Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Fiesta Ağırlığında Mondeo! Ford, Hafif Konsept Araç


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Meşhur hafifletme çabası için bir açıklama geldi tabi ki şimdi için değil gelecek için düşünülüyor.

 

  • Yüksek mukavemetli çelik ve alüminyum alaşımlarının kullanımı ile Ford F150 Pick-up, 350 kg hafifleyebiliyor.
  • Araştırmanın yapılma amacı, geniş hacimli araçlar üretilmesi ayrıca bununla birlikte performans arttırmak , yakıt tüketimi ve karbon dioksit emisyonunu azaltmaktır.
  • Ford Mondeo'da (Fusion) yapılan çalışmalar da ise ağırlığının güncel Ford Fiesta'ya denk geldiği görülmüştür, yaklaşık olarak %25 araç hafiflemiştir.
  • Karışık malzeme için çeşitli şirketler ile ortak çalışma yapılmaktadır. 

 

Aşağıdaki fotoğraflar da ve video da nerelerde nelerin kullanıldığı ifade edilmiştir :)

 

Video

 

 

Fotoğraflar

 

 
 

mdr1tfC.jpg

hFxzBVg.jpg

8idiGCZ.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

herşey güzel de bence "de" si var. mazda da bu işe maliyarlarca dolar arge ayırdı ve sonunda sky-active diye birşey çıkardı. şase den tutun, kaporta ve motordaki geliştirmeler dahil. komple yeni baştan yaratma. son çıkan mazdaların ağırlı ve yakıt tüketimine bakınca neleri geliştirdikleri görülüyor. kağıt üstünde değerler mükemmel. millet alsın kullansın göreceğiz bakalım.

 

sade de gelecek olursak. araba dediğimiz şey metal yığını. tamam mühendisler çalışıp birçok şeyi hesap kitap ediyor ama otobanda 150 ile giden bir arabanın kasası biraz ağır olmalı. üretici diyorsaki benim arabam lego gibi milim hata yok, o zaman 1000 kg lık bir araba ile 150 km hız yapmaya cesaret edilir, eğer yolda sağdan, soldan, önden şiddetli rüzgar almıyorsa. sonuçta arabaya vw test pistinde binmiyoruz.

 

C sınıfı bir araç en az 1200-1250 kg olmalı. focuslar 1300 kg ile ideal..opeller daha ağır, gereksiz.. arabayı hafifleterek dedemde az yaktırır, önemli olan teknolojiye yatırım yapıp mercedes gibi 1.5 tonluk arabaya az yaktırmaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mazda da durum farklı. Ayrıca çok da yakmıyor. Benzer araç ve şanzımanı karşılaştırırsanız çok normal hatta zorlayınca en az yakanlardan
Focus da da benzer şeyler zaten var.
Opel de değişiyor.
Vw hafifledi ve çok iyi durumda
Mercedes de hafifledi :) C serisi ortalama 100 kg. Ayrıca büyük modellerde sürtünme ve elektrikli motor ile tüketim düştü.
Neyse Ford bu yaptığı ile mevcut motorları koysun ortalama %20 düşer tüketim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.