Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Giriş yaptıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir ve özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Giriş yaptıktan sonra, bu mesaj silinecektir ve sadece sponsorlarımızın reklamını göreceksiniz. Siz de sponsor olmak istiyorsanız buradan ulaşabilirsiniz.

2019 Ford Puma Tanıtıldı


Önerilen Mesajlar

  • Yanıt 73
  • Oluşturulma
  • Son yanıt

Bu Konuya En Çok Yazanlar

Bu Konuya En Çok Yazanlar

Popüler Mesajlar

Bu yılın sonunda tekerlek dönmeye başlayacak. Bize 2020 model olarak gelecek yani en erken Şubat sonu diyelim.   Detaylı bilgiler: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-puma-tanitildi/

Kullanmadım ama kurcaladım baya bi aracın içi bana hiç ferah gelmedi çok basık arkaya her oturan kafayı direğe çarpar ben çarptım ? malzeme olarak koltukları focustan daha iyi dış görseli albenil

Yayınlanan Görseller

22.07.2020 - 08:25 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Şu an buhar oldu ? Pws ismi pek parlak değil malum ya o yüzden ya da farklı ürün tedariği sebebiyle olabilir. 

Medyada bu şanzıman ile ilgili bilgi göremedim, var mı bir yazı. Avrupada konfigurasyona girince "7 speed automatic" yazıyor, DCT yazmıyor.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
5 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Medyada bu şanzıman ile ilgili bilgi göremedim, var mı bir yazı. Avrupada konfigurasyona girince "7 speed automatic" yazıyor, DCT yazmıyor.

Ben yazıyorum abi yetmiyor mu ? Ana başlığımızda da konuşmuştuk. 
 

Ayrıca: https://anasayfa.focusclubtr.com/?s=Puma


Ek olarak:

2131BD8E-942D-4B3D-9B59-92C57768C365.jpeg

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
19 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Medyada bu şanzıman ile ilgili bilgi göremedim, var mı bir yazı. Avrupada konfigurasyona girince "7 speed automatic" yazıyor, DCT yazmıyor.

Herhangi bir bilgi verilmemis ama Tremec ya da Getrag uretim olma ihtimali var. Ozellikle 8 ve 10 ileri tam otomatigin Ford - Getrag birlikteligiyle uretilmesi, Bronco'da ki 7 ileri manuelin Getrag uretim olmasi, yine Ford Gt'de 7 ileri dct'nin de bu firma uretimli olmasi Ford'un bu 7 Dct'yi Getrag'dan almis olma ihtimalini yukseltiyor. 2015'de 7 ileri islak tip yeni bir dct sanziman duyurusu yapmislardi. Ben kuvvetle muhtemel Getrag uretim olabilecegini dusunuyorum.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
29 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Herhangi bir bilgi verilmemis ama Tremec ya da Getrag uretim olma ihtimali var. Ozellikle 8 ve 10 ileri tam otomatigin Ford - Getrag birlikteligiyle uretilmesi, Bronco'da ki 7 ileri manuelin Getrag uretim olmasi, yine Ford Gt'de 7 ileri dct'nin de bu firma uretimli olmasi Ford'un bu 7 Dct'yi Getrag'dan almis olma ihtimalini yukseltiyor. 2015'de 7 ileri islak tip yeni bir dct sanziman duyurusu yapmislardi. Ben kuvvetle muhtemel Getrag uretim olabilecegini dusunuyorum.

 

2 dakika önce, Çağrı Krr yazdı:

Yabancı forumlarda Magna 7dct300 wet clutch diye bir yazı okumuştum yeni çift kavrama şanzıman için fakat şuan bulamıyorum kaynağı. Lakin olabilitesi yüksek.

Magna-Getrag-Powershift hepsi aynı şey bu arada. 

 

7 A/T, 8 A/T ve 10 A/T tam otomatikler Ford malı Getragla ilgilisi yok, Sinan söyledi öyle diye millet öyle yazıyor ama alakası yok.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
11 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Magna-Getrag-Powershift hepsi aynı şey bu arada. 

 

7 A/T, 8 A/T ve 10 A/T tam otomatikler Ford malı Getragla ilgilisi yok, Sinan söyledi öyle diye millet öyle yazıyor ama alakası yok.

Konunun Sinan'la bir alakası yok tabi ki. Wikipedia dahil bir çok kaynakta bu yeni nesil tam otomatiklerin GM - Ford işbirliği ile geliştirildiği ama üretimlerinin ve ayarlamalarının firmaların kendi fabrikalarında olduğu belirtiliyor. Aynı tam otomatiğin 10 ileri versiyonunu Ford kendi fabrikasında ve ayarlamarıyla üretiyor, 9 ileri versiyonunu ise GM kendi fabrikasında üretiyor.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
6 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Konunun Sinan'la bir alakası yok tabi ki. Wikipedia dahil bir çok kaynakta bu yeni nesil tam otomatiklerin GM - Ford işbirliği ile geliştirildiği ama üretimlerinin ve ayarlamalarının firmaların kendi fabrikalarında olduğu belirtiliyor. Aynı tam otomatiğin 10 ileri versiyonunu Ford kendi fabrikasında ve ayarlamarıyla üretiyor, 9 ileri versiyonunu ise GM kendi fabrikasında üretiyor.

Bu zaten doğru olan bilgi. Getrag işin neresinde anlamadım. ? Bu arada Wikipedia da insanlar tarafından belli kaynaklara bakılarak yazılıyor yani kesin diye bir şey orada da söz konusu değil. Zamanında çok hatalar gördük ? 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
6 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu zaten doğru olan bilgi. Getrag işin neresinde anlamadım. ? Bu arada Wikipedia da insanlar tarafından belli kaynaklara bakılarak yazılıyor yani kesin diye bir şey orada da söz konusu değil. Zamanında çok hatalar gördük ? 

Tamam tamam doğru. Ben General Motors ile Getrag'ı karıştırdım. İsimler karışınca şanzıman da karıştı ?

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 1 ay sonra...

Zaten çok merak ediyordum, Yakup da Puma için çok iyi, deyince bugün bayiden alıp bi 40-50 km kullandım. 

Gerçekten çok etkileyici bir araba olmuş. Çok pürüzsüz hızlanıyor. Çekişi muhteşem. Ara hızlanmalar son derece iyi ki ben 1,5 Focus'tan hemen sonra kullandım. Hiç geri kalmaz. 180'e kadar rahat ilerliyor denebilir. Sonrasında biraz temposu düşse de 194'e kadar geldim, yol bitti ama 150'ye kadar konforlu. Sonrasında hoplayıp zıplamalar artıyor biraz ve Focus veya Kuga'da olmadığınızı o zaman anlıyorsunuz. Virajları mükemmel dönüyor ama onu söylemek lazım. 

Motor sesine de bayıldım, çok tatlı bir hırıltısı var. Manuelde 6 bin devre doğru çok sağlıklı ve ritmik bir ses duyuyorsunuz. Spor modda ve otomatik konumda da yüksek devirlere çıktığı için yine aynı motor sesini işitmek mümkün. Müziği kapatıp motoru dinledim bir süre.  Şanzımanla ilgili bir durum dikkatimi çekti ama Yakup testte rastlarsa değinecektir. Araba 70 veya 80 km hızla giderken kendi halinde yavaşlarken vites küçültme anına yaklaşınca bir süre hafif bir öne arkaya çalkalama yapıyor ve sonra bir alt vitese geçiyor. Belli bir süre sorunsuz ve yine bir alt vitese geçme zamanı geldiğinde aynı durum yaşanıyor. Çok rahatsız edici de değil açıkçası. Çünkü normal şartlarda hem manuel hem de otomatik konumda vites geçişleri çok konforlu. Zaten o sarsıntı da bütün arabanın sallanması şeklinde değil. Sırtınızda bir darbe hissetiriyor hafiften o kadar. Oturma pozisyonu harika. Kuga'da bu netliği yakalayamamıştım meselâ. Gelince bakarız, illa ki yerleşiriz, demiştik testten sonra. Buna cuk diye yerleştim.  Kol dayama tıpkı Fiesta gibi pek işlevsel değil. Çok yukarıda. Kolunuzu dayayınca vites topuzu ve civarına çok uzak kalınıyor. Keşke ileri kayabilse veya yüksekliği ayarlanabilseymiş.

Özetle 30 yaşında olsam sahip olmak isteyeceğim yegane araba olurdu. 

Yakup'un testten önce biraz değindik, affola. ?

 

 

20200908_113125.jpg

Serkan Z. tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
1 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Zaten çok merak ediyordum, Yakup da Puma için çok iyi, deyince bugün bayiden alıp bi 40-50 km kullandım. 

Gerçekten çok etkileyici bir araba olmuş. Çok pürüzsüz hızlanıyor. Çekişi muhteşem. Ara hızlanmalar son derece iyi ki ben 1,5 Focus'dan hemen sonra kullandım. Hiç geri kalmaz. 180'e kadar rahat ilerliyor denebilir. Sonrasında biraz temposu düşse de 194'e kadar geldim, yol bitti ama 150'ye kadar konforlu. Sonrasında hoplayıp zıplamalar artıyor biraz ve Focus veya Kuga'da olmadığınızı o zaman anlıyorsunuz. Virajları mükemmel dönüyor ama onu söylemek lazım. 

Motor sesine de bayıldım, çok tatlı bir hırıltısı var. Manuelde 6 bin devre doğru çok sağlıklı ve ritmik bir ses duyuyorsunuz. Spor modda ve otomatik konumda da yüksek devirlere çıktığı için yine aynı motor sesini işitmek mümkün. Müziği kapatıp motoru dinledim bir süre.  Şanzımanla ilgili bir durum dikkatimi çekti ama Yakup testte rastlarsa değinecektir. Araba 70 veya 80 km hızla giderken kendi halinde yavaşlarken vites küçültme anına yaklaşınca bir süre hafif bir öne arkaya çalkalama yapıyor ve sonra bir alt vitese geçiyor. Belli bir süre sorunsuz ve yine bir alt vitese geçme zamanı geldiğinde aynı durum yaşanıyor. Çok rahatsız edici de değil açıkçası. Çünkü normal şartlarda hem manuel hem de otomatik konumda vites geçişleri çok konforlu. Zaten o sarsıntı da bütün arabanın sallanması şeklinde değil. Sırtınızda bir darbe hissetiriyor hafiften o kadar. Oturma pozisyonu harika. Kuga'da bu netliği yakalayamamıştım meselâ. Gelince bakarız, illa ki yerleşiriz, demiştik testten sonra. Buna cuk diye yerleştim.  Kol dayama tıpkı Fiesta gibi pek işlevsel değil. Çok yukarıda. Kolunuzu dayayınca vites topuzu ve civarına çok uzak kalınıyor. Keşke ileri kayabilse veya yüksekliği ayarlayabilseymiş.

Özetle 30 yaşında olsam sahip olmak isteyeceğim yegane araba olurdu. 

Yakup'un testten önce biraz değindik, affola. ?

 

 

20200908_113125.jpg

benzer düşüncelerimi Yakup'a ilettim. B-SUV luğa rağmen tam bir sürücü otomobili. 

Tabii hiç bir FORD (explorer dahil ? ) ST line dışında alınmamalı ? Bu da ST line olduğu için hoş. 

Arabada DAB radyo çıkması da enteresandı. 

Arkası dar, bayağı dar . Bagaj kendi için iyi ama ...

Bekarlar, genç çiftler, maksimum tek çocuk (mümkünse küçük) aileler için çok ideal geldi bana. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
7 dakika önce, H. Cenk yazdı:

B-SUV luğa rağmen tam bir sürücü otomobili. 

Tabii hiç bir FORD (explorer dahil ? ) ST line dışında alınmamalı ? Bu da ST line olduğu için hoş. 

Aynen abi, ST line'ın çok başka bir havası var. Bir de cam tavan standart olsaymış tadından yenmezmiş. Bu arada son dönemde Focus titanium da gözüme hiç fena görünmüyor jant garabetinden kurtulalı. 

  • Beğen 1
  • Haha 1
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 2 ay sonra...

alıclarına hayırlı olsun, paramız olsa belki bizde alırdık ama dün arabamı bakım için servise götürdüm, showroom da 2 adet st-line vardı..

herşeyini beğendim ama o kadar donanıma, dizayna yakıştıramadığım şey içten ve dıştan kapı cam çerçeveleri..

dıştan, siyah aksam bantla kapatılmış zamanla güneşten gevrer ve arabamı güzelleştireceğim diye kalitesiz kimyasallar kullanılırsa kabarır dökülür.. iyi tarafı film kaplama ustaları sorununuzu kolayca çözer.

içten, focuslar gibi iç pencere metal çerçevesi gizlenmemiş. hatta kapı lastiğini tutan yandaki kıvrımlı metal bile görünüyor. 

 

gelelim bakım masraflarına.. arabamın 8. yıl bakımını yaptırdım ve son limit olan %35 indirimle 1204 tl ödedim..(şişesi 140 tl olan slikon sprey sıkmışlar motora 100 tl ekstra, artık standart dedi servis aslı varsa, bir kutuyu 4-5 arabaya kullanırlar)

işin özü 1.0 motorunuz varsa, indirimsiz 5-20 yağ 993+kdv

indirimsiz arkadaşlar hazır olun.

sırf trigerimi serviste ve indirimli değiştirtebileyim diye dışarıda yaptırmadım bugüne kadar.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.