Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Vites Isterken Vites Küçülttüm.


Umut Akbaba

Soru

Herkese iyi geceler. Bugün yolda giderken 2. viteste devir 3500-4000 rpm civarındayken vites yükseltmek istedim. 3'e atmam gerekirken dalgınlığıma gelip 1'e attım. Araba bir öne yığıldı sonra stop etti. Motor arızalı servise götürün dedi. Sağa çekip motoru inceledim herhangi bir sorun yoktu. Sonra çalıştırdım arabayı ara ara gaz verdim rölantide baktım bir sıkıntı yok yola devam ettim. Bu olay bir zarar vermiş midir acaba ? Yada ilerde bir sıkıntı çıkabilir mi ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Genelde bu tür durumlarda (5 isterken 3'e 2'ye atmak gibi) anında araç yolda kalır şanzıman dağılır. 

 

Tekrar sağlıkla gittiğine göre sanırım (umarım) sorun olmamış fakat ilk fırsatta şanzımanı kontrol ettirmende fayda var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu türden bir hata yapıldığında trigier kayışına da zarar verdiğini duymuştum. Ne derece doğrudur bilemiyorum. 

Ama mantıklı geliyor, o sırada trigiere aşırı derecede yük biniyor. 

Not: Doğruluğu konusunda fikrim yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu türden bir hata yapıldığında trigier kayışına da zarar verdiğini duymuştum. Ne derece doğrudur bilemiyorum.

Ama mantıklı geliyor, o sırada trigiere aşırı derecede yük biniyor.

Not: Doğruluğu konusunda fikrim yok.

Doğrudur. Kayış kopabilir, sente atlayabilir.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 3. vitesten 2. vitese atmıştım ama benim araba stop etmemişti debriyajdan ayağımı çektiğimde öne doğru yığıldı bir ses geldi muhtemelen motor takozu sesiydi hemen tekrar debriyaja basmıştım üç dört ay olmuştur bu olay olalı benim hissettiğim herhangi bir şey olmadı umarım sizinkinde de birşey olmamıştır.(Bu arada motor sente atsa ya da şanzımana bir şey olsa ne olur?Nasıl anlaşılır? )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

şanzımana bir şey olmaz büyük ihtimal devir kesiciyi aşacak bir devre yükseldiği için araç kendini korumaya felan almıştır. yinede araç kontrolden geçse iyi olur.  genelde öyle bir durumda piston kol çıkarır motorun tolere edemeyeceği bir devre yükselse.   bi nevi piston aşağı sendromu gibi :D

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

şanzımana bir şey olmaz büyük ihtimal devir kesiciyi aşacak bir devre yükseldiği için araç kendini korumaya felan almıştır. yinede araç kontrolden geçse iyi olur.  genelde öyle bir durumda piston kol çıkarır motorun tolere edemeyeceği bir devre yükselse.   bi nevi piston aşağı sendromu gibi

devir kesici, elektriği yada yakıtı keserek çalışır yani böyle bir durumda işe yaramaz. şanzımandan ziyade motora zarar vermesi daha olası tabii. yada baskı balata sistemine. 


Bu arada motor sente atsa ya da şanzımana bir şey olsa ne olur?Nasıl anlaşılır? )

kayış koparsa ve çalıştırmaya çalışılırsa piston ve subaplar zarar görür, sente atlarsada duruma göre aynı şey olur veya sadece düzensiz çalışma titreme çekiş kaybı olabilir.

şanzıman sorunları vites geçişlerinde ve aracın genel seyrinde  anormallikler yapar. ses titreme vitesten atma vitese girmeme gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.