Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Ecoboost 1.6 182 Ps 0-150 Hızlanma Kendi Aracımdan


çağlar çetinkaya

Önerilen Mesajlar

Kapatıp test menüsüne girilmiyor mu ? En kötü abs kablosu sökülür

 

 

TCS/ESC/ABS/TVC .Bunların hepsinin birbirine bağlı olduğunu siz de iyi  biliyorsunuz Yakup Bey kardeşim;

 

Kısaca Sigortaya giren jakını söksek olmaz mı  :) Aşağıdaki elaman manuel aç kapa düğmesi yapmış.

 

FuseMed_zps7b4b9688.jpgFuseFar_zps0589976a.jpgSwitchFar_zps90c7e5de.jpgSwitchMedium_zps9511a7ef.jpgSwitchClose_zps1a259f6c.jpg

T.Mete tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Manuel aç kapa düğmesi ilginç ama başarılı olmuş bence de TCS kapatmak için ABS ve ESP'yi kapatmak pek mantıklı veya güvenli değil bence. Tabi test amaçlı denemek için olabilir.

Kapatıp test menüsüne girilmiyor mu ? En kötü abs kablosu sökülür :P
Kontak her açılıp kapatıldığında resetleniyor tcs, aktif şehir içi güvenlik ve benzeri şeyler. Beğenmediğim bir özellik.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben focusun EB 182 Hp olan motorundan gerçekden .çok umutluydum.  dün uzun yol yaptık 2 araba bizde 1.6 EB vardı Arkadaşın arabası diğer arkadaşımda da 1998 model Honda civic Vti 162 Hp. Kalkışta 1 araba boyu Fark attık vti 'a  ama bir süre sonra aramızdaki mesafe 3 araba boyu kadar oldu Tabi öndeki Vti oldu. Vtec Açması diye tabir edilen olay 5000 devirden sonra inanılmaz güç kazanıyor araç anlayacağınız üzere moralim biraz bozuldu.  Cem abinin söylediği gibi Eb motor Performanslı bir motor ama Gerçekden de Hız için Biraz yetersiz. en azından 182 Hp için bana öyLe geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben focusun EB 182 Hp olan motorundan gerçekden .çok umutluydum.  dün uzun yol yaptık 2 araba bizde 1.6 EB vardı Arkadaşın arabası diğer arkadaşımda da 1998 model Honda civic Vti 162 Hp. Kalkışta 1 araba boyu Fark attık vti 'a  ama bir süre sonra aramızdaki mesafe 3 araba boyu kadar oldu Tabi öndeki Vti oldu. Vtec Açması diye tabir edilen olay 5000 devirden sonra inanılmaz güç kazanıyor araç anlayacağınız üzere moralim biraz bozuldu.  Cem abinin söylediği gibi Eb motor Performanslı bir motor ama Gerçekden de Hız için Biraz yetersiz. en azından 182 Hp için bana öyLe geldi.

 

Soyledigin sey esyanin tabiatina aykiri arkadasim .Bahsettigin 2 arac ayni potaya bile giremez.Ayni aracla 3.vites de kalktim 150 ye kadar denedigimde en az 5 boy arkamdaydi.Tcsyi kapat oyle dene.

Çok şaşırtıcı bir durum değil.

Civic daha hafif, 180-200 kg fark eder, torkunu ve gücünü 7000 dd civarında verir, yani sıfırdan kalkıp kesintisiz ivmelenme ile kapışırlarsa bence sonucu şanzıman oranları belirler ve bahsettiğin durum bence normal.

Geçmişte Fethiye - Ölüdeniz arasında bu aracı tepe tepe kullanmış biri olarak doğru devirde/viteste olduğun sürece ne kadar atak olabileceğini iyi hatırlıyorum.

Ancak EB yüksek torku ile ara hızlanmalarda avantajlı olur.

Ford'un beygirleri pek yarış atı kıvamında değildir genellikle.

Ve de üzülmeye gerek yok, araba kullanma zevki sadece hızlanmadan ibaret değildir, ve her geçeni geçecek birisi mutlaka çıkar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

EB ile soluğu kesilmeden 220-230 hatta kullanıcıya bağlı kadranın sonuna kadar çıkabilirsin ama sonrası netice de 1.6 motor 250-300 km hız beklenemez.162 Hp bir motor hele ki 5 boy fark açıkçası bana hiç de uyan bir denklem değil.O zaman Ford mühendisleri 182 ps hesabında abartıya kaçmışlar öyle mi demek lazım? Ha bak aktarma organlarında kombinasyon uyumu yetersiz denirse acaba derim ama netice de 180 Hp çift turbolu bir araçtan bahsediliyor.1.Viteste Civic boy farkı atmış denirse hadi yine neyse derim ama sonraki viteslerde EB kullanıcısı olarak neler yapabildiğini gördüğüm için böyle bir şeye ihtimal bile vermem hele ki E5'te yarış atan vteclere yaptıklarımdan sonra :) .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

http://www.zeperfs.com/en/duel3897-173.htm

 

Bunlar stock rakamlar bu rakamlarda bile 0-140 de focus önde gider ayrıca ellenmemiş bir honda vti eg6 bulduysanız fotografını çekin derim  :)

 

Ve olay ellemeye gelirse ben de focusumu ellerim ve 1000tllik bir masrafla  270 olan torku 320 nm olur hpsi  de 200 ps olur   :smiley2k: Ve 8500 devir

 

çevirmesine de gerek kalmaz ebnin.

T.Mete tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

http://www.zeperfs.com/en/duel3897-173.htm

Bunlar stock rakamlar bu rakamlarda bile 0-140 de focus önde gider ayrıca ellenmemiş bir honda vti eg6 bulduysanız fotografını çekin derim  :)

Ve olay ellemeye gelirse ben de focusumu ellerim ve 1000tllik bir masrafla  270 olan torku 320 nm olur hpsi  de 200 ps olur   :smiley2k: Ve 8500 devir

çevirmesine de gerek kalmaz ebnin.

Ebemin ne çevireceğinin pek bir önemi yok...  :kıhkıh:

Bu arada yanlış değerlere bakıyorsun...

Sayılardan gidecek olursak

1. Hem 400 m, hem de 1000 m'yi katetme süresi Honda'nın salise düzeyinde de olsa daha kısa, yani birinci km'de duran bir adamın yanından önce Honda geçecektir.

2. Honda'da bir beygir 7,7 kg taşırken, Focus'ta 8 kg taşıyor.

3. Honda 5 ileri ve yüksek devirlerde daha rahat ediyor, yani bir vites atma süresi daha kısa/hızlı kabul edilebilir.

4. Daha önce de yazdığım gibi Focus'un bariz üstün olduğu alan ara hızlanmalardır, o da sayılara yansımış zaten...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ebemin ne çevireceğinin pek bir önemi yok...  Bu arada yanlış değerlere bakıyorsun... Sayılardan gidecek olursak 1. Hem 400 m, hem de 1000 m'yi katetme süresi Honda'nın salise düzeyinde de olsa daha kısa, yani birinci km'de duran bir adamın yanından önce Honda geçecektir. 2. Honda'da bir beygir 7,7 kg taşırken, Focus'ta 8 kg taşıyor. 3. Honda 5 ileri ve yüksek devirlerde daha rahat ediyor, yani bir vites atma süresi daha kısa/hızlı kabul edilebilir. 4. Daha önce de yazdığım gibi Focus'un bariz üstün olduğu alan ara hızlanmalardır, o da sayılara yansımış zaten...
 

 

 

 

 

Yakup'un dediği gibi 1999daki  teknolojiyi bugünkü teknolojiyle kıyaslamak pek doğru olmaz.

 

O linki insanlara fikir versin diye attım; oradaki sayılar  magazin dergilerinden alınmış.0-100 8.1 saniye gibi; o yüzden bunlar üzerinden yürümeye gerek yok.

 

 

Yukarıda da yazdım bahsettiğin araba en az 5 boy arkamda kaldı .Ve düz bir araç değildi custom egzozlu , hava filtreliydi çıkardığı seslerden anladım .

 

Sen altındaki arabanın zehirli bir hız makinası olmadığına inanabilirsin herkesin kişisel görüşü ama yakıtı verdikten sonra inan bana bu makina hafif ve uçuyor.

 

İzlemediysen youtube dan videolarımı da izleyebilirsin zaten bu konuya o yüzden yazıyorum ;reel olan yaşanan budur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir süre sonra derken kaç km/s civarında fark açılmaya başladı, kaçta 3 boy oldu?

Stok arabadan, özellikle drag konusunda çok bir şey beklememek lazım bence bu devirde . Benim düşüncem Remap'lerin alt devirlerde çok farketmesinin sebebi araç üretilirken şehir içi tüketim değeri için en basit tabiriyle "kısılan" gücün canlandırılması.

Belirtildiği üzere VTI boş/stok olmadığı için ne desek boş da teorik bilgi paylaşımı bana çok şey öğretiyor, deneme şansı neredeyse hiç bulamadığım/bulamayacağım için :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Amacım fordu kötülemek değil bende Focus Kullanıcısıyım ve Sevdalısıyım. Ama Turbolu bir Aracın bu yaşda bir araca böyle performans ile geçilmesi benim tatminkarlığımı azalttı. Ben yarış manyagı yada onu geç bunu geç tarzı değilim. Doğru at Sahibinin aLtında kişner ama At da bi yere kadar. Aracın ivmelenmesi ayagını gazdan almadıgın sürece kesilmiyor bu bir gerçek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sen altındaki arabanın zehirli bir hız makinası olmadığına inanabilirsin herkesin kişisel görüşü ama yakıtı verdikten sonra inan bana bu makina hafif ve uçuyor.

Ben de aynı arabayı kullanıyorum ama maalesef aynı hisleri paylaşamıyorum, gitmediğinden değil, ama uçar kaçar bir spor araba havasında da kesinlikle değil.

Tabii üretim farkları gücü ±%5 etkileyebilir, kimi motor sağır çıkabilir, benimki de o türden bir atalet yaşıyor olabilir.

Konuya geri dönersek 99 VTi ne kadar eski olursa olsun değişmeyen mühendislik ilkeleri ve fizik kuralları çerçevesinde 5000 dd üzerinde çok güzel güç üretir ve pekala ebemle kapışabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

           Focus e.b , geniş , max güvenlikli , hızlı bir aile arabasıdır ... zaten spor bir otomobil olsa esp switch off düğmesi koyarlardı gibime geliyor , burada ford'un önem verdiği unsurlar 1.güvenlik  , 2. yakıt tasarrufu,  3. performans ...

           Bu arada arkadaşınızda bulunan vti , standartmıydı , genel olarak vti sahipleri rahat durmaz(modifiyeye açık bir araç ) , bende çok severim bu arada ; zamanının arabaları , 306 gti v.b gibi ... 

 

 ...Focus'un gerçek gücünü yansıtamadığını zaten çok tartıştık forumca , birkaç ufak modifikasyonla vti 'nin tabiri caiz ise içinden geçebilirsiniz ...  ( yanlış anlaşılmasın sokak jargonu ) , amaç kimsenin içinden geçmek değil  :kıhkıh: .  modifiyesiz de geçilebilinir kanımca ... ama arkadaş denemiş , vti boy atmış ...  ( dediğim gibi standartmıydı acaba ) ?

 

Ama burada klasman ayırabilmek çok önemli , focus eb ,vti veya gti'lar ile kapıştırmak değil mesele , mesele 1.6 lt.ila 2.0 lt , hatta 2.0 litre üzeri motorlara sahip başka aile arabaları ile karşılaştırmalısınız.   BU BİR AİLE ARABASI ...  otoban faresi değil :) ... Ama  İstenilirse yapılabilinir ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.