Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastiği Değiştirmelimiyim?


Ozan Kar

Önerilen Mesajlar

diş olarak hiç bir problemleri yok. diş derinliği 4 mm filan olsaydı başlık bile açmadan değiştirirdim zaten...

 

cem abinin yorumu makul, bayramda tekrar değerlendiririm ama yinede değiştirmeye pek niyetli değilim.

 

aslında puntonunkiler değişebilir en az 2 sene daha bizde ama onada gerek görmüyorum şimdilik.

Ben aldığımda araç 37 bin kmde idi.Zaten ortalama 40 binde değiştirin deniliyor.Birde aldığımda arka lastiklerin birisinde hafif bir yarık vardı expertizde de bildirilmişti.Araç sahibine niçin bu yarıkla binmeye devam ediyosun tehlikeli değil mi ?diye sorduğumda ''abi sende çok pinkiriksin millet yolda parçalanmadıkça değiştirmiyor ''demişti :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben aldığımda araç 37 bin kmde idi.Zaten ortalama 40 binde değiştirin deniliyor.Birde aldığımda arka lastiklerin birisinde hafif bir yarık vardı expertizde de bildirilmişti.Araç sahibine niçin bu yarıkla binmeye devam ediyosun tehlikeli değil mi ?diye sorduğumda ''abi sende çok pinkiriksin millet yolda parçalanmadıkça değiştirmiyor ''demişti :kıhkıh:

kmlerini bilmiyorum ama punto daha 60000 bile olmadı :) bu konularda bende sağlamcıyımdır normalde. en son puntonun balataları için 3-4 bin gider dediklerinde(ki bu benim için en az 6 ay demekti) değiştirmiştim arkadaşım bayağı dalga geçmişti :)

 

puntonunkileri seneye takım olarakmı değiştirsem diye düşünüyorum birazda şimdi değiştirsem yine ER300 almam gerekecek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu lastikler beni değiştir diyor. alıntı yaptığınız yazı "doğru kullanım" diyor bu lastik doğru kullanılmış hali değil. işi bitmiş :)  uzun yolda hızlı bir çukura düşülse yarılma riski büyük. şükür sağ salim keyifle yaptığımız tatilden döndük. bilader benden 10 gün önce yola çıktı. 1 aylık focus un üzerinde ki gy efficient grip lastik, yol yapım çalışmaları sonucu asfaltın üstüne düşmüş yumruk kadar bir taşın üzerinden hızla geçilmesi ile yanağından yarılmıştı. Allah tan birden yarılıp onları savurmamış..bir kaç yüz metre sonra lastiğin sesi değişti dedi bilader. şimdi bu lastikle aynı şey olsa milisaniyede 5-10  cm yarık oluşsa. şarampole gitme riski çok.

 

birde kriter olarak japon kuruluşu kabul etmişler. Japonlar almanlardan da cimridir. lastik uzun gitsin yada japon lastikleri sağlamdır desinler diye öyle sonuç çıkarmışlardır :D.. michelin sitesinde ise doğru saklama koşullarında(az nemli, karanlık, serin yer) saklama ömrü 10 yıl yazar. sürüş değil.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kmlerini bilmiyorum ama punto daha 60000 bile olmadı :) bu konularda bende sağlamcıyımdır normalde. en son puntonun balataları için 3-4 bin gider dediklerinde(ki bu benim için en az 6 ay demekti) değiştirmiştim arkadaşım bayağı dalga geçmişti :)

 

puntonunkileri seneye takım olarakmı değiştirsem diye düşünüyorum birazda şimdi değiştirsem yine ER300 almam gerekecek.

60 bin mi?desene sağlam kazık yedik:))zaten hissetmiştim başıma geleceği lastikçinin gözleri parlamıştı kesin kakalamıştır birine temiz mal diye :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

60 bin mi?desene sağlam kazık yedik:))zaten hissetmiştim başıma geleceği lastikçinin gözleri parlamıştı kesin kakalamıştır birine temiz mal diye :kıhkıh:

ben de daha önceki lastiklerimi 40 bin de değiştirmiştim bayağı dişleri gitmişti.60 bin gitmesi için bir lastiğin yüksek hızda pek kullanılmaması ve akıllı kullanılması lazım yoksa 60 bini zor görür ..

ben olsam bende değiştiririm lastiği ,dişleri fazla eskimemiş lastiğin ama  6-8 yıl kullanılmış , araç fazla km yapmamış ve lastik yerinde çürümüş gibi duruyor ..Pek 2009 model gibi görünmüyor lastik bayağı yıpranmış markası ne bu arada?

Bu arada Ozan kardeş "değiştirmelimiyim? " derken "miyim" ayrı yazılır yani doğrusu "değiştirmeli miyim"  olacak ...Hani bana diyordun ya bu kadar noktlama yanlış vb. yapılır mı diye ! Bak sende imla yanlışı yapmışın ...  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

60 bin mi?desene sağlam kazık yedik:))zaten hissetmiştim başıma geleceği lastikçinin gözleri parlamıştı kesin kakalamıştır birine temiz mal diye :kıhkıh:

60bin arabanın kmsi ilk lastikleri hem yılı doldu diye hemde sertleşti diye 2009 kışına girmeden değiştirmiştim bunlarla ama km kaçtı hatırlamıyorum. ama yinede 40000km az bence, zaten kmye değil diş derinliğine bakıyorum.

bu lastikler beni değiştir diyor. alıntı yaptığınız yazı "doğru kullanım" diyor bu lastik doğru kullanılmış hali değil. işi bitmiş :)  uzun yolda hızlı bir çukura düşülse yarılma riski büyük. şükür sağ salim keyifle yaptığımız tatilden döndük. bilader benden 10 gün önce yola çıktı. 1 aylık focus un üzerinde ki gy efficient grip lastik, yol yapım çalışmaları sonucu asfaltın üstüne düşmüş yumruk kadar bir taşın üzerinden hızla geçilmesi ile yanağından yarılmıştı. Allah tan birden yarılıp onları savurmamış..bir kaç yüz metre sonra lastiğin sesi değişti dedi bilader. şimdi bu lastikle aynı şey olsa milisaniyede 5-10  cm yarık oluşsa. şarampole gitme riski çok.

 

birde kriter olarak japon kuruluşu kabul etmişler. Japonlar almanlardan da cimridir. lastik uzun gitsin yada japon lastikleri sağlamdır desinler diye öyle sonuç çıkarmışlardır :D.. michelin sitesinde ise doğru saklama koşullarında(az nemli, karanlık, serin yer) saklama ömrü 10 yıl yazar. sürüş değil.

valla haklı olabilirsiniz tabii ancak dediğim gibi uzun yolda zorladım lastikleri, çukura filanda girdim birşey yok. keskin bir çukura taşa denk gelirse sıfır lastikte yarılır bu durumla alakası yok bence Cem abinin yazdığındanda bunu anlıyorum.

 

bridgestonea mail attım fotoğrafla bakalım ne diyecekler, %99 bayiiye davet edecekler onuda bayramda yaparız artık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar çatlaklar en dış kaplamada, lastiğin sağlamlığını ciddi anlamda etkilemez.

Dikkatli kullanmak gerekir, ama gider. 

Zaten iç duvardaki zedelenme balonlaşmaya neden olur.

 

 

 

işte abi kötü bir günde balonlaşacağına yarılma riski büyük değil mi böyle bir lastikte. -balonlaşacak kauçuk kalmamış-

yanakları bu hale gelmiş bir lastiğin tabanı nasıldır acaba. tamam diş derinliği normalmiş ama bayatladığı için ıslak yol tutuş ve frenleme mesafesi gibi durumlar risk teşkil edebilir bence. ş.içinde 70 geçilmeyecekse idare edebilir.

 

tabi bu benim düşüncem ve böyle bir lastikle hayatta yola çıkmam..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.