Alper Sakallı Posted January 26, 2019 Report Share Posted January 26, 2019 Eğer çökme varsa, önlere orijinal standart yay taktırabilirsiniz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gökhan Türker Posted January 26, 2019 Author Report Share Posted January 26, 2019 Geçenlerde bagaja baya bi yük koydum arkası çöktü aracım yan profilden baktım acayip güzel duruyordu ? Yeni araçlarda var bu sorum birkaç 2015 2016 model olan araçlar arkadaşlarım da hepsi düz bu problem yok onlarda dediğiniz gibi acaba sonra dan mı salıyor acaba bi golf de amortisör koruyucuları çıkarmayı unutmuşlar video izlemiştim acaba dedim arkada böle bişi varda çıkarmayımı unuttular dedim ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yakup Ç. A. Posted January 26, 2019 Report Share Posted January 26, 2019 Motor değiştikçe ön ağırlık da değişir. 2.0 dizel olsa biraz daha eğik olacaktı mesela. Bu yüzden yayları kafamıza göre değişmeyelim, kesmeyelim, preslemeyelim diyoruz. Sokakta gördüğünüz araçla direkt kıyaslamak doğru olmaz. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alper Sakallı Posted January 26, 2019 Report Share Posted January 26, 2019 36 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Motor değiştikçe ön ağırlık da değişir. 2.0 dizel olsa biraz daha eğik olacaktı mesela. Bu yüzden yayları kafamıza göre değişmeyelim, kesmeyelim, preslemeyelim diyoruz. Sokakta gördüğünüz araçla direkt kıyaslamak doğru olmaz. 2.0 dizel ile 1.0 benzin'in ön amortisör yayları aynıysa buradan tüm tasarımcı Ford yüksek mühendislerine selam olsun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yakup Ç. A. Posted January 26, 2019 Report Share Posted January 26, 2019 1 dakika önce, Alper Sakallı yazdı: 2.0 dizel ile 1.0 benzin'in ön amortisör yayları aynıysa buradan tüm tasarımcı Ford yüksek mühendislerine selam olsun. Aynı olduğunu nereden çıkardınız, değil diyorum yazımda. ? Ancak bu demek değildir ki araba 0.2 cm daha inmesin diye takır tukur yapalım. Mutlaka fark olur, oluyor da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eren Can Güldalı Posted January 26, 2019 Report Share Posted January 26, 2019 (edited) bu arkasının yüksek olmasının bi amacı var dı ama neydi unuttum aerodinami için olabilir sonuçta içinde mühendislik var bunu bozmayın derim önerim satın hb alın onun üzerinde oynayın Edited January 26, 2019 by Eren Can Güldalı Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mehmet Demir Posted January 27, 2019 Report Share Posted January 27, 2019 (edited) arkasının yüksek gibi durması bir göz yanılması değil mi sizce?? tasarımdan kaynaklı.. marşpiyel plastiği ön tekerin o tarafta 8 cm ise arka tekerin orada 12 cm + bu eğim yukarı doğru arka tamponda devam ediyor. gerçekte ne kadar kalkık olduğunu öğrenmek için ön teker arkasından ve arka teker önünden yerden yüksekliğini ölçmeniz lazım.. ya hocam sende amma abarttın biz zaten biliyoruz da, zaten o görünüşe gıcık oluyoruz derseniz; benden tarafta sorun yok ? aksine sıra dışı bir hava veriyor millet arabasının arka yaylarını yükseltip kıçını kaldırır, siz şikayet ediyorsunuz ? Edited January 27, 2019 by Mehmet Demir Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yakup Ç. A. Posted January 27, 2019 Report Share Posted January 27, 2019 8 saat önce, Eren Can Güldalı yazdı: bu arkasının yüksek olmasının bi amacı var dı ama neydi unuttum aerodinami için olabilir sonuçta içinde mühendislik var bunu bozmayın derim önerim satın hb alın onun üzerinde oynayın Hiçbir amacı yok, bu tamamen üretimde ilk aracın sedan olmaması kaynaklı, ilk araçtan ziyade sedan için tekrar tasarlanmamasından kaynaklı. Mk4'te bu durumu göremezsiniz örneğin çünkü onun tasarımı çok daha farklı yapıldı. Sedan, Hb ve Sw'nun arka ağırlıkları ciddi farklıdır. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alper Sakallı Posted January 27, 2019 Report Share Posted January 27, 2019 Davlumbaz ile lastik arasındaki boşluk ölçülmeli. En doğru sonuç böyle alınır. Biz off road için araçlarımızı yükseltirken böyle yaoıyorduk. İkitelli'de yaycı var araç ağırlığını orijinal yay teli çapı ve hatvesini/sarım sayısını vs söyleyince Ford mühendislerinin yapmadığı hesabı çökme payı ile yapıyor ve diyor ki size şu çapta şu malzemeden şu sarımda yay lazım. İstiyorum derseniz yapıp veriyorlar. Standart yayda da ön çökük duracak demek ki. Boş yere para vermeyin. Öne yüksek ya da arkaya alçak yay yaptırın. Yalnız malzemesi yerli olmasın çabuk çöküyor onlar da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cem Boneval Posted January 27, 2019 Report Share Posted January 27, 2019 (edited) 6 saat önce, Alper Sakallı yazdı: Ford mühendislerinin yapmadığı hesabı çökme payı ile yapıyor ve diyor ki size şu çapta şu malzemeden şu sarımda yay lazım. Bayıldım buna, demek Ford mühendisleri hesap yapmıyor, bizim sanayi ustasına kalıyor iş öyle mi...!? Edited January 27, 2019 by Cem Boneval 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murat Kav. Posted January 27, 2019 Report Share Posted January 27, 2019 (edited) Ön tekerleğin arkası ve arka tekerleğin önünden, yere olan açıklığı ölçebilir misiniz? Bence öyle görünmesinin sebebi marşbiyerin arkaya doğru kalınlaşması. Edited January 27, 2019 by Murat Kav. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozan Kar Posted January 27, 2019 Report Share Posted January 27, 2019 6 saat önce, Cem Boneval yazdı: Bayıldım buna, demek Ford mühendisleri hesap yapmıyor, bizim sanayi ustasına kalıyor iş öyle mi...!? yeni trollumuz abi, takılma ? 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gürkan Çakıroğlu Posted January 27, 2019 Report Share Posted January 27, 2019 26 dakika önce, Ozan Kar yazdı: yeni trollumuz abi, takılma ? Sonra temizlik işi çıkıyor ama ? --0 dakika sonra eklendi-- Benim yazı da silinebilir tabiki. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alper Sakallı Posted January 28, 2019 Report Share Posted January 28, 2019 19 saat önce, Yakup Çağatay yazdı: Hiçbir amacı yok, bu tamamen üretimde ilk aracın sedan olmaması kaynaklı, ilk araçtan ziyade sedan için tekrar tasarlanmamasından kaynaklı. İşte bunu seviyorum :d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serkan Z. Posted January 28, 2019 Report Share Posted January 28, 2019 Yeri belki burası değil ama ucundan konuya dokunulduğu için son zamanlarda tuhafıma giden bir konuya ben de temas edeyim istedim. Özellikle foruma yeni üye olunduğunda yaşanıyor bu sendrom gördüğüm kadarıyla. Her konuya ama istisnasız her konuya cevap verme, tavsiyeyi aşar boyutta doğrudan direktif verip tedavi etmeye çalışma gibi enteresan bir durum var. Telefondan giriş yapınca ana sayfada 5 konu görülüyor. Bir bakıyorsunuz alt alta 5 tane aynı profil fotosu. Yazan kişinin cephesinden nasıl görünüyor bilmem ama dışarıdan bakınca aman dur şuna da yetişeyim, eyvah bir soru daha sorulmuş hemen cevap yazmam lazım gibi bir telaş hâli algılanıyor sadece. Bu kadar müsrifçe fikirleri sağa sola doküp saçmak nesnelliğe ve inandırıcılığa inen en büyük darbe. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now