Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Motosiklet, Scooter, 2 Tekerlikli Araçlar


Mertcan Çelik

Önerilen Mesajlar

Biraz büyük kalıyorum sanki

Büyüksün büyük, hem mecazi hem gerçek anlamda...

Vallahi ben kendime almış gibi sevindim.

Artık zevkini anlatırsan dolaylı nasiplenmeye çalışırız.

Kazasız, arızasız, cezasız kullan ve tadını çıkar.  :nazar:

:balon:  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş


Büyük olmak iyidir en azından ben gibi rüzgarda savrulmazsın :D

Motosiklette ağır olmanın bildiğim kadarıyla bir avantajı yok. MotoGP pilotlarının kıyafetli hallerinin 60 kilonun altında olduğunu duymuştum.

 

@Cem Boneval, Çok teşekkürler Cem abi. Biraz kondisyon edinince doğru düzgün zevkini almaya başlayacağım sanırsam, şu an kısa sürede çok yoruluyorum, tabi bir de alışma süreci var istemsiz kasılıyorum da 1 aya trafiğe çıkacak hale gelmeyi umuyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motosiklette ağır olmanın bildiğim kadarıyla bir avantajı yok. MotoGP pilotlarının kıyafetli hallerinin 60 kilonun altında olduğunu duymuştum.   @Cem Boneval, Çok teşekkürler Cem abi. Biraz kondisyon edinince doğru düzgün zevkini almaya başlayacağım sanırsam, şu an kısa sürede çok yoruluyorum, tabi bir de alışma süreci var istemsiz kasılıyorum da 1 aya trafiğe çıkacak hale gelmeyi umuyorum

 

Ağırlık biraz fazla yaktırmana sebep olur :) Bir de oturuş pozisyonunda zorlanırsın.

 

Yorgunluk ve ağrılar ilk günlerde fazla oluyor. Bir de acemiyken farklı motora geçince kasılıyoruz. :)

 

Kollarını serbest bırak, gaz verirken o zaten neredeyse tutmasan da gidiyor.  :) Depoya bacaklarınla yapış :) 

 

He he tecrübe konuşuyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertcan allah kazabela vermesin,tekerin hep düz bassın..

Ben bir iki hatırlatma yapmak istedim sana..Bunlara uymaya dikkat etmeni isterim.

İlk aklıma gelenler,

Yollardaki beyaz yol şeritlerinin üzerinden gitmemeye çalış(lastiği kaydırır)

Tranvay raylarının üzerinden ğeçmemeye çalış,(lastiği kaydırır ve rayın arasına lastik giriyor..Bir çok arkadaşım kadıköydeki rayların üzerinde düşmüştür.)

Mıcırlı yollara dikkat et,mıcırlı yola girdiğinde sakın frenlere asılma,sadece hafif bir biçimde hızını azalt..

trafikte araçların arasından geçerken birinin kapısını açabileceğini sakın aklından çıkarma..

Viraja girme tekniklerine iyicene alışmadan sınırlarını zorlama,viraja girdiğindede fren yapma..viraja yaklaşırken hızın fazla gelliyorsa,viraja girmeden önce hızını düşürmeye çalış...

En kısa zamanda ekipman sahibi ol(kask,mont,dizlik,eldiven vs.)bakkala giderken bile kaskını tak.

tekrar heyırlı olsun..Cem beyinde dediği gibi kendime yeni motor almışım gibi sevindim senin adına..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Burak Koç, Teşekkürler. Güvenlik konusunda ciddi katıyımdır, bana kalsa arabadaki herkes emniyet kemeri takıp 500 gr üzeri ve bence hatta altı her şey sabitlenmeden motor çalışmamalı da uygulanabilirliği yok.

Yol tutuş olayı motosiklette de arabadakiyle aynı olduğundan biraz avantajım var o konuda, mıcırlı yol, çiselen yağmur, yolların çiçeklerden fazla sulanması en büyük tehlikelerden.

Viraja girme tekniklerinji "twist of the wrist II" adlı belgesel tadındaki video çok detaylı olarak açıklamakta.

Trafikte tehlikelerle ilgili MOKAP(Motosiklet Kazalarını Azaltma Projesi) adlı bir video var:

http://www.izlesene.com/video/motosiklet-guvenli-surus-adac/1232231

 

Bu videoyu haftalık izlememi önerdi motosiklet hocam, ben her hafta bunu ve twist of the wrist'i detaylı izleyip, hataların net olarak göründüğü motosiklet kazalarına bakınıp, bir de trafiğin akışında motosikletin yerini tam olarak anlamak için kafasında kamerayla gezen kişilerin videolarını izlemeye çalışıyorum. Pratik tabiki çok farklı olacak da en azından teoride fazla eksiğim kalmasının peşindeyim.

 

Viraj, motoru yatırma işini sürekli kukalarla çalışarak geliştireceğim ki hoca zaten geliştirmeden beni trafiğe salmayacağını net olarak söyledi. Şimdilik devirip duruyorum gerçi de gittikçe iyileşiyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim izlediğim videolarda izlediğim en büyük hata (yoğun trafikte) : 

 

Tali dönüşlerde araçların ne yaptığına bakmayıp yanlarından geçmeye çalışmak. Araba birden dönüşe başlayınca yandan veya karşıdan çarpışma. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet haklısınız..

Ama yıllardır motor kullanmama rağmen bazen salakça kazalarda olabiliyor..örnek ben,bakınız aşağıya.. :)

Bir gün eşimle giyindik kuşandık atladık motorun üstüne,gaz verdim tam kalkacağız ..gümmm anında ikimizde yerdeyiz...

Meğer disk kilidini çıkarmayı unutmuşum..:)gerçi buna gülünürmü ağlanırmı karar veremedim..

Burak Koç tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Meğer disk kilidini çıkarmayı unutmuşum..:)gerçi buna gülünürmü ağlanırmı karar veremedim..

 

Bu disk kiliti için sizi düşürmekten başka bir işe yaramaz demişlerdi zaten :) Bir de alarmlı olanları varmış. Aküyü bitiren :)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.