Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost Triger Değişimi


Misafir

Soru

Merhaba arkadaşlar 1,6 EB focus kullanıcısıyım aracım şuan 90,000 de aracımın triger seti zincirli diye biliyorum değişim gerekiyor mu. ağır bakım kapsamında triger değişimi 130,000 olarak görünmekte. Ayrıca aracım 180 ps olmasına ragmen bu gücü çok fazla hissedemiyorum turboda sıkıntı olabilir mi

 

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
Şimdi, Mertcan Çelik said:

amma velakin diyelim ki fabrika üretimi hatalı bir trigerimiz var bunun farkına önceden varabilme ihtimalimiz var mı?

 

cıK ... yok.

...gerçi makinalar bire bir çalıştırılıp kontrol ediliyor (örnekleme yöntemi artık kullanılmıyor) ama olaki halt ettik, olayı b@ka sardırdık.

Senin kuZu'nda sente kaçtı, subap çaktık.

...ee? nolcek o zaman?

HeÇÇÇ! 

Sana bi ikame araç vericez (büyük ihtimal ile TDCI PS) o arada makinayı açıp ne olmuş?!? diye bakacağız.

...resim çekilecek, ölçüm yapılacak, teşhis konacak ...sen o arada ikame aracına bineceksin.

Sonra bizim BMiS seni arayacak ... diyecek ki ...

 

Bizim BMiS - Mertcan abi, senin motor var ya ...

Sen - ee?

Bizim BMiS - Nah var!!

Sen - deme...   :(

Bizim BMiS - Valla - Billa

Sen - ee?!? Napicez şimdi?!?

Bizim BMiS - İstesen sandık makina atalım, motor no. çakma / muayene vs. bizden ... o arada sen ikame aracına bin ... takıl kafana göre

Sen - ya da?!?

Bizim BMiS - ya da seni alacaklandırayım ... ister başka araç al, ister paranı al ve uza ... sen bilirsin.

Sen - eyvallah, bi düşüneyim ...

Bizim BMiS - Ayıpsın, bak rahatına ... sıkıntı yok, Karar verdiğinde öksürürsün.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yorum yazan herkeze ayrı ayrı katılıyorum ve teşekkür ediyorum. Herkez bu konuda hem fikir, otosan bizi yolmaya çalışıyor :). Olayı başka bir yönden daha değerlendirmek istiyorum. Piyasada hala bu araçlara ön yargılı yaklaşan bir çok tüketici mevcut. Eninde sonunda ihtiyaçtan ya da keyfiyetten araçlarımızı satıp başka araçlar alacağız. Piyasada 1.0 olan ön yargının yanında, birde bakım masraflarının yüksek olduğu algısı oluşmaya başladığında bizim işimiz dahada zorlaşacak. Ford avrupada 1.0 araçları 1.6 atmosferik motorlu araçların yerine koyacağını açıkladı. Ford olarak firmanın ileriye dönük planlaması bu motorlar üzerine...Ancak burada otosan'ın tutumu tam tersine. Bu motorlu araçları baltalamak için elindan geleni yapıyor :). Ben bize bedava servis hizmeti verilsin demiyorum. Ancak fiyatlar ve süreler makul tutulmalı. VW grubu o kadar sorun yaşamasına rağmen, hala en çok satanlar listesinde. Emisyon olayındna sonra bile, hala araba almak istediğinizde sıraya giriyorsunuz. Donanım olarak neredeyse bizim araçlarımızın yarısı kadar olan jettalar aynı paraya satılıyorlar (Hatta daha pahalı..). İkinci el piyasasında da durumları oldukça iyi. Demek ki marka algısı ve sonraki süreçler adamlarda güzel işliyor. Peki bizim durumumuz ne?.

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Kaan Zaim said:

İkinci el piyasasında da durumları oldukça iyi. Demek ki marka algısı ve sonraki süreçler adamlarda güzel işliyor. Peki bizim durumumuz ne?.

Son 10-15 yılı incelemek lazım, VW bu aşamaya gelmek için neleri doğru yaptı ve böyle bir kullanıcı kitlesini kendine bağladı. 

Üstelik bu sadece Türkiye için değil hemen tüm dünya için geçerli.

Bugüne gelirsek Otosan ümit ediyorum ki strateji hatalarından bir şeyler öğrenip kendini geliştiriyordur, böyle işaretler sıkça görülür oldu. 

Ford'un sağladığı ürünler iyi, hemen tüm ürün gamı motor, süspansiyon, tasarım ve konfor açısından fazlası ile yeterli. 

İç tasarımlar geliştirme gerektiriyor. Şanzımanlarda küçük hacimli otomatiklere çok geç geçildi.

Zamana yayılırsa ikinci el algısının daha da düzeleceğine inanıyorum. 

Hele ki daha rekabetçi bir fiyat politikası uygulanırsa. 

Yani karamsar değil bir nebze sabırlı olmak lazım.

Geri bildirim açısından da destek olmak adına üstümüze düşeni fazlası ile yapıyoruz kanımca. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 minutes ago, Cem Boneval said:

Son 10-15 yılı incelemek lazım, VW bu aşamaya gelmek için neleri doğru yaptı ve böyle bir kullanıcı kitlesini kendine bağladı. 

Üstelik bu sadece Türkiye için değil hemen tüm dünya için geçerli.

Bugüne gelirsek Otosan ümit ediyorum ki strateji hatalarından bir şeyler öğrenip kendini geliştiriyordur, böyle işaretler sıkça görülür oldu. 

Ford'un sağladığı ürünler iyi, hemen tüm ürün gamı motor, süspansiyon, tasarım ve konfor açısından fazlası ile yeterli. 

İç tasarımlar geliştirme gerektiriyor. Şanzımanlarda küçük hacimli otomatiklere çok geç geçildi.

Zamana yayılırsa ikinci el algısının daha da düzeleceğine inanıyorum. 

Hele ki daha rekabetçi bir fiyat politikası uygulanırsa. 

Yani karamsar değil bir nebze sabırlı olmak lazım.

Geri bildirim açısından da destek olmak adına üstümüze düşeni fazlası ile yapıyoruz kanımca. 

 

 

Söylediklerinize aynen katılıyorum ve bu şekilde olacağını ümit ediyorum. Umarım birileri bu yazılanları okuyordur... :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

Konuyu tekrar tekrar hortlatmak istemiyorum, ancak benim gibi bir çok 1.0 ecoboost kullanıcılarının araçları 4 yılı doldurduğu için servislerin hepsi triger değişimi gerektiğini belirtiyorlar. Aracımı 90.000 bakımına götürmek için aradığım her servis triger kayışıda değişecek şeklinde uyarıda bulunmayı ihmal etmedi, saolsunlar :). Şahsen ben araştırmalarım ve burada da yazılanlar doğrultusunda değiştirme yapmayı düşünmüyorum. Konu ile ilgili olarak Otosan'a kaynaklarıyla beraber mail atmayı düşünüyorum. Kaynak araştırırken aşağıda ki linkte bulunan videoyu buldum. Motoru tasarlayan mühendis diyor ki  (Never Service Required). ( Andrew Fraser ). Özellikle 2.08 den itibaren 40 saniye kadar dinlemenizi öneriyorum. İçi rahat etmeyen arkadaşlar var ise faydalı olur diye düşündüm.

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracım 2010 Ford Focus HB 1.6 90hp 72.000 km fakat 6 yaşına girdi. Ağır bakımlarını yaptırmayı düşünüyorum. Yaptığım araştırmalar sonucunda aşağıdaki malzemeleri buldum Sanayi sitesinde ustam 200 TL işçilik istiyor. Sizce aşağıda vermiş olduğum malzemeler ile bu değişikliği gerçekleştirmelimiyim? Konu hakkında değerli bilgi ve yardımlarınızı rica ederim. Teşekkürler 

 

 

Link Burada 

1 ADET TRİGER SET (DAYCO)
1 ADET DEVİRDAİM (ALMAN - Pierburg)

1 ADET V KAYIŞI SETİ (DAYCO)

 

Toplam 298 TL

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 17.06.2016 at 09:22, Kaan Zaim said:

Şahsen ben araştırmalarım ve burada da yazılanlar doğrultusunda değiştirme yapmayı düşünmüyorum.

Daha önce de epeyi yazıldı, ETIS'e göre 240.000 km ya da 10 yıl sonra yenileme gerekiyor. 

Türkiye şartlarında %20 düşsek 8 yıl ve 200.000'den önce ben de düşünmem.

Zaten yıllar içinde biraz daha deneyim birikimi olacak, olası sapmalar duyurulacaktır.

Bir saat önce, Berkan YILDIZ said:

Sizce aşağıda vermiş olduğum malzemeler ile bu değişikliği gerçekleştirmelimiyim?

Ben en az bir yıl daha beklerdim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

1.0 Ecoboost triger kayışı ile ilgili olarak aldığım son bilgileri paylaşmak istiyorum. OTOSAN ile yaptığım tüm görüşmelerde 4 yıl/135.000 km durumunun değişemeyeceğini belirttiler. Gerekçe ise Türkiye yol ve hava şartları, hepinizi bildiği bir konu yani :). Tesadüfen çalıştığım şirkete danışmak olarka gelen bir beyefendinin kayın biraderinin Almanya'da Ford fabrikasının Ar-Ge bölümünde çalıştığını öğrendim. Telefon edip durumu anlattığımızda, çok yoğun bir şekilde bu konuda şikayet aldıklarını belirtti. Ford ilgili motorların bakım süreleri ile ilgili olarak güncelleme yapmaya karar vermiş. Yani ülke belirtilerek motorların kayış değişim süreleri belirtilecek. Bu araçlar türkiye'ye gelmeden önce ilgili iklim ve yol şartlarını OTOSAN belirleyerek FORD'a gönderiyormuş. Yani bakım aralıklarını ve sürelerini belirleyen OTOSAN. Bu konuda zaten FORD hiç bir şekilde karışmıyor. OTOSAN'ın bu konudaki tutumu da malum olduğuna göre, Bu kayışlar 4yıl/135.000 süre boyunca garanti altında. Onun dışındaki tüm sorumluluk bize ait. Ben şahsen bu sürenin değişebileceğini dair olan umudumu kaybettim :). Cem Boneval bey'in belirttiği gibi ortalama bir sürede değişimi yaptırmak bizim için en mantıklısı.

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu yoğun bir şekilde araştırdığım (Daha doğrusu çözüm için her yere mail attığım) dönemde Oto Haber dergisinden  ONNO ustaya da yazı yazmıştım. Daha bugün gördüm internete çıkmış :).

 

http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2016/08/23/ford-focusun-triger-kayisinin-degisimi-hakkinda-bilgi-verir-misiniz

 

bende yorum olarak aşağıdaki yazıyı yazdım :). 1000 karakter sınırı olduğu için ifadelerde çok zorlandım ama ana mesajı verdiğimi düşünüyorum :)

 

Merhaba Onno Bey,
Öncelikle sorumu dikkate alıp cevapladığınız için teşekkür ederim.Ancak bu konuda ben hala farklı düşünüyorum.Bu araçlara yakıt güvencesi verildiği için yakıtlar OPET'ten alınıyor.Servisler motor yağını FMY koyuyorlar.Yani bunların hepsi garantili ürünler.Hava kirliliği ve yoğun trafik avrupanında genel sorunu.Ancak burada tamamiyle motorun içinde çalışan ve dışarıyla bir bağlantısı olmayan parçadan bahsediyoruz.Avrupada bu araçlar bakım maliyetleri düşük olarak lanse ediliyor.Ayrıca kayışı üreten dayco firmasının bu konuda açıkladığı testler ve bilgilerde mevcut.Açıkçası ben OTOSAN'ın araştırarak bu süreyi koyduğuna inanmıyorum.Çünkü diğer benzinli araçların triger değişimleri avrupada 8yıl 200.000 km iken, bizde 4yıl 135.000 km.Bu motorlar avrupada 10yıl 240.000 km ise bizdeki süresininde an az 6yıl 160.000 km olması lazım.Boşa verdiğimiz her kuruş hem bizim hemde ülkemiz için zarar.Uygun görürseniz müsait zamanınızda tekrar gözden geçirmenizi rica ediyorum.Teşkrlr

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben bu 135.000 km yi 8 yıl için düşünüyorum..zaten bugün kü koşullarda binersem 8 yılın sonunda arabam yaklaşık 90 bin (şu an 44 aylık arabam 37 bin de), max 110.000 km olur..

 

adam video da demiş, bakım gerektirmez diye..bu da parça garantisi demek..10 yıl..usa da bu yılda 15 bin mil: 24.000 km den hesap edilir..yani 240 bin

 

cem abi ford etisten çıkarmıştı bakım föyünü

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.