Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Karlı Havalarda Otomatik Vitesli Araç Nasıl Kullanılır ?


Osman Türkol

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar, hepimize iyi, güzel ve kazasız karlı günler dilerken,nette var fakat bizim forumda da bulunsun diye bu başlığı açayım dedim. Başlıktan da görüldüğü üzere karlı havalarda otomatik vitesli araç nasıl kullanılır ? Öneri ve deneyimlerinizi manuel vites de dahil bekliyoruz.Öncelik otomatiktir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Karlı havada motor torku ve devri düşük ,Esp+tcs mutlaka aktif olmalı (ilk kalkışta sürekli patiye düşme durumu hariç)  manuelde vites  genelde üst viteste tutup torku düşük tutarak ,otomatikte gücün ve torkun az olduğu vitesi daha çabuk üst vitese attığı eco modda veya benzeri modda ,ani hızlanmalardan ve frenlemelerden kaçınarak,virajlara mümkün olduğunca sakin girilerek...Bazen kar birikintisi gibi yerlerden geçerken aracı önceden biraz hızlandırıp karı yararak geçerek çalışmak ."Kar lastiğim var bana birşey olmaz basar giderim ben" diyerek gitmemek.Sakin kullanarak gitmek ..Araçta mutlaka takoz,zincir,çekme halatı olmalı hatta kürek bile bulundurabiliriz...Birde tabiki petlas kış lastiği takılı olmalı ( şakaydı bu):kıhkıh:

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok uzun yıllar düz vites araç kullandım.(Eski kasa Toyota Corolla).
Otomatik vites de, vites kontrolü bizde olmadığı için
buzda karda nasıl olacak diye kaygılıydım.
Geçen malum çok kış olmadı.
Ama bu sene 20 gündür Afyon'da ciddi kış oldu.
Kar yağdı ve günlerce yollar cam gibi buz tuttu.
Arabamda hiç bir ayar değiştirmeden normal sürüşümü yaptım,
hiç bir problem olmadı. Buz tutmuş yokuşlarda,
hiç patinaj yapmadan çıktım.
Yine buzlu yolda, yol boşken arabanın fren tepkimesini denemek için,
kazık fren yaptım. Çok güzel frenleme yaptı,
Kayma ve savrulma olmadı. ABS çok az bir süre devreye girdi.
Lastiklerin dördü de Nokian kar lastiği.
Anladığım, Ford arabalarda otomatik vites de olsa,
eğer arabada bir problem yoksa, Kar lastiği de varsa,
endişe etmeye gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1999 model Astra CD vardı bende tam otomatik. 1 ve 2. Vites seçenekleri vardı. Yanlarında da buz işareti vardı. Buzlu- karlı  yolda hiç kullanmadım gerçi. Torku ve beygirleri maksimum kullanıyordu ama hızlanmiyordu 1. vitesde. 2. vites biraz daha hızlanmasına izin veriyordu ama yine de riskli hızlara çıkamıyordu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende bu sabah, tamircimin dediğini aklımda yanlış kalmadı ise çekiş kontrolü kapattım ve karlı havada o şekil geldim işime.yavaş ve temkinli ara mesafeyi daha fazla açık tutarak fazla frene sık ve sert dokunmadan geldik.Bakalım eve nasıl gideceğiz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

58 dakika önce, Osman Türkol yazdı:

Bende bu sabah, tamircimin dediğini aklımda yanlış kalmadı ise çekiş kontrolü kapattım ve karlı havada o şekil geldim işime.yavaş ve temkinli ara mesafeyi daha fazla açık tutarak fazla frene sık ve sert dokunmadan geldik.Bakalım eve nasıl gideceğiz. 

Kışın Çekiş Kontrolü kapatmak mı gerek? Bilmediğim için soruyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Uzun yolda kar a yakalanmadım ise şehir içinde aracımı kolay kolay çıkarmam,gerekçesi ise öyle insanlar var ki hem yazlık lastikle hemde karlı hava şartlarında hiçbirşey umursamadan araç kullanmaya çalışıp trafiği olumsuz etkileyenler,...birde  bana bişey olmaz düşüncesi ile enteresan araç kullananlar. 

Bunun dışında mecbur şirket aracıyla trafikte oluyoruz, arkadaşlar gerekeni yazmış ilave olarak sadece aracın ön camındaki karları değil mümkünse tüm araç üzerindeki karları temizlemek gerek zira hem şoförün etrafını daha rahat görebilmesi açısından hemde arkada seyreden diğer araçların olumsuz etkilenmemesi için..

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Osman Türkol yazdı:

tamircimin dediğini aklımda yanlış kalmadı ise çekiş kontrolü kapattım

Yapmayın, aklı evvellerin sözlerine kanmayın. 

Bu daha önce de tartışıldı.

Çekiş kontrolu tekerlekler patinaja düştüğünde motor torkunu azaltarak daha güvenli kalkmanızı sağlayan bir özellik. 

Kapatılması gerekmiyor.

Sadece yokuş yukarı ve buzlu zeminde eğer patinaj geçmez ise motor neredeyse stop edecek düzeye kadar dizginlenebiliyor.

Kaldım, kalkamıyorum durumunda çekiş kontrolu kapatılarak lastiğin patinajla ürettiği ısı ile üzerinde bulunduğu buzu eriterek altındaki tabakadan tutunma sağlayarak ilerlemesi mümkün olabilir. 

Yani çekiş kontrolu ancak bu nadir karşılaşılan durumda deneme amaçlı kapatılabilir. 

 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Mustafa Kızıltan yazdı:

Kışın Çekiş Kontrolü kapatmak mı gerek? Bilmediğim için soruyorum.

hayır kesinlikle kapatılmamalı daima aktif olmalıdır...Sadece araç sürekli olduğu yerde patinaj çeker ve motoru stop ettirirse o zaman kısa süreliğine kapatılmalıdır onun dışında kesinlikle aktif olmalıdır

--8 dakika sonra eklendi--
6 saat önce, Osman Türkol yazdı:

Bende bu sabah, tamircimin dediğini aklımda yanlış kalmadı ise çekiş kontrolü kapattım ve karlı havada o şekil geldim işime.yavaş ve temkinli ara mesafeyi daha fazla açık tutarak fazla frene sık ve sert dokunmadan geldik.Bakalım eve nasıl gideceğiz. 

O tamirci sanırım hiç birşey anlamıyor karda buzda yağmurda asıl olması gerekenden daha çok esp+tcs gibi sistemlere ihtiyaç vardır .Bu sistem aracın kaymasını önlemekte ve yola tutunmasını daha çok saglamaktadir ,örnegin siz gaza fazla basıp aracı patinaja düşürürseniz gazı azaltıp aracın yolu tutmasını sağlamaktadır,Ayrıca araç kaymaya başlayınca her lastiğe farklı güç gönderip aracın kaymasını önlemektedir...Bundan sonra kesinlikle kapatmayın ve o tamirciye uğramayın hiç birşeyden haberi yok...Tcs yani çekiş kontrol sadece araç ilk kalkışta sürekli patiye düşer ve aracı stop ettirirse o zaman kısa süreliğine kapatılır onun dışında hep aktif olmalıdır...Ha ben arabamla drift yapacağım kayacağım diyorsanız sistemi kapatın kapatmazsanız araç bunlara izin vermez...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Bekir B. yazdı:

Uzun yolda kar a yakalanmadım ise şehir içinde aracımı kolay kolay çıkarmam,gerekçesi ise öyle insanlar var ki hem yazlık lastikle hemde karlı hava şartlarında hiçbirşey umursamadan araç kullanmaya çalışıp trafiği olumsuz etkileyenler,...birde  bana bişey olmaz düşüncesi ile enteresan araç kullananlar. 

Bunun dışında mecbur şirket aracıyla trafikte oluyoruz, arkadaşlar gerekeni yazmış ilave olarak sadece aracın ön camındaki karları değil mümkünse tüm araç üzerindeki karları temizlemek gerek zira hem şoförün etrafını daha rahat görebilmesi açısından hemde arkada seyreden diğer araçların olumsuz etkilenmemesi için..

Kar temizleme olayına aynen katılıyorum Bekir abi,millet sadece ön camı temizliyor gerisi arabanın üstünde sonra arabanın üstünden ön cama kaymaya başlıyor...Ne kadar tuhaf insanlar var ya rahatça önümü güzelce görüp gideyim demiyorlar saçma sapan işler yapıyorlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.