Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Kerem Bozdoğan

Focus Mk3 İç Hava Sirkülasyonu Çalışmıyor

Question

Araç içindeki havayı döndürmek için klimanın iç sirkülasyon butonuna bastığımda buton üzerindeki ışık yanıyor ama sanırım iç sirkülasyon çalışmaya başlamıyor. Önceden bastığımda üfleme hızı artardı ve iç sirkülasyonun çalıştığını anlardım. Çünkü gürültü de artardı. Şu an açmamla kapatmam arasında ışık yanma sönme harici fark olmuyor. Herhangi bir tepki yok. Zorlanma sesi vb hiçbir emare oluşmuyor.

 

sizce bu problem neden olabilir? Ayrı bir sigortası falan mı var acaba?

 

araç 2015 mca, trendx. Manuel klima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

23 answers to this question

Recommended Posts

  • 1

Problem giderildi.

 

Ön cam altındaki kapak normal pozisyonundaydı ama az bir zorlamayla hareket ettirip düğmeye bastığımda sistem çalışmaya başladı. Birkaç deneme sonrasında kapatıp topladım.

 

Sanırım oradaki dişlide toz birikmesi vb bir sebeple sıkıştı. Ya da diş atlamış olabilir çünkü şu an havayı dışarıdan alma konumunda iç sirkülasyon kapağı tam kapanmıyor, milimetrik açıklık kalıyor ve belki anlık alınan havanın yüzde 2-3 gibi bir kısmını içeriden alıyor. Bunu problem olarak görmediğimden dişlilere zarar vermemek adına düzeltmeye uğraşmadan kapatıp topladım.

 

Şu an iç/dış hava seçimi sorunsuz çalışıyor.

 

 

Bugün söktüğüm kısımda biriken toz manzarasından polen filtresinin ne kadar önemli olduğunu anladım. Hava çekilen yerde biriken tozu görseniz kaliteli bir polen filtresinden geçmeyen havayı solumak istemezsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dışardan gelen havayı kesen klepenin motoru bozulmuş olabilir.Yada motora giren sokette,kabloda sorun olabilir.Ama sadece iç hava sirkülasyonuyla ilgili bir sigorta yoktur.Klima için içerde sigorta olur.Birde motor bölümündeki sigorta kutusunda kompresörün kavramasını açıp kapatan röle olur.Genel olarak yapı böyle yani.Daha detaylı bilgisi olan vardır.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Biraz derin araştırma yaptım dünden bugüne. Klepe motoruna karttan elektrik gidiyor sanırım. Işık yandığı için böyle düşünüyorum. Aklıma gelen, ya klepe bir sebepten sıkıştı ya da klepe motorunda dişli kırığı var. Motorun kontrol kartında da problem olabilir.

 

güncel soru;

 

Klepe motoruna sağ yolcu kısmındaki kapaktan erişilir mi, bilen var mı? Yoksa göğüs mü sökülmeli? Ya da sadece torpido sökerek ulaşılır mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Fiesta'mda aynı sorun olmuştu, ama benimkisi kendisine usta(!) diyen bir şerefsizin yüzünden olmuştu. O konulara çok girmeyeyim hem uzun hem küfür edesim geliyor.

Klepe motorundaki elektrik soketi gevşek bir şekilde duruyordu, sıkıştırdım çalışmaya başladı. Focus'ta nasıl bilmiyorum ama fiestada torpido çekmecesini çıkarınca görülüyor klepe motoru. En azından elinize bir multimetre alıp soketi ölçebilirsiniz. Böylece elektrik hattında mı yoksa direk motorda mı sorun anlaşılmış olur. Klepe motorunda diş kırığı olduğunu düşünmüyorum çünkü sessizlik anında iç sirkülasyon düğmesine basınca bariz bir şekilde motordan ses geliyor, kırık olsa en azından bir tık tık sesi gelirdi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bir saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

güncel soru;

 

Klepe motoruna sağ yolcu kısmındaki kapaktan erişilir mi, bilen var mı? Yoksa göğüs mü sökülmeli? Ya da sadece torpido sökerek ulaşılır mı?

Klepeye erişiliyormu hatırlamıyorum ama torpidoyu sökünce o alan bayağı genişliyor.Torpidoyu sökmekte basit.Bence bir ara sök torpidoyu şansını dene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Torpidoyu söktüm.

 

Görebildiğim kadarıyla klepe motorunu sökemiyorum. Vidalarına erişemedim.

 

kenarı beyaz şeritli bir kapak var ve kapalı konumda. Butona bastığımda ne kapak oynuyor ne de motor hareket sesi geliyor.

 

şimdilik torpidoyu takmadan öylece bıraktım. Daha fazla ilerleyip ilerleyemeyeceğime bakacağım haftasonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
29 dakika önce, Mehmet Çallı yazdı:

Soketine erişebiliyormusun peki? En azından ölçü aletiyle elektrik geliyormu ona bakarsın.

Soketi çıkarıp takabiliyorum. Yarın ölçeceğim ama elektrik geliyor bence. Işık yanıyor çünkü. 

 

Yabancı bir forumda birebir yaşamış birini buldum. Ona bazı detayları sordum cevp bekliyorum. Motoru sökmeye çalışacağım. Bir de kapaklara erişmeye çalışacağım. Sıkışmış olabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Güncel durum:

 

Henüz elektrik ölçümü yapmadım. Benzer sorunla karşılaşan 1-2 kişinin sorunu ön cam altındaki panelde bulunan dışarıdan hava alan kapağın(flap) sıkışmasıymış.

 

Hali hazırda içerideki sirkülasyon kapağı ve onu kontrol eden motoru sökme şansım yok gibi görünüyor. BCM sökmek falan gerekiyor ve o kadar ilerlemek istemiyorum. BCM sökmeyle de bitmiyor.

 

Bu akşam torpidoyu yerine takacağım, içeriden müdahale yapamayacağım için açık kalmasına gerek yok.

 

Silecekleri çıkarıp ön cam altındaki trimi açacağım. Dışarıdan hava alan kapak(flap) burada bulunuyor. O kapakta bir sıkışma varsa gidermeye çalışacağım.

 

Aksi takdirde içeriden sirkülasyon fonksiyonu olmadan olarak kullanmaya devam edeceğim sanırım. Klima ve havalandırma çalıştığından, bu problem için göğüs indirmek ve yüksek işçilik ücreti ödemek istemiyorum.

 

Ek olarak meraklısına bilgi:

 

iç sirkülasyon kapalıyken : blower arkasındaki beyaz şeritli flap kapalı, ön cam altındaki siyah flap açık

İç sirkülasyon açıkken: blower arkasındaki beyaz şeritli flap açık, ön cam altındaki siyah flap kapalı

 

olması gerekiyormuş.

 

Benim durumumda şu an beyaz şeritli flap kapalı konumda. Ön cam altındaki flap de kapalıysa sorunumun sıkışma olduğundan emin olacağım. (bu sıkışma esnasında flaplere hareket veren motor ya da dişliler zarar görmediyse tabi)

Edited by Kerem Bozdoğan

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Eline sağlık. Fotoğraf da olsaydı tadından yenmezdi Kerem Bey.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
17 dakika önce, A.Coşar yazdı:

Eline sağlık. Fotoğraf da olsaydı tadından yenmezdi Kerem Bey.

İş bitince aklıma geldi ama iş işten geçmişti. En azından şunu söyleyebilirim; söktüğüm kısımları sökmek kolay. Karmaşık söküm işlemi yok. Sadece silecekleri çıkarırken yerlerini oynatmamak için dikkat edilirse sonradan uğraşmamak için kolaylık olur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

benim araçtada zaman zaman motor sesi değişip üfleme performansı düştü. motor çalışıyordu ama kanallardan hava şiddeti iyi çıkmıyordu desem daha doğru..

bu aralar iyi..

1 yıl önce gırr gırr diye ses geldi.. 3-5 açıp kapama ile düzeldi ama zaman zaman üfleme performans düşüşü devam etti. özellikle bu yaza girerken ilk hafta uzun yolda oldu, sonra düzeldi..

1 yıl önce üfleme sırasında içinden minik minik bez sünger parçası gibi şeyler de fırlattı..  daha çok pencere önüne serdiğimiz güneşliğin kenarında ki siyah şerite benziyordu.. girse girse ön cam üfleme deliğinden girmişse aynı yerden çıkması lazım, ama pervane veya dişli gibi yerlere dolaanıp zarar vermiş olabilir mi, bilmiyorum..

 

geçen polen filtresini çıkardım baktım tertemiz, son bakımda değiştirtmiştim kasım 2018 de..  ama polen filtresi maşallah halı gibi kalın, bana tuhaf geldi.. karbonlu model yerli üretim ford logolu..  elektrik süpürgelerin polen filtreleri kağıt gibi, bu neden kalın acaba..

bu kalınlıkta hava üfleme performansını olumsuz etkiliyor olabilir.

 

ve bildiğim o havalandırma parçası göğsü sökmeden çıkarılamaz ve belkide tamir etmek için içine ulaşılamıyor da.. koltuklara konan bebek oturakları gibi kocaman bir modül..

--36 dakika sonra eklendi--
3 saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Ön cam altındaki kapak normal pozisyonundaydı ama az bir zorlamayla hareket ettirip düğmeye bastığımda sistem çalışmaya başladı. Birkaç deneme sonrasında kapatıp topladım.

hangi kapak bu?

motor kaputu altındaki sağ ve solda bulunan ızgaralardan mı bahsediyorsunuz.

Edited by Mehmet Demir

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

hangi kapak bu?

Bol delikli iki kapağın üzerine oturduğu siyah kısım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Merhaba arkadaşlar. Konu ile alakalı şöyle bi sorunum var. 2013 Focus Titanium aracımda biliyorsunuz dijital klima var. İç sirkülasyon tuşuna basıyorum ekranda ışığı yanıyor ve yaklaşık 30 sn sonra ışığı sönüyor kendiliğinden devreden çıkıyor . Bu bi sorun mudur yoksa Focus 3 lerin hepsinde mi böyle?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
27 dakika önce, İsmail Sefer yazdı:

Merhaba arkadaşlar. Konu ile alakalı şöyle bi sorunum var. 2013 Focus Titanium aracımda biliyorsunuz dijital klima var. İç sirkülasyon tuşuna basıyorum ekranda ışığı yanıyor ve yaklaşık 30 sn sonra ışığı sönüyor kendiliğinden devreden çıkıyor . Bu bi sorun mudur yoksa Focus 3 lerin hepsinde mi böyle?

Önce servis ağzıyla cevaplayım. BUNLAR BÖYLE. Sonrasında detay verelim. Araç için oksijen miktarı azaldığında araç otomatik olarak devreden çıkartıyor. Dijital klima olanların hepsi aynı. Sorun yok yani rahat olun.

Edited by Doğan Kurban

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Similar Content

    • By Oğuzhan Aslan
      2006 model 1.6 Tdci Focus aracımda sanırım hararet yükselince fan çalışmıyor. 3 yıldır aracı kullanıyorum gerek uzun yolda  gerekse kısa mesefede aracı devirli kullandığımda dahi durunca fan çalıştığını görmedim. Klimayı açınca klimada problem yok gayet güzel çalışıyor. Gösterge tam ortaya geldiğindede ortayı geçtiğindede fan çalıştığını daha görmedim araçta. Bugün gösterge 90’ı geçti yine çalışmadı, fotoğrafı durduğumda çektim biraz düştü çektiğimde. Neden böyle yapıyor aracım ? 

    • By Yekta Güz
      Arkadaşlar sıfır bir Focus 2016 aldım. A/C açık değilken yani klima olmadan motor fanından ısınıyorken bu benzinden mi besleniyor?
      Çünkü ortalama yakıt tüketimimin fanı açmaya başladıktan sonra biraz hareketlendiğini gördüm...
    • By ER-OL Otomotiv
      Focus 2008-2011 TDCİ Bakım Seti: KDV Dahil 115 TL
      Paket içeriği: ( Hava filtre silindir + yağ filtre + polen filtre + Motor yağı + Karter tapa)
      Polen filtresi yan sanayidir. Kargo ücreti firmamız tarafından karşılanacaktır.
      Yakıt Filtresi hariçtir
       

       
      Focus 2005-2007 Benzinli Bakım Seti: KDV Dahil 110 TL
      Paket içeriği: (Hava filtre  + yağ filtre + polen filtre + Motor yağı + Karter tapa)
      Polen filtresi yan sanayidir. Kargo ücreti firmamız tarafından karşılanacaktır.
      Yakıt Filtresi hariçtir.
       

       
      Focus 2005-2007 Dizel Bakım Seti: KDV Dahil 110 TL.
      Paket içeriği: (Hava filtre + yağ filtre + polen filtre + Motor yağı + Karter tapa)
      Polen filtresi yan sanayidir. Kargo ücreti firmamız tarafından karşılanacaktır.
      Yakıt Filtresi hariçtir.
       

       
      Focus 1998-2005 Benzinli Bakım Seti: KDV Dahil 105 TL.
      Paket içeriği: (Hava filtre + yağ filtre + polen filtre + Motor yağı + Karter tapa)
      Polen filtresi yan sanayidir. Kargo ücreti firmamız tarafından karşılanacaktır.
      Yakıt Filtresi hariçtir
       
       

       
    • By Yakup Çağatay
      Bugün kontrol etmeye gittim ki PO güzel sistem getirmiş.

      2 lastik 32, biri 33 biri 28 çıktı Hep uygun gördüğüm 32-32'yi uyguladım. (205/55 R16) kitabın önerisi 31.

      Basıncı ayarlıyorsunuz; fazla ise kendi azaltıyor, az ise zaten görevi olan havayı basıyor.






      Şimdi gelelim uygun lastik basıncı değerlerine:

      2.1 bar = 31 psi
      2.2 bar = 32 psi
      2.3 bar = 33 psi
      4.2 bar = 61 psi (Mini Stepne)


      Focus I



      Focus II



      Focus III



      Mini Stepne



      Ağırlığa göre ayarlanması gereken değerler sürücü kapı eşiklerinde yer almaktadır.

      Not: Dizel araç sahipleri 3 kişiye kadar sürüşlerde önleri birazdaha yüksek tutması tavsiye edilir

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.