Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Tamer S.

Bedava Oda Termostatı

Önerilen Mesajlar

Malum kış ayları geldi. Doğalgaz faturaları kabaracak. Ne zamandır düşündüğüm fakat bir türlü fırsat bulamadığım "oda termostatı" konusuna derin bir giriş yaptım. Siz uğraşmayın diye çıkarımlarımı paylaşmak istedim.

 

Piyasada "oda termostatı" diyince bir sürü çeşit var. On/Off çalışan - modülasyonlu çalışan, kablolu-kablosuz, haftalık programlı-programsız, manuel-dijital vs.. burada ana mantık "ihtiyacımızdan daha fazla doğalgaz yakmadan konfor sağlamak". Önce bunu bir cebimize koyalım. Şimdi bu iş nası olacak ona bakalım ?

 

Oda termostatı veya dış ısı sensörü bağlı olmayan kombiler: (misal şu an için benimki) ayarladığınız su sıcaklığını peteklerde çevirir. Mesala 45oC yaptınız, su sıcaklığı (misal) 40 oC ye düşünce kombi ateşlenir, 45oC ye yaklaştıkca alev boyunu kısaltır (modülasyon yapar), 45oC yi geçince alevi kapatır sadece sıcak suyu devir daim eder. Bu sırada sizin odanız 15oC imiş 35oC imiş kombinin umrunda olmaz... O ısıttığı suya bakar, gerisine karışmaz ^_^

 

Bu seneryoda odanın olması gereken sıcaklığı (genel bilgi olarak 22-23oC) yakalamış olsak bile kombinin bundan haberi olmadığı için doğalgaz tüketimimiz ihtiyacımızdan fazla olabilir. Olur demiyorum çünkü ihtimal. Termostat satanlar bu noktada "OLUR" derler..^_^

 

Oda termostatı veya dış ısı sensörü bağlı olan kombiler: Bunlar süper işte :P. Şimdi bu arkadaşlar, oda sıcaklığından (veya dış hava sıcaklığından) haberdar oldukları için kombiyi otopilot gibi yönetirler. On/Off çalışanları set edilen sıcaklıklar arasında kombiyi açar veya kapatır. AMA alev boyu ayarlamayı yine peteklerdeki su sıcaklığına göre yaparlar. (Bakın burası ince..) Piyasada satılan kombilerin %90 ı alev modülasyonu yani su sıcaklığına göre gazı kısma işini zaten yapar. Ancak oda sıcaklığına göre gazı kısma işini sadece "modülasyonlu oda termostatları" yapar. Fark ne derseniz, madem otomobil forumuyuz en bildiğimiz modülasyon olan "Hız Sabitleme" üzerinden izah edelim.;

 

On/Off termostat:

Hız sabitleme on/off çalışsa idi; Arabayı 120 km ye sabitledik. Hız 119 olunca sistem gaza abandı. 120 de gazı kesti ama buarada hız oldu 130. Sonra hız 118 e düştü ve yine aynı döngü. Hız dalgalanmaları gibi odamızdada az da olsa bir sıcaklık dalgalanması olacak. Bunu konfor babında fark edemeyeceksiniz belki ama doğalgaz tüketiminiz modülasyonlu ya göre cüzi şekilde yüksek olabilecek. Alttaki grafikte, yeşil çizgi istenen (set edilen) oda sıcaklığı, turuncu çizgi odanın ölçülen sıcaklığı, kırmızı sütunlar ise d.gaz tüketimi.

 

Ekran Alıntısı2.JPG

 

Modülasyonlu termostat:

Bu ise tam arabalarımızdaki hız sabitleme işte. Arabayı 120 ye ayarladık mı amacı aracı o hızda tutmak, yokuş görürse (misalen:P) gaza basar, yokuş aşağı gazı keser, set edilen hıza yaklaştıkça gazı azaltır. Modülasyonlu oda termostatlarıda, oda sıcaklığına göre kombi alev boyunu ayarlar. Sonuç olarak daha stabil oda sıcaklığı ve daha düşük doğalgaz tüketimi elde edilir. Bu termostatlar kombi ile (en yaygın olanı) OPENTHERM isimli bir arayüz ile haberleşir. Kombiye on/off kontağından bağlanmaz. Oda sıcaklığına göre belli bir fonksiyonda kombiye modülasyon yaptırır. Bu grafikte yeşil ve turuncu çizgi üstüste binmiş haliyle. İstenen sıcaklık yakalanmış.

 

Ekran Alıntısı1.JPG

 

Şimdi arkadaşlar, Romalılar....bu araştırmalar sonucunda bir kaç örnek termostatı aşağıda sıraladım..

33.JPG

 

Hem modülasyon, hem kablosuz hemde haftalık program yapılabilen (ve de fiyatı nispeten uygun) model tablonun en altındaki Honeywell Y87RF2008 çıkıyor. Kablolu ve modülasyonlu için ise 255 TL lik model güzel.

Şimdi gelelim başlığa nası bedava oluyor bu cihaz? Şöyle. Siz yapar mısınız bilmem ama ben doğalgaz faturalarımı takip ediyorum. 

Adsız.jpg

 

3+1 zemin kat evimin, görüldüğü üzere yılın 7 ayı ortalama d.gaz tüketimi 190 TL civarı. Almayı düşündüğüm termostatın bana vadettiği tasarruf:

44.JPG 

 

%30 mu?... Peeh...Hayatta yapamaz, inanmayın... Olursa ne ala ama ben bu oranı %10 alacağım.

 

190 TL lik faturamda %10 yani 19 TL yi düşürsün diyelim..

Bir yılda kombimin (100 TL ve üzeri) yüksek tüketim yaptığı 7 ayında 19 x 7 = 133 TL avantajım olur.

Ürünün satış fiyatı 475 TL

475 / 133 = 3,5 Yıl da amorti

Kiracıda olsanız ev sizinde olsa alınması gerekli diye düşünüyorum. Kiracı iseniz sistem mobil bir şey olduğu için sökün diğer kombiye bağlayın. Ev Sahibi iseniz..durduğunuz hata.:)

Sunum bitmiştir, arz ederim..

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hemen aklıma gelen iki soru.  Bunların farklı marka model kombilere uyumluluğu? Bir de kablosuz denen modellere uzaktan internet üzerinden erişim var mı. ? Ayrıca iOS / android uyumluluğu var mı. ?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
10 saat önce, Engin Uzunoğlu yazdı:

Hemen aklıma gelen iki soru.  Bunların farklı marka model kombilere uyumluluğu?

Güzel sorular. Birinci sorunuzu şöyle cevaplayalım. On/Off termostatlar piyasadaki hemen hemen tüm kombiler ile çalışır. Garanti olması için kombinizin kullanma klavuzuna bakın derim. Bu on/off termostat girişi kombinin iç kısmında köprü yapılmış haldedir. Aşağıdaki gibi;

köprü.jpgköprü2.jpg

 

Piyasada "oda termostatı" na uyumlu tüm kombilerde bu bağlantıyı bulabilirsiniz.

Modülasyonlu termostatlarda ise bu giriş ayrıdır. Bu kombilerde On/off girişi de vardır modülasyon da. Termostatı alacağınız yere danışmak en doğru iş olacaktır. Ama kombinizin özelliklerinde "modülasyonlu oda termostatları ile çalışma" ve "Opentherm ara yüzü ile haberleşme" var ise bunlara uygun tüm termostatlar kombiniz ile uyumlu çalışır. Honeywell sitesinde kombiye göre termostat seçimi vardır.

honeywell.JPG

 

10 saat önce, Engin Uzunoğlu yazdı:

Ayrıca iOS / android uyumluluğu var mı. ?

 

Bu hepsinde yok tabii. Bunun için bir internet bağlantısı ile termostatı internete bağlamak gerekiyor. Böylece "Nesnelerin İnterneti" tanımına da yumuşak bir giriş yapmış olursunuz. Bunlara çeşitli sensörler ile, şöyle komutlar verilebilir; "eğer kar yağar ise içeriyi 25oC yap" veya konum servisleri ile " Eve 5 km yaklaştığımda içeriyi 25oC yap" veya "evde 2 saat hareket algılamazsan sıcaklığı 19oC de tut" gibi.. Bu tür termostatlar için örnekleri aşağıda sıraladım;

 

Honeywell:Benim alacağım model http://getconnected.honeywell.com/tr/

hon.JPG

 

 

COSA: Yerli üretim, şekil süper ama modülasyon malesef yok :blink:https://cosa.com.tr/

cosa.JPG

 

 

veeeeee efsane NEST: Arkasında Google var. Malesef Türkiye de yok Fiyatı 240 USD :( https://nest.com/thermostat/meet-nest-thermostat/

nest1.JPG

nest2.JPG

Tamer S. tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet simdi evime cok yakin bir Honeywell bayisini aradim. Modulasyonsuz alacaksiniz cunku sizin kombinizin zaten modulasyon ozelligi var dedi. Ama simdi siteyi incelerken cihazin internete ethernet kablosu ile baglandigini gordum. Benim modemle kombi arasinda Taklamakan Çölü var. Ordan oraya kablo cekme beni estetik olarak yorar.. Bu is evin hertarafini kabloyla dolasmasi demek ki hic istemedigim birsey.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Alperen G. yazdı:

Evet simdi evime cok yakin bir Honeywell bayisini aradim. Modulasyonsuz alacaksiniz cunku sizin kombinizin zaten modulasyon ozelligi var dedi. Ama simdi siteyi incelerken cihazin internete ethernet kablosu ile baglandigini gordum. Benim modemle kombi arasinda Taklamakan Çölü var. Ordan oraya kablo cekme beni estetik olarak yorar.. Bu is evin hertarafini kabloyla dolasmasi demek ki hic istemedigim birsey.

 

Honeywell de internete bağlanan kısım ile komiye bağlanan kısım arasında haberleşme kablosuz. İnternete bağlanan parçayı modeminizin boş bir portuna kısa bir ağ kablosu ile bağlamanız yeterli. Kombi ile bu internete bağlanan parça arasında 30mt mesafe olması haberleşme için yeterli. Servise bu konuyu tekrar sorun bence.

Şimdi, Serdar Eryürekli yazdı:

Nasıl bir şato da yaşıyor siz düşünün...

Helikopter pistini yaptırdın mı, asfaltı çöküyordu en son..

 

Odalar arası 30mt den büyükse zaten termostat falan uğraşmayın bence de :):) Size şömine yakışır.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Nasıl bir şato da yaşıyor siz düşünün...
Helikopter pistini yaptırdın mı, asfaltı çöküyordu en son..


Zaaaaaa.... Ankara arşidükasıyım olm ben :)

 
Odalar arası 30mt den büyükse zaten termostat falan uğraşmayın bence de Size şömine yakışır.


Cocuk oldugundan sömineyi kullanamiyoruz... Ayi postu aldik simdilik dolapta duruyor. Cocuk buyuyunce sericez insallah :)
Elbette abarttim 30 mt degil de 2 oda ve koridor asmasi lazim kablonun ondan seyettim. Ama dediginiz gibiyse o zaman sorun yok. Ustayla o konuyu konusmamistim, sadece siteden gordugumu yazdim..

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
10.11.2016 - 16:47 tarihinde, Tamer S. yazdı:

 

On/Off termostat:

Hız sabitleme on/off çalışsa idi; Arabayı 120 km ye sabitledik. Hız 119 olunca sistem gaza abandı. 120 de gazı kesti ama buarada hız oldu 130. Sonra hız 118 e düştü ve yine aynı döngü. Hız dalgalanmaları gibi odamızdada az da olsa bir sıcaklık dalgalanması olacak. Bunu konfor babında fark edemeyeceksiniz belki ama doğalgaz tüketiminiz modülasyonlu ya göre cüzi şekilde yüksek olabilecek. Alttaki grafikte, yeşil çizgi istenen (set edilen) oda sıcaklığı, turuncu çizgi odanın ölçülen sıcaklığı, kırmızı sütunlar ise d.gaz tüketimi.

 

Ekran Alıntısı2.JPG

 

Modülasyonlu termostat:

Bu ise tam arabalarımızdaki hız sabitleme işte. Arabayı 120 ye ayarladık mı amacı aracı o hızda tutmak, yokuş görürse (misalen:P) gaza basar, yokuş aşağı gazı keser, set edilen hıza yaklaştıkça gazı azaltır. Modülasyonlu oda termostatlarıda, oda sıcaklığına göre kombi alev boyunu ayarlar. Sonuç olarak daha stabil oda sıcaklığı ve daha düşük doğalgaz tüketimi elde edilir. Bu termostatlar kombi ile (en yaygın olanı) OPENTHERM isimli bir arayüz ile haberleşir. Kombiye on/off kontağından bağlanmaz. Oda sıcaklığına göre belli bir fonksiyonda kombiye modülasyon yaptırır. Bu grafikte yeşil ve turuncu çizgi üstüste binmiş haliyle. İstenen sıcaklık yakalanmış.

 

Ekran Alıntısı1.JPG

 

 

Çok faydalı ve aydınlatıcı bir mesaj teşekkürler..
Konuyla hiç alakam yok , bizde ön ödemeli payölçer sistem var. Evimizin de izolasyonu iyi. Yakıt tüketimi açısından memnunuz . 
 

Neyse mesajınızı okuduğumda tamamen "layman" olarak şunu düşündüm.

Doğalgaz tüketim grafiklerinde kırmızı alanın büyüklüğü total doğalgaz tüketimi  Ve kırmızı alanın büyüklüğü yaktığımız total doğal gaz miktarı demek. Fakat bu grafiklere bakınca on/off termostatın toğlam kırmızı alanı termostatlıdan küçük gibi görünüyor sanki o daha ekonomik gibi ..Ne dersiniz :D:D

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Ahmet Kara
      Skyactiv-X benzinli motorunu tanıtan Japon üretici Mazda, yüzde 30 daha fazla tork sunan yeni teknoloji sayesinde benzinli araçlarda yaklaşık yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlamayı başardı. Dizel motorlar kadar verimli çalışan teknoloji 2019 model araçlarda kullanılmaya başlanacak
       


             Japon otomobil üreticisi Mazda, yeni nesil Skyactiv-X benzinli motorunu tanıttı. Dizel motorlar kadar verimli olduğu belirtilen ve yerini aldığı motora göre yüzde 30 daha fazla tork sunan yeni teknoloji, içten yanmalı motorlar için bir yenilik olarak sıkıştırmalı ateşleme sistemi ile çalışıyor.
             Mazda, 2019 yılındaki araç modellerine yerleştireceği bu ünite ile söz konusu teknolojiyi seri üretim otomobillerinde kullanan ilk marka olacak. 
             Motorun çalışma prensibi dizellerde olduğu gibi, yakıt-hava karışımının yüksek basınç ile pistonlar tarafından sıkıştırılıp ani şekilde yanması üzerine kurulu. Skyactiv-X, mevcut motora göre yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlayacak. 
             Yeni motor teknolojisi, aynı zamanda Mazda'nın 2008 yılındaki benzer motorlarına nazaran da yüzde 35-45 daha yüksek verimlilikle çalışıyor.
             Mazda Başkan Yardımcısı Akira Marumoto, Skyactiv-X’in diğer markalara tedarik edilmeyeceğini belirtirken, otomobil dünyasında Mazda'nın bu hamleyle Daimler ve General Motors gibi rakiplerinin önüne geçebileceği konuşuluyor.
             JAPON DEVLERİNDEN FLAŞ KARAR!
             Mazda'nın otomobil motor mühendisliği firması olan AEMSS Başkanı Ryoji Miyashita, bu gelişmeyi "Sektörde çığır açacak bir yenilik." şeklinde yorumladı.
             Japon üretici Mazda, geçtiğimiz günlerde şirket hisselerinin yüzde 5 hissesini açıklanmayan bir fiyat karşılığında Toyota'ya satmış ve ABD'de 1.6 milyar dolar yatırımla da ortak bir fabrika kurma kararı almıştı.
      Kaynak, habertürk
       
      --5 dakika sonra eklendi-- Elektrikli otomobil teknolojisinin ön plana çıkmaya başlamasının yanında bu tarz gelişmeler ne getirecek kestirmesi biraz zor gibi. Gelişmiş ülkelerin fosil yakıtlı araç kullanımını yasaklama tavrı içerisinde olduğu şu günlerde Japon teknolojisinden böyle bir adım gelmesi ne kadar etkileyici olacak süreç içinde göreceğiz. Belirtilen gelişme seri üretim aşamasına geçebilirse dizel araçlar için hazırlanan son beklenenden biraz daha önce gelebilir.
    • Yazan: Hüseyin Hızır YÜKSEL
      Gecen gece sahura yakin yola ciktim.
       
      Arabam agzina kadar yuklu idi.Bilen bilir belen gecidini canavar gibi tirmanirken(canavar diyorum cunku klima acik ve manuel modda aracin cigerini soke soke cikiyorum)birden bire bir ses ve kirmizi ikaz lambasi:yuksek motor sicakligi.hararet ibresine baktim ki tam 120 nin sonunda.aracin bakimlarini aksatmadigim icin suyu falan hic kontrol etmem.sasirdim tabi niye boyle oldu falan diye dusundum.cok mu zorladim diye icimden gecirdim.Neyse cektim saga stop ettim motoru.10 dk bekledim 90 a dustu hararet.tabi bu arada kaputu acmistim ne bir su kaynatma ne bir sey.dondum yoldan 7. viteste rahat rahat eve geldim.
       
      Bu arada en ufak rampada hararet yukseliyor duzlukte tekrar dusuyordu.servise gittim sabah baktilar sorun termostatta cikti.arabam yuklu yolculuk hazirligi oldugu icin servisteki sirayi beklemedim.sanayide 80 tl termostat 40 tl antifiriz ve el emegi vererk halllettim.
       
      boyle bir durumla karsilasacak arkadaslarin dikkatine.
    • Yazan: Özer Öztürk
      Adana'da oto tamircisi olan Doğan, emisyon emilimini azaltan yazılım geliştirdi.
      Adana'da 34 yıldır baba mesleği oto tamirciliği yapan Servet Doğan (45) motorlu araçların zararlı gaz atıklarını azaltan ve yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlayan bilgisayar yazılımı programı geliştirdi.

      Doğan, 16 yıldır üzerinde çalıştığı ve 2 binin üzerinde otomobilde denediği "Ekonomiye ve Doğaya Duyarlı Yöntemi (SED)' adını verdiği projenin seri üretimi için devletten yardım bekliyor.


      RAPORDA EMİSYON DEĞERLERİ DÜŞTÜ
      Çukurova Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü, Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, Araştırma Görevlileri Tayfun Özgür ve Öğretim Görevlisi Mustafa Özcanlı'dan oluşan bilirkişi heyeti de farklı araçlar üzerinde yaptıkları testler sonucu yazılımla ilgili hazırladıkları raporda "Test araçlarına uygulanan SED yöntemi ile karbonmonoksit (CO) ve hidrokarbon (HC) emisyon değerlerinin sıfıra yaklaştığı, dizel motor azot oksit (NOx) değerinde ise yüzde 45.2 gibi önemli bir azalma olduğu, yakıt tüketimlerinin dizel araçta yüzde 8 oranında, benzinli araçta ise yüzde 18 oranında azaldığı tespit edilmiştir." ifadesine yer verdi.


      PROJESİNİ NİHAT ERGÜN'E SUNDU
      1989'dan bu yana kendi oto tamir atölyesini işleten Doğan, 16 yıldır üzerinde çalıştığı otomobillerdeki egzoz emisyon gazının etkisini azaltacak yazılım sistemini 2007'de hayata geçirdi.

      Ar-Ge desteği için çalışmayı Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün'e de sunum yapan Doğan, Bakan Ergün'ün "Tamam arkadaşlarımızı size her türlü desteği versin." dediğini ancak alt kademe bürokratların konuya önem vermediği söylüyor.


      ÇALIŞMA SİTEMİNİ ANLATTI
      Yöntemin zararlı egzoz atıklarını azaltarak çevre kirliliğini ciddi ölçüde azaltıp yakıt tasarrufu sağladığını belirten Doğan, "Egzoz emisyonlarını azaltmak için mekanik ve manyetik alanda çalışan bir takım cihazlar denedik. Ama verim alamadık. Enjeksiyonlu, elektronik kontrollü yakıt sistemleri üretildikten sonra bu yazılımı hazırladım. Yazılım bilgilerini aracın o anki konumu ve kullanım şartlarına göre değiştirebilen bir yapay hafıza özelliğinde. Egzozdaki atık sıfıra (0) yakın değerlere gelene kadar bu değişim sürüyor. Araçların donanımına göre ciddi oranlarda yakıt verimi elde ediyoruz. Asıl amacım verimden ziyade çevreye olan katkısı sağlamaktı." diyor.


      PROFESÖRE SIRRINI AÇMADI
      Çukurova Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, oto tamircisi Servet Doğan'ın geliştirdiği yazılımın 'kalıcılığının' olmadığını ileri sürdü. Aydın, şunları söyledi: "İlk yaptığımız testte egzoz emisyon ve yakıt limitleri düştü. Ancak bir ay sonraki ölçümlerde araç tekrar normale dönüyor. Kalıcı olmuyor. Servet Usta, devlet sırrı gibi saklıyor. Ne yaptığını, nasıl yaptığını bilmiyoruz. Kimseye güvenmiyor. Yaptığı işin ne olduğunu bilsek, bilimsel olarak kendisine yardımcı oluruz. Otomobile program yüklediğini belirtiyor. Böyle olsa daimi olur, kendisini sıfırlamaz. Ne yaptığını kimseye söylemediği için biz yardımcı olamıyoruz. Bizden bir destek istemiyor. Destek olabilmemiz için ne yaptığını bilmemiz lazım. Türkiye'nin milyon dolarlık hayati projelerinde hakemlik yapıyoruz, onun sırrını vermiyoruz da onunki mi vereceğiz. Projenin bilimsel bir temele oturması lazım. Belki de küçük hatalar yapıyor. Bize gösterse, beklide bunu görür, düzeltiriz."
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.