Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0

Focus Mk4 Aks Arızası


Gürkan Çakıroğlu

Question

Evet bir başka arıza/problem ile karşı karşıya kaldım…

2020 model Focus ecoblue 53xxx km arabamda sağ aks arızası; ilk hareket anında çatur çutur ses yapıyor, Kasım 2023 de sol aks hafif boşluk sebebi ile garantiden değişmişti. Bu kez sağ aks için servise gittim, garanti Mart 2024 tarihinde bittiği için direk ret cevabı geldi Otosandan.

İyi niyet garantisini sorduğumda “garanti bitiminden sonra 21 gün” olduğunu söylediler.

Yarın Otosanı arayıp şikayet kaydı oluşturmayı düşünüyorum.

Bakalım nelerle karşılaşacağız…

  • Confused 3
  • Sad 4
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
50 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

arka aks derken? ayni seyden bahsedilmiyor bence.

Ben yanlış tarif ettim arka aks diyerek. Kastetmek istediğim arka süspansiyonda control blade varken, bu süspansiyonun hareket kabiliyetine ve yol meziyetlerine daha iyi uyum saglayabilmesi açısından çekişin olduğu ön taraftaki aks da ona göre uretilirdi. Arka taraf torsiyona geçtikten sonra, maliyet ve ağırlık  kısıtlamasına gidilince aks da önceki kasalardakine göre nasibini aldı demek istemiştim. 

Edited by Cenk Demirel
Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

alakası var mıdır bilmem ama bir ara yazmıştım..

aks şu motordan çıkıp tekere giden uzun boru kol değil mi?

f4 de f3 e göre çok ciddi inceltmişler..

 

Aynen o Mehmet hocam, hatırladım şimdi yazdığınızı...

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Bir saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Aynen o Mehmet hocam, hatırladım şimdi yazdığınızı...

bu kadar para istediklerine göre, sadece boru değil içerdeki dişli vb de değişiyor mu? nesi bozuluyor sonuçta.. tek taraflı bir arıza mı? yani aks kolu ve dişlisine ait mi içerde de sorun varmı? sadece aks da ise, incelme değil de, malzeme kalite düşüklüğü düşünülebilir?

bakalım bizim makyajlı kasalar ne alemde olacak?

Edited by Mehmet Demir
Link to comment
Share on other sites

  • 0
39 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

bu kadar para istediklerine göre, sadece boru değil içerdeki dişli vb de değişiyor mu? nesi bozuluyor sonuçta.. tek taraflı bir arıza mı? yani aks kolu ve dişlisine ait mi içerde de sorun varmı? sadece aks da ise, incelme değil de, malzeme kalite düşüklüğü düşünülebilir?

bakalım bizim makyajlı kasalar ne alemde olacak?

Sol aks garantiden değişmişti zaten, sol kısa taraf, şimdi sağ uzun taraf aks kafasındaki mekanik kısım sorunlu ve komple değişiyor parça. Sadece kafayı yan sanayi parça ile 3500 tl civarına değiştirmek mümkün diyorlar ama kısa vadede arıza yapar mı düşüncesindeyim. Orijinal her zaman iyidir…

Link to comment
Share on other sites

  • 0

hocam orjinal iyi de arada çok ciddi fiyat farkı oluyor . o kadar para verip  bir de  orjinali çabuk bozulursa can sıkıntısı daha da artıyor

Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Sol aks garantiden değişmişti zaten, sol kısa taraf, şimdi sağ uzun taraf aks kafasındaki mekanik kısım sorunlu ve komple değişiyor parça. Sadece kafayı yan sanayi parça ile 3500 tl civarına değiştirmek mümkün diyorlar ama kısa vadede arıza yapar mı düşüncesindeyim. Orijinal her zaman iyidir…

 

Denemeye değer bir fiyat aslında, nasılsa garanti de bitmiş. Yine de bilemedim.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hocam aşağı yukarı aynı zamanlarda aldık araçları iyi hatırlıyorum. bir kaç şey sormak istiyorum ,

-aracı sadece sizmi kullanıyorsunuz

-kullanım tarzınız nedir ( sakin genelde eko mod-normal modda hiç dokunmuyorum-spor modda kullanıyorum)

-L vites konumunu sık kullanırmısınız  ( sadece yokuş aşağı inerken veya güzel tork veriyor sürekli kullanırım) gibi

-birde kalkışlarda ani kalkış yaparmısınız yoksa sakin bir kullanım tarzınızmı var

aracım 28k de 50k de olcak bir aks arızası normal malzeme ömrümü yoksa kullanıma bağlımı öğrenmek istedim cevaplarsanız çok sevinirim  

Link to comment
Share on other sites

  • 0
47 dakika önce, Kadir Kocatürk yazdı:

aracı sadece sizmi kullanıyorsunuz

Evet.

Sakin kullanırım, normal mod genelde.

L çok kullanmam.

Ani kalkış yapmam.

Aks için normal bir ömür değil, 40 senedir araba kullanırım belki ellinci Ford arabamdır sürekli kullandığım.

Sol aks daha önce garantiden değişmişti zaten...

Link to comment
Share on other sites

  • 0
11.06.2024 - 22:37 tarihinde, Gürkan Çakıroğlu yazdı:


Güzel bir rakam verdiler 😂 İşçilik ve kdv dahil 45K.

Bir güncelleme yapayım, Otosan aks için %75 katkı vermeyi kabul etti, işçilik ve parça için toplamda 12K gibi ödeme yaparak değişimi kabul ettim. 

Parçayı bekliyoruz...

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Bir saat önce, Erdem Ay yazdı:

neden olurmuş

Bilgi yok o konuda 😀

Sol aks daha önce değişmişti evet.

 

Bir saat önce, Ali Gök yazdı:

L konum


Yokuş çıkarken veya inerken motor devrini yüksek tutmak ve küçük viteste kalmak için.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.