Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Giriş yaptıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir ve özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Giriş yaptıktan sonra, bu mesaj silinecektir ve sadece sponsorlarımızın reklamını göreceksiniz. Siz de sponsor olmak istiyorsanız buradan ulaşabilirsiniz.

  • 0

Motor Takozu Ve Bakım..


Volkan Bozkaya

Soru

Arkadaşlar sabahtan devir saati başlıklı bir konu açmıştım. İlgili başlıkta açıklama yapmıştım ama izninizle burada da açıklamamı tekrarlayarak başlamak istiyorum. 1 hafta önce 183.000 Km deki 2005 Model Ford Focus C-Max 1.6 TDCİ Ghia (Aytozu Gri) aracımı İzmir'deki yetkili bir Ford Bayine 31.000 TL'ye takasa vererek yine aynı bayiden 2. el olarak 56.000 TL ye 2012 model 46.750 Km de Ford Focus III 1.6 TDCİ Titanium+OP Lunar Sky (Kahverengi) Sedan araç aldım. Araçtan oldukça memnunum ancak birkaç konuda yardımınıza ihtiyacım var. İzninizle sıra ile sormak istiyorum..

1. Aracımın bakımı 15.06.2016 tarihinde 43.000 km de yapılmış. Bir sonraki bakım ise 15.06.2017 tarihinde veya 15.000 km sonra yani 58.000 km de görünüyor. Önceki aracımda Euro 4 motorlu TDCİ bir araç idi. Bakımını 10.000 km de bir yaptırıyordum. Bu araçta sizlerin önerdiği bakım aralığı nedir ? 10.000 km mi yoksa 15.000 km mi ?

2. Araçta DPF olduğundan sanırım kullanacağımız yağ 5w-30 olsa da DPF destekli bir yağ olmalı. Peki bu bağlamda sizlerin yağ önerisi nedir ? 5W-30 Mobil 1 ESP Formula mı, Castrol Edge mi yoksa başka bir yağ mı ?

3. Aracım 2012 model ve su anda 47.000 küsür km de. Bildiğim kadarıyla Triger kayışı henüz hiç değiştirilmemiş. Bu değişim konusunda zaman ve km olarak tavsiyeniz nedir ? Ayrıca gerektiğinde değişim için yetkili servis mi özel servis mi ?

4. Son olarak motor kaputunu açtığımızda sol tarafta bulunan motor takozu üstünde ve çevresinde hafif yağlanma oluyor. Ancak araç çalışır iken veya aracı stop eder iken ciddi bir titreşim veya ses/sesli stop durumu henüz yok. Sizce bu takoz patlak mı ? Eğer patlak ise değişimi acil midir ? Bir sonraki bakıma kadar beni idare eder mi ? İlgili motor takozunun fotoğraflarını da ekliyorum..

Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...

 

 

 

 

 

--7 dakika sonra eklendi--

20161016_142647.jpg

20161016_142624.jpg

20161016_142642.jpg

20161016_142607.jpg

20161016_142556.jpg

20161016_142549.jpg

Volkan Bozkaya tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Tatlıya bağlanmış bir konuyu hortlatmak istemiyorum ama ;

90 bin KM'den sonra sürekli Partikül parçacıklı 5*35 yağ kullanıyorum ben.

Yağ boşalınca 1 lt yağ doldurup elimi çekiyorum o siyahlık azalıyor, sonra dayıyorum yine 5*35 yağı.

Özellikle partikül parçacıklı olandan alıyorum Castrol diye hatırlıyorum. Acep hata mı yapıyorum? Ya da gereksiz mi 5x35?

 

Edit : 5x35 değil di, sonu 35 ile biten başka bir şey varmıydı? :D Karıştırdım yağları.

Furkan Çiçek tarafından düzenlendi
Yanlış bilgi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
9 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Tatlıya bağlanmış bir konuyu hortlatmak istemiyorum ama ;

90 bin KM'den sonra sürekli Partikül parçacıklı 5*35 yağ kullanıyorum ben.

Yağ boşalınca 1 lt yağ doldurup elimi çekiyorum o siyahlık azalıyor, sonra dayıyorum yine 5*35 yağı.

Özellikle partikül parçacıklı olandan alıyorum Castrol diye hatırlıyorum. Acep hata mı yapıyorum? Ya da gereksiz mi 5x35?

 

Edit : 5x35 değil di, sonu 35 ile biten başka bir şey varmıydı? :D Karıştırdım yağları.

Hemserim... yigidom... birak bunlari.... al 5-30 Castrol Magnatec A5 koy arabana temiz temiz bin. Sen ne bulastirdin eline boyle seyleri ne geregi var...

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
17.10.2016 - 07:14 tarihinde, Cem Boneval yazdı:
  1. Aracınızın bakım aralıkları 15.000 km ya da bir yıldır. Daha sık yapmak isterseniz sizin bileceğiniz iş. Daha çok masraf etmiş olursunuz, belki içiniz de rahat eder ama aracın ömrüne fark edilir bir katkısı olmaz. 
  2. Triger değişimi 135.000 km ya da dört yılda bir. Ancak bu dört yıl süresine hemen hiç birimiz itibar etmiyor ve 6-8 yıl arasını daha mantıklı buluyoruz. Forumda triger diye aratırsanız detaylı tartışmaları görebilirsiniz.  

 

Cem Bey tekrar Merhaba. Hatırlarsanız motor yağları konusunda açılan farklı bir başlıkta yağ konusunda fikirlerinizi almıştım. Bugün aracımın yağ/filitre ve klima bakımını yaptırdım. Yedek parçaların tümü orijinal yağ olarak da Castrol Magnatec Start-Stop 5W-30 A5 tercih ettim. İşlemi Ford yetkili servisinden yeni ayrılmış 2 mekanik ustasının dükkanında yaptırdım. İşçiliklerinden gayet memnun kaldım. Ancak ustanın biri ve diğeri çelişkili bilgiler veriyor. Örneğin biri periyodik bakım aralığını 15.000 km de yaptır derken diğeri 10.000 km de yaptır diyor. Biri triger değişim zamanı gelmiş değiştirmen lazım derken diğer daha gerek yok bir süre daha kullanabilirsin diyor. Yukarıda da önceki paylaşımlarınızdan alıntı yaptım. 15.000 Km den önce aracı bakıma sokmak psikolojik olarak rahatlık sağlar ama masraf + kayda değer bir  ömür artışı sağlamaz demişsiniz. Ben 10.000 Km ile 15.000 Km aralığında bütçemin ve zamanımı uygun oldu bir zaman bakım yaptırmayı sizinde görüşünüz doğrultusunda düşünüyorum. Örneğin 12.000 Km olabilir veya 13.000 km gibi. Ancak triger konusu biraz daha hassas. Aracım 2012 model ama Ford Etis'den kontrol ettiğimde aracımın imal Tarihi 16.08.2011 olarak görünüyor. Yani bugün 25.03.2017 itibariyle 5 Yıl 7 Ay olmuş. Sizde yukarıda triger kayışı için 6-8 yıl aralığı değişim için uygun demişsiniz. Bu arada aracımın km si 52.000 Km. Bende triger için acale etmeyip bir süre daha bu şekilde kullanmayı düşünüyorum. Örneğin 1 yıl sonra 2018 yılında değiştirebilirim. Sizin bu konuda fikirlerinizi almak isterim.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Fikrimi daha önce yazdım zaten. Normalde 20Bin olan bakım aralığı 15Bine çekilmiş Türkiye için. Kısaltmaya GEREK YOK. Ancak bir yılı pek aşmamak koşulu ile. 

ETIS'e göre 10 yıl olan triger değişimi de ülke için kısalsa bile bence 8 yılın altına gerek yok. Zaten Otosan revizyonunu 4/9 yıl olarak yaptı. Niye iki farklı sayı konusu halen gizemini koruyor. Bence eski değeri birden mesnetsiz silmek istemedikleri için ama tabii bu benim ince fikrim. 

Ustaların herşeyi erken yapmak istemesinde kazanç arttırma niyeti olduğunu düşünmeden edemiyorum. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
26.03.2017 - 12:10 tarihinde, Mehmet Demir yazdı:

max 6 ay içinde tekrarlama ihtimali yüksek.. hayırlısı.. bilader 3.5 sene de 2 kere değiştirdi

Yağlı sol motor takozundan bahsediyorsunuz değil mi Mehmet Bey ?

--11 dakika sonra eklendi--
26.03.2017 - 11:48 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Fikrimi daha önce yazdım zaten. Normalde 20Bin olan bakım aralığı 15Bine çekilmiş Türkiye için. Kısaltmaya GEREK YOK. Ancak bir yılı pek aşmamak koşulu ile. 

ETIS'e göre 10 yıl olan triger değişimi de ülke için kısalsa bile bence 8 yılın altına gerek yok. Zaten Otosan revizyonunu 4/9 yıl olarak yaptı. Niye iki farklı sayı konusu halen gizemini koruyor. Bence eski değeri birden mesnetsiz silmek istemedikleri için ama tabii bu benim ince fikrim. 

Ustaların herşeyi erken yapmak istemesinde kazanç arttırma niyeti olduğunu düşünmeden edemiyorum. 

Dediğiniz gibi Cem bey Ford Periyodik Bakım Cetvelindeki "Ek Bakım 3 (Standart Bakım'a ek olarak)-(135,000 km / 4 yıl / 9 yıl hangisi önce dolarsa)" ibaresindeki 4/9 yıl konusunda bende anlam verebilmiş değilim. Bende bu arada ne olur ne olmaz diye yetkili servise aracımın belki triger kayışı değişmiştir diye sorgulattım. Ancak değişim yapılmamış. Servis 4-5 yıl veya 90.000 Km de değişmesi lazım dedi ve 1.500 TL fiyat verdi Life Kart varsa % 25 indirim varmış. Açıkçası forumda bu konu bolca tartışılmış. Birebir olmasa da yakın bir örnek, kardeşim 2009 yılında 0 aldığı ve şuanda 130.000 Km getirdiği CRDİ dizel aracının V kayışını dün yeniledi. Yani kayış değişim periyodunu geçmesine rağmen kopmadı. Bende sizin fikrinize katılarak şuanda bence oldukça sağlam durumda olduğunu tahmin ettiğim triger kayışını bekleteceğim. Hele bir 6. ılı tamamlasın 7. yıl dolaylarına gelsin o zaman devir daim pompası, soğutma sıvısı, V kayışı ve gergi rulmanı ile birlikte yenileriz. Ayrıca cevaplarınız için çok teşekkür ederim. 

Volkan Bozkaya tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
29.03.2017 - 11:17 tarihinde, Volkan Bozkaya yazdı:

Yağlı sol motor takozundan bahsediyorsunuz değil mi Mehmet Bey ?

-

hiç bir fikrim yok..

2013 haziran çıkışlı dizel focus 3 titanium..arabayı aldıktan 1 sene kadar sonra rolantide titreme arttı, takoz değişti, azaldı yine arttı..sabırla binildi değişti yine arttı..yine sabırla binilip satıldı. şu anda modeo sahibi bilader.. eğer isteseydik 1-2 kere daha değişirdi.

 

inşallah 1 değişim yeteli olur. bu takoz ne işe yarar motorun ağırlığını taşıyor sanırım..100 kg benzinli motorlarda kullanılanla 170 kg lık dizel de kullanılan aynı ise dizelde çabuk deforme oluyor olabilir mi?

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Motor takozunun şasiye bağlanması için, takoz üstünde açılan delikler, takılan cıvataya göre daha büyük.

 

Takozun konumu ile oynanabiliyor.

 

Dolayısıyla tam merkezli olarak takmak gerekli. Takoz takılırken motor askıya alındığı için ve takıldıktan sonra askıdan alındığı için, dengesiz yük binebiliyor, hatta dönüşlerde kabine ciddi vibrasyon verebiliyor sıfır takoz olsa bile.

 

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Dün arabanın sağ tarafın motor kulağını değiştirdim aracım 2011 model 110 PS dizel Focus 300 TL Orjinal parça ve gerçekten hakkını veren bir parça önceden araba zangır zangır titriyordu rölantide ve inanılmaz bir motor gürültüsü vardı hepsi kesildi özellikle 100.000 km üstü olanlar tavsiye ederim değiştirin

IMG_20180124_163614.jpg

Salih Coşkunca tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Bilgi amaçlı yazıyorum

Motoru açtım sağa sola yağ bulaşmış bu sitede araştırdım Motor takozu patlamış oldugunu öğrendim.sanayiye gittim orijinal parça 240 TL verdim parçayı çocuğa verdim götür ben ödeyip geliyorum dedim 10 dk sonra usta ya geldim adam takmıştı çok basit 20 TL ver yeter dedi..260 a parcayi değiştirdik.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
9 dakika önce, Celal Maraşlıoğlu yazdı:

motor takozundan dolayı araçta rölanti dalgalanması olup araç söner mi?

Hayır.

Motor takozu rölanti dalgalanması yapmaz, araçta titreşim yapar.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
04.07.2020 - 21:09 tarihinde, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Hayır.

Motor takozu rölanti dalgalanması yapmaz, araçta titreşim yapar.

Sarsıntının şiddeti ve yönüne bağlı olarak vuruntu sensörü bu titreşimi algılarsa avansı geri çeker. Motorun çalışma karakteri rölantide değişebilir. Teoride mümkün, pratikte emin değilim.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Soruyu Yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.