Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yol Bilgisayarı Ortalama Tüketim Değeri Kalibrasyonu


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

bence bu değeri kış lastiği takınca ve çıkarınca tekrar tekrar ayarlamak lazım. hatta kış lastiği takınca uzunluğu belli olan bir mesafeyi gidip km. sayacını da kalibre etmek lazım. ya da en güzeli yol bilgisayarını referans amaçlı kullanmak ve  bu ölçümleri yapan  başka hasas aletler kullanmak.  (cüzdan gibi :) )

Eğer ki kış lastiği ile yaz lastiği aynı ebatta ise gerek yok, ancak çoğumuzun yaptığı gibi kışın 205 55 16 yazın 215 55 16 kullanıyorsak kesinlikle haklısınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

cem abi bilgiler için tşk ler..

215 yaz lastiği ile 2 depo yakalım, gerçek sapma ortaya çıksın. gerekirse ayar yaparım..

şimdiki sapma 0.3 litre 40 litrede yaklaşık 35 km..km cinsinden %5 sapma var..lastikler büyüyünce daha fazla yol gideceğiz.

0.3 düşerse 0.1 e o kadar sapmada normal artık..ama yaz boyu ölçümlerimde bu 0.1 sürekli karşıma çıkarsa kalibrasyon yaparım..

kış lastiğine geçince ise tekrar yapmam..artık neyin ne olduğunu öğrenmiş oluruz..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

son depo öncesi kalibrasyonu yaptım. 0.07 gibi hatalı çıktı bu da normal.. çünkü tam dip dolum, hassas ölçüm yapmıyorum..

 

bilader yeni f 3 ünü aldı 15 gün önce, dizel, depoyu fulledik dün. YB 5.0 litre gösteriyordu, hesapla 5.05 çıktı. neredeyse hatasız. aynı şekilde bir önceki f 2.5 da neredeyse sıfır hata ile gösteriyordu.. bizim 1.0 ın depo kapağında Shell 97 oktan sticker ı yapıştırılmış. şimdi dedim bu ford dizel tüketimi tutturuyor da benzini mi tutturamıyor??? her reklamda şunu görürüz. 97 oktanla daha uzun yol. (10 krş pahalı oluyor ama 10 krş maliyetten daha fazla yol yaparak avantajlı oluyor)

 

şöyle bir hesap yaptım. 97 oktan benzin alsam ve 20 km daha fazla yol gitsem (38 litrede 620 yerine 640 km) arabamızın bilgisayarı doğru ölçüm yapmış oluyor.(bendeki sapma 0.2 litre idi, 20 km fazla gidersek sapma 0 oluyor)

konulan benzin türüne göre yb veya ecu diyelim, tüketimi ayırt edemiyor mu?

 

20 gün sonra tatile çıkacağım ve 97 oktan alacağım, test menüsünden değeri tekrar 1000 yapacağım, bakalım fark çıkacak mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bizim 1.0 ın depo kapağında Shell 97 oktan sticker ı yapıştırılmış. şimdi dedim bu ford dizel tüketimi tutturuyor da benzini mi tutturamıyor??? her reklamda şunu görürüz. 97 oktanla daha uzun yol. (10 krş pahalı oluyor ama 10 krş maliyetten daha fazla yol yaparak avantajlı oluyor)

şöyle bir hesap yaptım. 97 oktan benzin alsam ve 20 km daha fazla yol gitsem (38 litrede 620 yerine 640 km) arabamızın bilgisayarı doğru ölçüm yapmış oluyor.(bendeki sapma 0.2 litre idi, 20 km fazla gidersek sapma 0 oluyor)

konulan benzin türüne göre yb veya ecu diyelim, tüketimi ayırt edemiyor mu?

20 gün sonra tatile çıkacağım ve 97 oktan alacağım, test menüsünden değeri tekrar 1000 yapacağım, bakalım fark çıkacak mı?

Depo kapağına muhtmelen uyanık bir Shell pompacısı o etiketi yapıştırmıştır. Ford kesinlikle 95 oktan öneriyor. 97 oktan alarak ne daha fazla performans ne de daha düşük tüketim elde edersiniz. Hatta yüksek oktanla daha çok harcadığını ifade eden çok kişi tanıdım.

Yakıt dağıtım şirketlerinin artı menzil vaatleri genelde reklamdan öteye geçmez. Kaldı ki o kadar düşük farkları yol, yük ve kullanım şartları tıpatıp aynı olmadığından güvenilir bir şekilde ölçmek mümkün değildir.

YB konulan yakıtın niteliğine bakmaz, püskürtülen miktarı ölçer. Küçük sapmalar depo doldurmadaki farklılklar nedeniyle önemsenmemeli, ancak 3-5 depo dolumunda aynı yönde ve aynı miktarda sapma olursa ciddiye almaya değer.

Denemeyin demiyorum, ama nesnel bir sonuç elde etme şansınız zor, ben pahalı yakıtın bir gaydası olmadığına inananlardanım.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yine harika bilgiler vermişsiniz Cem Bey teşekkürler.Bu yol bilgisayarlarının hatalı gösterebileceğini  golf 5 1.4 tsi 160 lık aracını yeni alan ve ''istanbul trafiğinde bir depo ile 800 km gidiyorum diyen ''hocamıza anlatamamıştım..Biz dizel aracımızla o km yi yapamıyoruz istanbulda 1.4 tsi 160lık araç nasıl yapabilir bu kmyi?sanırım onlara kalibrasyon bizden daha fazla lazım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yaklaşık 4000 km'lik ölçüme göre yol bilgisayarının gösterdiği değer ile depo ölçümü değeri %12 fark ediyor. 3-5 puanlık sapmalar olabilir, ama %12 çok fazla bence.

 

dizel araçlarda yb gerçeğe çok yakın değerler veriyor galiba. benzin bir yerlerden uçuyor olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yaklaşık 4000 km'lik ölçüme göre yol bilgisayarının gösterdiği değer ile depo ölçümü değeri %12 fark ediyor. 3-5 puanlık sapmalar olabilir, ama %12 çok fazla bence.

dizel araçlarda yb gerçeğe çok yakın değerler veriyor galiba. benzin bir yerlerden uçuyor olabilir mi?

Sabit aynı hatayı veriyorsa ve depo doldurma ölçümünüze güveniyorsanız bnun bir kalibrasyon hatası olduğunu kabul edip, önerdiğim düzeltmeyi yapıp başka nedenler aramamak lazım.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Depo kapağına muhtmelen uyanık bir Shell pompacısı o etiketi yapıştırmıştır. Ford kesinlikle 95 oktan öneriyor. 97 oktan alarak ne daha fazla performans ne de daha düşük tüketim elde edersiniz. Hatta yüksek oktanla daha çok harcadığını ifade eden çok kişi tanıdım.

Yakıt dağıtım şirketlerinin artı menzil vaatleri genelde reklamdan öteye geçmez. Kaldı ki o kadar düşük farkları yol, yük ve kullanım şartları tıpatıp aynı olmadığından güvenilir bir şekilde ölçmek mümkün değildir.

YB konulan yakıtın niteliğine bakmaz, püskürtülen miktarı ölçer. Küçük sapmalar depo doldurmadaki farklılklar nedeniyle önemsenmemeli, ancak 3-5 depo dolumunda aynı yönde ve aynı miktarda sapma olursa ciddiye almaya değer.

Denemeyin demiyorum, ama nesnel bir sonuç elde etme şansınız zor, ben pahalı yakıtın bir gaydası olmadığına inananlardanım.

 

Önerilen, kitapçıkta en az 95 Oktan benzin kullanınız gibi bir şeydi; benim sorum 97 oktanın herhangi bir zararı olur mu? Bir kaç kaynakta 95 öneriliyorsa daha yüksek oktanlı benzinin motorun performans kaybetmesine sebep olacağını söylüyor? Önerilen 95 oktan ise, motorun o değerde vuruntusuz çalışacağını belirtiyor deniyor ve daha yüksek oktanlı benzin daha zor tutuşacağından performans düşebilir diye uyarıyor. Ne kadar doğrudur ve bu küçük fark bu derece bir ayrım yaratabilir mi ki? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Oktan sayısı benzinin sıkışma sürecinde patlamaya dayanıklılığını gösterir. Diğer bir deyişle buji tarafından ateşleme olmadan piston sıkıştırma fazında erken patlamaya direncin kriteridir. Erken patlamalar motorda vuruntu yapar ve bu uzun vadede motora zarar verir. Çağdaş motorlar vuruntu sensörü ile donatılmış olup motora zararlı vuruntu engellenebilmektedir. Ayrıca özellikle turbo motorlar göreceli düşük sıkıştırma oranları ile çalıştıklarından yüksek oktanlı benzine ihtiyaç duymazlar. Üreticinin önerdiği yakıt en doğrusudur. Bu hemen tüm güncel Ford motorları için 95 oktan şeklindedir. Daha yüksek oktanlı benzin kullanmak masrafınızı arttırmak dışında bir işe yaramaz. Daha zor tutuşma konusu ise doğru değil, buji çaktı mı isterse 500 oktan olsun gene patlar.

Zararı olur mu? Hayır (belki keseye)

Faydası olur mu? Ona da hayır.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi 2.0 Ecoboost bu Mondeo'daki. Yakıt tipine göre gücü değişiyor diyor ford amca.. 

 

240 hp @5,500 (premium fuel)

231 hp @5,500 (regular fuel)

 

 

1.6 EcoBoost ise

 

182 hp @5,700 (premium fuel)

177 hp @5,700 (regular fuel)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi 2.0 Ecoboost bu Mondeo'daki. Yakıt tipine göre gücü değişiyor diyor ford amca.. 

 

240 hp @5,500 (premium fuel)

231 hp @5,500 (regular fuel)

 

 

1.6 EcoBoost ise

 

182 hp @5,700 (premium fuel)

177 hp @5,700 (regular fuel)

 

regular 90 oktan altı olmuyor mu, dün cem abiye sormadan önce okumuştum. bir daha bakayım link eklerim az sonra

 

wiki den alıntı:  95 RON is the standard for regular unleaded gasoline and 98 RON is also available as a more expensive option. In the UK, ordinary regular unleaded gasoline is 91 RON (not commonly available), premium unleaded gasoline is always 95 RON, and super unleaded is usually 97-98 RON...(uk standardı)

 

yani Premium olan 95 oktanda 182 bg veriyor(bu da normal değer zaten), regularda oktan düşük daha az bg çıkıyorsa, 97-98 oktanda da daha yüksek bg çıkar mantıken.

 

eski aracımda uzun yola çıkarken çok defalar 97 aldım performansının arttığını söyleyebilirim rahatlıkla, ama daha uzun yol mu götürdü emin değilim. tırmanışlarda klimanın verdiği çekiş düşüklüğünü azaltmak için alırdım 97 yi ve faydasını gördüm. uzun yol götürüpde bu kalibrasyon hatasını düzeltir mi? emin değilim, çünkü bende 0.2 çıkan hata Cem abi de 0.5 çıkmış. yani donanımdan kaynaklanan hata değil gibi..tabi 1.0 la 1.6 eb dende fark olabilir. tüm 1.0 larda 0.2-0.3 çıkarsa bizdeki hatanın bu sayıyla, 1.6 larda hep 0.5 düzeyinde çıkarsa onda da o hata bilinir.

 

bu da başka yerden:

 

Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında

üç sınıfa ayrılır:

87 oktan ve altı (regular)-

88-91 oktan (mid-grade)- 

92 oktan ve üstü (premium)

 

adamların yorumu şu; yüksek oktanlı benzin az vuruntulu çalışmasını sağlar ama günümüz motorları zaten 88-91 oktan için üretildiklerinden 95 oktan bunu sağladığı için daha yüksek oktanlı benzin almaya gerek yok.

 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

91 - 87 oktan oluyor.

 

 

 

ekledim  doğrusunu az sonra Çağatay, yani ford benim 1.6 eb 182 ps diyor ve bunu sağlayan Premium yani 95 oktan benzin..

regular düşük bg veriyorsa, süper kurşunsuz denilen 97-98 oktan da bg arttırması lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ekledim  doğrusunu az sonra Çağatay, yani ford benim 1.6 eb 182 ps diyor ve bunu sağlayan Premium yani 95 oktan benzin..

regular düşük bg veriyorsa, süper kurşunsuz denilen 97-98 oktan da bg arttırması lazım.

 

Yalnız benim dediğim farklı zaten, abd'den bahsettim. Haliyle 95'de premium oluyor evet. Bence arttırmayabilir çünkü üreteceği limit bellidir. Daha az gücü maksimuma yetmeyeceği için düşük kalıyordur. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yalnız benim dediğim farklı zaten, abd'den bahsettim. Haliyle 95'de premium oluyor evet. Bence arttırmayabilir çünkü üreteceği limit bellidir. Daha az gücü maksimuma yetmeyeceği için düşük kalıyordur. 

 

mantıklı, ok tşk ler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.