Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Jant Seçimi


metin gercek

Önerilen Mesajlar

14 dakika önce, H. Cenk yazdı:

 bir takım daha sensör alman lazım o da bir takım jant parası neredeyse :angry:

I ıh abi o kadar pahalı değil. Biz en son takımını 300-350 civarında görmüştük. Kış için ayrı takım yapacaksan araştırıp buluruz ayıpsın. Ya da @Gürkan Çakıroğlu abim gibi sadece esp den kullanır geçersin sensör almadan :D Dimi emüce

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Giderek şu kanaatim güçleniyor: Hemen herkes kullandığı lastiği beğeniyor. :)

diye yazınca, savunma mesajları geldi. 

Bu bir eleştiri değil bir tespit idi. 

Nedenleri çeşitli ve genel olarak bireysel değerlendirmeler için geçerli:

  • Kıyaslama yapılırken genellikle eski lastikle yenisi karşılaştırılıyor, ama genelde eski lastiğin yeni hali hafızalardan silinmiş oluyor. Yani beş senelik 3 mm diş derinliği kalmış lastikle bir yaşında 9 mm diş derinliği olan lastiği kıyasladığınzda aynı marka ve modelde bile yenisi bariz daha iyi çıkar. 
  • Beklentiler farklı oluyor, kimisi sessizlik, diğeri ekonomi, öbürü performans ağırlıklı düşünebiliyor. 
  • Limitler zorlanmıyor çoğunlukla, ayrıca limitler kişiden kişiye farklı olabiliyor, "yusuf yusuf" eşiği gerçekçi bir değerlendirmeye izin vermeyebiliyor.
  • Kullanım koşulları farklılık gösteriyor. Havadaki nem oranı, rüzgarın yönü ve şiddeti, yolun tozlanma düzeyi, araç deposundaki benzinin miktarı, lastik havaları, sürücünün adrenalin düzeyi gibi çok sayıda faktör kararı etkileyebilir. Benim iş yolumda yan yola girişte neredeyse U sayılabilecek keskin ve kaygan yüzeyli bir viraj var. Her sabah kullanıyorum. Havadaki nem oranı düşükse dönüş hızım bir-iki km artıyor mesela. 
  • Sahip olduğunu sevme, övme, önerme arzusu var, bazen nesnelliği perdeleyebiliyor.

Konuya geri dönersek beklentileri karşılayan her lastik kişinin buraya beğenisini yazma nedenidir. 

Önemli olan beklentilerin tanımlanmasıdır. 

İrdeleyelim: Geniş lastik her zaman daha iyidir denilebilir mi?

+ Yol tutuş ve frenleme daha iyidir (ıslakta da, kuruda da)

+ Gücü ve aracın ağırlığını yola daha iyi aktarır

+ Daha hoş görünür

- Daha pahalıdır

- Yakıt masrafı marjinal de olsa artar

- Dar yanak nedeniyle konfor azalır

- Suda kızaklama performansı daha kötüdür

- Göreceli gürültülüdür

- Yoldaki ince yarıkları takip eder ve huzursuz edebilir

Bu çerçevede beklentileri tanımlamak kolaylaşır, performans odaklı düşünenler ne dezavantajları göze aldıklarını bilerek seçimlerini yaparlar, ekonomi odaklı düşünenler de öyle.

Ha hem iyi olsun hem de performanslı derseniz gene daha önce yazdığımı yazarım: Ford Focus için premium lastiğin 205/55-16 ebadını alır kullanırım.Fiyattaki tasarrufu lastiği daha sık değiştirmek için kullanırım.

Göz ardı edilen önemli bir noktadır: Lastiğiniz ne kadar başarılı olursa olsun ort.25.000 km'den sonra performansı hissedilir derecede düşer, kullanıcı bu değişim yavaş gerçekleştiği için bunun kolay farkına varmaz. 

Fiyata da bir örnek:

GY EGP 205/55-16 220 TL, 215/55-16 440 TL, bilmem bir şey ifade ediyor mu?

 

Son olarak da MCA 205/55-16 ile geliyor, neden? Tabii ki maliyeti düşürmek için.

İlk seri niye 215 geldi? Havalı görünsün diye.

 

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16,17,18 inch jant lastik kullandim, bunlar 205-235 taban, 40-55 yanak olculerinde bircok lastik oldu arabamda.

Konfor - ekonomi istiyorsaniz eger 205 taban 16" jant lastikten, arabam biraz daha guvenli ve performansli olsun diyorsaniz 225 taban 17" jant lastikten, havali gorunsun diyosaniz 18" 235 taban jant lastikten sasmayin. Kis sartlari icin bence 205 taban 16" jant lastik dogru bir secim oluyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, H. Cenk yazdı:

Ben bir de şu lastik basıncını sensörle yapan mühendisin işten atılmasını istiyorum. ESPden hesaplama yapana göre bir artsını görmedim hatta daha az hassas fakat buna karşın kışlığa ayrı jant takamıyorsun çünkü bir takım daha sensör alman lazım o da bir takım jantparası neredeyse :angry:

Standart yaptılar, Avrupa standardı. Firmalar sensör takmak zorunda. Muhtemelen standarda uysun da ne olursa olsun deyip, en dandiğini takıyorlar. Haliylen ESP'den farkı kalmıyor. Pahalı mı pahalı ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.