Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

İzmir'de Motorsiklet/Scooter'dan Anlayan Bilen


Servet Ö.

Recommended Posts

Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanman dileğiyle. Başlık ilk açıldığında şunları yazmış ama göndermeye cesaret edmemiştim ? 

Ne yapacaksın 2. eli ... Git Nmax 155 ABS al. İkinci elleri zaten sıfır fiyatına. 



2017 Haziranında ehliyetimi almış tam alacaktım ki bisikletten düşüp köprücüğü kırınca hayal oldu..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 saat önce, Aydın Baran yazdı:

Scooter deyip bunu almak ? tehlikeli göründü bana, dikkatli bir şekilde iyi günlerde kullan.

 

Yok yok, öyle pek hızlı bir alet değil, zaten hız ile buralarda pek ilgim yok. Ayrıca düşünürsen çatal bile tehlikeli şu hayatta ? Doğru düzgün kullanmayı öğreneyimde, emniyetli bir şekilde ulaşım aracı haline dönüşecek benim için.

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Yok yok, öyle pek hızlı bir alet değil, zaten hız ile buralarda pek ilgim yok. Ayrıca düşünürsen çatal bile tehlikeli şu hayatta ? Doğru düzgün kullanmayı öğreneyimde, emniyetli bir şekilde ulaşım aracı haline dönüşecek benim için.

 

 

Anlamıyorum ki bu işten, sanki bakınca çok hızlı gidecek gibi. Servet kaç para civarı böyle birşey?

Link to comment
Share on other sites

1 saat önce, Aydın Baran yazdı:

Anlamıyorum ki bu işten, sanki bakınca çok hızlı gidecek gibi. Servet kaç para civarı böyle birşey?

Aydın tabii motorların da segmentasyonu söz konusu. Bu yamaha MT serisine naked deniyor yani çıplak yol motoru. Şehir içi için biraz ufak tefek nisbeten atik ama vitesli . Yarış motorlarına göre biraz daha dik durulabiliyor (onlarda depoyu kucaklıyorsun ya).  6 ileri vitesi var. Bu biraz zorlayıcı. Bunlar bir de sekansiyel şanzıman biliyorsun. ABSli 2018 modeli 25000 civarlarında. MT-25 torku yüksek tork dağılımı falan çok güzel bir motor. Bu tip bir naked e başlayacaklara direk önerilen motor. Mesela buna rakip KTM duke 200 var ancak o tork dağılımı biraz dengesiz , patlayıcılığı olan bir motor muhakkak tecrübelilere öneriliyor, tecrübesiz birinin altında kaçırması çok yüksek ihtimal.  Bu tipte otomatik vitesli bir seçenek de var. Honda NC-750S DCT . Adından anlaşılacağı gbi çift kavrama otomatik şanzımanı var. Fakat motor dünyasındaki düz vites merakı nedeniyle çok önerilmiyor, daha çok ileri yaşta motor alanlar tarafından tercih ediliyor (benim gibi ?) . Zaten adı da "dede motoru". Fiyatı da pahalı 50bin,  anca zengin dedeler alabilir zaten ? 

 

Tabii başlangıç için otomatik vites scooter lar en iyi seçenek.  10 bin civarı Çin malları yanında Servetin ilk düşündüğü Nmax 155 17bin, 125 15 bin gibi. Bir de spor scooter serisi var bagajına iki tam boy kask girebilen 125 i 20bin civarlarında, 300ü 30 bin .  Bizde vergi baremi 250 cc de artıyor. Avrupada 300 cc sanırım. O yüzden firmalar genelde 300e göre yapınca bizde fiyatlar çok  artıyor. Mümkün olduğunca 250 ve altı motor almaya çalışılmalı.

 

MUHAKKAK ABSli OLSUN ? 

Edited by H. Cenk
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Bir saat önce, H. Cenk yazdı:

Aydın tabii motorların da segmentasyonu söz konusu. Bu yamaha MT serisine naked deniyor yani çıplak yol motoru. Şehir içi için biraz ufak tefek nisbeten atik ama vitesli . Yarış motorlarına göre biraz daha dik durulabiliyor (onlarda depoyu kucaklıyorsun ya).  6 ileri vitesi var. Bu biraz zorlayıcı. Bunlar bir de sekansiyel şanzıman biliyorsun. ABSli 2018 modeli 25000 civarlarında. MT-25 torku yüksek tork dağılımı falan çok güzel bir motor. Bu tip bir naked e başlayacaklara direk önerilen motor. Mesela buna rakip KTM duke 200 var ancak o tork dağılımı biraz dengesiz , patlayıcılığı olan bir motor muhakkak tecrübelilere öneriliyor, tecrübesiz birinin altında kaçırması çok yüksek ihtimal.  Bu tipte otomatik vitesli bir seçenek de var. Honda NC-750S DCT . Adından anlaşılacağı gbi çift kavrama otomatik şanzımanı var. Fakat motor dünyasındaki düz vites merakı nedeniyle çok önerilmiyor, daha çok ileri yaşta motor alanlar tarafından tercih ediliyor (benim gibi ?) . Zaten adı da "dede motoru". Fiyatı da pahalı 50bin,  anca zengin dedeler alabilir zaten ? 

 

Tabii başlangıç için otomatik vites scooter lar en iyi seçenek.  10 bin civarı Çin malları yanında Servetin ilk düşündüğü Nmax 155 17bin, 125 15 bin gibi. Bir de spor scooter serisi var bagajına iki tam boy kask girebilen 125 i 20bin civarlarında, 300ü 30 bin .  Bizde vergi baremi 250 cc de artıyor. Avrupada 300 cc sanırım. O yüzden firmalar genelde 300e göre yapınca bizde fiyatlar çok  artıyor. Mümkün olduğunca 250 ve altı motor almaya çalışılmalı.

 

MUHAKKAK ABSli OLSUN ? 

Cenk teşekkür ederim açıklama için, bir fikrim oluştu en azından.

Geçtiğimiz yaz, alsam mı almasam mı diye düşünüp durdum, sonra hanım şirket aracı kullanıyorsun ne yapacaksın bir de motoru git gel işte teknene bunla dedi susturdu beni ?  Ama benim hoşuma gidiyor yazlık yerlerde bu motor işi, bakalım kaşıntı nereye varacak ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.