Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

ilk çalışma Anında Marş Almama Ve Tekleme Problemi


Can Uzun

Soru

Benim aracım otomatik ve anahtarsız çalıştırma sistemine sahip. Atiker lpg kiti var. ilk çalıştırmada tekleme oluyor bazen çalıştırırken marş baya zor alıyor.

 

Ben lpg yi kapatıp bir kaç gün sadece benzinde kullandım ve hep tek marşta çalıştı yani sorun %90 lpg kaynaklı diye düşünüyorum. Daha baktırma fırsatım olmadı. Atiker in marifeti olabilir...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 9 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Benim aracım otomatik ve anahtarsız çalıştırma sistemine sahip. Atiker lpg kiti var. ilk çalıştırmada tekleme oluyor bazen çalıştırırken marş baya zor alıyor.

 

Ben lpg yi kapatıp bir kaç gün sadece benzinde kullandım ve hep tek marşta çalıştı yani sorun %90 lpg kaynaklı diye düşünüyorum. Daha baktırma fırsatım olmadı. Atiker in marifeti olabilir...

Normalde aracınız ilk çalışmada zaten benzinle çalışıyor... daha sonra sınınca lpg ye geçiyor...

bu durumda lpg den olaiblmesi için aracınızda basıncın fazla olması gerekki stop ettiğinizde motor boğularak kalmış olsun... buda sabaha kadar öle kalmaz ... zaten böle bir durum olsa performansından yakıtına dikkatinizi çekerdi...

 

ama maalesef lpg cilerimiz karadüzen iş yaptığı için  montaj esnasında bobini söküp taktılarsa ve o esnada kastırdılarsa sizinde bobinde sorun olaiblir...

 

Bobin hassas bir alet çıkarıp takarken kastırmadan koyduğunuz yere sert bırakmadan etkilenir... ustalarda bunu iyi bilir ama aldırmaz.. sonra bobinin gitmiş diyip yenisini aldırırlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Normalde aracınız ilk çalışmada zaten benzinle çalışıyor... daha sonra sınınca lpg ye geçiyor...

bu durumda lpg den olaiblmesi için aracınızda basıncın fazla olması gerekki stop ettiğinizde motor boğularak kalmış olsun... buda sabaha kadar öle kalmaz ... zaten böle bir durum olsa performansından yakıtına dikkatinizi çekerdi...

 

ama maalesef lpg cilerimiz karadüzen iş yaptığı için  montaj esnasında bobini söküp taktılarsa ve o esnada kastırdılarsa sizinde bobinde sorun olaiblir...

 

Bobin hassas bir alet çıkarıp takarken kastırmadan koyduğunuz yere sert bırakmadan etkilenir... ustalarda bunu iyi bilir ama aldırmaz.. sonra bobinin gitmiş diyip yenisini aldırırlar...

 

Normalde aracınız ilk çalışmada zaten benzinle çalışıyor... daha sonra sınınca lpg ye geçiyor...

bu durumda lpg den olaiblmesi için aracınızda basıncın fazla olması gerekki stop ettiğinizde motor boğularak kalmış olsun... buda sabaha kadar öle kalmaz ... zaten böle bir durum olsa performansından yakıtına dikkatinizi çekerdi...

 

ama maalesef lpg cilerimiz karadüzen iş yaptığı için  montaj esnasında bobini söküp taktılarsa ve o esnada kastırdılarsa sizinde bobinde sorun olaiblir...

 

Bobin hassas bir alet çıkarıp takarken kastırmadan koyduğunuz yere sert bırakmadan etkilenir... ustalarda bunu iyi bilir ama aldırmaz.. sonra bobinin gitmiş diyip yenisini aldırırlar...

 

İlk benzinde çalışması gerek fakat bence orda bi sıkıntı var. çünkü bunu defalarca test ettim. lpg devre dışı iken günlerce tekleme yokken lpg yi devreye

 

soktuğumda özellikle gün içindeki çalışmalarda tekleme oluyor. enteresan olan genelde sabah ilk çalıştırmada problem olmaması.

 

bakalım vaktim olursa lpg servisine uğrayıp garanti kapsamında yaparlarsa yaptıracağım. yoksa arada zor çalışsada devam...olmadı atikeri söktürmeyi bile

 

düşünebilirim. önceki arabamdan acayip gıcığım :) astramda beni çok uğraştırmıştı. bu aracı alırken üzerinde geldi. sifir araç alıp niye atiker tercih edilir onuda

 

anlamam ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlk benzinde çalışması gerek fakat bence orda bi sıkıntı var. çünkü bunu defalarca test ettim. lpg devre dışı iken günlerce tekleme yokken lpg yi devreye

 

soktuğumda özellikle gün içindeki çalışmalarda tekleme oluyor. enteresan olan genelde sabah ilk çalıştırmada problem olmaması.

 

bakalım vaktim olursa lpg servisine uğrayıp garanti kapsamında yaparlarsa yaptıracağım. yoksa arada zor çalışsada devam...olmadı atikeri söktürmeyi bile

 

düşünebilirim. önceki arabamdan acayip gıcığım :) astramda beni çok uğraştırmıştı. bu aracı alırken üzerinde geldi. sifir araç alıp niye atiker tercih edilir onuda

 

anlamam ?

Yani siz araca ilk bindiğinizde çalışmada sorun yok...

 

ama gün içerisinde gittiğiniz yerlerde stop edip 3-5-10-30 dak. sonra binim çalıştırdığınızda sıkıntı çıkarıyor..

 

eger böle ise lpg basıncını ayarlatmanız lazım...  çünki araç ilk çalışmada benzinle çalışır ve belli ısıya gelince lpg ye geçer.. ama ayarlardan araç sıcakkende çalıştırılınca lpg ile çalışsın seçildiğinde ve siz de araç soğumadan tekrar çalıştırdığınızda direk çalışır... sizin sorunda burada ortaya çıkıyor...

 

ozaman daha önceki bobin yorumlarımı unutun :)

 

atikerin ilinizdeki bölge bayisine gidin.. takılalı 2 yıl olmamışsa zaten garantiden yaparlar...  diilsede çok bir masrafı oalcağını sanmıyorum...

 

valla bencede atiker nie var bende onu anlamam :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

LPG yi kapatıp aşağıdakileri yapın;

Kontak açıkken arabayı çalıştırmadan önce ufak ufak arabayı boğmayacak kadar gaz verin, sonra marşa basın. Tepkisi farklı ise yakıt motora geç geliyor demektir. Bu birçok sensör ve benzin pompasıyla alakadar bir durum.

Eğer yine tepki değişmiyorsa hava filtresini söküp tekrar deneyin. Eğer tepkime farklı ise aracın hava akış sensörleri veya filtresiyle ilgili sıkıntısı var demektir.

Bu işlemleri araca hava ve benzin girişlerinde sıkıntı var mı yok mu diye anlamak için yaptık.

 

Yukarıda saydıklarımı test etmeniz 15dk nızı alır.

 

Eğer yine tepkimeler değişmiyorsa, aracın ateşlemesiyle ilgili sıkıntısı var demektir. O zaman ateşleme birimleri sökülüp bakılmalıdır. (bobin dahil)

Bu süreçte servise gitmeniz gerekecektir, serviste meraba diyip sorundan bahsedin zaten direk ateşleme kabloları ve bobine yönlenirler.

 

Bunları kontrol ettirmenizde max 1 saatinizi alacaktır.

 

Yok yine teşhis konamazsa merhaba LPG servisi demeniz gerek.

 

LPG sisteminizin bakımlarını yaptırıyor musunuz? Filtresini değiştirip kalibrasyonunu yaptırıyor musunuz?

Yok yaptırmıyorsanız, kalibre ettirmeye götürün aracınızı, filtrelerini de değiştirsinler.

 

Filtre değişimi ve kalibrasyon işlemi en fazla 30dk sürecektir.

 

Kabaca sorununuzun düzelmesi için 2 saat harcamanız lazım ;)

 

Edit: Typo

Servet Özkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar merhabalar. ford fiesta 2008 model aracımdada ilk marşta almıyordu. ustama gösterdim benzin pompası ve şamandrası dedi neyse değiştik bunu yine aynısı oldu lpg vanasını kapattı bi hafta benzinde kullandım hiç bi sıkıntı olmadı ama lpg vanasını açınca yine ikinci yada üçüncü marşta almaya başladı. götürdüm bi  kaç lpg ciye enjeksiyon ve regülatör değişek masraf üstüne masraf çıkardı neyse ki bi lpg ciye götürdüm regülatörünü değişelim sorun kalmaz dedi ve aynen değidiği gibi sadece regülatörden kaynaklı çünkü araç bi kaç saat çalışmayınca regülatör gaz bırakıyor ilk marşı basınca benzin ve lpg aynı anda almaya çalışıyor boğuyordu kendini nitekim regl. değişince sıkıntı kalmadı. tabi ilkin gaz kesici aklıma geldi kalibrasyon geldi ama ilgisi yokmuş çünkü gaz kesici gazı kesmese aracı buzluğa çevirirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11.09.2013 - 15:37 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

LPG yi kapatıp aşağıdakileri yapın;

Kontak açıkken arabayı çalıştırmadan önce ufak ufak arabayı boğmayacak kadar gaz verin, sonra marşa basın. Tepkisi farklı ise yakıt motora geç geliyor demektir. Bu birçok sensör ve benzin pompasıyla alakadar bir durum.

Eğer yine tepki değişmiyorsa hava filtresini söküp tekrar deneyin. Eğer tepkime farklı ise aracın hava akış sensörleri veya filtresiyle ilgili sıkıntısı var demektir.

Bu işlemleri araca hava ve benzin girişlerinde sıkıntı var mı yok mu diye anlamak için yaptık.

 

Yukarıda saydıklarımı test etmeniz 15dk nızı alır.

 

Eğer yine tepkimeler değişmiyorsa, aracın ateşlemesiyle ilgili sıkıntısı var demektir. O zaman ateşleme birimleri sökülüp bakılmalıdır. (bobin dahil)

Bu süreçte servise gitmeniz gerekecektir, serviste meraba diyip sorundan bahsedin zaten direk ateşleme kabloları ve bobine yönlenirler.

 

Bunları kontrol ettirmenizde max 1 saatinizi alacaktır.

 

Yok yine teşhis konamazsa merhaba LPG servisi demeniz gerek.

 

LPG sisteminizin bakımlarını yaptırıyor musunuz? Filtresini değiştirip kalibrasyonunu yaptırıyor musunuz?

Yok yaptırmıyorsanız, kalibre ettirmeye götürün aracınızı, filtrelerini de değiştirsinler.

 

Filtre değişimi ve kalibrasyon işlemi en fazla 30dk sürecektir.

 

Kabaca sorununuzun düzelmesi için 2 saat harcamanız lazım ;)

 

Edit: Typo

 

--0 dakika sonra eklendi--

FORD FOCUS SEDAN GHİA 1.6 2001,BENZİN+LPG-195000KM-Benzinde çalışmıyor,Yüksek devirde,saatte 140 km ile giderken benzine aldığımda gidiyor.Fakat düşük devirde benzine aldığımda yığılıyor.Gaza basmazsam rölantide benzinde çalışıyor.Ama gaza bastımmı stop ediyor.Tamirciye götürdüm benzin pompası dedi,yüksek devirde stop etmiyor dedim o zaman würth enjeksiyon temizleyici attı depoya benzinle git dedi ama trafikte yığılmalar yüzünden sürekli benzinle gidemedim.Aracımı 2011 de aldım ve o tarihten bu yana lpg de herhangibir sorun olmadığından lpg ye hiçbir bakım yaptırmadım.Aracım lpg de çok az tüketiyor,bakım yaptırıp bu ayarı bozmak istemedim.Lpg deki az yakıt tüketimi aracın benzin sistem işleyişini bozdu galiba.İşten anlayan tamirci yok.Bir bıraksam tamirciye durmadan değiştirecekler....o2 sensörü,rolanti valfi,benzin pompası,buji,bobin,buji kabloları vs...bunlar değişince de düzelmeyen benzeri durumlar biliyorum.Arkadaşımın aracı için sanayide adi bir ustayı darp etmişliğimizde vardır !! Kısaca bıktım olmayan ustalardan..bi yol göster be kardeşim,yarın lpg nin iki filitresini değiştiricem.Ama değitiriceğim servis abi madem az yakıyor ayarı hiç ellemiyelim dedi … ayrıca lpg nin filitrelerinin değişiminin benzinde teklemeyle ilgisi var mıdır..Aracım lpg de uçuyor da..Başka bir tavsiyen var mı arkadaşım ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Simdi durumu ozetleyelim:

LPG hic bakim gormedi, filtreler hic degismedi.

Araba bu sure zarfinde benzin filtresi hic degismedi.

Bobin ve buji kablolari hic degismedi.

Enjektorler hic bakim gormedi.

 

Sirali sistem LPG lerde arabanin kendi benzin enjektorlerinin tetikleri sistemden alinir ve LPG nin beynine baglanir ki gecis sirasinda benzin enjektorleri kontrol edilebilsin. Yani kalibrasyon bilgisine gore kontroller yine LPG sistemindedir.

 

Normalde LPG'ci "usta" lar sunu yaparlar ayar yaparken. Arabayi benzine alirlar. Benzinde bir sure gaz verip hangi devir araliginda nasil calistigini referans alirlar ve buna gore LPG nin hava yakit karisimini ayarlarlar. Ezbere yaptiklari istir bu. O denli ezbere is yaparlar ki bundan baska bir sey yapamazlar. Senin LPG ci vatandas az yakiyorsa ellemeyelim abi demesi, aracin referans araliginda calisan duzgun bir benzin ateslemesinin olmayisindan.

 

Simdi donelim soruna. LPG li araclarda bobin ve buji kablolari daha hizli bozulur. LPG de calismasi ve benzinde sacma calismasinin sebebi aslen budur. Test etmesi aslinda cok basit sayilir. Arabaya baskasini bindir sen egsozun oraya gec. Egerki benzine aldiginda yigilma durumlarinda egsozdan cig benzin kokusu asiri geliyorsa araban duzgun atesleyemiyor demektir. (Hatta bu durumda alttan alttan, dubudup....dubudup...dubudup diye sesi cikar arabanin)

 

Arabana zaten yakit katkisi koymussun. Cik cevre yoluna otobana 3500-4000 devirde 50-100km git. Bak bakalim degisiklik oluyor mu. Baktin olmadi. O dakka paralari kiyir kiyir dokmeye hazirla.

 

Bobin ve kablolari.

Benzin filtresi ve pompasi

Bujiler (iridyum buji alirsaniz bir nebze yakit ekonomisi de saglar)

 

Derken bir 400TL paran gider, degistirdin falan 500TL gitti demektir kafadan.

Ki bence bunlari her sartta yaptir.

 

Simdi bunlari yaptirinca araban tamamen duzelmeyecektir. Bu islemlerden sonra LPG ci abinin yolunu tut ve ona de ki, benzin kalibrasyonunu sifirla. Bunlari sifirladiginda araban en azindan lpg takilmadan onceki haline donecektir.

 

Ben bunlari yazdim ama, arabani gormeden ancak senin soylediklerine dayanarak kisitli bilgilerimle yaptigim yorumlardir. Bi nevi iskembe-i kubradan sallama yontemi.

 

Duzgun bir Ford ustasi isini cozecektir diye dusunuyorum.

 

LPG li arac kullanan arac sahipleri 3-4 ayda bir sadece bir depo benzin harcasalar en azindan yakit sistemleri temizlenir. Az yakiyor diye vurmusunuz aletin ustune kirbaci :)

--2 dakika sonra eklendi--

Not: Depoda benzin katkisi veya enjektor temizleyici varken LPG ayarina gitmeyin. O depoyu bitirin, sonra ustune yakit alip gidin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11.09.2013 - 15:37 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

LPG yi kapatıp aşağıdakileri yapın;

Kontak açıkken arabayı çalıştırmadan önce ufak ufak arabayı boğmayacak kadar gaz verin, sonra marşa basın. Tepkisi farklı ise yakıt motora geç geliyor demektir. Bu birçok sensör ve benzin pompasıyla alakadar bir durum.

Eğer yine tepki değişmiyorsa hava filtresini söküp tekrar deneyin. Eğer tepkime farklı ise aracın hava akış sensörleri veya filtresiyle ilgili sıkıntısı var demektir.

Bu işlemleri araca hava ve benzin girişlerinde sıkıntı var mı yok mu diye anlamak için yaptık.

 

Yukarıda saydıklarımı test etmeniz 15dk nızı alır.

 

Eğer yine tepkimeler değişmiyorsa, aracın ateşlemesiyle ilgili sıkıntısı var demektir. O zaman ateşleme birimleri sökülüp bakılmalıdır. (bobin dahil)

Bu süreçte servise gitmeniz gerekecektir, serviste meraba diyip sorundan bahsedin zaten direk ateşleme kabloları ve bobine yönlenirler.

 

Bunları kontrol ettirmenizde max 1 saatinizi alacaktır.

 

Yok yine teşhis konamazsa merhaba LPG servisi demeniz gerek.

 

LPG sisteminizin bakımlarını yaptırıyor musunuz? Filtresini değiştirip kalibrasyonunu yaptırıyor musunuz?

Yok yaptırmıyorsanız, kalibre ettirmeye götürün aracınızı, filtrelerini de değiştirsinler.

 

Filtre değişimi ve kalibrasyon işlemi en fazla 30dk sürecektir.

 

Kabaca sorununuzun düzelmesi için 2 saat harcamanız lazım ;)

 

Edit: Typo

 

--4 dakika sonra eklendi--
11.09.2013 - 15:37 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

ayrıntılı cevabın için teşekkür ederim kardeşim.

-Lpg de sorun yoksa da buji,bobin,ateşleme kabloları nı değiştir diyorsun...bugün gittim 2 ustaya benzim pompasını değiştirelim dediler.Yarın devri 4000ddk ya dayayıp benzine alıp km yapmayı deniycem eğer yığılmadan giderse bAKALIM.

TEKRAR TEŞEKKÜRLER

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.