Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Makyajlı Ford Focus (mca) - Teknik Detayları - 2014 & 2015 & 2016


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Buradaki başlığımızda güç, tüketim, hızlanma gibi verileri girmiştim burada ise işin tekniğine giriyoruz. Click Click
Türkiye'de satılan araçlara hemen ulaşmak ve karşılaştırmak için ideal olduğunu düşünüyorum.

İçindekiler; motor tipi, sıkıştırma oranları, sübap düzeni, silindir bloğu, motor yönetimi, yakıt enjenksiyonu, emisyon kontrolü, turbo, soğutma sistemi, şansıman kodları ve vites oranları.

 

MakyajFocusTeknik1.jpg

 

Yedek-Tıkla büyüt fotosu

Kısa kısa;
Makyajsız versiyonun 1.6 dizelinde değişken geometrili garret turbo vardı.
Makyajsız ile gelen 1.6 Ecoboostda Borg Warner (KP39) düşük ataletli turbosu vardı ve soğutma sistemi farklıydı.

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Ramazan Çakır said:

VW'den inanılmaz derecede soğudum. Bunlar da tuz biber oldu. Bu arada konuyla pek ilgili değil ama forumu hala kullanmayı beceremediğimden soruyorum. Bulamadım bir türlü aradığımı.  Focus'a ecoboost powershift gelecek mi? 

Gelecek ve tadından yenmeyecek o kombinasyon ^_^

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkürler bilgiler için. Performansına diyecek yok ama yakıtı daha iyi olabilirdi demeden geçmeyeyim. Şehir içi 8,9 diyor 182 ps için. Şu aralar Tucson'a takılmış durumdayım. O kadar ağır bir aracın bile şehir içi değeri 9,2. Ben Focus EB PS için 6-7 bandını bekliyordum. Açıkçası şaşırdım bu değerlere.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Ramazan Çakır said:

VW'den inanılmaz derecede soğudum. Bunlar da tuz biber oldu. Bu arada konuyla pek ilgili değil ama forumu hala kullanmayı beceremediğimden soruyorum. Bulamadım bir türlü aradığımı.  Focus'a ecoboost powershift gelecek mi? 

 

1 saat önce, Kaan Yagizer said:

HAYIR...

Focusa ecoboost powershift gelmeyecek.

Focusa ecoboost selectsfiht gelecek . Şu an mondeo ve Kugada  olan şanzıman..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, H. Cenk said:

 

HAYIR...

Focusa ecoboost powershift gelmeyecek.

Focusa ecoboost selectsfiht gelecek . Şu an mondeo ve Kugada  olan şanzıman..

 

Sadece 1.0'a powershift gelecekti galiba.

Düzelteyim, o da klasik otomatik görünüyor Almanyada..

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hiç bir ecoboosta powershift gelmeyecek (yani 2.0 lar bize gelmez zaten ). 1.0 da 1.5 da selectshift ...

PS olsa ben beklerdim. 

Şu başlıkta şanzıman tipine kadar yazılmıştı. 

1.0 da 6F15 1.5 da 6F35 olarak klasik otomatik. 

 

http://www.focusclubtr.com/topic/10468-makyajl%C4%B1-ford-focus-mca-teknik-detaylar%C4%B1-2014-2015/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

VW başlığının da içine s****k  :)

 

...daha iyi ya.  Şanzmanın tam otomatik olmasının zararı ne? Babadan kalma konvansiyonel otomatik'in ömrü arabanın kendisinden uzun yahu. (bu başlık altına Ford + Şanzıman konusunda daha fazla şey yazmayacağım, daha beter karmaşa olmasın) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 dakika önce, Kaan Yagizer said:

VW başlığının da içine s****k  :)

 

...daha iyi ya.  Şanzmanın tam otomatik olmasının zararı ne? Babadan kalma konvansiyonel otomatik'in ömrü arabanın kendisinden uzun yahu. (bu başlık altına Ford + Şanzıman konusunda daha fazla şey yazmayacağım, daha beter karmaşa olmasın) 

(Beyin fırtınası yapıyoruz. Konu konuyu açıyor o yüzden. :)   )

Ahhhh Ford ah, yaktın bizi!!!

Ramazan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

EB PS bir Focus bekliyordum. Ama yine nispeten yüksek yakıt değerleri ve kayıp beygirler görüyorum. Belki daha sorunsuz bir şanzıman kullanılacak ama elde ps seçeneği varken "Ahhhhh!"  dememek elde değil.

Ramazan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Üstadım "kuru" şanzıman sıcak+büyük şehir+yoğun trafikte iyi değil ( inanmıyorsanız DSG kullanıcılarına sorun ) tam otomatik iyi kalibre edildiğinde hoş tepki veriyor ( örnek:Yeni Mondeo ) kayıp beygir derseniz EB'de kaputun altında onlardan çok var, bir kısmı torq konvertörü doyurmak için çalışıyor olsa da geri kalanları kuZu'yu güzelce yürütür.

Bu söylemde size katılabileceğim sadece artan ( azıcık ) yakıt tüketimi konusudur ... evet arabada tam otomatik değil de kuru "otomatik" bulunsaydı tüketim 1lt civarında düşerdi ( 100km'de )

... eh o kadar kusur kadı kızında da olur ( bence ) sonuçta tam otomatik şanzıman can'dır ... sevilesidir ... toruna bile miras kalabilir, o kadar da sağlam + dertsizdir. 

 

Sonuç : Otomatik olarak Ahhhh demeyin, kuZu'yu kullandığınızda "uuuu!iyi olmuş!" hakkınızı kullanmak isteyebilirsiniz. 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende yukarıdaki tabloda bulunan 1.0 eb ile 1.6 eb un manuel şanzımanlarındaki dişli oranlarına takıldım. kodları ile aynı şanzıman.

bu kadar yüksek tork ve bg e sahip 1.6 nın daha ufak dişlilere doğru kaymasını beklerdim, yada 7. vites eklenmeli belkide..

ve 1.6 dizel le 1.5 dizel manuel son dişli oranlarına bakıncada 1.5 120 bg, 115 bg den bir avantajı yok yanlış yorumlamıyorsam. bg artmış ama dişli ufalmış.. tabi diğer yürüyen aksamlarını bilmiyorum.. ara hızlanma tablosuna baktımda 120 bg daha iyi ama dişlilere bakınca nasıl oluyor diye soruyor insan

 

Kaan abi me ek olarak, kuru şanzıman sorun olabiliyor doğru.. daha dün çıkmış hyundai lerin dct şanzımanları için arabanın içinde sarı renkli uyarı sticker ı var.. ısındığında uyarı veriyormuş, kenara çekip soğuması beklenmeliymiş.. dik tırmanışlarda dikkatli olmak gerekiyormuş.. iyi bari adamlar yazmış uyarıyor..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Kaan Yagizer said:

Üstadım "kuru" şanzıman sıcak+büyük şehir+yoğun trafikte iyi değil ( inanmıyorsanız DSG kullanıcılarına sorun ) tam otomatik iyi kalibre edildiğinde hoş tepki veriyor ( örnek:Yeni Mondeo ) kayıp beygir derseniz EB'de kaputun altında onlardan çok var, bir kısmı torq konvertörü doyurmak için çalışıyor olsa da geri kalanları kuZu'yu güzelce yürütür.

Bu söylemde size katılabileceğim sadece artan ( azıcık ) yakıt tüketimi konusudur ... evet arabada tam otomatik değil de kuru "otomatik" bulunsaydı tüketim 1lt civarında düşerdi ( 100km'de )

... eh o kadar kusur kadı kızında da olur ( bence ) sonuçta tam otomatik şanzıman can'dır ... sevilesidir ... toruna bile miras kalabilir, o kadar da sağlam + dertsizdir. 

 

Sonuç : Otomatik olarak Ahhhh demeyin, kuZu'yu kullandığınızda "uuuu!iyi olmuş!" hakkınızı kullanmak isteyebilirsiniz. 

 

Tamam da Kaan abi, bozulası varsa da bozuluyor hani. Benim şu an yöneticim olan abimizin 1997 model bir mondeosu vardı. 2.0 benzinliydi galiba. Otomatikti ama ışıklarda falan güzel hızlanırdı. Bir gün bu şanzıman arıza verdi. O sıralar arabanın ikinci el fiyatı 7 bin lira falandı, şanzımana 3 bin lira vermek durumunda kaldı. Bir daha da satmam bu arabayı dedi. Uzun bir zaman satmadı da..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.