Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Ecoboost 1.6 182 Ps 0-150 Hızlanma Kendi Aracımdan


çağlar çetinkaya

Önerilen Mesajlar

Ben de aynı arabayı kullanıyorum ama maalesef aynı hisleri paylaşamıyorum, gitmediğinden değil, ama uçar kaçar bir spor araba havasında da kesinlikle değil.

Tabii üretim farkları gücü ±%5 etkileyebilir, kimi motor sağır çıkabilir, benimki de o türden bir atalet yaşıyor olabilir.

Konuya geri dönersek 99 VTi ne kadar eski olursa olsun değişmeyen mühendislik ilkeleri ve fizik kuralları çerçevesinde 5000 dd üzerinde çok güzel güç üretir ve pekala ebemle kapışabilir.

 Kesinlikle katılıyorum Ebemizi Geçti bile :) Ki bunu kullananlar biliyor. Ben bu kadar güçlü oldugunu açıkcası bilmiyordum. ama Dediğim gibi Bende Focus Kullanıcısıyım.. Yanlış anlaşılma olmasın.

           Focus e.b , geniş , max güvenlikli , hızlı bir aile arabasıdır ... zaten spor bir otomobil olsa esp switch off düğmesi koyarlardı gibime geliyor , burada ford'un önem verdiği unsurlar 1.güvenlik  , 2. yakıt tasarrufu,  3. performans ...

           Bu arada arkadaşınızda bulunan vti , standartmıydı , genel olarak vti sahipleri rahat durmaz(modifiyeye açık bir araç ) , bende çok severim bu arada ; zamanının arabaları , 306 gti v.b gibi ... 

 

 ...Focus'un gerçek gücünü yansıtamadığını zaten çok tartıştık forumca , birkaç ufak modifikasyonla vti 'nin tabiri caiz ise içinden geçebilirsiniz ...  ( yanlış anlaşılmasın sokak jargonu ) , amaç kimsenin içinden geçmek değil  :kıhkıh: .  modifiyesiz de geçilebilinir kanımca ... ama arkadaş denemiş , vti boy atmış ...  ( dediğim gibi standartmıydı acaba ) ?

 

Ama burada klasman ayırabilmek çok önemli , focus eb ,vti veya gti'lar ile kapıştırmak değil mesele , mesele 1.6 lt.ila 2.0 lt , hatta 2.0 litre üzeri motorlara sahip başka aile arabaları ile karşılaştırmalısınız.   BU BİR AİLE ARABASI ...  otoban faresi değil :) :).. Ama  İstenilirse yapılabilinir ...

 

 

Kesinlikle Standart. Açık hava Filtresi var sadece. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 Kesinlikle katılıyorum Ebemizi Geçti bile :) Ki bunu kullananlar biliyor. Ben bu kadar güçlü oldugunu açıkcası bilmiyordum. ama Dediğim gibi Bende Focus Kullanıcısıyım.. Yanlış anlaşılma olmasın.

 

 

Kesinlikle Standart. Açık hava Filtresi var sadece. 

 

Arkadaşlar aynı arabadan mı bahsediyoruz yaptınız olay atmosferik bir arabayla turbolu bir arabayı karşılaştırıyorsunuz ???

 

Standart olduğunu nerden anladın motor kaputunu mu açtınız ?1999 model ve oynanmamış bir vti bulursan fotografını çek demiştim hala bu sözümün arkasındayım,o arabayı normal adam almaz zaten .En kötü VTI da Headers,Düz boru,Son susturucu,Filtre var kafadan.Hatta 15-20 bin tl civarına 350 hplerede çıkarırsınız .Ecoboostun yapılış amacı %20 daha  az yakıtla aynı gücü vermek .O yüzden Ebnin ecusu a ona göre yakıt basıyo araca.BU setup la zaten bi yere varamazsınız Cem hocam.Ama remapleyip kısıtlı olan hava alışını iyileştirirseniz (bu arada ciddi bir soğutmaya ihtiyacı var 1.6 eblerin race set up da çok çabuk ısınıyo çünkü)Hodri meydan  turbosuz herhangi bir vti la istediği yerde denersiniz ve üzülmezsiniz.

T.Mete tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

           Focus e.b , geniş , max güvenlikli , hızlı bir aile arabasıdır ... zaten spor bir otomobil olsa esp switch off düğmesi koyarlardı

 

 

 

 ...Focus'un gerçek gücünü yansıtamadığını zaten çok tartıştık forumca , birkaç ufak modifikasyonla vti 'nin tabiri caiz ise içinden geçebilirsiniz ...  ( yanlış anlaşılmasın sokak jargonu ) , amaç kimsenin içinden geçmek değil  :kıhkıh: .  modifiyesiz de geçilebilinir kanımca ... ama arkadaş denemiş , vti boy atmış ...  ( dediğim gibi standartmıydı acaba ) ?

Benim aracımda esp off tuşu mevcut Benim aracım Spor arabamı ?

 Ayrıca aynı oynama ve modifikasyonlar vti da yapılabiliyor ki Bakarsanız sahibindene 600 Hp üzeri Vti var.

Arkadaşlar aynı arabadan mı bahsediyoruz yaptınız olay atmosferik bir arabayla turbolu bir arabayı karşılaştırıyorsunuz ???

 

Standart olduğunu nerden anladın motor kaputunu mu açtınız ?1999 model ve oynanmamış bir vti bulursan fotografını çek demiştim hala bu sözümün arkasındayım,o arabayı normal adam almaz zaten .En kötü VTI da Headers,Düz boru,Son susturucu,Filtre var kafadan.Hatta 15-20 bin tl civarına 350 hplerede çıkarırsınız .Ecoboostun yapılış amacı %20 daha  az yakıtla aynı gücü vermek .O yüzden Ebnin ecusu a ona göre yakıt basıyo araca.BU setup la zaten bi yere varamazsınız Cem hocam.Ama remapleyip kısıtlı olan hava alışını iyileştirirseniz (bu arada ciddi bir soğutmaya ihtiyacı var 1.6 eblerin race set up da çok çabuk ısınıyo çünkü)Hodri meydan  turbosuz herhangi bir vti la istediği yerde denersiniz ve üzülmezsiniz.

 

Sen hala focusu kötülediğimi zannediyorsun sanırım.( Birşeyin İspatine Gitmek Zorunda DEğilim ) Aracı 2000 Yılında sıfır km de Aldığını biliyorum. Aracı yıllarca babasının kullandıgını biliyorum. Polemik yapmak için yazmadım. Yaşadığım bir olayı söylemek için yazdım. 

 

Peki sizin Eb Çok süratli her arabayı geçersiniz :) Nokta.

Samet Daz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim aracımda esp off tuşu mevcut Benim aracım Spor arabamı ?

Burayı yanlış anlamışsınız. Her spor arabada ESP off tuşu vardır. Her ESP off tuşu olan spor araba değildir :)

Tekrar merak ettiğim bu farkın kaç kilometre hızlarda açılmaya başlayıp kaçta 3 boy olduğu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ayrıca aynı oynama ve modifikasyonlar vti da yapılabiliyor ki Bakarsanız sahibindene 600 Hp üzeri Vti var

 

ona bakarsan 1000 hp şahinde var ...

 

benin anlatmaya çalıştığım , focus eb nin yapılış amacı farklı , maksat az yaksın çok kaçsın ...  

bende 140 hp 1.16 bmw ile ilk 3 viteste kafa kafaya gittim ... araba gitmek istiyor ama gitmiyor ...  ulan bu araba bozukmu diye düşündüğüm burada tartıştığımda çok oldu  ...  182 hp kağıt üzerinde çok ; ama verimliliği dağıtma yani ecu de bitiyor iş ... 

 

yani arabanın yapılış amacı aile otomobili olduğu için , yanında karın arkanda çocuğun oturken arabanın her viteste kafa kaldırmasını beklemeyemezsin ....  ama istersen yaparsın ... bundan bahsediyorum ...  ve yaptığın zaman '' standart ''vti üst üste 2 tane koy üzerinden geçersin ... çünkü turbolu ve bence 240 hp kaldırabilecek potansiyeli var arabanın ...

 

esp switch off olmamasının nedenide arabanın amacının ne olduğunu gayet iyi açıkladığı için söyledim ... 

 

eskiden esp olan bütün arabalarda vardı switch off ... buda yeni moda oldu kapatmama filan ... adam sistemine güveniyor :)

 

bu arada honda vti dan 200 hp üzeri güç alabilmen için baya para harcaman lazım ...   eb de max 1500 tl ye yapabiliyorsun ...

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Burayı yanlış anlamışsınız. Her spor arabada ESP off tuşu vardır. Her ESP off tuşu olan spor araba değildir :)

 

Mercanım Orda yanlış anlaşılma Yok dikkatli okursan mubaala oldugunu anlıcaksın :)

aÇıkcası Hıza Bakmadım. 4 Şeritli bir Yolda ışıkda durduk. ne desem yalan olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim aracımda esp off tuşu mevcut Benim aracım Spor arabamı ?

Ayrıca aynı oynama ve modifikasyonlar vti da yapılabiliyor ki Bakarsanız sahibindene 600 Hp üzeri Vti var.

Sen hala focusu kötülediğimi zannediyorsun sanırım.( Birşeyin İspatine Gitmek Zorunda DEğilim ) Aracı 2000 Yılında sıfır km de Aldığını biliyorum. Aracı yıllarca babasının kullandıgını biliyorum. Polemik yapmak için yazmadım. Yaşadığım bir olayı söylemek için yazdım.

Peki sizin Eb Çok süratli her arabayı geçersiniz :) Nokta

.

http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/115358-ford-focus-16-scti-ecoboost-titanium-vs-civic-vti.html

Bu da vti sahibi bir arkadaşın kendi yorumları .

 

Evet eb sahiplerinin arabasini kotuluyosun arkadasim nokta demissin ama hala ayni seyi yapiyosun ;senin arkadasinin kullanim tarzi kullandigi lastik secimi espsini kapatip kapatmamasi bir suru baska sey var orada ,gelip de ebnin hizlanma konusunda sizin arabaniz gitmiyor demen abesle istigal zaten.Ayrı bir konu açarsın karşılaştırma diye onun üstüne yazarsın,begenmeyen almaz zaten ya da elindekini satar gider baska araba alir.

T.Mete tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bence sen burda Eb yi övmekden cok Vti denen aracı kötülüyorsun :) Dikkatli okursan sürekli Eb yi kötülemek için söylemediğimi inatla yazdım. Cem abinin yazdıklarıda mı Eb kullanıcısı yazmış Ki vti da kullanmış. Belkide dediği gibi sağır bir motor a sahip. Verdiğin linkdede Adam Focus vti in arka tamponunda diyor. :)

 

 

2. vitesten 2 sonunda focus vti ın arka tamponunda 220 lere gelindiğinde 4 5 boy gibi ciddi bir fark ama sorasında fark açılıp kapanması ile ilgili bir yorum yapmam imkansız çünkü aynadan o kadar takip edemedim. avantaj focusta olsun diye 100 km ' den basıldığında da ilk gazlama da focus kafa çıkartıo 3 sonunda yarım çamurluk çıkartan vtec 4ç vitese geçince ufak ufak arayı yine açmaya başlıyor..

 

Yazmış arkadaş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazmış arkadaş.

 

tabi herşey performans değil.icon_tup.gif yeni focus gerçekten akıllara zarar bir otomobil düşük yakıt tuketımı, ınanılmaz derecede basarılı oldugunu dusundugum yuol tutusu ve frenleme kabılıyetı sayesınde benı benden aldı dıyebılırım.benım frene bastıgım yerde o gazlamaya devam edıyordu cok rahat bırsekıldesmile.gif

 

senin arkadaşın bunuda yazmış ...   biraz abanaın üretim ve kullanım amacını   + 'larını ve - 'lerini  objektif bir şekilde değerlendirebilmeli insan ... 

 

st değil birşey değil , aile arabası , normal civic ile yarıştır bakalım madem 0-100 sizin için araba değerlendirmesi ise  :)

 

veya ben aklımdaki modifikasyonları yapayım arabaya ondan sonra tekrar deneyelim ...  vtec - eb .......................  araba aile arabası olduğu için sınırlı torku turbo basıncı ... bir anlatamadık :)

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tabi herşey performans değil.icon_tup.gif yeni focus gerçekten akıllara zarar bir otomobil düşük yakıt tuketımı, ınanılmaz derecede basarılı oldugunu dusundugum yuol tutusu ve frenleme kabılıyetı sayesınde benı benden aldı dıyebılırım.benım frene bastıgım yerde o gazlamaya devam edıyordu cok rahat bırsekıldesmile.gif

 

senin arkadaşın bunuda yazmış ...   biraz abanaın üretim ve kullanım amacını   + 'larını ve - 'lerini  objektif bir şekilde değerlendirebilmeli insan ... 

 

st değil birşey değil , aile arabası , normal civic ile yarıştır bakalım madem 0-100 sizin için araba değerlendirmesi ise  :)

 

veya ben aklımdaki modifikasyonları yapayım arabaya ondan sonra tekrar deneyelim ...  vtec - eb .......................  araba aile arabası olduğu için sınırlı torku turbo basıncı ... bir anlatamadık :)

 

Tolga abi ben anlatamıyorum sanırım derdimi. Performans kısmını özellikle aldım çünkü inatla yok vti şöle böle ayrıca arkadaş benim arkadaşım değil. T.Mete nin int den buldugu bir yazı.!  Adam kendisi de orda söylemiş bu yazıyı göndermekdeki amacı çözemedim :) İnatla söylüyorum bende Focus kullanıcısıyım Sadece yaşadıgım olayı anlattım. Aile arabası olabilir ama Dediğin gibi O torku turbo ile alıyor diğeri atmosferik motor. yani küçümsenicek bir araba değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dediğin gibi O torku turbo ile alıyor diğeri atmosferik motor. yani küçümsenicek bir araba değil.

 

 

yaş 20 'lerdeyken , ilk araba ,pederi taktım önüme honda bayiine ,  civic alacaz diye gidiyoruz ama aradan vtec 'i aldıracam (anlamaz arabadan)  civic mi civic işte :)  

 

kandırdım aldıracam , adam bir başladı anlatmaya şöyle gider böyle gider , adama kaş göz yapıyorum susmuyor ... tabi sonra yalan oldu ...  yani birzamanların arabası bende çok çok severim ...

 

ama karışılaştırdığımız arabalar kulvar olarak çok farklılar ... focus eb değilde , fabrikadan çıkışta ecu 'yu değiştirse , intake 'miş egzost filan açsa alış verişi , aynı motoru eb değilde atıyorum r diye çıkartsa st'den bir düşük versyon , yani sonuç olarak , belli bir devirden sonra vtec in geçip gitmesi olası bir durum olabilir , çünkü eb belli devirlerde performans  belli devirlerdede ekonomi  yani dalgalanmalı bir ivmelenmesi var ...  yani hem 182 hp güç sunup  ortalma 100km de 7lt. yakabilsin diye programlandığı için böyle vitesi devire devire gitmiyor ...  ama çözümü yokmu var ... ozaman da 100 km de 9-11lt yakar , yani o torku ve hp yi alıp , egzostan turbodan sesleri duyupta kendini tutabilirsen yakmaz ama zor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neyi tartışıyorsunuz anlamadım?

Biri 2012 yılının teknolojisi ile yapılmış içine bir sürü gücü dizginleyen bilgisayar yazılımı konmuş; çevre normlarına uygunluk sağlanmaya çalışılmış buna rağmen 180 hp güç üreten turbo alet; digeri hiçbir elektronik oyuncağı olmayan oynanmaya gayet açık yılların honda motoru. Bugün hacı murat tamircisine götürsen vtec deyince açık filtre koyalım düz boru çekelim der.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dermi gercekten? :)

Motu boklu arabalarin neyini tartisiyonuz ya.. Cembonun arabasi hepsini gecer.. Pilot avantaji var bikere.. 

:)

 

İlahi Mertol, aslında gerçekten bu arabaları pek abartmaya gerek yok, hele ki EB 182PS'i efsaneleştirme çabalarını anlayışla karşılıyor olsam bile gerçeği yansıtmadığını söyleyebilirim.

Abartılacak kadar verimli bir motor değil, abartılacak kadar iyi yol tutuşu yok, abartılacak bir performansı da yok. Yani hepsi iyi ama mükemmel değil.

Zaten yazıldığı gibi güçlümsü bir aile arabası sonuçta, sportif olma iddiası bile yok, onun için ST'ye yürüyün.

Beri taraftan Honda'nın en az 10 yıllık motor teknolojisinin hala rekabetçi olabilmesini de takdirle karşılamak lazım.

 

Tabii son mesajlar tartışma sporuna örnektir, hedefe varmak amacı ile değil eğlenmek amacı ile yapılmaktadır, ya da en azından ben öyle bir anlam yüklüyorum.

 

Pilotaj avantajına gelince kapışmamayı becerebilecek kadar deneyimliyim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.