Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kaza Yaptık


UMITT

Önerilen Mesajlar

Bence bu arabada hiçbir şey yok, aracınıza binmek istemiyorsanız yaptırıp satın, en azından maddi olarak daha iyi olur sizin açınızdan, satarkende anlatırsınız, böyle bir şey oldu, fotoğraflarını da koyarsınız adamın önÜne, kaza yapmak ve aracı yaptırmak ayıp bir şey değil, herkesin başına gelebilir, en azından araçta herhangi bir hata boya yok, herhangi bir kazası yok diyip insanların ahlarını alanların eline dÜşÜrmemiş olursunuz. Bu aracı alan kişi yaptıracak, önce yÜrÜr hale getirecek, sonra kapıların resimlerini koyup aracın herhangi ağır bir darbesinin olmadığını söyleyip, belkide bir kişinin son kuruşuna kadar biriktirdiği parasını alıp arkasından da nasıl kakaladık .... arabayı diye bir de kÜfÜr edecekler.

Bilmiyorum bu denli ısrarcı olmam doğru mu ama, gerçekten aracınızda ağır bir hasar yok, hele de 15-20 bin tl hasarı söyleyen usta ne ustası bilemiyorum, belki de aklında bu aracı alıp binecek. Ciddi manada aracın ağır bir hasarı yok.

Yazdıklarımda size karşı yaptığım bir ayıp, bir kusur varsa ve ısrarcı tutumumdan dolayı şimdiden özÜr dilerim. Gerçekten dÜşÜndÜklerimde samimi olduğumu da belirtmek istiyorum.

Sağol arkadaşım, yalnız servisteki usta tanıdığımız biri, inanmak zorunda kaldık bizde. Neresinde ne sorun var bilemiyorum, kaporta hasarı bir yana arka sÜspansiyon eğilmiş dediler. Bi amortisör 300 lira filan dedi..Yarın da akrabalarımdan usta olanlar var sanayide onlar bir bakacak, açıkçası yaptırmadan satmayı dÜşÜnÜyorum. İlgilenenlere duyrulur. PM atabilirler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçmiş olsun..Aracın havayastıkları açılmadığı sürevce genelde pert kaydı düşülmüyor...Yada aracın trafik sigortasında belirtilen değerinin Yüde 90 civarında bir hasar oluşmazssa pert kaydı düşmüyorlar ..Yüzde rakamından tam emin değilim ama,bir sigortacıya sormak lazım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle geçmiş olsun.

Sonuç olarak ben bu aracı yaptırmayacağım. Bu şekilde nasıl satarım ya da aracı parça parça satmak istesem ne yapmam gerekir? Trafikten kaydını filan düşmek mi gerekiyor? Hurda belgesi mi alacağım, trafik sigortacımla yapmam gereken birşey var mı? İzleyeceğim yolu bilmiyorum sizlerin yÖnlendirmesini rica ediyorum.

Hurdacılar ile konuşun. Birşey yapmanıza gerek yok, arabanın direk satışını yapacaksınız. O ister trafikten çeksin isterse tamir etsin. Onun sorunu o kadarı.

Aşağıdaki linkten Hüseyin Dağdelen ile konuşabilirsiniz. İsmimi verin, size yardımcı olacaktır. Ancak pert araç toplama yapanlar ile de konuşun. Bu araç toplanmasına toplanır ama dikiş tutmaz. Arka teker ekseninden kaymış. Arka süspansiyonu değiştirmek lazım. Araç Celeste girip çektirilmeli kaporta ve boya işi falanda var. Uğraşılmaz. Sanayideki adamlar toplayalım der zira para kazanacaklar. Ama içinize hiçbir zaman sinmeyecek. Bence en iyisi satmak.. Ama tabi size kalmış bir iş.

Bahsettiğim link.

http://www.otohurda.com/site/iletisim.htm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arada ciddi bir hasar yok gibi gözüküyor olsa da o arabada ciddi hasar var. Arka taşıyıcıların kayması için şasenin oynaması lazım. Bunlar zaten monokok şase. Kaldı ki kapının çizgisinden gözüktüğü kadarı ile arabanın tavanıda bel vermiş. çektirilince düzelirmi? Düzelir muhtemelen. Arka takım falanda değiştirilir. ön tarafta ne var bilmiyoruz ama işin birde psikolojik tarafını düşünün. Bu arabayı atıyorum 10 bin lira verip hakkını vererek yaptırdınız. (düzcede celeste varmı bilmiyorum, varsa focus için takım varmı ellerinde o da muamma. Genelde kiralama yoluna gidiliyor ona da bin lira civarı alırlar. Arka takımı almaya kalksanız kafadan size bin lira yazacaklar. Kapı sacları ile uğraşmayın direk çıkma iki kapı alın. E onlarda boyası cartı curtu bin lira.. Arka jantlar zaten gitmiş, ön jantlar göbekten kaymıştır. Jantın takımına nereden baksanız 400 lira veririsiniz. Kaportacı kalan kısmını halleder. Eğer kendiniz uğraşırsanız çıkma parça falan filanla max 4-5 bin liraya biter bu araba. Ama serviste kafadan 10 bin lira. Ama içinize sinermi bilmiyorum. Kaza psikolojisi başka birşey. Eğer paranız varsa uğraşmayın bu şekilde satın gitsin. Normal piyasa değeri 20 bin lira ise 12-13 bin liraya falan almaları lazım bu arabayı. 2-3 bin lira zarar etmemek için ne huzurunuzu kaçırın ne de sinirinizi bozun derim. "Usta" milleti ile uğraşmak dert. Heleki kendini usta sanan birine düşerseniz deli ederler adamı.. Bırakın başkası uğraşsın. 5 bin lira maliyet var desek, 13 bin lirayada sattığınızı varsayarsak elinizde 18 bin lira ver demektir. Evet kazasızkenki ederinin altında tabiiki ama arabayı yaptırsanızda satabilecğeiniz rakam zaten o kadar.. Belki 300-500 oynar.. Dolayısı ile uğraşıpta sinirlerinizi yıpratmayın derim.. Ama gene yazayım sizin bileceğiniz iş..

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuya da Mertol beyin engin tecrübesi ile nokta konuldu sanıyorum. Tamamen olayı teknik olarak açıklamış. bir kez daha Mertol beyi ayakta alkışlıyorum. :kıhkıh:

(EEE şey, ifadelerin arasıda alkış yokmuş. bende +1 verdim. Aslında 100 vermek istemiştim. :kıhkıh: )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Estağfirullah. Resimlerden bakarak yorum yapmak aslında çok tehlikelidir ve hiç sevmem ama görünen köy kılavuz istemez. Arkadaş istanbulda olsa gene uğraşır falan bir şekilde adam edebilir. Ama taşrada bu işler çok zor. He İstanbulda olsan kolaymı ? Evet kolay. Tezgah desen bulunur, takım desen bulunur, parça desen zaten gırla.. Usta illaki çözülür.. Ama tüm bunlarla uğraşman için arabana aşkla bağlı olman lazım. 7 yaşında araba. Aşk mevzuusu çoktan geçmiştir. Kredi borcu falanda yoktur muhtemelen o arabanın. Kusursuzunun ederi zaten 20-22 arası birşey. 2-3 bin lira için içine sinmeyecek bir araba ile uğraşmaya değmez. Ben sadece oradan hareket ediyorum. çünkü bu arkadaş bunu yaptırsa bile taş çatlasa seneye satmaya kalkacak. Satacağı araba kaza yapmış en az 5 parçası boyanmış, alt takımlarında oynama yapılmış araba olacak. E alacak adamda bi lifte kaldırıp baktırsa yeter zaten. Ben olsam almazdım mesela. çünkü çektirip ilk günkü haline getirtsen bile sac birkez burkulduğu için orası zayıf halkası olacak. çukura girdiğinde bile yerinden oynama ihtimali var. Yengeç gibi yan yan giden araba ile yol almak zevkli olmaz.. :D Bu gibi bir araba ile uğraşacağıma arka çamurlukları ve tavanı boyanmamış ama alt takım ya da motor taşıyıcısı hasarı olmayan bir araba almayı tercih ederim şahsen.. İsterse kalan her tarafı boyanmış olsun. Ama bunlar olmasın.. çünkü arabanın her tarafındaki parça değişir. Ama arka çamurluk ve tavan kaynağını hiçbir usta fabrikadaki hassasiyetle yapamaz. Kapıda iki tane vida var. Değiştir gitsin. Kapıt menteşelerinden değiştir gitsin. ön çamurluk alayı vidalı zaten değiştir gitsin. ön panel (radyatörü taşıyan) vidalı ve dahası plastik kılıklı birşey zaten değiştir gitsin. Ama arka çamurlukla, arabanın tavanı ile ya da tabanı ile oynanmamış olsun. Onları kesip biçmeden değiştiremezsin çünkü. Bu arkadaş bu arabayı satar, alan adam bunu toplar 5 parçada çizikten lokal boyalı diye ilan açar ve bilmeyen anlamayan birine çakar. Sonrada o arabadan kazandığı parayı kumarda ya da karıda kızda yer bitirir. Bu sektör böyle dönüyor malesef. O nedenle hurdacıya satmasında "bence" fayda var. çünkü hurdacı bunu toplamaz. Hurdasını parçalayıp parçasını satması onun için daha fazla para ediyor çünkü. Trafiktende direk çekip hurdaya ayırıyorlar zaten.. Ne başın ağrır ne uğraşırsın..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yorum yapan arkadaşlar teşekkür ediyorum. Servis aracın değerine denk masraf veriyor, üstüne üstlük istersen şu fiyata aracı bırak git diyorlar. Ben araca binmeyi düşünmediğimden bu şekli ile satmak istiyorum, yaptır-sat derken zaman kaybetmek istemiyorum pek. Dayım özel serviste usta, bugün gelip aracı inceledi ve bir değer biçtik. Belirlediğimiz fiyata alan olursa vereceğiz, şayet olmazsa aracı kurtarıcı ile götürüp kendisi yavaş yavaş toparlayacak, bekleyeceğiz mecbur.. Forumdan birkaç arkadaş ilgilendi, şu haliyle başka almak isteyenler PM atabilir.

Bu arada araç 2005 collection 1.6 modeli. Bakımları tam yapıldı. 49.300 km'de, 26 bin km'de BRC sıralı sistem takıldı. Geçen sene yetkili serviste 6 yıl dolduğu için triger seti değişti. Kısacası motorda sorun yok. Yağ-hava filtresi değişeli 500 km oldu..Detaylı sorularınızı yanıtlayabilirim.

UMITT tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.