Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ti-Vct Motor Ve LPG Uyumu


ALPER

Önerilen Mesajlar

  • 5 hafta sonra...

Bu internet çok tehlikeli birşey. Vakti zamanında benim yazdığım bir makaleden kaynaklanan bir metin, dönüp dolaşıp çok farklı şekillerde tekrar önüme çıkıyor ama çok alakası ve yanlış bilgilerle dolu olarak..

Bundan önceki iki arabam mondeo 1.6 TiVCT idi. Türkiyede mondeoya ilk LPG taktıranda benim. Hatta TiVCT motora dünyada ilk supercharger takanda benim. O motorun içini dışını herşeyini ezbere bilirim. Evet haklısınız bu konuda çok iddialıyım. :yeah:

Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşlleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342.

LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Benzin ECU su bunu farkedip (O2 sensörleri vasıtası ile) o bank teki yakıt trimini yani önce STFT sonrada LTFT i yavaş yavaş arttırıyor. Bu da %30 a kadar uzayan bir süreç. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal oalrak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.

Süpap guidelarının çelik olanla değiştirilmesi yanlış bir uygulama. Onun için sarı metal kullanılır. Genelde bronz alaşımından oluşur ve sorunsuz yıllarca kullanabilirsiniz.

Bu faz farkını giderebilen kitler 2007 yılında yoktu. Oysa şimdi prins in yeni tip kitlerinde aynı benzin ECU sunda olduğu gibi tüm silindirlerden veri alarak hepsi için tek tek faz açısı ayarlayabiliyorsunuz. Dolayısı ile yukarıda yazdığım yapısal sorun ile karşılaşmamış oluyorsunuz. Ben mondeoda teleflex kullandım, ancak bugün LPG taktıracak olsam bu motorda kesinlikle prins ten başka kit düşünmezdim.

Mertol bey tavsiyelerinizi dikkate alarak ve Yaptığım araştırmalar sonucu Focus Ti vct 125 hp Powershift araca Prins dönüşümü yaptırdım yaklaşık 1000 km dir kullanıyorum . Yakıt ekonomisi de iyi görünüyor . saygılar .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 yıl sonra...

2015 1.6 BENZİN TRENDX FORD FOCUS UM VAR LPG TAKTIRILABILIR MI TAKTIRILIRSA NE MARKA OLMALI KAÇ KM DE TAKTIILMALI TAKTIRIRSAK SIKINTI YAŞARMIYIM CEVAPLAYA BILIRSENIZ SEVINIRIM

Serhan Bey selamlar

Öncelikle Yakup Bey'den uyarı gelmeden tanışma bölümünde kendinizi tanıtın bence :)

2015 focus'a lpg uygulattım, asagidaki konu belki yardımcı olur.

http://www.focusclubtr.com/topic/10364-kayseri-dempa-prins-lpg-montajı/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...
‎19‎.‎05‎.‎2012 - 23:50 tarihinde, Fuat Önal yazdı:

 

 

o zaman düşün,elinden alan mı var ağam :)

Bilindiği gibi prinsin 2 tip kiti var, acaba hangisi ti-vct motorlara daha uyumlu ? Silverline mı yoksa vsi2 mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Selamlar değerli forum üyeleri. Bu aralar LPG taktirma fikri kafamda iyice yer etti. Tasarruf konusunda gerçekten iyi fakat kafamı kurcalayan supaplarin erimesi sorunu. Kaliteli bir lpg kiti takıldığı taktirde supaplar bizi ne kadar götürür ne zaman performans düşer, lpg kullanılan focus 3 kullanıcıları guncel olarak sorunsuz olarak yaptıkları max km değerlerini burada paylasabilirler mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 saat önce, Erdem Ay yazdı:

Selamlar değerli forum üyeleri. Bu aralar LPG taktirma fikri kafamda iyice yer etti. Tasarruf konusunda gerçekten iyi fakat kafamı kurcalayan supaplarin erimesi sorunu. Kaliteli bir lpg kiti takıldığı taktirde supaplar bizi ne kadar götürür ne zaman performans düşer, lpg kullanılan focus 3 kullanıcıları guncel olarak sorunsuz olarak yaptıkları max km değerlerini burada paylasabilirler mi?

bizim motorun aynısını focus 2 araçta atiker ile 190bin km yaptı ama sübap erimedi. bu konuda belli bi km yok anlıyacağınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 dakika önce, Olcay Sert yazdı:

bu konuda belli bi km yok anlıyacağınız.

Katılıyorum.

Kullanım koşulları (sürüş tarzı, ortam ısısı, dur-kalk trafik oranı, bakımda gösterilen özen, LPG ayarları vb.) sonucu etkiler. 

Bununla beraber süpab değişimine gitse bile bunun 4-5 seneden önce olma olasılığı düşük ve elde edilen ekonomiyi tümden yok edici etkisi olacağını düşünmüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

27 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bununla beraber süpab değişimine gitse bile bunun 4-5 seneden önce olma olasılığı düşük ve elde edilen ekonomiyi tümden yok edici etkisi olacağını düşünmüyorum.

 

Benim MK2 de Landirenzo takılı idi 50.000 km yi geçkin LPG kullandım.

100 Km de 8,5 lt yakıyordu.

LPG olmasa yaklaşık 20.000 TL lik benzin yakardım. 8.925 TL lik LPG yakmış oldum. (Benzini 4,7 TL/lt den LPG yi 2,1 TL/lt den hesapladım)

50.000 km nin sonunda önce rölanti titremesi başladı. OBD2 ile bağlandığımda "Silindir 2 zengin karışım hatası" ve "Oksijen sensör hataları" verdi. Sonra dur/kalk larda stop etmeler.... En son sanayiye kendimi attığımda direksiyonu çevirdiğimde bile stop ediyordu.. Gördük ki sübap eritmiş... Masraf 1.200 TL.

 

Yaptırıp sattığımda muhasebe şu idi;

 

Kümlatif Yakıt Avantajı: +11.075 TL

Montaj Bedeli: -1.400 TL

Sübap değişimi: -1.200 TL

Toplam Kar/Zarar: +8.475 TL

 

Şimdi MK3 e takarmısın diye sorsanız...Vallahi kararsızım :wacko:

 

LPG li araçlara "sabıkalı" muamelesi yapan AVM otoparklarından ve FORD yetkili servislerinden kına geldi.. yaptırmam herhalde.

 

Tamer S. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün montaj yapıldı. işçilik iyiydi(aracın sağında solunda hatta içinde sigara icilip koltuklara sigara dumanı sindirilmesi dışında) araçta motor sesinin biraz daha incelemesi dışında bir fark göremedim. Çevre yoluna çıkıp 150 ye kadar çıktım daha da zorlamadim güzel gidiyor araba. 78 liraya depoyu fullemek de ayrı bir keyif verdi. Umarım böyle devam eder başımızı agritmaz.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Tugay Kuruöz yazdı:

Brc kitlerinde, isteğe göre üst motor devirlerinde yakıt; %10 benzin+ %90 lpg gibi ayarlamalar yapılabiliyor. Landirenzoda bu varmıydı ?

Benimkinde yoktu. Buton sadece..

 

Bu arada LPG taktıran arkadaşlara bir uyarı daha vereyim. Benim araç subap eritmeden 10-15 gün önce LPG ye geçiş süresi farkedilir şekilde kısaldı. Yani normalde 2-3 dk süren geçiş 30-40 sn ye düştü. Dikkatimi çekti tabi bu durum terslik olduğunu sezdim. LPG servisine gittim, bilgisayara bağladılar filtreyi değiştiler ama yine sorun düzelmedi. Sonrasında da sübaplar eridi. Şimdi anlıyorumki motor bloğu daha hızlı ısındığı için, sübapların deformasyona başlaması ile metal-metale sürtmesi ile sıcaklığın anormal yükselişi buna sebep olmuş.

 

Sürüş karakterime gelince; aracı benden önce babam sürdü 2 yıl LPG de, kendisi emekli öğretmen (!). Araba pati bile çekmedi yani 2 yıl. :P

Ben aldığımda ise Gebze de tatlı bir iş trafiğinde sürdüm ve çok asılmam gaza, sık vites değiştiririm..biraz şans işi sanırım bu LPG ve sübap konusu

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.