Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yol Bilgisayarı Ortalama Tüketim Değeri Kalibrasyonu


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

1 dakika önce, Abdullah Zengin said:

sayın hocam bende mondeo 99 ghia var bunda da kalibrasyon yapılır mı yapılırsa nasıl sizin anlattıgınız benim yol bilgisayarında yok.

 

Yoksa bu yöntemlerle yapamazsınız, lütfen profil bilgilerinizi tamamlayınız. Aksi hallerde hesabınız donabilir  :) Bknz: Özel mesaj & Kurallar 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Bu hesapta sanirim gozden kacan birsey var. Bugun ikinci kez kalibrasyon yapacaktim aklima geldi birden.

 

Ilk defa kalibrasyon yapiyorsak ok problem yok.

Ama diyelim ki daha once kalibrasyon yaptiysak isler karisiyor.

 

YB verdiği değer

----------------------- x Onceki AFE-Bias

Hesaplanan değer

 

Ornegin daha onceki kalibrasyon olarak hesapladigimizda deger 980 cikmisti ve bu degeri AFE-Bias olarak kalibre etmistik.

 

YB verdiği değer

----------------------- x 980

Hesaplanan değer

 

Uzerine pek dusunmedim fakat sanirim boyle olmasi gerekiyor. Belki birileri daha guzel hesaplayabilir.

 

Tabi bu tip karisikliklara kafa yormadan girmek icin once AFE-Bias degerini 1000'e alip sonra herseyi sifirlayip depoyu fulleyip en son cikan degere gore yaparsaniz dert olmayacaktir.

 

 

Ucun besin hesabini yapmam aslinda, hadi bir kalibrasyon yapalim dedim oyle bir zihnisinir geldi iste.

 

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yanlis hesap :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Dün bunu yaptım :) Son bilgiye sahip olduğum 4 depoda YB sapmalarının 945 ile 955 arasında olduğunu gördüm ortalamasını aldım 949 gibi bir şey çıktı . Ben de 950ye kalibre ettim. 

 

Yalnız o açılıştaki gauge test i standart araba her açıldığında yapsa çok daha güzel olurmuş :) 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

@Servet Özkan nın dediği mantıklı geldi. İşyerimde kantar ve dozajlama bant kantarları v.b. ölçüm cihazlarında da benzeri durum var. ilk kurulumdaki default katsayı değeri "1" ve örnek olarak bant kantarlarında ilk kalibrasyon da formülde çarpan 1 dir ancak daha sonraki kalibrasyon da yeni çıkan sonuç ne ise çarpan o oluyor. Yani ilk kalibrasyon harici diğer kalibrasyonlar da aşağıdaki şekilde yapmak daha mantıklı geliyor.

 

YB verdiği değer

----------------------- x (menüdeki son) AFE-Bias değeri

Hesaplanan değer

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

yol bilgisayarının araç dururken ortalama tüketimi artırmasının konuşulduğu başlığı bulamadım ama şöyle bir durum gözlemledim haftasonu, normal mi bilemedim;

 

ortalama tüketimi sıfırladım ve yaklaşık 200km kullandım. tüketim ortalamam 4,7-4,8 arasında gidip geliyor durumdaydı bu 200km boyunca. petrole girip araç stop etmeden 5-10 dakika beklediğimde ortalama tüketim 5,1'e kadar çıktı. anlık tüketime baktığımda 0,6-0,7 arasında gidip geliyordu (klima çalışıyor)

 

ortalama tüketim L/100km üzerinden, anlık tüketim ise L/h üzerinden hesaplanıp gösteriliyor sanırım. kafam bu hesaplara basmıyor ama durduğum yerde 0,6-0,7 anlık tüketim ile ortalama tüketimin 4,7 den yukarı 5,1'e kadar çıkmasını anlayamadım. bu konuda bir fikri olan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Kerem Bozdoğan said:

yol bilgisayarının araç dururken ortalama tüketimi artırmasının konuşulduğu başlığı bulamadım ama şöyle bir durum gözlemledim haftasonu, normal mi bilemedim;

 

ortalama tüketimi sıfırladım ve yaklaşık 200km kullandım. tüketim ortalamam 4,7-4,8 arasında gidip geliyor durumdaydı bu 200km boyunca. petrole girip araç stop etmeden 5-10 dakika beklediğimde ortalama tüketim 5,1'e kadar çıktı. anlık tüketime baktığımda 0,6-0,7 arasında gidip geliyordu (klima çalışıyor)

 

ortalama tüketim L/100km üzerinden, anlık tüketim ise L/h üzerinden hesaplanıp gösteriliyor sanırım. kafam bu hesaplara basmıyor ama durduğum yerde 0,6-0,7 anlık tüketim ile ortalama tüketimin 4,7 den yukarı 5,1'e kadar çıkmasını anlayamadım. bu konuda bir fikri olan var mı?

 

Hareket etmesen dahi motor çalışırken su mu yakıyor bu araba? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Servet Özkan said:

 

Hareket etmesen dahi motor çalışırken su mu yakıyor bu araba? :)

elbet yakmaya yakıyor :) da 0,6-0,7 anlık tüketim zaten olması gereken, onda sıkıntı yok. anlayamadığım hesap ortalama tüketim nasıl 4,7'den 5,1'e kadar çıkıyor.

 

denemeye sabrım olur mu bilmiyorum ama merakım;

 

araç sabit, motor sıcak ve rölantide çalışıyor, anlık tüketim hadi klima vs açık değil standart tüketim 0,3-0,4/h gibi birşey okuyorum anlık tüketimde. bu durumdayken ortalama tüketimi sıfırlayıp örneğin 10 dakika beklediğim zaman ortalama tüketim kaç lt/100km olacak, bilgisayar hangi referans ile bu hesabı yapacak da saatlik rölanti tüketimi olarak gösterdiği 0,3lt/h üzerinden bana ortalama tüketim ekranında lt/100km cinsinden bir değer gösterecek? kafam karıştı iyice, muhtemelen çok basit bir veriyi atlıyorum :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 dakika önce, Kerem Bozdoğan said:

elbet yakmaya yakıyor :) da 0,6-0,7 anlık tüketim zaten olması gereken, onda sıkıntı yok. anlayamadığım hesap ortalama tüketim nasıl 4,7'den 5,1'e kadar çıkıyor.

 

denemeye sabrım olur mu bilmiyorum ama merakım;

 

araç sabit, motor sıcak ve rölantide çalışıyor, anlık tüketim hadi klima vs açık değil standart tüketim 0,3-0,4/h gibi birşey okuyorum anlık tüketimde. bu durumdayken ortalama tüketimi sıfırlayıp örneğin 10 dakika beklediğim zaman ortalama tüketim kaç lt/100km olacak, bilgisayar hangi referans ile bu hesabı yapacak da saatlik rölanti tüketimi olarak gösterdiği 0,3lt/h üzerinden bana ortalama tüketim ekranında lt/100km cinsinden bir değer gösterecek? kafam karıştı iyice, muhtemelen çok basit bir veriyi atlıyorum :D

 

Kerem, zamanin mi bol yoksa?
Ben sana ufak bir ipucu vereyim. Duz matematikle yapmiyor. Yani sukadar yakit gitti sukadar yol gidildi bol soyle demiyor. Yok efendim rolantisi var son 50km si var bilmemnesi var. Ha dogru mu bana gore degil. Baskasina gore bilmem. Duzgun bir formulu muhtemelen cikaramayiz biz. O yuzden tavsiyem yorma kendini uce bese, bosver.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Servet Özkan said:

Kerem, zamanin mi bol yoksa?

zaman nerdeeee, ama merak işte :D bu arda yazılım için görüşelim demiştik, benden ses çıkmadı çünkü bütçe onayını henüz alamadım, bir de yazılım 95 beygir 230 torkun baygınlığını atacak mı onu bilemedim. 95bg için devir/tork grafik vs bişey var mı stock ve yazılım farkını görmek açısından?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Kerem Bozdoğan said:

zaman nerdeeee, ama merak işte :D bu arda yazılım için görüşelim demiştik, benden ses çıkmadı çünkü bütçe onayını henüz alamadım, bir de yazılım 95 beygir 230 torkun baygınlığını atacak mı onu bilemedim. 95bg için devir/tork grafik vs bişey var mı stock ve yazılım farkını görmek açısından?

Giderir gidermesine ama mk3 dizele suan yapmiyoruz. Beyin acmak gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
On 12.02.2016 at 09:52, H. Cenk said:

Dün bunu yaptım :) Son bilgiye sahip olduğum 4 depoda YB sapmalarının 945 ile 955 arasında olduğunu gördüm ortalamasını aldım 949 gibi bir şey çıktı . Ben de 950ye kalibre ettim. 

 

Yalnız o açılıştaki gauge test i standart araba her açıldığında yapsa çok daha güzel olurmuş :) 

 

Şubat ayında YB tüketim verisini kalibre ettiğimi söylemiştim. O zamanlar havanın soğuk trafiğin yoğun olmasından mıdır nedir kalibrasyon sonucu doğru gösteren YB yazın gelmesiyle üstelik klima kullanımına rağmen biraz fazla gösteriyor. pompada 5,44 çıktı bu sabah YB 5,6 gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
On 17.01.2016 at 16:06, Servet Ö. said:

Bu hesapta sanirim gozden kacan birsey var. Bugun ikinci kez kalibrasyon yapacaktim aklima geldi birden.

 

Ilk defa kalibrasyon yapiyorsak ok problem yok.

Ama diyelim ki daha once kalibrasyon yaptiysak isler karisiyor.

 

YB verdiği değer

----------------------- x Onceki AFE-Bias

Hesaplanan değer

 

Ornegin daha onceki kalibrasyon olarak hesapladigimizda deger 980 cikmisti ve bu degeri AFE-Bias olarak kalibre etmistik.

 

YB verdiği değer

----------------------- x 980

Hesaplanan değer

 

Uzerine pek dusunmedim fakat sanirim boyle olmasi gerekiyor. Belki birileri daha guzel hesaplayabilir.

 

Tabi bu tip karisikliklara kafa yormadan girmek icin once AFE-Bias degerini 1000'e alip sonra herseyi sifirlayip depoyu fulleyip en son cikan degere gore yaparsaniz dert olmayacaktir.

 

 

Ucun besin hesabini yapmam aslinda, hadi bir kalibrasyon yapalim dedim oyle bir zihnisinir geldi iste.

 

Evet 2. kez ayarlayacak olan hesabı girilmiş AFE değeri üzerinden yapmalı. Zaten ekranda ilk ayarlamanızda girilmiş değer kalıyor. 

Yani 

 

YB verdiği değer

----------------------- x Girilmiş olan AFE değeri

hesaplanan değer

 

olarak yapmalı . Girilmiş değer hatırlanmıyorsa araba başında yeniden girilecek değer hesaplanabilir. 

Bende son 3 depodur daha yüksek gösteriyor. 5,5 gösteriyorken 5,33 falan yakmış oluyor. AFE BiAS ım 950ye ayarlı idi.

5,5

-----x 950 olarak yeniden ayarlama yaptım.. 

5,33

 

Ancak ikinci önerin mümkün değil. Yani bir kez ayarlayanın daha sonra 1000e ayarlaması ve oradan yeniden ayarlaması mümkün değil. 1000 resetlemiş olmuyorsun. 1000e getirirsen fabrika oranlarına gelmiş oluyor.

 

 

@Cem Boneval abi ilk mesajın editlenmeli (Bunu sen yapabiliyor musun @Yakup Çağatay mı yapmalı bilmiyorum ) ilk mesajda yazdığı gibi aracı çalıştırmaya gerek yok . Sol el OK tuşunda iken anahtarı marş yapmadan II konumuna getirmek yeterli.. Çalıştırmaya gerek yok yani..    

H. Cenk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.