Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Tdci Aracımda Motor Suyu Seviyesi


Oğuz Gün

Soru

28 ekimde 0 km bayii en aldığım focus Sedan aracın motor su seviyesini merak ettim ve baktım. min çizgisinin 1 cm altında olduğunu gördüm. motor ısırınca min çizgisi ile ayni seviyeye geliyor. Dizel motorlarda eksik lik normal mi? Çeşme suyuyla tamamlamali miyim servise mi gitmeliyim ? Hararet sorunu yok. Aksine zor ısınıyor.

Oğuz Gün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bende bugün açıp bir bakmayı düşünüyorum seviyelere; 1,5 yıl oldu bir kez bile bakmadım. Utanılacak bir durum aslında bu :(

Serviste gerekirse bakarlar ya da elektronik araç bir şey olursa uyarı verir diyerekten ben de hiç bakmadım abi bugüne kadar malesef.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Serviste gerekirse bakarlar ya da elektronik araç bir şey olursa uyarı verir diyerekten ben de hiç bakmadım abi bugüne kadar malesef.

1994 escort cam suyu bitti mi gösteriyordu; 2005 ghia gösteriyordu; 2012 focus hiç iplemiyor düşünsene  :kıhkıh:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim bildiğim motor suyu biterse Hararet yapar. Bizde suyu kontrol etmeden aracın uyarısını beklerken is işten geçmiş olabilir. Uyarısı sert olur. Daha önce başıma gelmişti başka bir araçta. Uyarıyı verir vermez durmaya rağmen üst kapak conta gitti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim bildiğim motor suyu biterse Hararet yapar. Bizde suyu kontrol etmeden aracın uyarısını beklerken is işten geçmiş olabilir. Uyarısı sert olur. Daha önce başıma gelmişti başka bir araçta. Uyarıyı verir vermez durmaya rağmen üst kapak conta gitti.

Sürüş sırasında ara sıra hararet göstergesine bakmak gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ama benim canımı sıkan durum araç fabrikasyon mu suyu eksikti sonradan mi eksiltti . Sonradan eksilmesi 0 km Araç için kabul edilir bir durum olamaz . Bu iş mahkemeye kadar gider. Paramizla rezil olmuş olurum. Umarım bu boyuta gelmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1994 escort cam suyu bitti mi gösteriyordu; 2005 ghia gösteriyordu; 2012 focus hiç iplemiyor düşünsene  :kıhkıh:

Ee daha önemli işleri var..:)):):) ısıtmalı fıskiye memesi,frene basınca akü şarj,aktif şehir içi güvenlik,otm.park v.b....:):).

Bu arada galiba su seviyesi özelliği bende var:):))::))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ama benim canımı sıkan durum araç fabrikasyon mu suyu eksikti sonradan mi eksiltti . Sonradan eksilmesi 0 km Araç için kabul edilir bir durum olamaz . Bu iş mahkemeye kadar gider. Paramizla rezil olmuş olurum. Umarım bu boyuta gelmez.

yok öyle bir şey, yazdım yukarıda siz opet ten alın 1 lt kırmızı antifiriz ekleyin üzerine max çizgisine kadar, fazla gelen tahliyeden atılır zaten..

%50-50 karışımın espirisi -37, -40 derece koruma olduğu kadar, kaynama noktasıda 120 dereceye çıkmış oluyor..

 

yani eskiden araçlar çaydanlık gibi kaynarken şimdilerde 110 derecenin üzerinde su kaynatıyor..

 

eski aracım era da hararet göstergesi lambalı idi..motor suyu 60 derece olana kadar mavi yanardı, sönerdi. kırmızıyı hiç görmedim çünkü 125 derecede yanacağı yazıyordu kılavuzunda..

 

5.5 yılda sadece 1 kez 1 parmak kadar eksiltti o da zonguldak-bartın yöresinde çok dolaştığımdan, amma çok aşırı eğimli yollarda tahliye borusundan attı, amma az da olsa buharlaşma yaşadı..çünkü 1. ve 2. viteslerde 40-60 derecelik rampalar tırmanıyorsunuz.. normal çalışma sıcaklığı olan 90-95 dereceyi eminim geçmiştir o sıralar..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Telaşa kapılmaya hiç gerek yok. Genelde sıvılar alt limitte koyulmuş oluyor.

Bende de soğukta soğutma suyu Min düzeyinin biraz altında, genleşince ortaya geliyor.

Mehmet Beyin söylediğini aynen yapın ama su çekmeden.

Motor soğukken kapağı yavaşça basıncın kaçmasına izin verecek şekilde açın, Opet'den aldığınız Ford uyumlu antifrizden Max düzeyinin bir-iki Min-Max arasında gelecek şekilde ekleme yapın. Antifrizdeki etilen glikol toksiktir, pek temas etmemeye çalışın. 

Sonrada önce bir hafta, sonr bir ay, sonra üç ay sonra kontrol edin eksiltme yapıp yapmadığını. Yapıyorsa da servisle temasa geçersiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ee daha önemli işleri var.. :)) :):) ısıtmalı fıskiye memesi,frene basınca akü şarj,aktif şehir içi güvenlik,otm.park v.b.... :):).

Bu arada galiba su seviyesi özelliği bende var:) :)): :))

 

Nasıl bakılıyor? Olup olmadığını nasıl anlarım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yok öyle bir şey, yazdım yukarıda siz opet ten alın 1 lt kırmızı antifiriz ekleyin üzerine max çizgisine kadar, fazla gelen tahliyeden atılır zaten..

%50-50 karışımın espirisi -37, -40 derece koruma olduğu kadar, kaynama noktasıda 120 dereceye çıkmış oluyor..

yani eskiden araçlar çaydanlık gibi kaynarken şimdilerde 110 derecenin üzerinde su kaynatıyor..

eski aracım era da hararet göstergesi lambalı idi..motor suyu 60 derece olana kadar mavi yanardı, sönerdi. kırmızıyı hiç görmedim çünkü 125 derecede yanacağı yazıyordu kılavuzunda..

5.5 yılda sadece 1 kez 1 parmak kadar eksiltti o da zonguldak-bartın yöresinde çok dolaştığımdan, amma çok aşırı eğimli yollarda tahliye borusundan attı, amma az da olsa buharlaşma yaşadı..çünkü 1. ve 2. viteslerde 40-60 derecelik rampalar tırmanıyorsunuz.. normal çalışma sıcaklığı olan 90-95 dereceyi eminim geçmiştir o sıralar..

Telaşa kapılmaya hiç gerek yok. Genelde sıvılar alt limitte koyulmuş oluyor.

Bende de soğukta soğutma suyu Min düzeyinin biraz altında, genleşince ortaya geliyor.

Mehmet Beyin söylediğini aynen yapın ama su çekmeden.

Motor soğukken kapağı yavaşça basıncın kaçmasına izin verecek şekilde açın, Opet'den aldığınız Ford uyumlu antifrizden Max düzeyinin bir-iki Min-Max arasında gelecek şekilde ekleme yapın. Antifrizdeki etilen glikol toksiktir, pek temas etmemeye çalışın.

Sonrada önce bir hafta, sonr bir ay, sonra üç ay sonra kontrol edin eksiltme yapıp yapmadığını. Yapıyorsa da servisle temasa geçersiniz.

Çok teşekkürler değerli yorumlarınız için.

X paketlerde var abi.

X paketlerde var abi.

Benim aracım tit+smart x paket değil. Fakat cam suyu seviyesi azaldığında kontağı ilk açışta hem sesli hem yazılı uyarı veriyor. Oğuz Gün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.