Welcome to Focus Club Tr | Otomobil Severlerin Adresi

Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Özer Öztürk

Toyota 1.4 D-4D Motorlardaki Yağ Eksiltme Sorunu Ile Ilgili Tsb Ve Iade Süreci

Bu konuda 32 ileti var
Toyota 1.4 D-4D motorların 2009 yılından sonra tamamı hatalı üretilmiştir. Uygun olmayan parçalar kullanıldığı için bu motorlarda yağ eksiltme yakma görülmekte aynı zamanda motor performansında düşüş, yakıt tüketiminde artış olmaktadır.
Toyota 1.4 D4-D motorlardaki kronikleşmiş motor yağı eksiltme sorunun giderilmesi için yapılması gereken motor revizyonunu anlatan bir teknik servis bülteni yayınlamıştır. TSB EG-0017T-0411
Bu bülten üretim hatasını kabul etmekte ve giderilmesi için yapılması gerekenleri anlatmaktadır.
 
Burada açıklanan şey bir tamir vs olmayıp aslında motor revizyonudur.
ASLINDA DAHA DA VAHİMİ: Bülten motorun tamamen (sandık) değişmesi gerektiğini söylemekte (ingilizce videoya bakın) ama Türkiye (ve Macaristan) için sadece piston ve segman değişimini yeterli görmektedir (Türkçe video). Daha 20-30km yapmamış araçların motoru indirilip yapılacak bu revizyon kabul edilebilir bir durum değildir. 
 
İşte hatalı üretimden etkilenmiş yağ eksilten araçların VIN (şase) numaraları bu TSBnin 5  sayfasında açıkça yazılıdır. Her satında binlerce vın vardır. 
5wjuox.jpg
Video için: (TÜRKÇE)
 
(İNGİLİZCE)
 
İlgili servis bültenini (mahkemede büyük delildir kesin kazandırır) indirmek için:
 
 
Uzun süredir üzerinde araştırma yaptığım bu konuda edindiğim ve önemli gördüğüm bilgileri forumda paylaşıyorum. Gerekirse benimle iletişime geçebilirsiniz
 
BUNU ÇEVRENİZDEKİ BU ARAÇLARI KULLANANLARLA PAYLAŞINIZ....
Özer Öztürk tarafından düzenlendi
9 kişi bunu beğendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok ciddi bir durum. Yağ eksiltme durumunu duymuştum. Benden bir ay sonra Auris alan bir arkadaşım geçenlerde aracın yağ eksilttiğini 1lt kadar serviste tamamlandığını söylemişti.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Az önce Ekşi Sözlük'te bununla ilgili bir başlık gözüme çarpmıştı. Yeni açılmış ve kısa bir ileti vardı sadece. Önemsemeyip geçtim. Oldukça ciddi bir durummuş oysa.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Çok ciddi bir durum. Yağ eksiltme durumunu duymuştum. Benden bir ay sonra Auris alan bir arkadaşım geçenlerde aracın yağ eksilttiğini 1lt kadar serviste tamamlandığını söylemişti.

 

Benimle iletişime geçerse ona yapması gerekenleri anlatırım.

1 kişi bunu beğendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alıp 10 ay sonra sattığım bir araçtı. Demek bu problemide varmış.

Geçmiş olsun bu araç sahiplerine.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

 

Mahkemeye gitmeye cesaret edebilselerdi iyi bir tazminat da alırdık.

Ama ben iade davası değil TOPLATMA davası açacaktım. Toyota ilk yazıma cevap bile vermedi. Ama daha hukuki bir dille TKHK md.24 üzerinden işlem yapacağımı yazdığım ikinci ihtarnameden sonra hemen arayıp dava açmamamı aracı hemen geri alacaklarını söylediler. Ama ben bu arada (yen yılda harçlar artacak diye) tespit davası açmıştım. Ertesi gün tüm masraflarımı ve dava için peşin verdiğim parayı da ödemeyi kabul ettiler. Parayı ödediler aynı gün aracı alıp götürdüler.

2yper1w.jpg

http://i46.tinypic.com/2yper1w.jpg

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

 

Aslında olan tam olarak AB ile ilgili değil o sonradan anlaşıldı. Ben araştırma yaparken 2005 yılındaki bir motor blok değişiminin servis bültenini buldum. Benzinli corolla motorları değiştirilmişti. Ve o seri corollalar piyasada değersiz kabul edilmektedir.

 

AB ülkelerinde ve ABDde motor aracın ana unsuru değil parçası kabul edilir. Bu nedenle tescil belgelerinde motor numarası yazmaz.

Ama bizim gibi motor numarası yazan ülkeler için o bültende "motor seri numarası tescil belgesinde yazan ülkelerde bunun işletilmesi gerekmektedir" ibaresi vardı.

 

Bu durumda ruhsattaki ilk tescil tarihi ile tescil tarihi farklı olacaktır. Böyle bir ruhsatı gören kişi aracın ilkel olduğuna inanmaz. Çünkü araç iki kez tescil görmüştür. Bu durum otomatik olarak TKHK md 4.e göre araçtan beklenen ekonomik faydayı azaltan duruma girer ve açılan her dava kazanılır çünkü belgesi var. Araçtaki değer kaybını toyota ödemek zorunda kalır.

 

Geçmişte Ford da motor değiştirmek zorunda kalmış. Servisin söylediğine göre değişecek aracın motor numarası Almanyaya bildiriliyormuş. Aynı numara basılmış motor gönderiliyormuş. Ancak şimdi kanunlar buna izin vermiyormuş. O nedenle toyota motor değişimi yapamıyor.

Özer Öztürk tarafından düzenlendi
5 kişi bunu beğendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuyla ilgili detaylı bilgi almak isterseniz:

toyotayageksiltme.wordpress.com

 

Burada Toyotanın yayınladığı TSB ve videolar (Türkçe ve İngilizce) var. Hem yazılı hem de videoda segmandan kaynaklı olduğu anlaşılıyor. Diğer bir konu ise turbo ve vakum pompasının şartları(bu çok özel bir konudur ve uzundur) ve motorun cinsi ne olursa olsun MOTOR KISA BLOĞUNU DEĞİŞTİRİN ibaresi tüm akış şemalarında var.

 

Ama ne hikmetse altında Türkiye için sadece piston ve segman değişimi yapılacaktır notu var. İşte konunun en anlamsız yeri burası.

 

Segman tolerans konusunu da şuradan biliyorum (benim tespitim değil yani). 

Ben hukuki ihtarnameyi gönderdikten sonra yeni yıla girmeden (malum harçlar artacak) tespit davası açtım. 

Birkaç gün sonra keşif duruşması yapıldı ve araç istenilen tespitlerin yapılması için bilirkişiye teslim edildi gösterildi.

Aynı günün akşamı Toyota Gn. merkezden arayıp benimle görüştüler. Bana bazı teklifleri oldu. Ben hiçbirin kabul etmediğimi, bu araç bir yana Toyota markasına güvenim kalmadığını (nedenleriyle birlikte) anlattım ve açacağım davanın araç iadesi (TKHK md.4) üzerine değil "seriler halinde ayıplı üretilmiş malların toplatılması" (TKHK md.24) üzerine kurulacağını gerekçeleriyle anlattım. 

 

İşte o anda konunun ne boyutta olduğu dank etti. Çünkü bir ay önce gönderdiğim yazıya cevap bile vermemişlerdi.

 

Ertesi gün apar topar tüm masrafları (mahkeme dahil) ödemeyi kabul edip davayı durdurmamı istediler.

 

Ben kabul etmek zorunda kaldım (Sebebi uzun). Ama mahkemenin yaptığı duruşmanın ara kararı gereğince birkaç gün sonra bilirkişiye götürdüm.

 

İşte uzman bilirkişi makine yük.müh. ile yaptığım görüşmede kendisi söyledi bunları. Çünkü daha önceki davalarda bu motorlardan çok sökmüşler ve araştırmışlar. Segman toleranslarının yüksek tutulduğunu bu nedenle genleşen segmanların gömleklere tam oturmadığını o söyledi.

 

Zaten bu motorların sessizliğinin nedeni de bu. Tam sıkıştırma olmadığı için patlama kaçak yapıyor. Yağ çubuğundan aşırı üfleme yapıyor. Revizyon yapılan araçlarda motor sesi artıyor. Forumda bu konu ile ilgili çok şikayet(!?) var zaten.

 

Bu konuyu açtığım yere taşıyorum ve oraya bazı belgeleri ekliyorum. Belki biri aratma yaparken bu foruma denk gelir de derdine çare olur.

(Bu arada toyota yağ eksiltme yazınca gelen sonuçların hepsi bana ait)



1ibdsg.jpg

 

14mvvow.jpg

 

35l7pmo.jpg



skxqpu.jpg

 

29fawrm.jpg

 

2z8p4li.jpg

 

BİLİRKİŞİ RAPORUNU HENÜZ ALMADIM. ALINCA BURAYA EKLERİM.

Özer Öztürk tarafından düzenlendi
2 kişi bunu beğendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Kısa blok" yazmakla ne demek istemiş :wacko:

 

Bizim üst blok dediğimize gavur SHORT MOTOR dediğinden tercümeyi kısa blok diye yapmışlar. Ben de bütünlük olsun diye öyle kullandım.

2 kişi bunu beğendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4077 ile 4822 yi yarından itibaren okumakta fayda var..

Ramazan D. tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gümrük ve Ticaret bakanlığı konuyu incelemek için müfettiş görevlendirmiş.

 

Ayrıca olay TBMM gündemine de taşındı.

 

xp60cj.jpg

 

15hxvdt.jpg

2edb5nc.jpg

2 kişi bunu beğendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim başıma gelen sanırım daha vahim

 

Henüz sene başında Toyota Kaya Plaza Kocaeli'den aldığım sıfır aracımla ancak 27 bin km yapabildim.İlk önce 15-16 bin gibi Turbosu değiştirildi.Midem bulansa da ses etmedim ancak son başıma gelen olay bir faciaydı. Son olayı özetleyeyim size

Dün gece 2yaşındaki kızım ve Eşimle eve gidiyorduk..Yolda aniden büyük bir sarsıntı ve patlamalı bir gürültü geldi,duman çıkmaya başladı.Direksiyon,ve vites kitlendi zar zor sağa çektim kaputu açtım...Her taraf yağdı,piston kol çıkarmış Motor bloğunu patlatmıştı.(Tabi ben bunu anlayana kadar bir şeye vurduğumu sandım) Allah korudu 1 saat önce eşim kızımla birlikte Gebze'den İzmit'e otobandan gelmişti. Onlar varken olsa,arabayı eşim kullanıyor olsa büyük bir facia yaşayacaktım. Muhtemelen bir kamyonun altına girerlerdi.

Servise çektirdim,bugün parça değişimi vs..liste yapmışlar dedim tutar ne kadar.10 -12 bin dedi,üretim hatası ,%99 Garanti karşılar emin olabilirsiniz dedi servis sorumlusu.Ben de tabiki işlem yapmayın kabul etmiyorum dedim.Düşünsene arabayı sıfır aldın 10 ay içinde yaklaşık 14 bintllik üretim hatası ki biri aracın motoru.. Hayır seneye arabayı satmaya kalksam motor işlem görmüş araç sonuçta. Toyota Türkiye,Toyota Europe ve Japonya Merkeze mail ile durumu bildirdim.Tamir istemediğimi.Bu hatanın telafisinin tamir olamayacağını ilettim. Ciddi bir kaza atlattık.Ben maddi kısmını bir yana koyarsak ben Bir daha eşime bu arabayı verebilir miyim ? Geçimini şehirler arası dolaşarak ihale kovalayarak sağlayan Ben 100 km üstüne çıkabilirmiyim,anayol dışında atıyorum bir dağ yoluna girebilir miyim ? Hiç sanmıyorum.

Şu an için tek tesellim bu olayın arabayı ben kullanırken eşim ve 2 yaşındaki kızım aracın arka koltuğundayken meydana gelmesi.1 saat öncesini düşündükçe deliriyorum.Allah korusun.Dilovası rampasında eşimin başına geldiğini arabada kızımla neler yaşayabileceğini düşünüyorum da..

Toyota benim için güvendi.Bundan önce Nissa Qasquai kullandım uzun yıllar.Corolla seçimim tamamen güven sebebiyleydi.Ancak an itibarı ile ben bu araca bir daha ne binerim ne eşime veririm. Ayıplı bir malı garanti kisvesi altında araç bedelinin 1/4 ü kadar değişim yapıp,bunu kabul etmemi beklemeleri tamamiyle tüketiciye saygısızlık. Motoru işlem görmüş bir sıfır araç sahibiyim, Allah'a şükür eşim ve bebeğim sağ..Tek tesellim bu. Reklamlarda çocuklarıyla babaları kullanan bir firmanın üretim hatası sebebiyle kızımı kaybedebilirdim..Ne kadar garip!

Bu arada bazı arkadaşlar soracaktır ben söyleyeyim hemen.Araçta ikaz yoktu.Olay 150 metrelik mesafede gerçekleşti.Yağ ile ilgili bir uyarı geldi ben daha duramadan motor bloğu büyük gürültüyle parçalandı. Allahtan bayır çıkıyordum ve hızım düşük yol boştu.Bir de sağolsun Yunus'lar görüp hemen yardıma kotular onlar arabayla ben de büyük panik yaşayan ailemle ilgilendim.


Benim sorunum bir kazaya karışabilecek olmam,ayrıca aracıma sadece 10bintl peşinat verip gerisini kredi ile almış olmam..Şuan ödemekle yükümlü olduğum kredi meblağı aracın fatura bedelinin üzerinde.


Bana bir yol haritası çizebilecek olan varsa yardımlarınızı bekliyorum.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Oğuzhan bey geçmiş olsun öncelikle, bence olayın Toyota ford  honda veya opel vs olması değil, elektronikte olduğu gibi araçlardada işimiz şansa kalmış. TUrbo değişimi 16-17 binde olmuşsa aslında araçta kendini belli etmiş. TUrbonuun 15-16 binde değişmesi imkansız. Servislerin aslında  bu araçlarda asıl arıza yerlerini tespit edememeleri bu olaylara neden oluyor bence. Bence sizin aracın asıl arızasıda turbo değil turboyu etkileyen başka bişeydi..Garanti devam ediyorsa yapmaları lazım.Tekrar geçmiş olsun.

Ramazan D. tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.


Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.


Giriş Yap


  • Benzer Konular

    • Yazan: Cem Boneval
      Özel vergi indirimi ile gündeme gelen araçlardan biri de Toyota'nın yeni SUV - Crossover modeli C-HR.
      Model adını Coupe High Rider (yüksek sürüş pozisyonlu Coupe) terimlerinin baş harflerinden alıyor ve Nissan Qashqai ile kazandığı başarının kıskanılmasının bir sonucu olarak doğmuş gibi geldi bana.
      2014 Paris ve 2015 Frankfurt fuarlarında konsept olarak tanıtılan modelin tasarım özellikleri güncel modele de yansımış ve dinamik, kaslı, sıra dışı görüntüsü hem Toyota model gamında hem de sınıfında dikkat çekmeye aday.
      Bu araçla Toyota sıra dışı zevkleri olan, stil ve kaliteye önem veren, yeni ürünler denemekten çekinmeyen kullanıcıları hedef alıyor.
      Prius'tan edindiği hibrid tecrübesini de bu amaçla geliştirerek yeni modeline aktarıyor. 
       
      4,36 m uzunluk, 1,8 m genişlik, 1,56 m yükseklik ve 2,64 m dingli mesafesi ile yeni C-HR pek de küçük bir otomobil değil.
      Dört taraftan taşan çamurluklar kaslı görünümü vurgularken, yerden oldukça yüksek konumlanmış Coupe benzeri yapı da sportifliği çağrıştırıyor, akıcı çizgiler ve işlenmiş süs taşı kıvamında ön ve arka cephe çalışmaları da dinamizme katkıda bulunuyor.
      Dört bir yanından bakarak ben aracı ancak Belmondo tarzında bir yakışıklılıkla özdeşleştirebildim, yani çirkin...
      Haliyle zevk meselesi.
      İç kabinde de modern tasarım öğeleri kullanılmış ve geniş hacim işlevsel ve fakat duyulara hitap bir estetik ve değer anlayışı ile şekillendirilmiş. 
      Sürücü odaklılık hep hedefte tutulmuş. Büyük ve yukarı uzanımlı multimedya ekranı, bolca kullanılan piyano siyahı, göstergeleri çevreleyen mavi çizgi, asimetrik konsol hep bu çabanın ürünleri.
      Modern güvenlik ekipmanlarından JBL üretimli 8-kanal 576 Watt 9 hoparlörlü stereo sistemine kadar pek çok donanımı bulmak mümkün.
      Üstelik araçlar alt donanım seviyelerinde bile bir hayli iyi donatılmış geliyorlar.
      Motor olarak küçük hacimli turbo beslemeli benzinli 1.2 Turbo 116 PS ve 185 Nm tork ile kullanıma sunulsa da, esas oğlan Prius'ta da kullanılan ve elektrik motoru ile destekli 1.8L benzinli hibrid sistem. 122 PS güç üretiyor, elektrik motoru sayesinde kalkışları atak ve sessiz ve norm tüketim değeri 3.8L/100 km olarak belirtiliyor.
      6 ileri manüel ve CVT şanzıman seçenekleri olacak.
      Türkiye resmi tanıtımı haftaya, fiyatlar henüz belli değil ve fakat özel ÖTV indiriminden faydalanması nedeniyle çekici olma ihtimali var. 
      Performans ile ilgili yorum yapmak için erken, ancak Prius'ta aynı hibrid sistem olduğu düşünülürse şehir içi için 5,5-6L/100 km dolaylarında tüketim, 0-100 km/h 11 s ve 175-180 km/h son hız beklemek olası. CVT şanzıman genelde başarılı bulunsa da gecikmeli tepkisi ile sportif kullanıma çok uygun olmayabilir. 
      O zaman haydi hayırlı işler.
       




       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      4×4 ve otomatik viteslerin kıyaslamasını içerir.
       
      Burada: http://anasayfa.focusclubtr.com/dizel-otomatik-4x4-pick-up-karsilastirma-tablosu/
       
      Sadece bunlar:
       

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Toyota ve Mazda bugün uzun vadeli ortaklık kurmak için anlaşma yaptı.
       
      Birbirlerinin ürünlerini ve teknolojilerini, tamamlamak ve geliştirmek için her iki şirketin kaynaklarını kullanabilecekler. Bunun avantajı ise farklı ülkelerdeki müşterilerin ihtiyaçlarını kolaylıkla karşılamak.
       
      Aralarında bir komite kurarak kendileri arasında güçlerini nasıl kullanılacağını belirleyecekler, komite bir dizi yeniliği kullanmaya çalışacak bunların arasında çevre ve gelişmiş güvenlik özellikleri de yer alacak.
       
      (Yorum, Mazdanın sürücü destek özelliklerini Toyota alacak gibi)
       
      Toyota ve Mazda'nın başkanları birbirlerine genel olarak özlerine bağlı kaldıkları için teşekkür ederek önümüzdeki 100 yıl'da birlikte olacaklarını ilettiler.
       
      Bir önceki işbirlikleri olan hibrit teknolojisini Mazda, Toyota'dan alarak lisanslarına dahil etmişti ve Toyota kompakt araçlarını Mazda'nın Meksika'da yer alan fabrikasında üretiyordu.
       
      Özetle Japon üreticiler birleşerek daha iyi otomobil yapma derdinde
       

    • Yazan: Eren Tan
      7 Şubat 2016 tarihinde NFL tarafından düzenlenen 50. Süper Kupa maçları için hazırlanan özel otomobil spotları izlemektesiniz. Hepinize iyi seyirler... 
       
      Jeep: 
       
      Opel (Vauxhall/Buick): 
       
       
      Toyota: 
       
      Kia: 
       
      MINI: 
       
      Honda: 
       
      Acura: 
       
       
      Hyundai (Hem FIFA'ların, hem de NFL'in Resmi Sponsoru!): 
       
       
      Audi: 
       
      Şimdilik benden bu kadar. Belki de seneye kadar yokum. Şimdiden belki de seneye kadar görüşmek üzere...
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Amerika'da bu tür reklamlar serbest.. Biraz saçma olsada  
      Buyrun izleyelim
       
      Explorer vs highlander
       
       
       
      Explorer'ın diğer rakipleri ile aynı içeriği sahip videoları da mevcut onları kanaldan takip edebilirsiniz ama eklemeye gerek yoktu.
       
      Fusion - Camry
       
       
       
       
       
      Fusion - Sonata
       
       
       
       
      Fusion - Accord
       
       
       
       
      Edge vs diğerleri
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      F150
       
       
       
       
       
       
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.