Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

TOGG T10X


Semih O.

Önerilen Mesajlar

Aradaki konular uçtuğu için bunu da unutmayalım. 😀

 

Malumunuz 16 Mart itibariyle yerli elektrikli araç Togg için ön sipariş açıldı. Araç şimdilik v1 ve v2 olmak üzere arkadan itişli iki versiyon ile satışa sunuluyor. V1 versiyonu yalnız kısa menzilli (310 km) olacakken V2 de kısa ve uzun menzil (510 km) olarak iki batarya seçeneği olacak.

 

2023 içinde 30 bin araç teslim edileceği duyuruldu ve bugün, ön siparişlere ait kura çekimi gerçekleştirilecekmiş.

 

 

xtogg-t10x-modeli-icin-siparisler-100-bini-gecti-1679651774.jpg.pagespeed.ic.BB-JQRh-rQ.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şöyle bir şey var

 

Aslında elektrikli araçlara karşı sempatim arttı. Son olarak İsveç'te verdikleri araç Tesla Y idi.

Sessiz ve atak sürüş alışkanlık yapıyor.

Tesla da bayi ağını kuruyor sanırım.

TOGG ilk gördüğümde etkileyici bulmuştum, ancak aradan geçen süre de o kadar değişik elektrikli SUV çıktı ki, cazibesi biraz söndü. 

Bir de videoda göreceksiniz hızlı şarj istasyonları kullanıldığında maliyet bir hayli yükseliyor.

Çıksın yollara görelim. 

Bir dizi eleştirim oluştu bile videoyu izleyince ama erkenden bilmeden karalamayayım diye yazmıyorum şimdilik,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Henüz instagramda dolaşan 400 beygirlik versiyon görünmüyor. Boyutlar kuga gibi. Donanım zengin görünüyor. Çalışırken de görmek gerekli.

 

314 km'lik menzil, pratikte 250 km civarı oluyor. Bu da her 200 km'de bir şarj demek. Uzun yolda hız yapayım dersen daha da düşer. Memlekete gitmek için henüz uygun değil 🙂 

 

image.png.90afdb2b72c33f8bf5b64dac1d605c7a.png

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben elektrikli araçların geneline karşı hep ön yargılıyım. Öncelikle şunu düşünüyorum. Malum Akkuyu'da bir nükleer santral inşa ettiriyoruz ve bu santral tek başına mevcut durumda ülkenin enerji ihtiyacının %10 unu karşılayacağı iddia ediliyor. Asıl soru şu elektrikli otomobiller çevreci ama bu otomobilleri şarj edecek enerji nasıl sağlanacak? Kaç nükleer santral yapmak gerekecek? Bu santrallerin atıkları nasıl ve nereye bertaraf edilecek? Birde ömrünü tamamlayan pillerin bertaraf edilmesi konusu var. Bence daha büyük çevre kirliliği yaratacak bir durum bu. 

 

Bunların çevreci olabilmesi için yenilenebilir enerji ile şarj edilmesi ve şarj alt yapılarının buna göre şekillendirilmesi gerekir. 

 

Bakalım bekleyeceğiz göreceğiz nasıl şekilleneceğini.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yıl başından beri çalıştığım şirketin şarj üniteleri operatörlüğü projesinde görev alıyorum.

Fırsat buldukça farklı şarj ünitesi ve elektrikli araç denemesi yapıyorum.

3 araçla yaptım şimdiye kadar.

BMW İX3 Tuzla - Çorlu gidiş geliş

BMW İX40 Tuzla - Çeşme gidiş geliş

Subaru Solterra Bolu gidiş geliş

Solterra ile yolda kaldım ve üniteye çekici sırtında vardım 🙂

 

BMW'ler çok iyi.

Solterra'nın daha çok ekmek yemesi lazım.

Tesla denemedim, ilk fırsatta deneyeceğim.

Ama genel olarak söyleyeyim, gelecek burada. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bloomberg HT'nin aktardığına göre batarya kapasitesi 52,4 kWh olan kısa menzilli 314 kilometre menzile sahip Togg'un şarj maliyeti Trugo istasyonlarında 418.6 lira olurken kilometre başına harcadığı enerji de 1,33 lira olacak.

88,5 kWs batarya kapasitesi bulunan 523 kilometre uzun menzilli Togg'un da şarj maliyeti 707.1 lira olacak ve kilometre başına harcadığı enerji de 1,35 lira olarak gerçekleşecek. 

Eh ben de uzun yolda net 100 km/s yolculuk hız ortalaması sağlayacak şekilde kullandığımda ancak o kadar yakıyorum.

Tamam TOGG daha iri kabul ama bu koşullarda kesinlikle daha ekonomik değil hızlı şarj istasyonlarından beslerseniz. 

26 dakika önce, Burçin Denizalp yazdı:

Ama genel olarak söyleyeyim, gelecek burada. 

Otomotiv sektörü bu yönde zorluyor ve emisyon sınırlamasını ileri süren siyasi/idari erk de bunu destekliyor.

Şehirlerin daha temiz olacağı kesin ama genel emisyon yükünü bakarsak bunun elektik üretim teknolojisi ile doğrudan bağlantılı olduğunu belirtmek gerekiyor.

Kullanım keyfi açısından bakınca da bende tercih kullanma amacına göre değişiyor, taşıt aracı olarak elektrikliyi yeğlerim sanırım, özellikle aramasam da, sportif amaçlı olursa iyi devirlenen bir benzinliyi her zaman tercih ederim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bloomberg HT'nin aktardığına göre batarya kapasitesi 52,4 kWh olan kısa menzilli 314 kilometre menzile sahip Togg'un şarj maliyeti Trugo istasyonlarında 418.6 lira olurken kilometre başına harcadığı enerji de 1,33 lira olacak.

88,5 kWs batarya kapasitesi bulunan 523 kilometre uzun menzilli Togg'un da şarj maliyeti 707.1 lira olacak ve kilometre başına harcadığı enerji de 1,35 lira olarak gerçekleşecek. 

Eh ben de uzun yolda net 100 km/s yolculuk hız ortalaması sağlayacak şekilde kullandığımda ancak o kadar yakıyorum.

Tamam TOGG daha iri kabul ama bu koşullarda kesinlikle daha ekonomik değil hızlı şarj istasyonlarından beslerseniz. 

 

yanlis hatirlamiyorsam yaz sonlarinda izledigim videoda hizli sarjda ve uzun yolda bile kayda deger avantajliydi elektrik. Benzinin ucuzlamasi ve muhtemelen elektrigin zamlanmasi ile makas kapanmis, sasirdim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

her 8-10 yıl yada 2000 şarj döngüsünde bir vereceğiniz 100 bin tl pil parası da cabası. ekonomik falan değil bu aletler. ilerde teknoloji nereye evrilirde ucuz olur bilemem ama şu anda önümüzdeki 25 yıl ucuz olmayacak gibi. hidrojen e yatırım daha mantıklı olabilirdi.

elin adamı bizden km başına 1.5 tl kazanamayacak olsa sizce sırf dünya ölüyor diye elektrikli teknolojiye geçer miydi? para kazanmaya devam edeceklerini gördükleri bir sektör.. birileri diyebilir elektriği biz üretiyoruz petrol ithal etmeyeceğiz.. bu işin görünen yüzü.. su da kalmadı memlekette.. barajlar boş.. hangi elektriği %100 biz üretebiliyoruz..  dolaylı dolaysız yurtdışına bağlıyız..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

hangi elektriği %100 biz üretebiliyoruz.. 

 

Abi o iş bende 😛

Yenilenebilir Enerji'nin yılmaz neferiyiz 🙂 

21 saat önce, Adem Kazıl yazdı:

bu menzillerin arttırılması gerekli, bu menzillerle yeni bir iş kolu daha oluşacak mobil şarj istasyonları, alo arabamın şarjı bitti yolda kaldım konum atıyorum🙂

Mobil şarj üniteleri ile bu hizmeti verenler var 🙂

Geçen Bolu'da beni alan çekiciyle de söyledim. Atın bir Fiorino'nun arkasına çok iş yaparsınız dedim.

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.