisel görüştür.

Ancak yine söylüyorum, yerli otoyu her Türk vatandaşının desteklemesi gerekir.

Sadece yerli oto değil, diğer yerli üretilecek, geliştirilecek ne varsa, teknolojik ürünler, dayanıklı tüketim malları, gıda vs. ne varsa desteklenmeli, önce kendimizi güçlendirmeliyiz.

Fakat, yerli otonun üretilmesi fikrini atanlar, yerli otonun üretilmesi için girişimde bulunanlara karşı bir tavır alınırsa bu iş Devrim'den öte gitmez malesef.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Albea bazlı, "turkish" isimli bir araç üretmekle, lisans ile Focus, Corolla, Megane vs... üretmenin ne farkı var?

Sonuçta TR' de yeni bir model üretilmesi güzel ama şu anki durum halihazırdakinden farklı değil...

İşte asıl sorun burada, o açıklamayı yapan kimse işte o adam aslında bir şeyin altını özellikle çizmeliydi, neydi o, fiattan motor, şase vs ne alınacaksa bu alınacak olan parçaların yerli otonun üretilmesindeki ilk etapta alınacak olmasını belirtmesiydi. Bunu belirtmediği için sorun oldu. Evet ilk başta albea bazlı "Türk" malı bir araba üretilecek, (aynı tofaş kuş serisi gibi bir nevi) ancak daha sonra bu Türk malı otomobil firması kendi motorunu, kendi şasisini kullanacak. Yani bir nevi insanlar gibi, insanlar ne yapar, evi yoksa barınmak için bir ev kiralar ilk etapta, daha sonra eğer mümkünse gider kendi evini alır. Bu süreçte bu insana yardımcı olmak lazım,

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eğer yerli otoya karşı çıkmanın sebebi gerçekten buysa kesinlikle bişey demem.

Böyleyse "aslında ben karşı çıkmıyorum ama, toplumun dikkatini başka yöne çekmek için yapılıyor, bunun için karşı çıkıyorum" demektir bu.

Buna da ben kesinlikle bişey demem, bu kişisel görÜştÜr.

Ancak yine söylÜyorum, yerli otoyu her TÜrk vatandaşının desteklemesi gerekir.

Sadece yerli oto değil, diğer yerli Üretilecek, geliştirilecek ne varsa, teknolojik ÜrÜnler, dayanıklı tÜketim malları, gıda vs. ne varsa desteklenmeli, önce kendimizi gÜçlendirmeliyiz.

Fakat, yerli otonun Üretilmesi fikrini atanlar, yerli otonun Üretilmesi için girişimde bulunanlara karşı bir tavır alınırsa bu iş Devrim'den öte gitmez malesef.

Ümit dÜşÜncelerini beğendim ama Üretimin detayları bir yana, keşke farklı bir "Üreticimiz" bu işin sorumluluğunu alsaydı, mevzubahis grubun sadece otomobil değil diğer sektörlerde de -sanki- haksız kazanca meyli var gibi gelmiştir bana..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ümit dÜşÜncelerini beğendim ama Üretimin detayları bir yana, keşke farklı bir "Üreticimiz" bu işin sorumluluğunu alsaydı, mevzubahis grubun sadece otomobil değil diğer sektörlerde de -sanki- haksız kazanca meyli var gibi gelmiştir bana..

Ben buna da bişey demem, hatta katılırım, hatta bu kadar savunduğum bir konuda şimdiye kadar söylemediğim bir şey var, onu söyliyim

Şimdi Fiat'ın ceo su arkadaş ne dedi, Üretilecek yeni yerli oto Fiat'ın önÜne engel olmayacak dedi. bu ne demek, fiat tan daha kaliteli olmayacak, fiat kadar iyi olmayacak, vs demektir benim için. Bu gÜzel değil tabi, bunu şimdiye kadar söylemedim, sebebi de "her doğrunun her yerde söylenmeyecek" olması.

Hatta zamanında İmza diye bir otomobil Üretilmişti hatırlıyor musunuz, ki hatırlarsınız. Ben o aracı da çok desteklemiştim, (tabi o zaman bu tÜr konuları konuşabileceğimiz bir ortam yoktu, çocuktuk, kÜçÜktÜk, sadece beğenebiliyorduk,) keşke o da Üretilseydi, keşke onu da destekleseydik şimdi, keşke TÜrkiye yollarında İmza lar dolaşsaydı, Jet Fadıl iyiydi kötÜydÜ muhabbeti ayrı, o konu beni aşar, bilmediğim konuda yorum yapamam, Jet Fadıl konusunda destekli de atamıyorum :) Ama işin içinde otomobil varsa, hele de bu TÜrk Malı bir otomobilse ben desteklerim. Tabi Üreticiyi desteklemem şart değil, yoksa Koç (Koch) firmasının destekçisi zaten değilim,

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben buna da bişey demem, hatta katılırım, hatta bu kadar savunduğum bir konuda şimdiye kadar söylemediğim bir şey var, onu söyliyim

Şimdi Fiat'ın ceo su arkadaş ne dedi, Üretilecek yeni yerli oto Fiat'ın önÜne engel olmayacak dedi. bu ne demek, fiat tan daha kaliteli olmayacak, fiat kadar iyi olmayacak, vs demektir benim için. Bu gÜzel değil tabi, bunu şimdiye kadar söylemedim, sebebi de "her doğrunun her yerde söylenmeyecek" olması.

Hatta zamanında İmza diye bir otomobil Üretilmişti hatırlıyor musunuz, ki hatırlarsınız. Ben o aracı da çok desteklemiştim, (tabi o zaman bu tÜr konuları konuşabileceğimiz bir ortam yoktu, çocuktuk, kÜçÜktÜk, sadece beğenebiliyorduk,) keşke o da Üretilseydi, keşke onu da destekleseydik şimdi, keşke TÜrkiye yollarında İmza lar dolaşsaydı, Jet Fadıl iyiydi kötÜydÜ muhabbeti ayrı, o konu beni aşar, bilmediğim konuda yorum yapamam, Jet Fadıl konusunda destekli de atamıyorum :) Ama işin içinde otomobil varsa, hele de bu TÜrk Malı bir otomobilse ben desteklerim. Tabi Üreticiyi desteklemem şart değil, yoksa Koç (Koch) firmasının destekçisi zaten değilim,

Kardeşim sende hiç bişeye bişey demiyorsun, internette destekli desteksiz o kadar atıp tutan varken :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok da kanıt sunmaz belki ama; KoÇ grubunun eskiden ürettiği otomobilleri orjinalleriyle kıyaslama şansımın olmuş olması, bu grubun beyaz eşyalarındaki hileler ve reklamlarındaki yeni teknolojileri kendi icadı olarak göstermesi ve ihraÇ ürünlerine bambaşka bir kalite sunması düşüncelerimi şekillendirmekte etkili olmuştur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hükümet; artık DEVLET diyebiliriz, çıkıp bir laf etti, şimdi sonu nereye gidecek bilmiyor. hani bu işin ön adımı olacaksa olsun. iş için ortaklık, isim hakkı, tecrübeden faydalanma elbet olabilir. İleride kendi yolunu çizmen için iyi bir adım denebilir. yalnız yapacağınız iş öyle bir lafla olacak iş değil. çok büyük bir sektörde türk tüketicisinin beğenisine uygun, benzer pazarlarda satılabilecek otomobil üretmek veya ekonomiyi düzeltmek mi bundaki amaç?? o zaman sayın devletimiz ekonomiyi düzeltsin, teğet geçirtmesin, milletin işsiz kalmasına seyirci olmasın. kapıda kriz var deyip her tarafa adam sokup işine gelmeyeni kızağa çekmesin. ailesinden danışmanı olmayan milletvekiline eminim farklı gözle bakıyorlardır. bir gecede kıyağın en büyüğünü ben yapmadım maaşlara. ülkede rantın dönmediği yer kalmamış, devlet ekonomimiz süper diye millete masal anlatıyor. ranttan aklı dönen ve benden sonra tufan diyenlerin olduğu bir yerde otomobil üretelim demekte yeni bir rantın temelini atmaktır.

bizim para babası dediğimiz görünürdeki büyük holdinglerden kaçı düne kadar yerli otomobil yapalım dedi. hiçbirisi çıkıp şu güne kadar konuştu mu, projem var dedi mi, kendi sattıkları otomobil markaları ile ters düşecek bir eyleme girişti mi?? ben hatırlamıyorum. hani devlet sanıyorum 25 30 bin lira civarında bir otomobil üretelim demekte. 25 30 bine araç satan kaç firma var bu ülkede?? burada da müthiş bir kazanç var olmalı ki hiçbiri milli yatırım falan ilgilenmedi, büyük firmalarla ters düşmeyi göze almadı. bu ülkede üretilince maliyeti azalacak diyenler; montajı bu ülkede yapılan arabalar yurt dışından pahalıya satılıyor. her şeyi geçtim; 25 30 bine gerçekten ederi gibi iyi bir araba yaptınız(destekli veya tamamen bize has bir yatırımla), nerede satacaksınız. Türkiyede devlet desteğiyle(kamuya yönelik, vergi-yakıt... indirim desteği gibi) iyi bir satış yaptırdınız diyelim. yurt dışında türklere özgü beğeniye sahip kaç ülke vardır?? veya beğendiler diyelim, çeşidini aramayacak mı bu adamlar?? tek otomobil üretip adına yerli otomobil mi diyeceğiz?? ürettiğimiz mal bizi ne kadar nötürleyecek, kar elde edecek miyiz??

biz bu otomobili yaparken sadece kendi ülkemizde satmayacağız. peki diğer ülkelerde hali hazırda global şirketler(siz yurtdışında beğendirebilecek olsanız bile) satış yapmıyor mu?? bunlar belli maliyetleri göze alıp dünyanın dört bir yanında at koştururken biz 2 3 milyar dolar para ile kaç ülkeye gider, üretimi ve satışı gerçekleştirebiliriz. yapılmaz değil elbette. parayı bulursunuz, araştırıp geliştirirsiniz, malzemenizle parçanızı üretirsiniz(ister kopya diyin ister kendi üretiminiz; sonuçta şu an uçan araba olmadığı için geneli 4 teker üstünde gidiyor) montajı yapıp satılmasını beklersiniz. bu aracı cidden bizim ülkemizde satabilmek için muhakkak birilerini de cezalandırmalısınız. bu dediğim geçen seneki ötv cezaları gibi değil. hani onu da kaçımız biliyoruz; milyonlarca lira ceza verildi ama bu paranın ödenip ödenmediğini hala bilmiyorum. satılan birtakım aracı yasaklatırsınız veya avantajlı durumunu dezavantaja dönüştürürsünüz(okkalı vergi zamları en güzel örnek olur), kendi önünüzü açarsınız. Fakat bunu yaptığınızda dünyadan kendinizi soyutladığınızı da unutmayın.

ben şu anki haliyle bile bu ülkede çok aşırı araç satıldığı kanaatindeyim. hangi yola, hangi bütçeye bu kadar araba alınır aklım almıyor. millet yurtdışında 200 300 binleri görüp aracını ancak satarken biz 100 bini bile görünce ölü gözüyle bakan bir toplum olduk. hazıra alışmış bir millete kendi aracımızı yapalım demek garipliktir. sattığınız arabadan elbet sıkılan çok kimse olacak. bir modelle kaç sene idare edersiniz?? çeşitlendirmek demek sizin koyduğunuz 25 30 bin hedefini aşıp zarar etmeniz anlamına gelir. birileri tribünlere oynarken büyük sandıkları küçük bir lafın karşılığını daha iyi alırlar.

günümüzde çoğu araç fosil yakıtla üretilmekte, 4 tekerlek üzerinde genelde 4 kapılı olarak satılmakta. “siz üreteceğiniz araca kefil olup, sağlam ve ederinde üretirseniz satarsınız” demek global firmalar için şaka gibidir. adamlar madem öyle deyip ürettiğiniz araca yakın özellikte daha düşük fiyatta araç üretip sizleri sus pus eder.

çok uçlara gideyim; "top gear" adlı bir program var, ingilterede bbc kanalında yayınlanmakta. jeremy clarkson diye bir adam ve iki arkadaşı ile yaptıkları magazinel bir otomobil programı. bu programın dünyada azımsanmayacak bir izleyici kitlesi var. yani adamların konuştuklarına inanan büyük bir kesimden bahsediyorum. bu jeremy denen arkadaş “neredeyse hiçbir programında” bir kore firmasını, çin firmasını, rus firmasını falan övmez. tamamen alaya ve gırgıra alır. o kadar milliyetçidir ki ülkesinde araba üreten firma kalmadığı halde halen jaguar, aston, land rover gibi markaları öve öve bitiremez. vw ve mercedes hayranlığı ise başka bir konu. yine bu adama opelin vectra modelini sattırmayan adam denir. ortadoğu turunda türkiye yede geldi bunlar; güneydoğuya gittiler, hiç de iyi laflar etmediler. şimdi bir düşünün; dünya üzerinde kendinden başka kimseyi düşünmeyen bir toplumdan olan bu vatandaş yapacağınız bir arabayı dünyaya nasıl anlatır??

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.