Mehmet Gün Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2015 1 saat önce, H. Cenk said: focus ecoboosta neden kuru çift kavrama koysun diye düşünüyorsunuz ki... Koysun 6DCT450 yi ışte. Ama koymuyor burada zihniyet farkı var. avrupalılar için olsa PS koyardı ama Amerikalilari hedeflediginden 6Fleri koyuyor. Aynen katılıyorum. 6DCT450 gibi bir seçenek neden düşünülmez. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2015 Bir saat önce, H. Cenk said: avrupalılar için olsa PS koyardı ama Amerikalilari hedeflediginden 6Fleri koyuyor. Bence tamamen maliyet Bir saat önce, Murat Kavuk said: Bir gün bu şanzıman arıza verdi. O sıralar arabanın ikinci el fiyatı 7 bin lira falandı, şanzımana 3 bin lira vermek durumunda kaldı. Bir daha da satmam bu arabayı dedi. Uzun bir zaman satmadı da.. Demek ki memnunmuş ki arabadan "soğumamış" ve yaptırıp kullanmaya devam etmiş. 2 saat önce, Mehmet Demir said: bende yukarıdaki tabloda bulunan 1.0 eb ile 1.6 eb un manuel şanzımanlarındaki dişli oranlarına takıldım. kodları ile aynı şanzıman. bu kadar yüksek tork ve bg e sahip 1.6 nın daha ufak dişlilere doğru kaymasını beklerdim, yada 7. vites eklenmeli belkide.. ve 1.6 dizel le 1.5 dizel manuel son dişli oranlarına bakıncada 1.5 120 bg, 115 bg den bir avantajı yok yanlış yorumlamıyorsam. bg artmış ama dişli ufalmış.. ara hızlanma tablosuna baktımda 120 bg daha iyi ama dişlilere bakınca nasıl oluyor diye soruyor insanr.. Tork ne kadar yüksek uzun dişli oranını o kadar kolay kullanırsınız, yani beklentinizi aslında 1.0 EB için geçerli. Aynı mantıkla 1.5 dizelin kısa dişli oranları daha iyi ara hızlanma değerlerine sahip olması doğal. Ancak son dişli oranı yine de bir tuhaf, kontrolunda yarar var. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan Çakır Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2015 (düzenlendi) 2 saat önce, Cem Boneval said: Bence tamamen maliyet +1 Ford'un satış politikasını anlamak güç. Elde teknoloji var kullanmaz, model beğenirsin motor bulamazsın, motor bulursun istediğin şanzıman olmaz. Ondan sonra millete conta yaktırırlar. Beni benden çok düşünmesinler ya. Versinler bana 182 ps powershift 0-100'ü 7 saniye, yakıt tüketimi 5-6 bandında(en azından fabrika değeri) gezen bir Focus. Bozulursa gider paşa paşa yaptırırım. Araba fiyatları 100 bine dayanmış. 100'ü arabaya verip 2-3 binlik şanzıman masrafından mı korkayım... Kasım 4, 2015 Ramazan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 8 saat önce, Ramazan Çakır said: +1 Ford'un satış politikasını anlamak güç. Elde teknoloji var kullanmaz, model beğenirsin motor bulamazsın, motor bulursun istediğin şanzıman olmaz. Ondan sonra millete conta yaktırırlar. Beni benden çok düşünmesinler ya. Versinler bana 182 ps powershift 0-100'ü 7 saniye, yakıt tüketimi 5-6 bandında(en azından fabrika değeri) gezen bir Focus. Bozulursa gider paşa paşa yaptırırım. Araba fiyatları 100 bine dayanmış. 100'ü arabaya verip 2-3 binlik şanzıman masrafından mı korkayım... sorun o değil... fren balatası değil ki bu değiştirince sorunu bitsin eskisine dönsün. Şanzıman sorunları çok daha alengirli oluyor. Powershift konusunda rastlarsınız, değişmedik ne keçe kalmış ne kavrama ama adamın arabası hala fırın sütlaç gibi titriyor trafikte! tüketir insanı sinirden... Araca adaptasyonu başarılı yapılmış bir tam otomatik şanzıman herzaman kuru çift kavramadan daha iyidir, en azından kafam rahat olur... Ha dizeldeki gibi ıslak kavrama olursa başımla beraber tabiki, ona bişi demiyorum 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 @Cem Boneval abi sizin 1.6 eb 6. vites 2000 devirde kaç yapıyor.. 1.0 la şanzıman aynı ama aktarmaları farklıdır sanırım.. merak ediyorum aynı devirde aynı hızla mı gidiyor iki araç. aynı gidiyorsa 1.6 ya kesin 7. vites lazım yada son dişliye doğru 1.0 a göre daha çok ufalmalı.. ki uzun yol ekonomisi daha iyi olsun. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 14 saat önce, Murat Kavuk said: Tamam da Kaan abi, bozulası varsa da bozuluyor hani. Yok be paşam ... torq konvertör contalarından sızıntı yapar, alırsın tamir kiti (poşetle satıyorlar zaten) değiştirirsin contaları ... en fazla bir planet dişlisi aşınır (o da 150-200k'da) onu mıncıklarsın ... yağını değiştirirsin ... biter giter. 12 saat önce, Mehmet Gün said: Aynen katılıyorum. 6DCT450 gibi bir seçenek neden düşünülmez. ...çift kavrama (daha evvel defalarca yazıldığı/tartışıldığı şekilde) özellikle yoğun trafik kullanımında "sıkıntı" anlamına geldiği için olabilir mi? 10 saat önce, Ramazan Çakır said: Beni benden çok düşünmesinler ya. Sizi düşünmüyorlar zaten. Öyle bir intiba yaratıldı ise bilin ki bu yanlış. Ford kendisini düşünüyor ... piyasaya tüketiciyi "üzen" ürün sürüp sonra da o -yıkıntıyı- temizleyeceğim diye uğraşmak ; bunun için para ve enerji harcamak istemiyor. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Gün Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 16 dakika önce, Kaan Yagizer said: ...çift kavrama (daha evvel defalarca yazıldığı/tartışıldığı şekilde) özellikle yoğun trafik kullanımında "sıkıntı" anlamına geldiği için olabilir mi? Bildiğim kadarıyla ıslak çift kavrama yoğun trafikte hiçbir sıkıntı çıkarmıyor. Yoğun trafikte sorun çıkaranlar kuru çift kavrama olanlar. Acaba yanlışmı biliyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 Doğrudur, "ıslak" kavrama sorunsuz ama benzinli motorlarda -ıslak- kullanmıyorlar ... orada ya -kuru- çift kavrama ya da tam otomatik opsiyonu var ... o nedenle de imalat seçimi sıkıntısız / sorunsuz tam otomatik olmuş. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 4 saat önce, Mehmet Demir said: @Cem Boneval abi sizin 1.6 eb 6. vites 2000 devirde kaç yapıyor.. 1.0 la şanzıman aynı ama aktarmaları farklıdır sanırım.. merak ediyorum aynı devirde aynı hızla mı gidiyor iki araç. aynı gidiyorsa 1.6 ya kesin 7. vites lazım yada son dişliye doğru 1.0 a göre daha çok ufalmalı.. ki uzun yol ekonomisi daha iyi olsun. Akşam dişli oranlarına göre hız hesaplamalarını eklerim. Ama 1.6 EB 6.vites 5000 dd'da 240 km/h yapıyor. 1000dd hesaplanan değer 1.6 EB için 46 km/h, 1.0 EB için 43 km/h, yani bence gayet doğru ayarlanmış. Hız göstergesi için +%3-5 eklemek lazım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 4 saat önce, Cem Boneval said: Akşam dişli oranlarına göre hız hesaplamalarını eklerim. Ama 1.6 EB 6.vites 5000 dd'da 240 km/h yapıyor. 1000dd hesaplanan değer 1.6 EB için 46 km/h, 1.0 EB için 43 km/h, yani bence gayet doğru ayarlanmış. Hız göstergesi için +%3-5 eklemek lazım. o zaman 1.0 da 215 yapması lazım ama fab verisi son hız çok daha aşağıda.. fabrika son hız verileri neye göre ölçülüyor.. sanırım enerji kaybı-kaçağı oluyor veya sürtünme vb bilemiyorum, ben bir yerlerde zamanında şöyle bir şey yazmıştım ama -olmaz-demişlerdi..bu forum yada hyundai forum da mesela son vites 2000 devirde araba 100 yapıyorsa devir 3000 e çıktığında 150 yapmıyor. 146 yapıyor.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2015 O hızlara çıkmasına rüzgar direncini yenemeyen tork izin vermiyor. Maksimum hıza 5.viteste ulaşması daha olası. Hız göstergesindeki sapmayı da unutmamak lazım. Hız devirle hemen hemen doğrusal gider, ama gösterge sapması artar. Ben hala 1.5 dizel son dişli oranından şüpheliyim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 7, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 7, 2016 @H. Cenk @Kaan Yagizer @Mert Yürüyen ilk mesaj şanzıman türleri vol.23 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Ocak 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 7, 2016 Bir saat önce, Yakup Çağatay said: @H. Cenk @Kaan Yagizer @Mert Yürüyen ilk mesaj şanzıman türleri vol.23 hay çok yaşa emi. daha vol. 1103498032580923 olur bu ben diyim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 1.0 Ecoboost otomatik satışa başladı, etraftan size sorular gelecektir kesinlikle Bu motorda kullanılan şanzıman; 1.5 Ecoboost Mondeo ve Kuga'daki DEĞİL. 1.6 benzinli PowerShift hiç değil. 1.5 dizel PowerShift hiç hiç hiç değil. Bunda sadece ona özgü şanzıman var. 1.5 Ecoboost gibi tam otomatik daha az tork'a dayanımlı. Yorumlamak için sürmek şart. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 14 dakika önce, Yakup Çağatay said: ..., etraftan size sorular gelecektir kesinlikle . . . Buna çok güldüm hala gülüyorum Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap