Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford 1.5 tdci Motor Yağı Şikayeti


Önerilen Mesajlar

8 dakika önce, Kaan Yagizer said:

Araç spec'lerini EU temel standartlarından farklı getiren (örnek:geniş tabanlı lastik - büyük radyatör - güçlü akü - ek ısıtıcı / soğutucu , takviye edilmiş süspansiyon sistemi.) ülkeler bakım aralıklarını ve bakım içeriklerini değiştiriyor / değiştirebiliyor. Örnek: İsrail, Türkiye, Rusya.


Peki netlik kazanmasi acisindan sorayim, ornegin Almanyada satilan bir aractan farkli olarak ulkemize giren! araclarda bakim araliklarini degistirecek ne gibi farkliliklar mevcut? Biliyor musunuz acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, H. Cenk said:

Ford o kadar eksoz emisyon deklarasyonu yayınlamıştı. Nerede kaldı o zaman bu.

 

... Fört yayınladığı o deklerasyonda rakamlar ve test yöntemleri ile oynamadım/oynamayacağım ekmek,kuran,evliya çarpsın demişti. 

1,5TDCI ve EB'ler yürürlüğe giren E6'yı -rahatlıkla- karşılıyor, hatta -normal kullanım koşullarında- dahi sınırlar içinde kalıyor.

 

7 dakika önce, Servet Özkan said:


Peki netlik kazanmasi acisindan sorayim, ornegin Almanyada satilan bir aractan farkli olarak ulkemize giren! araclarda bakim araliklarini degistirecek ne gibi farkliliklar mevcut? Biliyor musunuz acaba?

 

yukarıda yazdım ya, Türkiye'de ki araçların spec'leri çoğu EU ülkesinden farklı + yol koşulları ve ortam farklı. Araçlar çok daha fazla yıpranıyor ve yoruluyor ... F/O'da bu nedenle bakım aralığını 15k'da tutuyor. 

 

Bu ve benzer konuşmaları / yazışmaları daha önce de yaptık ... aynı şeyi tekrar etmenin arka planındaki beklenti nedir?  

 

Daha önce de (defalarca) yazıldı / söylendi  ... kullanım alışkanlıkları / yakıt / yol / sürücü / elde tutma süresi / sahip olma maliyeti gibi tonla değişken var ve bu nedenlerle araçlarımızı 15k veya yılda bir kere bakıma çağırıyoruz. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Servet Özkan said:


Peki netlik kazanmasi acisindan sorayim, ornegin Almanyada satilan bir aractan farkli olarak ulkemize giren! araclarda bakim araliklarini degistirecek ne gibi farkliliklar mevcut? Biliyor musunuz acaba?

Servet ben o konuyu anlayışla karşılıyorum. Bizde hava daha sıcak yollar daha tozlu yollar daha bozuk, yakıtım daha pis.  Hava filtresi, yakıt filtresi ,  fren, amörtisör vs kontrolü açısından erken bakımı kabul edebiliyorum. Kitapçıkta net olarak 1 yıl 15000 km hangisi erken dolarsa diyor bunda hiç yanlşlık yok..

 

Ama kitapçığında 0-30 yazan arabanın 5-30 la gelmesini anlamıyorum. Tamam 5-30 un farketmeyeceğini motor ömrü emisyon ve tüketim açısından fazla fark yaratmayacağını anladım ama neden o kitapçıkta 0-30 yazıyor onu da 5-30 ile değiştirin. Her durumda otosan hatalı ya o kılavuzu değiştir (bak FOMoCo dan da korkma sözkonusu değilmiş) ya o yağı koy.. 

 

Otosan anladığım kadarıyla dev bir bürokrasisi olan eski hantal şirketlerden biri.. Bunlar kolay değişmiyor demk ki 

Konuyu kısaca Otosanın geleneksel olarak kullanma kılavuzunu önemsememesi vakası olarak değerlendireceğiz demek ki :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, H. Cenk said:

Arabada 5-30 varsa onu değiştirmeye gerek yok 5-30 a devam o zaman (belki de arabanın beklediğim kadar ekonomik olmaması 5-30 yağ içermesindendir).

 

Ford o kadar eksoz emisyon deklarasyonu yayınlamıştı. Nerede kaldı o zaman bu. Fordun VWnin yaptığı sahtekarlıktan ne farkı kaldı.  Benim araba şu spec yağla şu kadar yakıyor ekonomisi şu emisyonu bu ama ben arabayı sana başka yağla gönderiyorum o yağın ekonomisi daha kötü emisyonu daha yüksek.İdare ediver...  Vwninkinde pek de farklı gelmedi gözüme. 

 

Cenk yukarıda bahsetmeye çalıştım, yakıt ekonomisi %0,5-1 aralığında, emsiyon değer değişimi ondalık hanede olabilir. Bunlar kullanıcı tarafından fark edilmeyebilir, ayrıca aracın saptanan emisyon değerlerinin tolerans sınırları içinde kalabilir. Ama 100.000 arabanın 100.000'er km yol yaptığı düşünüldüğünde kümülatif değerler etkileyici olur, ABD örneğinden gidersek bu veriler US Environmental Protection Agency (EPA) ve National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) ile pazarlığa oturduğunda Ford'un elini kuvvetlendirebilir. 

VW örneğine benzetmek ise bence amacını çok aşıyor.

 

1 dakika önce, H. Cenk said:

Otosan anladığım kadarıyla dev bir bürokrasisi olan eski hantal şirketlerden biri.. Bunlar kolay değişmiyor demk ki 

Bak buna yüze yüz katılıyorum. 

Kaldı ki kullanım kılavuzundaki tek hata yağ cinsi olsa...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Kaan Yagizer said:

yukarıda yazdım ya, Türkiye'de ki araçların spec'leri çoğu EU ülkesinden farklı + yol koşulları ve ortam farklı. Araçlar çok daha fazla yıpranıyor ve yoruluyor ... F/O'da bu nedenle bakım aralığını 15k'da tutuyor. 

 

Bu ve benzer konuşmaları / yazışmaları daha önce de yaptık ... aynı şeyi tekrar etmenin arka planındaki beklenti nedir? 

 

 

örnek:geniş tabanlı lastik - büyük radyatör - güçlü akü - ek ısıtıcı / soğutucu , takviye edilmiş süspansiyon sistemi.

 

Dediniz, bunlar cidden daha kisa zamanda bakim gormesi gereken veya dolayli olarak daha kisa zamanda bakima neden olan parcalar mi? Bunlar hangi periyodik bakimda kontrol ediliyor? Hepsinde mi? Pek mantikli gelmedi acikcasi. Bu durumun baska sebepleri olabilir mi?

 

Israil-Rusya hicbirisi Turkiye kadar diger Avrupa ulkelerine benzemiyordur. Hani bir nebze eyvallah denebilir digerlerine. Ama Turkiye ile Italyanin cok farkli oldugunu sanmiyorum? Mesela Bulgaristanda yollarin cok kotu oldugunu biliyorum hatta iklimimizde cok benzer, acaba oradada mi 15k uygulamasi var?

 

Simdi ben bu sorulari neden (size gore defaatla) soruyorum? Gayet basit, Otosanin insanlari daha fazla para kazanmak icin gecersiz bahanelere siginarak kandirdigini dusunuyorum. Bu nedenle size konunun icinde birisi olarak(muhatab demek gereksiz sorumluluk yukleyebilecegini dusunerek, muhattap demiyorum) sorularimi yoneltiyorum. Hatta sorularimi daha net spesifik soruyorum ki yine ayni sekilde cevap alabileyim. Ama ne yazikki ayni netlikte cevap aldigimida dusunmuyorum. Genelde bu tip konusmalarda (sizin ozelinizde degil) her tarafi yuvarlanmis ortaya karisik cevaplar geliyor. Bundan baska bir gayemde yoktur. Ha siz pasa gonlunuzce cevap verirsiniz vermezsiniz tabiki siz bilirsiniz. Ne yapayim sormayayim mi? :)

Sirf yukarida yazilan yuvarlak cevaplara girisecek olsam ayni kalitede cevap verir ve sunu derdim: Renault neden her yerde(Turkiye dahil) 20k bakim yapiyor? Renault baska yol sartlarinda gitmiyor ayni yollarda gidiyor, ayni insanlar kullaniyor.

 

Gayemi net anlatmis oldum herhalde, saga sola sicramaz degil mi? :D Yoksa hemen susabilirim, tatsizlik cikmasin.

18 dakika önce, H. Cenk said:

Servet ben o konuyu anlayışla karşılıyorum. Bizde hava daha sıcak yollar daha tozlu yollar daha bozuk, yakıtım daha pis.  Hava filtresi, yakıt filtresi ,  fren, amörtisör vs kontrolü açısından erken bakımı kabul edebiliyorum. Kitapçıkta net olarak 1 yıl 15000 km hangisi erken dolarsa diyor bunda hiç yanlşlık yok..

 

Ama kitapçığında 0-30 yazan arabanın 5-30 la gelmesini anlamıyorum. Tamam 5-30 un farketmeyeceğini motor ömrü emisyon ve tüketim açısından fazla fark yaratmayacağını anladım ama neden o kitapçıkta 0-30 yazıyor onu da 5-30 ile değiştirin. Her durumda otosan hatalı ya o kılavuzu değiştir (bak FOMoCo dan da korkma sözkonusu değilmiş) ya o yağı koy.. 

 

Otosan anladığım kadarıyla dev bir bürokrasisi olan eski hantal şirketlerden biri.. Bunlar kolay değişmiyor demk ki 

Konuyu kısaca Otosanın geleneksel olarak kullanma kılavuzunu önemsememesi vakası olarak değerlendireceğiz demek ki :) 

Yahu ben acikcasi nesnel kriterler olmayinca (kaynimdada var ayyyni tadinda cunki digerleri) pek bir inancim kalmiyor bu tip uygulamalara. Sayet bir yandan dikte ediliyor ve evet katiliyorum bu ne perhiz bu ne lahana tursusu tadinda hersey. Soruncada cografya dersi alir gibi Turkiyenin Jeopolitik onemine kadar variyor konu :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Servet Özkan said:

Bunlar hangi periyodik bakimda kontrol ediliyor? Hepsinde mi?

... tek-tek cevap vereyim :)

 

Ülkeye özel ekipman/spec için ayrı bir kontrol listesi yok. Araç bakıma girdiğinde kontrol listesinde "Lastik durum / kondisyon / diş derinliği / basınç" kontrol et deniyorsa teknisyen elindeki check-list gereği kontrol ediyor.

 

14 dakika önce, Servet Özkan said:

Ama Turkiye ile Italyanin cok farkli oldugunu sanmiyorum? Mesela Bulgaristanda yollarin cok kotu oldugunu biliyorum hatta iklimimizde cok benzer, acaba oradada mi 15k uygulamasi var?

... bilmiyorum. O ülkelerde araç kullandım ama servis ile işim olmadı.

 

15 dakika önce, Servet Özkan said:

Gayet basit, Otosanin insanlari daha fazla para kazanmak icin gecersiz bahanelere siginarak kandirdigini dusunuyorum.

... yanılıyorsunuz. Otosan daha önce de belirtildiği gibi yol / yakıt / kullanım vb. nedenler ile araçları 15k'da bakıma çağırarak (deyim yerinde ise...) olası arıza/yıpranmayı yakalamayı amaçlıyor.

 

20 dakika önce, Servet Özkan said:

Renault neden her yerde(Turkiye dahil) 20k bakim yapiyor? Renault baska yol sartlarinda gitmiyor ayni yollarda gidiyor, ayni insanlar kullaniyor.

... Renault'un bileceği bir şey tabi ki. Kuşkusuz onlar adına konuşamam ama bizim tercihimiz / tavsiyemiz 15k veya 1 yıl şeklinde. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konu biraz mecrasından çıktı ama @Servet Özkan soruna yönelik fikir beyan etmek gerekirse, servis aralığı için kullanıcının cebindeki paraya göz dikmiş oldukları beyanının çok çıkarcı ve basit bir gerekçeye indirgemek olacağını düşünüyorum. 

Koç grubu her zaman aşırı temkinlidir ve macerayı sevmez. Değişimler de kolay kolay olmaz.

Ülkede verilen servis aralığını bile fazla bulup yağ ve filtreyi daha kısa sürede değiştiren kullanıcı kalabalığını ve hemen hiçbir alıcının alırken aracın servis aralığını bir kriter olarak kullanmadığını, ayrıca km'den bağımsız 1 yıllık sürenin de çok kişiyi öncelikle bağladığını düşünürsek onları zorlayan bir gerekçe de yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

29 dakika önce, Kaan Yagizer said:

... tek-tek cevap vereyim :)

 

Ülkeye özel ekipman/spec için ayrı bir kontrol listesi yok. Araç bakıma girdiğinde kontrol listesinde "Lastik durum / kondisyon / diş derinliği / basınç" kontrol et deniyorsa teknisyen elindeki check-list gereği kontrol ediyor.

 

 

Ulkeye ozel birsey yok ise eger, sundan sundan diyemedigimize gore ben hala ucu acik gormek zorundayim bu durumu. Verdiginiz lastik orneginde arabayi lastik icin cagir yagini kontrol et dese eyvallah, ama tum bakim prosedurunu islet demekte pek mantikli degil sanki. (Bu arada o checkliste uyan kac tane yetkili servis vardir tartismasina girmek istemiyorum)

 

Alıntı

... yanılıyorsunuz. Otosan daha önce de belirtildiği gibi yol / yakıt / kullanım vb. nedenler ile araçları 15k'da bakıma çağırarak (deyim yerinde ise...) olası arıza/yıpranmayı yakalamayı amaçlıyor.

Otosanin verdigi kendi garanti guvencesi nedeniyle boyle bir topa girmek istemiyor olabilir mi? Daha mantikli bir sebep olabilir sanki? Hani kendisi degil Fordun global garantisi olmus olsa sizce yine 15k mi olurdu?

 

Alıntı

.. Renault'un bileceği bir şey tabi ki. Kuşkusuz onlar adına konuşamam ama bizim tercihimiz / tavsiyemiz 15k veya 1 yıl şeklinde. 

Ben bu soruyu sig bir yaklasim olacagi icin sormak istememistim, cevap vermesenizde olurdu.

 

 

29 dakika önce, Cem Boneval said:

Konu biraz mecrasından çıktı ama @Servet Özkan soruna yönelik fikir beyan etmek gerekirse, servis aralığı için kullanıcının cebindeki paraya göz dikmiş oldukları beyanının çok çıkarcı ve basit bir gerekçeye indirgemek olacağını düşünüyorum. 

Koç grubu her zaman aşırı temkinlidir ve macerayı sevmez. Değişimler de kolay kolay olmaz.

Ülkede verilen servis aralığını bile fazla bulup yağ ve filtreyi daha kısa sürede değiştiren kullanıcı kalabalığını ve hemen hiçbir alıcının alırken aracın servis aralığını bir kriter olarak kullanmadığını, ayrıca km'den bağımsız 1 yıllık sürenin de çok kişiyi öncelikle bağladığını düşünürsek onları zorlayan bir gerekçe de yok. 

Cikarci ve basit olarak gordugun bu sebepleri kapitalist dunya duzeninde ben bu insanlarin reel bir sekilde planladiklarini dusunuyorum. Oyle bir soylemissin ki abi sanki Gunes Elfleri gelmis Otosani isletiyor, tum amaclari ticari kar gutmek degilde kulturlerini koruyup bir duzen icerisinde yasamak.

Bu arada ford araclarinin yuzde bilmemkaci filo araci ve eminim buyuk bir cogunlugu bu araliktan sikayetci.

 

Ha unutmadan rica edicem "begenmeyen baska kapiya" muhabbetine girilmesin, sayet pek bir naif muamelesi ve bastansavma oluyor.

 

 

(Tekrar belirteyim, derdim didiklemek degil ogrenebiliyorsam duzgunce ogrenmem, birazda bos vaktim var.)

 

 

 

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

merhabalar, bugün çok müsait değilim pek giremiyorum nete. Öncelikle herkese ilgisinden dolayı tşkler. Bence ortada son kullanıcı olarak benim kafamı fazlasıyla bulandıran bi yanlışlık bi çelişki var. Bunu düzeltilmesi gerek, bu konuda da heryerde olduğu gibi biz muşterilere bunu ilgili firmadan talep etmek dusuyor, yoksa kimse bizim için bişeyleri düzeltme zahmetine girmez. Ayrıca 5w-30 yağla çalışmış bi aracın 0w-30 geçince zarar goreceğine inanmıyorum, en fazla yağ eksiltme olur daha ince yağ olduğundan ama yine yağlama olayı daha iyi olacaktır. Bilgi birikimizle sizi takdir ettim cem bey, ilginiz içinde ayrıca tşk ederim. Ford a bi pazarlama yanlışlığı var, standartlarına göre iyi araba yapıyor olabilir ama müşteri algısı açısından hiç düşünmüyor. Bundan sonra almazsan alma demek yanlış zaten kimseye soracak değilim, kaldıkı bi 3-5 sene sonra bi üst sınıfa geçişte focus olmayabilir bu sorunlardan sonra.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Servet Özkan said:

Otosanin verdigi kendi garanti guvencesi nedeniyle boyle bir topa girmek istemiyor olabilir mi? Daha mantikli bir sebep olabilir sanki? Hani kendisi degil Fordun global garantisi olmus olsa sizce yine 15k mi olurdu?

 

Üstad orada hesap şöyle yapılıyor...

 

(Örnektir)  Focus TDCI NB 1,5TDCI Manual Titanium - Opak 2016 aracımız var diyelim ... Garanti konusunda Ford EU teklif veriyor. 

 

- Araç başına 75Euro karşılığı sana Garanti veririm ... diyor.

 

Bizimkiler (ellerindeki dev istatistik data'ya güvenerek) hesap yapıyor ... son on yılda araç başı garanti harcaması ne? Onay oranı ne?

...ne çıkıyor (atıyorum) 68Euro ... bu bedele Ford EU'dan gelecek geri bildirimin -gecikmesi- garanti parçalarının üreticilere (fabrikaların olduğu ülkelere) geri gönderimi (bürokrasi+nakliye) ve buna benzer maliyetleri ekliyorlar ve -pas geçme- haklarını kullanıyorlar.

 

Kuşkusuz Garanti'ti Türkiye'de karşılamak daha mantıklı ve hesaplı, her şeyden geçtim tepki süresi kısalıyor, benzer işlemi Ford EU'da yapıyor, bazı ülkeler Ford-Otosan'dan garanti satın alırken bazıları bizim gibi o işi kendi oluşturdukları havuzda hallediyor. 

 

15k bakım aralığı konusuna dönersek ... temel neden : Sağlamcılık. (..ve TİK ile Nielssen'in dağıttığı son kullanıcı alışkanlıkları data'sı) kabaca özetlersek bizim var olduğumuz segmentlerde yapılan yıllık km (son kullanıcı beyanlarına ve servislerden gelen ham data'ya göre) 17k civarında ... F/O'da bu nedenle "15k'da veya yılda bir kere gel" diyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

KONU BAŞKA MECRAYA KAYDI: 

Mümkünse ayrı başlık açılıp ilgili postlar oraya alınsın. 

Ben özet geçiyorum. 

Konu içindeki ESP düğmesi ve genel bakım aralığı tartışmalarını kenara atıyoruz. 

 

1.5 tdci kılavuzunda 0-30 yağ kullan diyor ancak söylendiğine göre arabalar 5-30la geliyor ve bakımda da bu devam edecek. 

İki yağ arasında anlamlı fark yok . Gönül rahatlığıyla kullanılabilir.

Bu konudaki tek sıkıntı otosanın kullanma kılavuzundaki 0-30 ibaresini kaldırmaması

dendi özet olarak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, H. Cenk said:

Bu konudaki tek sıkıntı otosanın kullanma kılavuzundaki 0-30 ibaresini kaldırmaması

dendi özet olarak

 

... siz uyarana kadar F/O'dan birileri o kullanma kılavuzunda 5w30 yerine 0w30 yazdığını fark ettiyse "eŞŞeğim" diye böğürür dolaşırım, o derece yani :yazyaz:  (bkn.büyük konuşmak) 

 

Not: İlgili arkadaşlara bildirim yaptık ... o ayrı :) 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.