Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Kaan Yagizer

Lincoln

Önerilen Mesajlar

Favori aracım ... Lincoln Convertible + İntihar Kapı  :)

 

1961 ile 1969 arasında üretilen bu efsanevi serinin hastasıyım.

 

Lincoln.jpg

 

... resimde Vellano jantlar ile görülen bu intihar / suicide kapılı üstü açık kuZu genelde 460 ve 462 makinalar ile gelirdi. (yani 7,5 ve 7,6lt V8) ...dahi adam elwood Engel'in elinde yeniden biçimlenen Mark III serisi kısa zamanda karizmanın tavanına vurmuş, aynı zamanda da sinema ve tivi yapımlarında bile baş rolü kapmıştı. (inanmıyorsanız Matrix'i bir kere daha seyredin)

 

Lincoln2.jpg

 

aracın orjinal hali yeleksiz takım elbise giymiş bir beyefendiyi hatırlatıyor ve bu gün klasik araba açık artırmalarında hala popülerliğini koruyor olsa da bu gün 61-66'nın esas alıcıları modifiye firmaları.

 

28 - 35,000USD civarına alınan bir MarkIII iyice elden geçtikten sonra kolayca 125 - 150,000USD'ye alıcı bulabiliyor.  İşin güzel yanı sağlam şasesi ve düzgün statiği nedeni ile toparlanmış bir MarkIII aracınız varsa onu -günlük- olarak da kullanabilir, garaj köşesinde yatan emekli muamelesi yapmak zorunda kalmazsınız.

 

Lincoln4.jpg

 

Lincoln3.jpg

 

Eski bir Towncar kullanıcısı + müptelası olarak Lincoln'un (SUV'lerin değil ama...) kalbimdeki yerinin bir başka olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. O garip kaput amblemine ne zaman baksam suratımda garip bir sırıtma beliriyor... hala! 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Müfettiş Gadget filminde de vardı sanırım bu araçtan,çocukluk işte unutulmuyor bazı hatıralar :D

Bu arada neden intihar kapı deniyor onu anlamadım,direk yok diye mi?  :dontknow:

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

50+ yıllık motor yalan dünya olmasa da artık sahibine verimli şekilde hizmet edemeyeceği için bu tür bir araç projesine girenlerin (...veya genel olarak Amerikan yenileme yapacakların) atlamamaları gereken ilk nokta -motor-

 

Genelde 3, kimi zaman 4 ileri otomatik şanzımanı tamir ettirir (komple tamir kitleri var) kullanırsınız ama motor işine kalıcı çözüm bulmanız grekir. Tabi para var huzur var diyerek Amerika'dan motor getirebilirsiniz ama ürün bedeli, nakliye, sigorta, gümrük, vergi derken bir de bakmışsınız 3,600 - 4,000USD'ye eBay'de bid attığınız makine size 10K+'a mal olmuş.

 

....ee? O zaman ne yapacaksınız?

 

Şöyle ... gidin hurdacılara. Bakacağınız motor 351cid, yani 5,8lt "Y" motor olacak.  70'li yılların sonundan itibaren neredeyse her Amerikanın kaputunun altından çıkan -ufak- makinalardan birisi. Windsor da denen bu makineyi hurdacıdan http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Windsor_engine biraz da pazarlık ile 1,000TL civarına (KDV dahil) alabilirsiniz. 

 

Ama iki noktaya özellikle dikkat etmeniz gerek, motoru yaattığı yerde evirip çevirin ... üzerinde delik olmasın :) ve hurdacı size -fatura- versin (tescil için lazım) ayrıca motoru alırken ihtiyacınız olsun, olmasın bloğun üzerinde ve yakınında bulunan parçalara da sulanın (örn.karbüratör, alternatör, manifold,radyatör) tecrübe ile sabittir. Şu an ihtiyacınız olmasa dahi garajınızın bir köşesinde kullanıma hazır yedek bulunması hoş bir histir.

 

351-2.png

 

Onunla ilk karşılaştığınız zaman size büyük ihtimal ile pek sıcak gelmeyecek olsa da sekiz ocaklı 351'ler ölümsüzdür (kelimenin tam anlamı ile) döküm blok ve kapak kolayca tamir edilir. Gömlek çakılır, tolerans değeri çok yüksek olduğundan yakın/muadil parçalar bile kullanılır.

 

Üstelik 351 için alacağınız en dandini y.parça bile döküm/çelik çağının zihniyeti ile yapıldığından uzun ömürlüdür.  Sadece Amerikan çalışan parçacıların yanı sıra hurdacıları'da kaynak olarak kullanabilirsiniz.

 

351.png

 

onu bir güzel soyar, temizler, ölçer, onarır, boyar, kromlar ve kaputun altına geri koyarsınız.

 

351-1.png

 

... hakkı ile toparlanmış bir Y makina oğlunuza/kızınıza bile güzelce hizmet eder ... candır, sevilesidir.


Bu arada neden intihar kapı deniyor onu anlamadım,direk yok diye mi?  :dontknow:

 

yok ... neden başka. Aslında kapının ismi yeterince açıklayıcı. :)   Olay şöyle ... bu asimetrik açılan kapılar yüksek hızda hava basıncı, ani kasis veya hafif çarpma ile çTONK diye açılma eğilimindeler. 

 

Yani arka koltukta bacak bacak üzerine atmışsın ... hoPPala ... bir de bakıyorsun ki asfaltta oturuyorsun ve trafik sana doğru geliyor (bkn.repeat after me...eşşedü...)  ... şimdilerde güvenli kilitler ve kilit karşılıkları var, hatta suicide door kitleri bile var ama bu kapının moda olduğu 60'lı yıllarda milleti asfalttan az kazımadılar. Olay o yani ...

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Lincoln otomobil deyince town car ı saymıyorsak benim aklıma Continental gelir. 

Mark V 

800px-1972_Lincoln_Continental_1.jpg

 

Kennedy nin öldürüldüğü de Continental idi sanırım. 

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

MarkIV'ü sevmem, bildiğin -official pimp car-  ...  5'de fena değildir,yani eh işte.

 

Gene de benim gönlüm MIII'te... ne bileyim, MarkIII'ün çizgileri tertemiz, göz yormuyor. Belki ondandır, emin değilim. 

 

.... Aralarında 10+ yıl var ama bir Mark4'e bak ...

 

1976-Lincoln-Continental-Mark-IV-03-800x

 

Bir de Mark3'e ...

 

Mark3.png

 

66 model karizmaya kat çıkmış ... 79 model ise Saturday Night Fever / Bee Gees tadında bir şey olmuş ... iykk yaw.

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nasıl zamanında insanlar televizyona "Zeki Müren de bizi görecek mi" diye yaklaşmış, ben de bu saçma yüksek hacimli eski araçların verimsizliğine öyle yaklaşıyorum. 4.2 122 beygir nedir arkadaş.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nasıl zamanında insanlar televizyona "Zeki Müren de bizi görecek mi" diye yaklaşmış, ben de bu saçma yüksek hacimli eski araçların verimsizliğine öyle yaklaşıyorum. 4.2 122 beygir nedir arkadaş.

Sen 60 yaşına geldiğinde şuanda kullandığın araç içinde zamane gençleri de aynı şeyi söyleyecek biliyorsun değil mi ?  :)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sen 60 yaşına geldiğinde şuanda kullandığın araç içinde zamane gençleri de aynı şeyi söyleyecek biliyorsun değil mi ?   :)

Muhtemelen çoğu şey elektrikli olacak, benzin mazot lpg denilince gülecekler :D

Focus'tan bizim bir traktör vardı diye bahsedeceğiz  :kıhkıh:

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

güç her şey demek değildir, asalet - ruh - stil - konfor - estetik ... bunlara ne oldu?  ... haa! ben elektrikli traş makinamdan, pardon aracımdan zevk alıyorum diyene ne lafımız olur ki? zevk senin kardeşim  :)  ama benim klasik lincoln continental convertible arabama laf etme, valla çarpılırsın!!! çarpılmazsan da denk geldiğimizde ben ezerim, hatta ezdikten sonra -pardon- der, geri vitese takıp bi daha ezerim ... demedi deme.

 

Lincoln'ü Elektrikli Araba ile karşılaştırdı yaaa.... Terörist nesil ! bıHHH

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Direkt elektrikli araba ile karşılaştırmadım yav, laf lafı açınca oraya gitti konu, ben de fazla ruhlu bulmuyorum elektriklileri kullanma şansım olmadıysa bile. "Amerikan" diye tabir edilenleri ve klasik araçları ben sevmesem anlamasam da saygı duyuyorum tabikide  ^_^

 

Beygirini bilmem de beni ezebilecek kadar torku var en azından  :kıhkıh:

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

http://www.youtube.com/watch?v=n4VMFiC-Z2A

 

En çokta kendini entourage da gösterir.Eğer entourage dizisini izlemediyseniz kesinlikle izlemenizi öneririm.Lincoln continental  bir tanedir en güzel rengi siyahtır tabiki:)

Aksel Samoğlu tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Şirket turboşarjlı 3.0 litrelik V6 motorunu ve pürüzsüz performans ve anlık tork sağlayabilen gelişmiş elektrikli hibrit teknolojiyi ilk kez bir araya getiriyor.
      Çok daha fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-yeni-lincoln-aviator-taniltildi/
       
      Hibrit seçeneği ile Aviator Grand Touring, 3.0L çift turboşarjlı motor ve gelişmiş elektrik teknolojisiyle daha da yüksek performans sunuyor; 450 ps güç ve 813 nm tork.
       
      12,3 inç standart sunulan bir LCD gösterge paneli ve konsoldaki ekran 10 inç boyunda SYNC 3 ile donatılmış.
       
      Ön sıradaki orta kol dayama içinde bulunan kablosuz telefon şarj pedi bulunuyor. Şarj pedinin yerini ve kullanımını çok beğendim hem ortalıkta telefon yok hem de yer kaplamıyor, acilen erişebilir Ford’lara da gelse iyi olur.
       

       

       

       

       

       

       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Lincoln Aviator Bugün Tanıtıldı
       
      Markaya göre Aviator, Lincoln’ün en sessiz ve en sorunsuz sürüşünü sunarken Lincoln’ün geleceğini temsil ediyor. Üç sıra koltuklu, arkadan tahrikli Aviator, Lincoln'ün, gerektiğinde ikiz turboşarjlı motorunu kullanabilen plug-in hibrit ilk model. (Hem motor var hem orta boy batarya-yani şarj edilmesi gerekiyor) Akıllı telefonlar anahtar olarak kullanabiliyor. Pili bitti, çalındı, kayboldu gibi durumlar için çözümler de mevcut. 30 pozisyona ayarlanabilen ve masaj kabiliyeti sunan Perfect Position koltuklar var. Üçüncü sıraya erişim için ikinci sıra koltuklar kayabiliyor ve eğilebiliyor. Kablosuz şarj ön kol dayamada. 12" dijital gösterge standart. Yaya tespitli otomatik acil durum frenleme, çapraz trafik ikazlı kör nokta bilgi sistemi, şeritli tutma sistemi, geri kamera ve otomatik uzun far aydınlatma standart. Arka park sensörleri ve kamera bir engel tespit ederse otomatik frenleme sağlanıyor.  
       

       

       
       
       










       
      Fuardan canlı
       



    • Yazan: Yakup Çağatay
      Yeni 2019 Lincoln Nautilus Sürücü Yardım Teknolojileri ve Yüksek Performans Sunuyor.
      2.7L Turbo - 335 ps / 8 ileri otomatik şanzıman
      2.0L Turbo - 245 ps / 8 ileri otomatik şanzıman
      Dijital kadran, ustaca şeritte tutma, kablosuz şarj (hem de iPhone 6/6s'e ah Ford ah )
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2019-lincoln-nautilus-tanitildi-luks-edge/
       
       





    • Yazan: Kaan Yagizer
      ... minik bir hikaye.
       
      "Bulunmuş" bir 351 cid (kübik inç) yani 5,8 litrelik (yaklaşık) makine nasıl yaşama döndürülür?
      ... öncelikle -ceset- olduğu yerden çıkarılır.
       

       
      Karbüratör kısmen eksik, genelde bildiğin ölüdür. Onun dışında belirgin bir hasar (en azından ilk bakışta) görülmemektedir. Emin olmak adına makinanın sökülmesi ve dağıtılmasına karar verilir.
       

       
      gövde'de çatlak hasar olmasa da kapak sökülünce epey bir iş olduğu ortaya çıkar ... piyano milleri, subap takımı ve soğutma kanalları "acil" listesindedir. Devirdaim'in işi bitmiştir, 5.pistonda kuş yuvası büyüklüğünde delik vardır ve krank yatakları aşınmıştır.
       
      Aracın (Mercury) KM göstergesinde en son 320,000 mil gözüküyor olmasının yanı sıra makine en az on yıldır yatmaktadır.
      ... işe girişilir.
       
      Seramik kaplamalı subap takımı, tepeli pistonlar, dereceli egzantrik ... krank yatakları, binde'onluk rektifiye, yeni devir daim, yeni karbüratör derken makine komple dağıtılır ... ford racing parçaları ile yeniden toparlanır.
       
      ... hazır o kadar dağıtmışken biraz da şekil! yapsak mı? ...düşüncesi de doğar (ister istemez)
       

       
      ... işin dibine bakarsanız fena da olmaz.   
       
      Gençliğinde 180-190HP olan makine kaputun altına (bu defa Lincoln mk.6) 340~350HP olarak geri döner. Şanzıman için yağ / yağ filtresi değiştirme, contaları yenileme dışında bir şey yapmak gerekmemiş ... Westinghouse sistemi kıllık çıkarmış olsa da toplamda motor sök - dağıt - yenile - topla - geri tak - devreye al için 110 saat işçilik harcanmıştır.
       
      Sıfırı (yenilenmiş) sandık motor için 5,000USD (Amerika fiyatı ... gümrük, nakliye, sigorta hariç) istenen bir ortamda yapılan iş mali açıdan mantıklı olmasa da (maliyet yaklaşık aynı düzeyde) işin zevkine bedel biçilemez.  70'li yıllardan kalma ve 600,000km+ 'ı arkasında bırakmış  bir "dedeyi" yeniden asfalta salmanın keyfi ise cabası.
       
      ... bütün bu işlemler Cadillac Northstar / N.J çalışanları tarafınca ve   boş zamanlarında yapılmıştır.
       
      Maliyet : Makine bedeli (hurdalık) 380USD
      Parça : 2,100USD
      Krom ve elektrik işçiliği : 420USD
      Westinghouse yenileme : 180USD
      Borular, hortumlar vs. : 95USD
      Şanzıman yenileme : 200USD
      Karbüratör ve manifold (Holley) : 570USD
      İşçilik : Beleş (ısmarlanan biralar ve burrito'lar ise yaklaşık 200USD)
      Proje süresi : 10 ay (...kimi zaman bir ay boyunca el bile sürülmediği oldu) 
       
      Ek: Özel talep  üzerine 351 motor ses+gidiş (4 ileri) videosu 
       
       
       
       
       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Mondeo'nun Lincoln Hali = MKZ 
      Sezgisel teknolojisi, zahmetsiz performans ve Ayırt Edici.
       
      Lüks markette farklılık arayanların adresi Lincoln.
      Vites konum seçimleri konsol kısmına alınmış, düğmeleri tuşlayarak seçiyorsunuz.
      Motor: Lincoln'e özel 3.0 lt GTDI V6.
      Kabin sessizliği için Aktif Gürültü Kontrol sistemi yer alıyor.
      Konfor cenneti MKZ'de özel saklama alanları yapılmış zaten fotolarda görülebiliyor. 3 farklı iç mekan paketi mevcut. Panoramik cam tavan (açılır) ve konser ses kalitesini verebilen  Revel®  ses sistemi mevcut
      Durup tekrar devam edebilen adaptif hız kontrol sistemi yer alıyor.
      Otomatik park edebiliyor. Yaya algılayıp kazalardan kaçınabiliyor.
       
      Tamamen yeni, Lincoln özel motoru 3.0 LT V6 motor AWD sistemi ile sunuluyor, çift turbo barındıran motor 400 hp güç ve 540 Nm tork üretebiliyor. Fakat 350 hp ve 540 Nm olarak sınırlandırılmış. Bu motor ile birlikte dinamik tork kontrolü sistemi de sunuluyor.
       
      Alternatif olarak hibrit ve 2.0 Turbo 4 silindirli 245 hp önden çeker yer alıyor. 
       
      Ek bir paket ile 19'' jantlar,ebony renk kaliperler, light Magnetic renkli ızgara ve ebony iç mekan ile karbon fiber aplikler mevcut. 
       
      Adaptif Led far sistemi de unutulmamış. Mühendisler abiler havalandırma ve ses sisteminin kontrollerinin rahat olması için sürgülü ayarlar yerine fotoğraflarda gördüğünüz gibi anahtarlar kullanmayı tercih etmiş. Yaygın olarak kullanılan düğmeler ve usb portları kolay erişilen yere konumlandırılmış.
      Amerika'da 2016 Yaz döneminde satışa başlıyor.
       
      Not: Elektronik park freni vites arkasında değil far kumandasının altına geçmiş  Gösterge Mondeo'nun aynısı. Direksiyon elemanları aynı ama kromaj ile kaplanmış.
       
      Ford Store'lar kuruldu/kuruluyor. Ford, Avrupa'ya Lincon'ü getirebilir  
       

       
       
       
      Bu da efsanesi

       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.