Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Seçimi (Genel Sorular ve Yorumlar Burada)


Batuhan Gümüş

Önerilen Mesajlar

Şimdi, Servet Ö. yazdı:

Sen bilin haci, uyarmak bizden.

Bu arada soyle bir olay var. Allah korusun kaza yaptin diyelim, eksper bakip bu arabanin lastik olculeri standartin disinda diyip sorumlulugu sana yukleyebiliyor. Ha bu ufak bi fark dikkat ceker mi basina boyle birsey gelir mi bilemem. Ekleyeyim dedim arada.

Böyle doğru söz söyleyen adamları hiç sevmiyorum, git rahat bırak beni :) 

Haklısın, bu daha da kritik... O zaman ne yapıyoruz; Forda topluca ağız dolusu, okkalı okkalı sövüyoruz... Hemen hemen aynı segment araçlar 225/45 kullanırken bizi 215'e mahkum ettiği için :smiley2k:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Servet Ö. yazdı:

eksper bakip bu arabanin lastik olculeri standartin disinda diyip sorumlulugu sana yukleyebiliyor.

Araç bu lastiklerle teknik muayeneden kusursuz olarak geçti mi?

Bende geçti.

O zaman kimse kaza nedeni olarak lastiği gösteremez.

Jant çapı, jant genişliği lastikle uyumlu ise, ofset değeri, lastik çevresi ve taban genişliği tolerans sınırları içindeyse yasal olarak bir sorun olacağını hiç düşünmüyorum. 

İş buna dönerse replika janta, farklı marka balataya, yetkili servis dışı bakıma falan da muafiyet getirsinler madem.

Ayrıca bunu yapan sigorta şirketi ne kadar sempati görür sence.

Korkacak yeterince şey var, yeni öcüler yaratmayalım. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Araç bu lastiklerle teknik muayeneden kusursuz olarak geçti mi?

Bende geçti.

O zaman kimse kaza nedeni olarak lastiği gösteremez.

Jant çapı, jant genişliği lastikle uyumlu ise, ofset değeri, lastik çevresi ve taban genişliği tolerans sınırları içindeyse yasal olarak bir sorun olacağını hiç düşünmüyorum. 

İş buna dönerse replika janta, farklı marka balataya, yetkili servis dışı bakıma falan da muafiyet getirsinler madem.

Ayrıca bunu yapan sigorta şirketi ne kadar sempati görür sence.

Korkacak yeterince şey var, yeni öcüler yaratmayalım. 

Janta uygun diye arabaya uygun mu demek? Degil. Adam bu gun inatlasip odemiyorum cagir bilir kisi dese kim hakli? TSE Belgeli olmayan replika jantta olusan hasari da istese odemez. Mantikli dusunursen yetkinligi olmayan insanlarin tamirini yaptigi belli kriterlere uymayan arabanin freni patlayip biryere vurursa da odememeli. Ha bunlar musteri memnuniyeti marka algisini zedeleyeceginden dedigin gibi girmeyebilirler. Ama girmezler demek degildir. Diyelim ki sen cakma bir multimedya aldin, mahalle arasinda "oto elektrikci" montajini yapti. Alet kablolardan basladi araba yandi. Sigorta sirketi buna hemen olur problem degil mi diyecek? Sanmam. Yani demem o ki bu kadar diplere girmeye gerek de standartlarin disina cikmaya da gerek yok bence.

 

Kissadan hisse buna dayanarak degil ama arabanin dinamikleri adina (bu ornege gore degil genel olarak soyluyorum) lastik ebatlarini standartlarin disina cok cikarmamak lazim. Evet haklisin fazladan ocu yaratmaya gerek yok durduk yere ;)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Servet Ö. yazdı:

Janta uygun diye arabaya uygun mu demek? Degil. Adam bu gun inatlasip odemiyorum cagir bilir kisi dese kim hakli? TSE Belgeli olmayan replika jantta olusan hasari da istese odemez. Mantikli dusunursen yetkinligi olmayan insanlarin tamirini yaptigi belli kriterlere uymayan arabanin freni patlayip biryere vurursa da odememeli. Ha bunlar musteri memnuniyeti marka algisini zedeleyeceginden dedigin gibi girmeyebilirler. Ama girmezler demek degildir. Diyelim ki sen cakma bir multimedya aldin, mahalle arasinda "oto elektrikci" montajini yapti. Alet kablolardan basladi araba yandi. Sigorta sirketi buna hemen olur problem degil mi diyecek? Sanmam. Yani demem o ki bu kadar diplere girmeye gerek de standartlarin disina cikmaya da gerek yok bence.

 

Kissadan hisse buna dayanarak degil ama arabanin dinamikleri adina (bu ornege gore degil genel olarak soyluyorum) lastik ebatlarini standartlarin disina cok cikarmamak lazim. Evet haklisin fazladan ocu yaratmaya gerek yok durduk yere ;)

 

%1.97lik bir fark için kimse ödemem demez, hatta 16 ile kıyaslayınca %1.34e düşüyor fark.

Çap küçüldüğü için pek tercih etmek istemesemde bende 225/45R17 alacağım büyük ihtimalle.

contide ~180tl fark var şuan kolayotoda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Servet Ö. yazdı:

lastik ebatlarini standartlarin disina cok cikarmamak lazim.

Kim neye göre belirliyor bu standartları?

Fabrika çıkışı 205/55-16'dan 235/40-18'e kadar bir yelpazede seçim yapılabiliyor iken, kesinlikle bu yelpazenin içine sığabilecek bir ebad olan 225/45-17 neden uygun olmasın?

Ben sana söyleyeyim, büyük olasılıkla VAG grubu araçlarda yaygın kullanıldığı için girmemiştir Ford bu ebada.

Ayrıca araba dinamikleri adına motorla 300 PS'i zorlamaya çalışırken hiç mi aklına gelmiyor sigorta eksperi? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Ozan Kar yazdı:

%1.97lik bir fark için kimse ödemem demez, hatta 16 ile kıyaslayınca %1.34e düşüyor fark.

Çap küçüldüğü için pek tercih etmek istemesemde bende 225/45R17 alacağım büyük ihtimalle.

contide ~180tl fark var şuan kolayotoda.

Istatistikle mantiktan uzaklasmaca... En sevdigim.

 

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Kim neye göre belirliyor bu standartları?

Fabrika çıkışı 205/55-16'dan 235/40-18'e kadar bir yelpazede seçim yapılabiliyor iken, kesinlikle bu yelpazenin içine sığabilecek bir ebad olan 225/45-17 neden uygun olmasın?

Ben sana söyleyeyim, büyük olasılıkla VAG grubu araçlarda yaygın kullanıldığı için girmemiştir Ford bu ebada.

Ayrıca araba dinamikleri adına motorla 300 PS'i zorlamaya çalışırken hiç mi aklına gelmiyor sigorta eksperi? 

Ben arabanin uzerindeki yazan standart ve kabul edilebilir olculerden bahsediyorum, uygun olup olmadigini savunan standart belirleyen birsey soyledigimi sanmiyorum. Sayilarla konusan gak desek Adac, guk desek EU label diyen bir insanin sozleri bence bu olmamali ;)

 

Kullanim kilavuzu 227. sayfa:

"Yalnızca onaylanmış boyuttaki
tekerlek ve lastikleri kullanınız. Farklı
boyutların kullanılması aracınıza zarar
verebilir ve Ulusal Tip Onayı'nı geçersiz
kılar."

 

Sanki ben soyluyorum da bunlari emekli astsubay gibi sart kosuyorum, peh....

 

Polemige gitti gider bu konu ben uzaklasiyorum. :yeah:

Servet Ö. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Servet Ö. yazdı:

Ulusal Tip Onayı'nı geçersiz
kılar

Ben de şu kadarını ekleyeyim: Almanya'da bizim savunduğumuz ebadla TÜV'e müracaat edip kullanım onayı alabiliyorsunuz. 

Biz de aynı şeyi teknik muayene ile yaptık kabul ediyoruz. 

Sayıları sevdiğim doğru ama AB etiketini son derece yüzeysel buluyorum.

Uyumsuzluğun nedeni açıklanmadığı sürece ben kendi yalancı mühendislik mantığımı kullanırım.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar merhabalar, aracım 2013 1.6 hb, focus..aracın üzerinde kış lastiği vardı aldığımda..ebat: 205, 55, r16..Lastik araştırmalarım sonucu conti 5, p7, michelin primacy 3 vs. Goodyear EfficientGrip Performance lastiğine karar kıldım..Muş, Mersin, Trabzon vs. kullanım olacak yazın..Karma yollar(dağ, taş, güney vs.) Michelin çok yumuşak diye okudum forumlarda, narin..En sessizde o demiş çoğunluk..Ama marka için yanak olayı vs duymuştum çok kez ve narinlikten almayacağım sanırım..Bridgestone turanza evdeki aracımızda vardı, o da sert ve gürültülü(sağlam lastik ama)..şuan kış lastiği takılı olduğundan, şu uğultudan sesten kurtulma derdindeyim..ilk araç, ilk göz ağrı olduğundan çok ucuza kaçmıyorum..iyi bir lastik olsun gayem..Değerler, ses vs. beni bu markaya yönlendirdi..Yardım beklediğim konu şu; Goodyear EfficientGrip Performance lastiklerinde 3 kanallı(türkiye) ve 4 kanallı(polonya) olanları mevcut..Ayrıca 91W, 91 V FI, 91 V FP..FP FI..FOW vs. tabirler var..bunlar ne anlama gelmekte? Kanal farkları çok şey değiştirir mi? fiyatlandırma şuan 4 lastik için 1000-1200 civarı olacak sanırım..Başka bir tavsiyeniz var mıdır ?

 

 

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Halit AYDIN yazdı:

Arkadaşlar merhabalar, aracım 2013 1.6 hb, focus..aracın üzerinde kış lastiği vardı aldığımda..ebat: 205, 55, r16..Lastik araştırmalarım sonucu conti 5, p7, michelin primacy 3 vs. Goodyear EfficientGrip Performance lastiğine karar kıldım..Muş, Mersin, Trabzon vs. kullanım olacak yazın..Karma yollar(dağ, taş, güney vs.) Michelin çok yumuşak diye okudum forumlarda, narin..En sessizde o demiş çoğunluk..Ama marka için yanak olayı vs duymuştum çok kez ve narinlikten almayacağım sanırım..Bridgestone turanza evdeki aracımızda vardı, o da sert ve gürültülü(sağlam lastik ama)..şuan kış lastiği takılı olduğundan, şu uğultudan sesten kurtulma derdindeyim..ilk araç, ilk göz ağrı olduğundan çok ucuza kaçmıyorum..iyi bir lastik olsun gayem..Değerler, ses vs. beni bu markaya yönlendirdi..Yardım beklediğim konu şu; Goodyear EfficientGrip Performance lastiklerinde 3 kanallı(türkiye) ve 4 kanallı(polonya) olanları mevcut..Ayrıca 91W, 91 V FI, 91 V FP..FP FI..FOW vs. tabirler var..bunlar ne anlama gelmekte? Kanal farkları çok şey değiştirir mi? fiyatlandırma şuan 4 lastik için 1000-1200 civarı olacak sanırım..Başka bir tavsiyeniz var mıdır ?

 

not: Yönetici kardeşlerim, gönderi dursun lütfen:) gecenin 3'ünde diğer konulara detaylı bakamadım..Silerim sonra söz:)

3 kanallı egea için üretilmiş ucuz versiyon.

91 yük endeksi.

V W vs hız endeksi

diğerleri çokta önemli olmayan detaylar.

 

ben olsam 3 kanallıya hiç bakmam, gerçi ben olsam conti pc 5 yada 6 alırım direk.

 

not: gecenin 3ünden sonra benden başka kimse cevap vermez zaten, ayrıca ilgisiz bölümdeydi, gereken yere taşındı. Cevap gelecekse buraya da gelir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Buradan istediğiniz bilgilere ulaşabilirsiniz.

91 V size fazla fazla yeter, hatta 91 H bile olabilir eğer uzun süreli 200 km/h ve üzerinde hız yapmayı düşünmüyorsanız. 

Ekonomik olacaksa http://kolayoto.com/falken-ze914-205-55r16-91v.html

Ucuza buldum demek siterseniz http://kolayoto.com/pirelli-cinturato-p7-205-55r16-91v-43717.html

Sağlam ve hesaplı http://kolayoto.com/lassa-impetus-revo-2-205-55r16-91v.html

Farklı olsun http://kolayoto.com/nokian-205-55-r16-91h-line-lastik.html

En bir iyisinden olsun http://kolayoto.com/continental-conti-premium-contact-5-205-55r16-91v-14773.html

Goodyear olsun http://kolayoto.com/goodyear-efficientgrip-205-55r16-91v-11414.html

Bence hepsi işinizi görür. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Ozan Kar yazdı:

ben olsam conti pc 5 yada 6 alırım direk.

205/55 r16 da conti6 gelmedi :) 5 var. 

5 saat önce, Halit AYDIN yazdı:

Başka bir tavsiyeniz var mıdır ?

bütçe müsaitse 205 için conti5 alırdım. dengeli bi lastik. a3 sportback te kullanıyoruz 2 yıldır gayet memnunuz.

 

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Cem hocam yazmış zaten

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Buradan istediğiniz bilgilere ulaşabilirsiniz.

91 V size fazla fazla yeter, hatta 91 H bile olabilir eğer uzun süreli 200 km/h ve üzerinde hız yapmayı düşünmüyorsanız. 

Ekonomik olacaksa http://kolayoto.com/falken-ze914-205-55r16-91v.html

Ucuza buldum demek siterseniz http://kolayoto.com/pirelli-cinturato-p7-205-55r16-91v-43717.html

Sağlam ve hesaplı http://kolayoto.com/lassa-impetus-revo-2-205-55r16-91v.html

Farklı olsun http://kolayoto.com/nokian-205-55-r16-91h-line-lastik.html

En bir iyisinden olsun http://kolayoto.com/continental-conti-premium-contact-5-205-55r16-91v-14773.html

Goodyear olsun http://kolayoto.com/goodyear-efficientgrip-205-55r16-91v-11414.html

Bence hepsi işinizi görür. 

Cem bey conti 5 ile goodyear efg hemen hemen ayni fiyat..sessizlikte goodyear puanlari daha fazla..farklari nelerdir? Ikisi arasinda sizin dikkat ettiginiz sey nedir mesela? Tecrubenizden faydalanmak isterim..ilk lastik alacagimdan pek diger markalara risk alamıyorum, ses mahvetti:) suan bu ikisinden birini dusunuyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Halit AYDIN yazdı:

suan bu ikisinden birini dusunuyorum..

Yazı tura atın.

Ya da tanıdık bayide hangisi varsa, hangisi ucuzsa, hangisine gönlünüz daha sıcaksa onu alın.

Fark edilebilir bir farkları yok.

İkisi de yeterince sessiz, yeterince konforlu, yeterince iyi yol tutuyor ve frenliyor. 

--19 dakika sonra eklendi--

Bu arada biraz daha muhabbet devam ederse biri Petlas diye çıkar, korkarım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Lastik Seçimi (Genel Sorular ve Yorumlar Burada) olarak değiştirdi
  • Yakup Ç. A., bu konuyu kilitledi
  • Yakup Ç. A., bu konunun kilidini kaldırdı

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.