Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

İskenderun'da trafik var sayılmaz.

Eee madem düğmeyle kapatılabilir bir sistem sıkışık trafikte basarız düğmeye kapatırız,öyle değil mi?

Turbo olayına gelirsek;

Turbo benzinli FIII'te var bu sistem.Sonuçta benzinlide olsa turbo var bu araçta.Dizel de olduğu gibi.Ne farkı var ki ?!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Düğmeye basıp kapatırız tabi.

Dizel motorun Benzinli motora göre dezavantajları mevcut.

Bildiğimiz üzere Turbo tahriğini egzos gazından alır.

Malum motorin kalitemizin düşüklüğünden dolayı. Yanmış motorinin gazı AB ülkelerine göre çok daha fazla kuruma ve ağır metallere sahip. Kurumlu duman, zaten yüksek devirlerde sürtünerek ısınmış olan turbonun iç kısımdaki tahrik ünitesine benzinli araca göre çok çok daha zarar vermekte. Ayrıca Dizel motor, motor yağını benzinli motora göre çok daha çabuk eskitir ve işlevini yapamaz hale getirir. Buda 2nci bir yan etken. Birde EGR valfini düşünürsek onunda yükleyeceği ekstra olarak yakılamayan çiğ mazotu geri döndürmesinden kaynaklanan ekstra kurum birikimini eklemeliyiz.

Bu tüm kurum birkiminin çıkan egzos gazı ile turbonun tahrik ünitesinin içerisinden geçtiğini ve artı olarak yağ ömrünün daha erken bitmesiyle oluşan yağlama sağlığındaki düşüşü ekleyin.

Bu yüzden dizel araçlarımızın turboları, turbo benzinli motorların turbolarına göre daha erken sürede ömürlerini tamamlıyorlar.

Geri kalan saymış olduğum marş motoru, Şarj dinamosu ve akü sorunları F3 ecoboosttada olacaktır.

Ayrıca şunu ekliyim bende makina işi yapıyorum tabiiki bir mühendis yada profösör değilim makne konusunda ancak şunu teorik olarak savunurum

2 Kullanıcı eş zamanlı F3 Ecoboost alsınlar. Otomobilleri eşit şartlarda hiç üzmeden kulllansınlar. Bakım ve kullanım olarak gerekli özeni Ustaların tavsiye ettiğinden çok çok daha detaylı olarak yerine getirsinler.

Biri start stop sistemini kullansın diğeri kullanmasın.

Turbo ve bahsi geçen diğer parçaların kullanım ömrü start stop kullanmayan kullanıcıda belirgin şekilde yüksek olacaktır düşüncesindeyim.

Keşke pratikte denenme şansım olsa

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kesinlikle böyle fakat bu sistemler hernekadar bize zararlı veya kullanışlı gibi gözükse de bizim yerimize bunları deneyenler mevcut... onlar düşünmüştür.

Öncelikle Focus'da bu sistem kapatılıp açılıyor mu bilmiyoruz...Her araçda bu söz konusu değil. Evet C4 de vardı..

Bize getirilmemesinin sebebi bana göre S40 dır.. Koç'un o da biliyorsunuz..Onlar getirtmeye başladı ama olası sorunlarnda dolayı ve tercih edilmemesinden vazgeçildi ve getirtilmiyor artık.

Neden 2. kez hayal kırıklığına uğrasın ki Koç

Birde şu var , zaten sıkışık trafikde ki kişiler %75 dizel tercih ediyor. EE bu sebeple sistem kapalı kalacak çoğu vakit... Keşke trafiğimiz böyle olmasaydı belki gelirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Düğmeye basıp kapatırız tabi.

Dizel motorun Benzinli motora göre dezavantajları mevcut.

Bildiğimiz üzere Turbo tahriğini egzos gazından alır.

Malum motorin kalitemizin düşüklüğünden dolayı. Yanmış motorinin gazı AB ülkelerine göre çok daha fazla kuruma ve ağır metallere sahip. Kurumlu duman, zaten yüksek devirlerde sürtünerek ısınmış olan turbonun iç kısımdaki tahrik ünitesine benzinli araca göre çok çok daha zarar vermekte. Ayrıca Dizel motor, motor yağını benzinli motora göre çok daha çabuk eskitir ve işlevini yapamaz hale getirir. Buda 2nci bir yan etken. Birde EGR valfini düşünürsek onunda yükleyeceği ekstra olarak yakılamayan çiğ mazotu geri döndürmesinden kaynaklanan ekstra kurum birikimini eklemeliyiz.

Bu tüm kurum birkiminin çıkan egzos gazı ile turbonun tahrik ünitesinin içerisinden geçtiğini ve artı olarak yağ ömrünün daha erken bitmesiyle oluşan yağlama sağlığındaki düşüşü ekleyin.

Bu yüzden dizel araçlarımızın turboları, turbo benzinli motorların turbolarına göre daha erken sürede ömürlerini tamamlıyorlar.

Geri kalan saymış olduğum marş motoru, Şarj dinamosu ve akü sorunları F3 ecoboosttada olacaktır.

Ayrıca şunu ekliyim bende makina işi yapıyorum tabiiki bir mühendis yada profösör değilim makne konusunda ancak şunu teorik olarak savunurum

2 Kullanıcı eş zamanlı F3 Ecoboost alsınlar. Otomobilleri eşit şartlarda hiç üzmeden kulllansınlar. Bakım ve kullanım olarak gerekli özeni Ustaların tavsiye ettiğinden çok çok daha detaylı olarak yerine getirsinler.

Biri start stop sistemini kullansın diğeri kullanmasın.

Turbo ve bahsi geçen diğer parçaların kullanım ömrü start stop kullanmayan kullanıcıda belirgin şekilde yüksek olacaktır düşüncesindeyim.

Keşke pratikte denenme şansım olsa

Dostum süper açıklama yaa... Sayende bunuda öğrendim,harikasın sağol...Yakupta sanırım bunu anlatmaya çalışıyor sürekli...Sonuçta Türkiye için uygun değilse eywallah..Ama bunun açıklaması gibi bir de bana şu Sony+8 hoparlör niye yok,kör nokta niye yok,alarm niye yok,yan cam güneşlikler niye yok,17 inç jant niye yok gibi sorularıma senin burada yaptığın açıklamayı yapabilseler var ya o kadar mutlu olucam kiii...

Ha bu arada bir de sorum olacak,acaba herşeye rağmen bu arabayı almak istersem Ağustos ayını beklemem daha mı mantıklı olur yoksa gerek yok mu?Fikirleriniz çok önemli benim için dostlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tüm Başlıkları kontrol ediyormusunuz yoksa sadece bura mı ?

2012 beklenmeli ciddi alıcı iseniz

artık neden yokları bırakıp olanları araştırmak lazım derim...Olana bitene çare yok yani..272205.gif

Gelecek olanları var; söyledik onları da..umarım gerçekleşir..Ve sizde rahat rahat binersiniz..63231.gif

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eğer büyük ekran gelirde fiyatlar indireme girerse ben 2012 yi beklemem açıkcası çünkü 2012 gelincede bu sefer yıl sonu beklenmeli denecek vede yeni donanımlar gelirse fiyatın ucuzlayacağını düşünmüyorum aksine artacaktır ama tabi şu an fiyatlar en yüksek seviyede,seneye yeni donanımlar gelse bile bu senenin en düşük fiyatından daha fazla olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tüm Başlıkları kontrol ediyormusunuz yoksa sadece bura mı ?

2012 beklenmeli ciddi alıcı iseniz

artık neden yokları bırakıp olanları araştırmak lazım derim...Olana bitene çare yok yani..272205.gif

Gelecek olanları var; söyledik onları da..umarım gerçekleşir..Ve sizde rahat rahat binersiniz..63231.gif

Olanları araştırmaya gerek yok,çünkü hepsi harika özellikler...Ama ben olması gerekenleri hep söyleyeceğim,çünkü gerçekten Focus 3 için büyük beklentiler oluşturdular,çok büyük reklam ve tanıtım kampanyası yaptılar,aracın birçok videosu ve görüntüsü dünyadaki otomobille ilgili bütün sitelere girdi,konuşuldu,C-Bitte bile özel tanıtımı yapıldı teknolojisiyle ilgili olarak...

Öte yandan Focus 3 bariz biçimde Jettayı referans almış gözüküyor.Jettanın donanım kataloğuna baktığınızda örneğin Jettada Tam Boy stepne var diye,avrupada yarım stepne var iken Türkiyede Tam boy stepne konulmuş arabaya.Jettada alarm yok diye Focus 3 te de alarmı kaldırmışlar.Donanımı neredeyse paralel hale getirmişler.Fakaaaat,Jettada bulunan Fonksiyonel gösterge ekranı ile Navigasyon sistemini koymamışlar.Sanırım,Jettadan biraz daha düşük fiyata araba satalım amacıyla bunu yapmış Otosan ama bu seferde opsiyonsuz dahi olsa yine de Jettadan daha pahalı bir satış rakamı ortaya çıkmış...Garip bir Fiyat-Donanım Politikası oluşmuş durumda....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Avrupada sunulmayan şeyi jetta da var diye nasıl sunsunlar :D yahu öyle bir donanım yok şuan.

show yapan ford her yerde bunu açıklyor 2012 diye.. daha ne desin ?

Tam boy stepne yine türk milleti yüzünden , herkes neden yok mok demiş sözde.. o yüzden sunmuşlar.. o değişecektir bence...Sonuçda destek malzeme ile bunu yapmışlar fuzuli yere.

Bu arada bu focus jetta'dan pahalı olmayı kat kat hak eder.. tabi iş tr olunca değişiyor..Kıyaslama yapılamaz bu ülkede :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.