Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost Triger Değişimi


Misafir

Soru

Merhaba arkadaşlar 1,6 EB focus kullanıcısıyım aracım şuan 90,000 de aracımın triger seti zincirli diye biliyorum değişim gerekiyor mu. ağır bakım kapsamında triger değişimi 130,000 olarak görünmekte. Ayrıca aracım 180 ps olmasına ragmen bu gücü çok fazla hissedemiyorum turboda sıkıntı olabilir mi

 

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 2

Değişim zamanı gelmeden değiştirmek tabi ki gerekli.

Güç konusu uzaktan göreceli, sıkıntı var mı için adres servis malum.

Kıyas yaparken ağırlık güç oranına bakmak gerek, ayrıca unutmayın çok üst devirlere çıkmadıkça bu aracın gücü 150 ps.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Değişim zamanı gelmeden değiştirmek tabi ki gerekli.

Güç konusu uzaktan göreceli, sıkıntı var mı için adres servis malum.

Kıyas yaparken ağırlık güç oranına bakmak gerek, ayrıca unutmayın çok üst devirlere çıkmadıkça bu aracın gücü 150 ps.

Triger seti zincirli mi acaba yoksa kayış olarak mı bu araçlarda mevcut

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
42 dakika önce, Özer Aksu said:

Ayrıca aracım 180 ps olmasına ragmen bu gücü çok fazla hissedemiyorum turboda sıkıntı olabilir mi

Dyno testine girebilirsiniz böylece hangi devirde ne kadar güç ve torq aldığınızı veya aracın gücünde düşüş var mı daha iyi görebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Özer AksuBey, triger değişimi bakım kılavuzuna göre 135.000 km veya 4 yıl. Hangisi önce gelirse.

Son yıllarda süre çok kısaltıldı. Eskiden 6 seneye kısa derdik, şimdi 4 yıla ne diyeceğiz bilemiyorum.

Ben gene 6 yıl veya 90.000 km gibi bir orta yol bulma eğilimindeyim.

Diğer bir deyişle değişime kimse gereksiz ve yersiz diyemez sizin durumunuzda.

 

Güç konusuna gelince; bu son zamanlarda hissettiğiniz bir durum mu, yoksa hep var mıydı?

Yani 1.6 EB 182 PS, ama beygeirler öyle aşırı canlı değiller, pek kalıbının motoru değil, beklentileriniz yüksek olabilir.

En iyisi triger değişimi ve genel bakım sonrası ustalarla denemeniz ve onların izlenimlerini de edinmeniz. Ayrıca turbonun da kontrolu kolaylıkla yapılabilir, basit bir hortum ayrlması bile olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Cem Boneval bey aracı alalı 3 ay oldu Tüm bakımlarını şahsuvaroğlu ford da yaptırdım en son bakımda buji ler filtreler motor takozu gibi parçalar değişti. Dyno testinde motor çok iyi görünüyor ancak is yola çıkınca o gücü hissetmek bazen hayal kırıklığı olabiliyor. 3 ve 5. Viteslerde araba com iyi ivmeleniyor ama diğer Viteslerde cansız gibi.

Triger değişiminin güce bir etkisi olur mu bilmiyorum . 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ecoboost degil ecobüs bizim arabalar :)

 

3. vitesteki ivmelenmeyi diger viteslerde pek beklemeyin. Her viteste 6000+ devir bile cevirseniz tork kisitlamasi var 1-2 de. Diger viteslerde zaten coook uzun oldugu icin hissedemiyor olabilirsiniz.

 

Bu km lerde teoride kitapta yazmayan fakat tecrubelerime gore yapilmasi gereken bazi bakimlar var. Hicbirisi can yakacak zor seyler degil, fakat faydasi buyuk.

 

Enjektor temizligi

Gaz kelebegi temizligi

Intercooler ve borularinin temizligi

Maf ve Map sensorlerinin temizligi

 

Ustune Cem abinin soyledigi yoldan giderseniz epey bi canlandirirsiniz arabanizi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
58 dakika önce, Servet Özkan said:

Enjektor temizligi

Gaz kelebegi temizligi

Intercooler ve borularinin temizligi

Maf ve Map sensorlerinin temizligi

 

Ustune Cem abinin soyledigi yoldan giderseniz epey bi canlandirirsiniz arabanizi.

 

Enjektör temizliği için Liqui Moly Injection Reiniger alıp bir depo ile devirli yol yaptım ama pek fark göremedim açıkcası

Bu bakımları servis yapmaz diye düşünüyorum. Kn filtre kapalı kutu olanını almak niyetindeyim süperchips uygulaması için btg maslaktan fiyat aldım 1550 tl idi 1200 tl ye yapabileceklerini söylediler. Pahalı gibi geldi ama değer diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
30 dakika önce, Cem Boneval said:

Depoya konulan katkılar ile bir şey olmaz.

1200 TL iyi fiyat, belki taksit de yaparlar. 

Filtre + Superchips kesinlikle öneririm pişman olmazsınız.

CC yetkili servislerin hizmet kapsamında...

 

Filtre kutu içi için

http://www.hepsiburada.com/k-n-e-2993-ford-hava-filtresi-pm-otkne2993

Bunu almak istiyorum. Tavsiye der misiniz. Tereddütüm temizligi nasıl yapılacak. 

 

Superchips İçin Sizin ve serdar beyin ismini vermiştim sayenizde bu fiyata geldi diyebilirim.

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Enjektor temizligi

Gaz kelebegi temizligi

Intercooler ve borularinin temizligi

Maf ve Map sensorlerinin temizligi

 

Ustune Cem abinin soyledigi yoldan giderseniz epey bi canlandirirsiniz arabanizi.

 

Enjektör temizliği için Liqui Moly Injection Reiniger alıp bir depo ile devirli yol yaptım ama pek fark göremedim açıkcası

Bu bakımları servis yapmaz diye düşünüyorum. Kn filtre kapalı kutu olanını almak niyetindeyim süperchips uygulaması için btg maslaktan fiyat aldım 1550 tl idi 1200 tl ye yapabileceklerini söylediler. Pahalı gibi geldi ama değer diye düşünüyorum.

Ben her uzun yol öncesi depoyu fullemeden önce würth kullandım.

Enjektörler sökülünce farkettimki bi halta yaramamış. Yada kullanmasaymışım ne olurmuş hiçbir fikrim yok.

Ben söktürüp temizlettim enjektörleri çok bi temiz oldu. Performansta farkını anlatamam. CC anca yakıt yollarını depoyu ve yanma odasını temizler. Ha bu da iyi bir olay, düzgün yapılırsa faydası çok. Yaptıracaksanızda bosch servislerinde yaptırın, şayet baya titizler. Fakat unutmayın CC anca yakıt yollarını ve yanma odasını temizler, hava yollarını temizlemez. Genelde insanlar yakıt yollarını temizleyince bitti bu iş sanır. Hava emme boruları ve aradaki elemanların temizliğide aynı derece önemli. Örneğin maf/map temiz değilse tüm hevesinizi kırar araba. Hani baksan dandik sensör.

Kısacası atın arpasını eksik etmeyin.

Yaptırın temiz temiz. Hem az yaksın, hem tekme yemiş gibi kaçsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu maf ve map sensorlerini biz temizleyemiyor muyuz görünür yerlerde ve kolayca çıkabilir gibi

 

25400d1384716827-maf-vs-map-sensors-don-

 

1    Intake VCT oil control solenoid
2    FRP sensor
3    MAP sensor
4    Front KS
5    MAPT sensor
6    Rear KS
7    Intake CMP sensor
8    MAF sensor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.