Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

2018 Yeni Ford Fiesta ST Tanıtıldı

Önerilen Mesajlar

Minik canavar tanıtıldı. 

 

Tüm detaylarına buradan erişebilirsiniz: https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-fiesta-st-tanitildi-200-ps-1-5l-3-silindir/

 

Tamamen yeni 1.5 litre Ecoboost ile geliyor 3 silindirli ve ek olarak silindir kapama teknolojisi mevcut.

200 ps

290 Nm

0-100: 6.7 sn 6.5 sn

 

2018 başında üretilmeye başlayacak. 8'' dokunmatik ekranlı SYNC 3 sistemi var. Sürüş modları seçilebiliyor -ilk kez-. Egzoz sesi için de özel çalışılmış.

 

PS: Yeni Focus'ta göreceğimiz motor hayırlı olsun :) 

 

FORD_2017_Fiesta_ST_02.jpg

 

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güzel motor ? Güzel jantlar ? Araç da fena durmuyor diyelim. Ancak dört gözle beklediğim araç için artılardan çok eksi saymak zorunda kalacağım malesef.

1. Gövde St-Line ile neredeyse bire bir aynı. En azından aynı tamponu alıp siyaha boyamak yerine render görüntülerindeki photoshop yapan insanlar kadar yaratıcı olsalardı keşke. Ki bana sorarsanız St-Line'daki gövde rengi tampon daha kaslı göstermiş arabayı.

2. İç mekanda ufak st logoları dışında hemen her şey aynı gözüküyor. Koltuklarda gövde rengi dikişler göremedim. Konulur mu bilmiyorum. Ancak yine ST-Line'ın kırmızı dikişli ön ve arka koltukları çok daha afili duruyor.

3. Araba ST ye göre, 200 beygirlik bir 'makine'ye göre çok uysal duruyor. ST'nin çok daha hırçın durmasını beklerdim. O jantları da çıkarsak araba iyice taksi gibi duruyor tek kapı olmasına rağmen hem de, 5 kapılısını kimse farketmez bile yolda. :(

 

Sonuç, kia pro'ceed vs. konusuyor olsaydık beğenirdim ama bu aceleye gelmiş bir ST gibi duruyor gözüme. Özellikle iç mekanda ve dış tasarımda daha ST'ye ait şeyler beklerdim. Karşılaştırmak adına ST ve ST-Line fotoğraflarını atıyorum.ford_2017_fiesta_st_08.jpg ford_2017_fiesta_st_19.jpg

ford_2017_fiesta_st_17.jpg

ford_2017_fiesta_st_16.jpg

st real122.png

BlobServer (5).jpg

fiasta-mk7-studio-217.jpg

new-ford-fiesta-46.jpg

new-ford-fiesta-50.jpg

Cem G. tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son derece iyi, saydıklarınız günümüzdeki her markanın yaşağıdı şey, farklılık beklemek hayaldi. St-line ise olması gerektiği gibi bence focusta gördüğümüz st-line like!.
Buradaki önemli nokta fiyatı olacak tekrar.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son kasada mesela ST' nin tamponu da difüzörü de değişikti ama. Yine değişik olmasını beklerdim. St line objektif olarak bakarsak evet olması gerektiği gibi, ancak beklentilerimin üzerinde geldi. Focus st line evet biraz öyle oldu.
Fiyat zaten şu anki st line olmuş 82.500 tl, 120den aşağı da gelmeyecektir sanırım. Alan düşünsün diyeceğim artık :)

Cem G. tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Jantları çok sevdim, difüzör güzel, kaliperler brembo mu? Mavi renkle, mavi dikişli direksiyon ve koltuklar harika olurmuş. B&O ses sistemi de güzel opsiyon. Sport modda kabin içinde yapay motor sesi olacak sanırım ama egzoz sesinin de değişmesi, ses konusunda çalışılması cidden iyi düşünülmüş. Vites topuzuna bayıldım (yanlış anlaşılma olmasın:)). 1.5l ecoboost silindir kapama teknolojisi ile %5-10 tasarruf eder. torque vectoring ile nasıl bir canavar olmuş diye şimdiden merakla bekliyoruz. İngiltere başlangıç fiyatı 19bin pound olacak diye öngörülüyor, tabii ki biz yine "bize gelir mi? ne zaman gelir?" diye konuşmakla kalmayız umarım. Gelirse %50 ötv diliminden bir iteleme+kdv ile 110bin+ garanti şimdiden, tabii ki ana etken döviz kurları.

Emrehan M. DURMUŞ tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gözden kaçmasın 3 silindir 1.5L EcoBoost motor. 1.0 EB'un abisi olmuş

Uzun süredir dedikoduları vardı, şimdi gerçek oldu ve Yakubun yazdığı gibi yeni Focus'ta da geleceğine şüphe yok. 

200 PS, 290 Nm tork ve öngörülen 6.7 saniyelik 0-100 km/h ivmelenme süresi çok şey vaat ediyor. Hoş Ford'un söylemleri eylemlerine göre genelde biraz abartılı olur ama bence mümkün görünüyor.

Motor, direksiyon ve stabilite sistemini kontrol eden sürüş seçenekleri de yeni olmasa da küçük Ford'lar için bir ilk: Normal, Spor ve Pist şeklinde ayarlanmış. Bu sistem aynı zamanda elektronik ses kontrol sistemini ve aktif egzoz ses kontrol valvini de kontrol ediyor. Zaten değişik ve güzel olan 3 silindir sesi amplifiye edilerek kullanılıyor. 

Motor VAG grubunun uzun süredir kullandığı silindir deaktivasyon tekniğine de sahip.

Hem 3 hem de 5 kapı gelecek ve hiç olmadığı kadar kişiselleştirme seçenekleri olacak deniliyor (bkn. o niye yok bu niye yok diyecek müşterileri düşünüp ümitsizliğe kapılan Otosan planlamacıları).

Özgün ön panjur ve 18" jantlar dikkat çekici.

Recaro koltuklar başarılı görünüyor, oturup denemek lazım tabii ki...

Yeni motor optimize edilmiş türbin tasarımına sahip turbo beslemesi ile düşük devirlerde yüksek tork sağlayabilecek deniliyor. 

14 ms düzeyinde bir hızla devre dışı kalabilecek silindir deaktivasyon teknolojisi 3 silindir için bir ilk ve tüketim ekonomisine katkısı olacaktır kuşkusuz. 

Alüminyum motora entegre egzoz manifoldu gerek daha çabuk ısınmayı sağlaması, gerekse egzoz gazlarının daha çabu turbo ünitesine ulaşmasını sağlayarak verimliliği arttırıyor.

Sürüş modları neleri kontrol ediyor?

Motor kontrol değerleri, çekiş kontrol, elektronik stabilite kontrolu, egzoz sesi ve EPAS direksiyon sistemi.

Normalden piste tüm kontrol hızlı ve zevkli sürüşe izin verecek şekilde değiştirilebiliyor. Focus RS'te gördüğümüzün farklılaşmış hali. 

Torque Vectoring Control teknolojisi ile süspansiyon sistemi, değişik düzeylerde ayarlanabilen ve hatta devre dışı bırakılabilen ESP ile her zevke hitap edebilecek gibi görünüyor.

Kullanıcılar vites kolu, direksiyon, kapı kolları ve kokpit dekorasyonunu değiştiren farklı tasarım paketlerinden seçim yapabilecekler.  

SYNC 3 ve yüksek kaliteli B&O PLAY Ses Sitemi müzik ve iletişim konularında en üst düzeyde kaliteyi sağlayack gibi görünüyor.

Ben çok beğendim. Adaşım @Cem G.'nin her güzellikte bir olumsuzluk bulma çabasına rağmen kuzu postunda kurt görüntüsüne ise bayıldım.

Getirsinler alalım, tepişelim, nasılsa Focus'a paramız yetmeyecek. 

 

Ford-Fiesta_ST-2018-1280-01.jpg

 

Ford-Fiesta_ST-2018-1280-07.jpg

 

Ford-Fiesta_ST-2018-1280-08.jpg

 

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval Adaşım ona olumsuzluk bulma çabası demeyelim de, beklentilerim oldukça yüksekti diyelim. Artıları tabii ki mevcut ki söyledim de ancak saydığınız pek çok şey standart Fiestada da mevcut mesela torque vectoring, b&o play. Ben ST'ye has detaylar görmek istedim, ben 110.000 tlye bu arabayı alacaksam birileri st line alıp aynı tamponun sis farları çevresine siyah kaplama yaptırıp ST logosuyla gezdikten sonra benim arabam ayağa düşmüş gibi hissediyorum açıkçası. ST-line iç mekanda özellikle daha çekici geldi, RECARO güzel koltuk olsa da dikişleri renkli yapmak çok da zor olmasa gerek. Kişiselleştirmeler içerisinde mevcutsa lafım olmaz, bu arada arka difuzoru sevmedim. Fiesta aşığı bir insanım, kendi arabamda fiesta.. Param olsa bu arabayı da alırım çoğu kişinin aklımdan şüphe edeceğini bilmeme rağmen. Saygılar :) 

stdifuz.png

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
26 dakika önce, Cem G. yazdı:

benim arabam ayağa düşmüş gibi hissediyorum

Şekilci olma, görünüşe bakma, gidişine bak.

Tabii sonuçta her şey zevk meselesi...

46 dakika önce, Hasan EKİN yazdı:

Yeni focusa geleceği kesin bilgimidir?

Değil elbette.

Ama belli ki Ford yeni nesil motorlarını bu yapı  üzerine kuracak.

Ve elbette daha az performanslı versiyonları olacak. 

Belki 150-160 PS gibi.

Belli bir deneme sürecinden sonra bu ünite ile devam edeceklerini düşünüyorum. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gidişine lafım yok tabii, ama şeklini de bedava vermiyorlar sonuçta :) Arabayı beğenmiyor değilim, benim için araba zevk makinesi, ve %90 yeni kasayı alacağım. Puh kaka yapma amacında değilim. Bana st-line ın tamponunu boyayıp yeni jant takıp st dersen tasarımı eleştiririm. Ama motor ve egzoz sesine uğraşmaları ve kişiselleştirme olanağı kendini affettirdi. Bu arabanın gidişine bakmayan bu arabayı almaz zaten o fiyata diye düşünüyorum.

Eski Fiesta ST 90 95ten giriş yapmıştı TR ilk geldiğinde,  o zaman 'yok artık' diyorduk. Şimdi keşke o fiyata gelse de alsam diyorum. :( 

Cem G. tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      2018 Fiesta ST artık mekanik sınırlı kaydırmalı diferansiyel ile de sunulacak.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-fiesta-st-sinirli-kaydirmali-diferansiyelli/
       
      Ford mühendisleri tarafından geliştirilen, Ford patentli kuvvet vektörü yayları, yeni Fiesta ST’nin torsiyon çubuklu arka süspansiyonunun stabilitesini, çevikliğini ve tepki verimini artırıyor.
       
      Yazın Türkiye'de.
       
      Dinamik far seviye kontrollü kısa ve uzun huzmeli farlar için LED farlar hakkında Ford bilgi henüz sunmamış olsa da, Kırmızı Fiesta ST üzerinde ve videoda bunu görebilirsiniz. 
       


       



       
       
      --5 dakika sonra eklendi-- Bunlar da Avrupa'daki ilk deneyim yazıları, geçen bahsettiğim etkinlikten.
       
      https://www.whatcar.com/news/2018-ford-fiesta-st-review/
      http://www.autoexpress.co.uk/ford/fiesta/102925/new-ford-fiesta-st-ride-review
      https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/first-ride-2018-ford-fiesta-st
      https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/ford/ford-fiesta-st-2018-review/
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Bu konuda Fiesta ST, Focus ST ve Focus RS Türkiye donanım ve fiyat listesini paylaşacağız. Bu liste Türkiye'de ilk kez tarafımızdan yayınlanmaktadır. 
      28.591 Euro'dan başlıyor, 84.636 Euro'ya uzanıyor.
      ÖTV artışı ile birlike 33.000 Euro'dan başlıyor, 94.000 Euro'ya uzanıyor. (1 Aralık 2016)
       
      Detaylar burada: http://anasayfa.focusclubtr.com/ford-performans-araclari-turkiye-fiyat-ve-donanim-listesi/
       
       



    • Yazan: Tolga Başaran
      süper ya , mountune dan motoru upgrade edip , hemde garanti dışı kalmıyor ...  Aslında 1.6 eb içinde upgrade seçenekleri var , acaba burada da garanti kapsamında kalırmı
       

       
       
       
      Resmi Açıklamalar:
      Ford, Focus ST ve Fiesta ST için resmi güç artırma Mountune yükseltmeleri duyurdu. Mountune ile Focus ST 275 Ps güç veriyor yani bir Porsche Boxster'dan 10 ps daha güçlü fakat 15.000 Pound daha ucuz. 0-100'ü 6 sn'den daha az. (400 Nm peak tork) Mountune ile Fiesta ST 215 Ps güç veriyor 0-100'ü 6.7 sn bu da bir SLK 200 AMG Sport'dan hızlı demek oluyor. (320 Nm peak tork) Bu uygulama 60 (fiesta) - 90 (focus) dakika içinde veya daha az sürede araca entegre ediliyor. Aynı zamanda Ford'un garantisi altındadır. Eylül'den itibaren seçilen avrupa ülkelerinde satışa sunuluyor, Focus ST için £1,225; Fiesta için £599 istenmekte. Bu fiyatlarla bile Focus ST, Golf GTI'dan daha ucuz. Fiesta ST ise Peugeot 208 ve Clio 200 daha ucuz durumda. Yani ülkemizde olacak olursa 1.6 EB'ye uygulanacak olsa minimum 1.700 tl olacak * Peak tork'lar overboost ile elde edilen maksimum noktaları ifade etmektedir. 
       
      Not: Ortalama olarak 0-100 lerde 0.5 sn , ara hızlanmalarda ise 0.7 sn iyileşme görünmekte.
       
       

    • Yazan: Tolga Başaran
      fiesta st  
       
      http://www.youtube.com/watch?v=qKJ0eNHu5vk
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Biraz arabadan bahsedip Brezilya yarışından görüntüler verelim..
       
       
      Motor: 2.0-litre Ford Duratec DOHC I-4 with Garrett turbocharger
      Güç: 550PS
      0-100km/h hızlanma: 2.0 saniye  - Bu değer bir F1 aracından bile daha iyi.
      Aktarma: Four-wheel drive (4x4) OlsbergsMSE-designed gearbox and ratios 
      Fren: Alcon 365mm front, 315mm rear
      Lastik: Motegi 8x17in custom design rallycross rims
      Dış Ekipmanlar: Kevlar body panels, carbon fibre rear spoiler
       
       

       

       

       

       

       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.