Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Merhabalar sonunda resmi haberler geldi

 

Ford, Avrupa’daki faaliyetlerini “sürdürülebilir kârlılık” hedefine oturtuyor. Strateji, perakende (binek araç) müşterileri ve ticari araç müşterilerini kapsıyor. 

Bu strateji üç ana dayanak üzerine kuruluyor:

Ford Pro — ticari araçlar ve hizmetler — birinci öncelik.

Binek araç gamını “çok-enerjili / elektrikli + uygun fiyatlı / erişilebilir” araçlarla genişletmek. 

Endüstriyel yapılanmayı ve üretim sistemi optimize ederek maliyet ve ölçek avantajı sağlamak

 

Yeni Ortaklık: Renault Group

Ford, Renault Group ile stratejik bir iş birliğine gitti. Bu işbirliği kapsamında, Renault’un “Ampere” platformu kullanılacak; fakat araçların tasarımı ve sürüş dinamiği Ford’a özgü olacaktır. 

Ortak projeler:

İki tane Ford markalı elektrikli binek araç (EV) geliştirilmesi planlanıyor; bunların 2028’de showroomlarda olması bekleniyor

Hafif ticari araç (light commercial vehicle, LCV) segmentinde — Ford ya da Renault markalı — ortak geliştirme ve üretim imkânı araştırılıyor. 

Bu ortaklık, hem endüstriyel ölçek avantajı hem tedarik / üretim maliyetlerinde etkinlik hem de rekabet gücü sağlamayı hedefliyor. 

 

Yeni Araçlar & Zaman Çizelgesi

Stratejinin bir parçası olarak “çok-enerjili / elektrikli + uygun maliyetli” yeni araçlar yolda. Bu araçlar Ford’un karakteristik sürüş hissi ve dijital özelliklerini koruyacak. 

İlk araçların — binek EV’lerin — 2028’de satışa sunulması planlanıyor. 

Ticari araç tarafında, Ford Pro’nun sadece araç değil yazılım & hizmet sunan bir ekosistem olduğu vurgulanıyor; bu da araçların işletme maliyetleri / verimliliğini artırmayı hedefliyor. 

 

Politikaya Çağrı: CO₂ Düzenlemeleri & Pazar Gerçekleri

Ford, Avrupa’daki düzenleyicilere çağrıda bulunuyor: CO₂ hedefleri ve elektrikli araç geçiş şartları, “pazar gerçekleri” ile uyumlu olmalı. 

Tüketicilere ve işletmelere — ister elektrikli ister hibrit/çok-enerjili olsun — gerçekçi, erişilebilir seçenekler sunulmalı. 

Özellikle hafif ticari araç kullanan küçük/mavi yaka işletmeler (esnaf, taşımacılar vs.) dikkate alınmalı; çünkü bu segment Avrupa ekonomisi için kritik önemde. 

 

Neden Bu Yol? Arka Plan & Hedef

Avrupa otomobil pazarı hızla değişiyor: elektrikleşme, regülasyon baskısı, rekabet…

 

Ford, bu dönüşümün merkezinde “ölçek, verimlilik, uygun fiyat + çeşitlilik” kombinasyonu ile kalmayı hedefliyor. 

Renault ile ortaklık, yüksek maliyetli EV geliştirme ve üretim yükünü paylaşmayı; bu sayede uygun fiyatlı ve rekabetçi elektrikli araçlar sunmayı mümkün kılıyor. 

 

 

Ford-Announces-Next-Phase-of-European-Strategy (1).jpg

Ford–Renault Ortaklığı: Ne Anlama Geliyor 

 

Ortaklık & Hedef

Ford ve Renault, Avrupa pazarında birlikte çalışmak üzere stratejik bir ortaklık anlaşması imzaladı. Bu işbirliği hem “binek (passenger) elektrikli araçlar (EV)” hem de “hafif ticari araçlar (light commercial vehicles, LCV)” üzerine odaklanıyor. 

Anlaşmanın ilk ayağı: Renault’nun “Ampere platformu” altyapısı kullanılarak — Ford markalı — iki yeni elektrikli binek aracın geliştirilmesi.

 

Bu araçlar Renault tarafından Fransa’nın kuzeyindeki “ElectriCity” üretim tesislerinde üretilecek. 

Araçların tasarımı ise Ford’un sorumluluğunda olacak; ama hem geliştirme hem üretim ortak olacak. Bu sayede araç “hem Ford ruhu” — sürüş hissi, tasarım, marka kimliği vs — hem de Renault’nun elektrikli araç altyapısı avantajı ile piyasaya çıkacak.

 

Ne Zaman / Ne Planlanıyor?

Ortak binek elektrikli araçlardan ilkinin, 2028 başlarında showroomlarda olması bekleniyor. 

Ayrıca şirketler, Avrupa’da hafif ticari araç segmentinde (LCV) de birlikte çalışmayı planlıyor: Hem Ford hem Renault markalı ticari araçların geliştirilmesi ve üretilmesi için bir “Niyet Mektubu (LOI)” imzalamış durumda.

 

Neden Bu Ortaklık? Avantajları & Stratejik Amacı

Renault’nun güçlü elektrikli araç platformu (Ampere + ElectriCity üretim altyapısı) ile Ford’un — marka, tasarım, sürüş dinamiği ve Avrupa’da bilinen kimliği — bir araya geliyor; bu da her iki taraf için “rekabet gücünü artırma + maliyetleri düşürme + pazar payı koruma/çoğaltma” potansiyeli sağlıyor.

 

Özellikle Avrupa’da elektrikli araca geçiş hızlanırken ve rekabet, Çinli markalar dahil çeşitlenirken; böyle bir işbirliği, Ford’un Avrupa’da yeniden konumlanması için büyük önem taşıyor. 

 

Ticari araç (hafif ticari) pazarı da göz önünde: Avrupa’da LCV segmentinde hem Renault’nun hem Ford’un deneyimi ve altyapısı olduğu için, ortak üretim/ geliştirme bu segmentte rekabet avantajı sunabilir. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Makale her yönden cevap içeriyor.  Fakat nihai tüketici gözüyle baktığımda biz beceremedik, ortaklarla çıkış arıyoruz algısı doğuruyor her iki firma içinde. Bence burada marka algısı oladak Ford markası kaybeden tarafta. Yıllardır Renault motorlu Mercedes diyerek Mercedes bile linçe maruz kaldi. Bu linçe Ford ne kadar dayanır bilemedim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ne kadar ortaklık o kadar pahalı araba, hele ortak vw veya reno olursa.. 

ama ford her zaman öğreten olduğu kadar öğrenen de olmuştur..

2028 de ki arabalara bakmak lazım..

ortaklık bittikten sonraki araçlar daha önemli olacaktır, tabi o zamana kadar başka şey çıkmazsa..

belki başka birşeyler çıkabileceği için ortaklığa gitmek masrafları paylaşma adına iyi olabilir.

otosan ın yaptığı hidrojenli kamyon motoru bakalım ne kadar başarılı olacak

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.