Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford sözü verdi.


Mert Erçetin

Önerilen Mesajlar

Başbakan Tayyip Erdoğan’ın geçtiğimiz yıl Hannover'de düzenlenen Cebit Fuarı’nda Ford CEO’su Alan Mulally’e yaptığı “Türkiye’de bir binek araç üretin” çağrısına olumlu yanıt Detroit’ten geldi. Ford Başkanı Bill Ford, “Türkiye'de binek araç üretimini düşünüyoruz, bu kesinlikle mümkün" diyerek yeşil ışık yaktı.

Türkiye’yi hafif ticari araç üssü haline getiren dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden Ford Motor Company'nin Başkanı Bill Ford, geçtiğimiz yıl Başbakan Tayyip Erdoğan'ın Hannover'de yaptığı “Türkiye'de sadece ticari araç değil binek otomobil de üretin” çağrısına Detroit'ten cevap verdi. Ford'un kurucusu Henry Ford'un torunu olan Bill Ford, “Ticari araç üssümüz olan ve sürekli büyüdüğümüz Türkiye'de binek araç üretimini düşünüyoruz” dedi. 2012 yılının ilk fuarı olan Detroit'te Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ford, Türkiye'nin kendileri için çok önemli bir stratejik ortak olduğunu söyledi. Türkiye ismini duyduğunda bile heyecanını belli eden ve yüzü gülen Bill Ford, “Türkiye’de bugüne kadar ağırlıklı olarak ticari araç ürettiniz, binek otomobil üretmeyi de düşünecek misiniz?” sorusuna şu cevabı verdi: "Evet, binek araç üretimini düşünüyoruz. Söz konusu olabilir. Bu konu kesinlikle mümkün."

‘KOç’LA YAKIN DOSTUZ’

Türkiye’de Koç Ailesi ile muazzam bir işbirliği içinde olduklarının altını çizen Bill Ford, “Rahmi Koç çok önemli ve vizyoner bir insan. Ayrıca Mustafa ve Ali ile çok iyi dostuz ve çok yakın irtibat halindeyiz. Koç Grubu ile çalışmaya büyük önem veriyoruz” diye konuştu. önümüzdeki dönemde Türkiye’deki Ford yatırımları ve operasyonlarının büyük değer yaratmaya devam edeceğini sözlerine ekleyen Ford, “Türkiye'de hızla büyümeyi sürdüreceğiz” dedi. Başbakan Erdoğan Cebit Fuarı’nda Ford CEO'su Alan Mulally ile görüşmüş ve “Türkiye'de binek otomobil de üretin” demişti.

OTOMOBİLE VE AKILLI TELEFON BİRLEŞİYOR

Detroit’te görücüye çıkan çok sayıda yeni model, akıllı telefonların özelliklerini araçlara entegre etmeye başladı. Yeni konsepte göre aynı akıllı cep telefonlarında olduğu gibi otomobillere de özel ek programlar (apps) yüklenebilecek. 2013’te piyasaya çıkacak Dodge Dart da bu trende uydu. Akıllı cep telefonlarıyla anlaşacak sistem yardımıyla yazılımlar kullanıcıya yakıt tasarrufu için neler yapması gerektiğini önerecek. Otomobilin yakıt seviyesi ve son bakım tarihini uzaktan izlemek mümkün olacak.

GİULİETTA BAZLI DODGE DART İSMİYLE SUNULDU

Fiat çatısı altına giren ABD'li Dodge'un, grubun diğer markalarından Alfa Romeo'nun Giulietta modeli üzerinde geliştirdiği modeli Dart, Caliber'in yerini alacak. C segmentinde mücadele edecek araçta Fiat tarafından geliştirilen 1.4 litre 160 beygirlik benzinli turbo motora ve çift debriyajlı otomatik şanzımana da yer verilecek. Aynı araç Avrupa'da Alfa Romeo'nun sedan versiyonu olacak.

"YATIRIMLARIMIZ TüM HIZIYLA DEVAM EDECEK"

Ford’un CEO’su Alan Mulally de Detroit fuarında Habertürk’e özel yaptığı açıklamada Bill Ford'un söylediklerini teyit etti. Otomobil editörümüz Hakan özenen’e konuşan Mulally, Türkiye’de binek otomobil yatırımını ciddi olarak düşündüklerini ve imkânları araştırdıklarını belirterek, "Yatırım planı ve içeriği hakkında şu aşamada kesin bir açıklama yapamam ama fırsatlar ve imkânlar üzerinde çalışıyoruz" dedi. Mulally, "Bizi izlemeye devam edin. Türkiye'de yatırımlarımız tüm hızıyla devam edecek" diye konuştu. Geçtiğimiz yaz, ailesiyle birlikte İstanbul'u ziyaret ettiğini ve 3 gün tatil yaptığını hatırlatan Mulally, Türkiye için “Fantastik bir ülke” ifadesini kullandı.

ABD SEDAN VE KüçüK MOTORLARLA TANIŞIYOR

Detroit Otomobil Fuarı kriz nedeniyle iptal edilen 2009 yılından sonra ilk kez bu kadar görkemli bir şekilde kapılarını açtı. Uluslararası kimliğe kavuştuktan sonra 24. kez düzenlenen fuarda bu yıl en fazla dikkat çeken yenilikler Amerikalarının giderek daha fazla ilgi gösterdiği küçük ve kompakt sınıftaki otomobiller oldu. Krizden sonra yüzde 58.7’sine Fiat’ın sahip olduğu Chrysler’in Dodge markasıyla tanıttığı yeni Dart, Chevrolet’nin Code 130 R adıyla gösterdiği küçük Camaro görünümlü kompakt spor otomobili, Amerika’da da 1.6 litrelik bir motorla satılacağı duyurulan Ford Mondeo fuarın Amerika pazarının nasıl bir değişim gösterdiğini anlamaya yarayan, öne çıkan yenilikleriydi. Bu yılki fuar üç ana tema üzerine kurulmuştu. Güvenli ve daha iyi tasarımlara sahip, az tüketen otomobiller, genç tüketiciler için moda halini alabilecek küçük otomobiller ve küçük lüks sedanlar. Detroit’te bu yıl irili ufaklı 40 dünya prömiyeri gerçekleşti. Kapılarını önceki gün dünya basınına açan fuar önce 4 gün süreyle gazeteciler ve satıcılar tarafından ziyaret edilecek. 14 Ocak’ta ise bu kez halka açılacak ve 22 Ocak’a kadar ziyaret edilebilecek. Geçen yıl 735 bin kişinin gezdiği fuara bu yıl geçen yılın da üzerinde ziyaretçi bekleniyor.

GüLER İMZALI MONDEO FUSİON OLARAK çIKTI

Almanya doğumlu Türk tasarımcı Murat Güler tarafından tasarlanan yeni Ford Mondeo, ilk olarak Amerika'da Ford Fusion ismiyle vitrine çıktı. Yıl sonunda Paris'te tanıtılacak yeni Mondeo'yla Amerika’nın zorunlu kıldığı kimi güvenlik donanımları dışında bire bir aynı olan yeni Fusion, bu ülke pazarında da 180 beygir gücünde 1.6 litrelik benzinli motor ve otomatik şanzımanla satılacak. Yeni Mondeo 2013’te Avrupa'yla eş zamanlı Türkiye'de satışa sunulacak.

GüLER'DEN 2'NCİ İMZA

Detroit’te ziyaretçilerle buluşan bir diğer önemli model de Lincoln MKZ oldu. Murat Güler imzasını taşıyan bir diğer önemli tasarım olarak dikkatleri çeken Lincoln MKZ, ABD otomotiv sektörünün uzun tarihini temsil ediyor. 1938 Lincoln-Zephyr’den esinlenerek tasarlanan model özellikle geniş ön paneliyle beğenileri topladı.

-alıntıdır-

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

eee ben bundan ne anladım ki,

Hani biz yerlli bir otomobil üretecektik. Bizim zaten ülkemizde üretilen YABANCI markalı araçlar var.

Ben yerli bir araç istiyorum, tamamen türk mühendisliği ile, tamamen Türk sanayicisii ile üretilmiş bir araç.

Devrim gibi!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elalem Satürne Jüpitere gitmenin,yüksek teknolojili uçak yapmanın peşinde biz de kıçı kırık bir araba yapalım derdindeyiz...Saçmalık.Bu saatten sonra ne üreteceksin yerli?Herşey global olmuş,kimse yüzde 100 yerli araba üretmiyorki biz üretelim..Fordun şurası slovak,burası çin,orası meksika...Marka Amerikan araba Almanyadaki Fabrikada...Geri kalmış kafalarla yerli üretim muhabbetine millet kıçıyla gülüyor...Sen yerli otomobili bırak vatanın bütünlüğü için çaba harca,terör örgütüyle masaya oturup sonra burada onun meclisteki uzantısıyla kavga görüntüsü verip anayasa için zemin hazırlama....Off yaa..Hala koyunluk yapıyoruz.... Yerli otomobil markası olsa ne yazar olmasa ne yazar,napıcaksınki..Anadol marka arabamız vardı zaten,ne oldu?üretiminden vazgeçildi,tutmadı...Tofaş serçeyi,Muratı Kartalı üretti,o da fos....Boş işler,boş konuşmalar....İlla yerli bişey üreteceksek yerli uzay mekiği yapıp Uzaya Mekik göndermenin peşine düşelim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Başbakan Tayyip Erdoğan’ın geçtiğimiz yıl Hannover'de düzenlenen Cebit Fuarı’nda Ford CEO’su Alan Mulally’e yaptığı “Türkiye’de bir binek araç üretin” çağrısına olumlu yanıt Detroit’ten geldi. Ford Başkanı Bill Ford, “Türkiye'de binek araç üretimini düşünüyoruz, bu kesinlikle mümkün" diyerek yeşil ışık yaktı.

Türkiye’yi hafif ticari araç üssü haline getiren dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden Ford Motor Company'nin Başkanı Bill Ford, geçtiğimiz yıl Başbakan Tayyip Erdoğan'ın Hannover'de yaptığı “Türkiye'de sadece ticari araç değil binek otomobil de üretin” çağrısına Detroit'ten cevap verdi. Ford'un kurucusu Henry Ford'un torunu olan Bill Ford, “Ticari araç üssümüz olan ve sürekli büyüdüğümüz Türkiye'de binek araç üretimini düşünüyoruz” dedi. 2012 yılının ilk fuarı olan Detroit'te Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ford, Türkiye'nin kendileri için çok önemli bir stratejik ortak olduğunu söyledi. Türkiye ismini duyduğunda bile heyecanını belli eden ve yüzü gülen Bill Ford, “Türkiye’de bugüne kadar ağırlıklı olarak ticari araç ürettiniz, binek otomobil üretmeyi de düşünecek misiniz?” sorusuna şu cevabı verdi: "Evet, binek araç üretimini düşünüyoruz. Söz konusu olabilir. Bu konu kesinlikle mümkün."

‘KOç’LA YAKIN DOSTUZ’

Türkiye’de Koç Ailesi ile muazzam bir işbirliği içinde olduklarının altını çizen Bill Ford, “Rahmi Koç çok önemli ve vizyoner bir insan. Ayrıca Mustafa ve Ali ile çok iyi dostuz ve çok yakın irtibat halindeyiz. Koç Grubu ile çalışmaya büyük önem veriyoruz” diye konuştu. önümüzdeki dönemde Türkiye’deki Ford yatırımları ve operasyonlarının büyük değer yaratmaya devam edeceğini sözlerine ekleyen Ford, “Türkiye'de hızla büyümeyi sürdüreceğiz” dedi. Başbakan Erdoğan Cebit Fuarı’nda Ford CEO'su Alan Mulally ile görüşmüş ve “Türkiye'de binek otomobil de üretin” demişti.

Ver gazı , ver gazı...CEBITteki çağrıya detroitten şimdi cevap gelmiş de yok bilmem neymiş de..

Yeni küçük ticari ve transit bizde işte daha ne? Bunları kaybetmediğimize şükredelim. Ayrıca Cargo globalleşecek ve cargo üretimi de yaklaşık 3 katına çıkıp bilmemkaç ülkeye satılacak , connect de bir süre daha üretilmeye devam edecek..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elalem Satürne Jüpitere gitmenin,yüksek teknolojili uçak yapmanın peşinde biz de kıçı kırık bir araba yapalım derdindeyiz...Saçmalık.Bu saatten sonra ne üreteceksin yerli?Herşey global olmuş,kimse yüzde 100 yerli araba üretmiyorki biz üretelim..Fordun şurası slovak,burası çin,orası meksika...Marka Amerikan araba Almanyadaki Fabrikada...Geri kalmış kafalarla yerli üretim muhabbetine millet kıçıyla gülüyor...Sen yerli otomobili bırak vatanın bütünlüğü için çaba harca,terör örgütüyle masaya oturup sonra burada onun meclisteki uzantısıyla kavga görüntüsü verip anayasa için zemin hazırlama....Off yaa..Hala koyunluk yapıyoruz.... Yerli otomobil markası olsa ne yazar olmasa ne yazar,napıcaksınki..Anadol marka arabamız vardı zaten,ne oldu?üretiminden vazgeçildi,tutmadı...Tofaş serçeyi,Muratı Kartalı üretti,o da fos....Boş işler,boş konuşmalar....İlla yerli bişey üreteceksek yerli uzay mekiği yapıp Uzaya Mekik göndermenin peşine düşelim...

Neden amerikan Ford'a binmek zorunda kalayım ki, mesela geçenlerde Saab'ı Türkiye alacak diye yalan ya da doğru bir haber çıkmıştı, keşke gerçek olsaydı, da alsaydık, o zaman Ford yerine yerli Saab'a binerdik, ya da markası her neyse, uçak, uzay mekiği vs yapmak kolay olmasa gerek. İlk önce hedefler belirlenmeli, yerli bir otomobil markası istemek koyunluksa, evet koyunluk yapıyorum,

Vatanın bütünlü için çaba harcamak. Afedersiniz ama vatanın bütünlüğü için yapılan (kendiniz ya da örnek verebileceğiniz) bir şeyi göstersenize. Şimdi söyleyecek söz çokta siyaset yapmayı da, siyasi muhabbete girmeyi de hiç istemiyorum.

İnsanların yerli bir otomobil istemesini koyunluk, gericilik vs olarak görmenin de mantığını çözemedim.

Bakın Hindistanlı TATA ya, adamlar otomotiv firmalarının en güçlü isimlerini satın alıyorlar. Bu gün Jaguat, Land Rover gibi firmaların sahibi, ne umarsın tatadan. Ya da bu forumda kim gidip tata marka araç alır. Ama elinden gelse herkes Jaguar, Land Rover gibi araçlardan almak ister. Kimse tatanın demez. Böyle ufak bir markayla başlanılabilir. örneğin Japonya'da Honda ile Türkiye'de Anadol aynı zamanlarda çıkmış. Şimdi Honda'ya bakmak lazım. Eğer destek olunsaydı, karalanmasaydı, arkasında durulsaydı Anadol firması neden bir honda olmasın.

Globalleşmek, aslında fena bir olay değil gibi, fakat bırakında artık bir Türk firması globalleşsin. Bir türk firması adına yurt dışında üretim yapılsın. Gerçi ıvır zıvır çinde üretiliyor Türk firmaları adına ama hani bunu Globalleşmek sayarmısınız bilmem. ben saymam.

Yani bir yerli otomobil firması istedik diye koyun yerine de konduk ya. Daha ne diyim. Saygılarımla

İmza: Meeeeeee

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elalem Satürne Jüpitere gitmenin,yüksek teknolojili uçak yapmanın peşinde biz de kıçı kırık bir araba yapalım derdindeyiz...Saçmalık.Bu saatten sonra ne üreteceksin yerli?Herşey global olmuş,kimse yüzde 100 yerli araba üretmiyorki biz üretelim..Fordun şurası slovak,burası çin,orası meksika...Marka Amerikan araba Almanyadaki Fabrikada...Geri kalmış kafalarla yerli üretim muhabbetine millet kıçıyla gülüyor...Sen yerli otomobili bırak vatanın bütünlüğü için çaba harca,terör örgütüyle masaya oturup sonra burada onun meclisteki uzantısıyla kavga görüntüsü verip anayasa için zemin hazırlama....Off yaa..Hala koyunluk yapıyoruz.... Yerli otomobil markası olsa ne yazar olmasa ne yazar,napıcaksınki..Anadol marka arabamız vardı zaten,ne oldu?üretiminden vazgeçildi,tutmadı...Tofaş serçeyi,Muratı Kartalı üretti,o da fos....Boş işler,boş konuşmalar....İlla yerli bişey üreteceksek yerli uzay mekiği yapıp Uzaya Mekik göndermenin peşine düşelim...

Bora abi çoğu yazdıklarına katılıyorum fakat şöyle bi durum var bizim için Anadol,serçe,kartal üretmişiz doğruda bu 3 araç sizce uzay mekiği üretmeye referans olurmuki?

Biz çoğu seyi ithal etmeye alışmısız haliylede bağımlığımız artıp teknolojimiz çoğu modern ülkelerğn çok gerisinde.Biz çoğu sektörde hala avrupanın dünyanın hurdaya çıkardığı makinalarla çalışıyoruz,Onlar söküyor 80 ler kullandıkları makinaları biz burda onları kuruyoruz.Ben şimdilik uzay mekiğinden ziyade MADİ İN TüRKİYE yazan bi araça güvenerek binmeyi isterim.çok yol katetmemiz lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neden amerikan Ford'a binmek zorunda kalayım ki, mesela geçenlerde Saab'ı TÜrkiye alacak diye yalan ya da doğru bir haber çıkmıştı, keşke gerçek olsaydı, da alsaydık, o zaman Ford yerine yerli Saab'a binerdik, ya da markası her neyse, uçak, uzay mekiği vs yapmak kolay olmasa gerek. İlk önce hedefler belirlenmeli, yerli bir otomobil markası istemek koyunluksa, evet koyunluk yapıyorum,

Vatanın bÜtÜnlÜ için çaba harcamak. Afedersiniz ama vatanın bÜtÜnlÜğÜ için yapılan (kendiniz ya da örnek verebileceğiniz) bir şeyi göstersenize. Şimdi söyleyecek söz çokta siyaset yapmayı da, siyasi muhabbete girmeyi de hiç istemiyorum.

İnsanların yerli bir otomobil istemesini koyunluk, gericilik vs olarak görmenin de mantığını çözemedim.

Bakın Hindistanlı TATA ya, adamlar otomotiv firmalarının en gÜçlÜ isimlerini satın alıyorlar. Bu gÜn Jaguat, Land Rover gibi firmaların sahibi, ne umarsın tatadan. Ya da bu forumda kim gidip tata marka araç alır. Ama elinden gelse herkes Jaguar, Land Rover gibi araçlardan almak ister. Kimse tatanın demez. Böyle ufak bir markayla başlanılabilir. örneğin Japonya'da Honda ile TÜrkiye'de Anadol aynı zamanlarda çıkmış. Şimdi Honda'ya bakmak lazım. Eğer destek olunsaydı, karalanmasaydı, arkasında durulsaydı Anadol firması neden bir honda olmasın.

Globalleşmek, aslında fena bir olay değil gibi, fakat bırakında artık bir TÜrk firması globalleşsin. Bir tÜrk firması adına yurt dışında Üretim yapılsın. Gerçi ıvır zıvır çinde Üretiliyor TÜrk firmaları adına ama hani bunu Globalleşmek sayarmısınız bilmem. ben saymam.

Yani bir yerli otomobil firması istedik diye koyun yerine de konduk ya. Daha ne diyim. Saygılarımla

İmza: Meeeeeee

Yahu Ümit TÜrk marka istedin diye koyun demedimki,niye Üzerine alındın be gÜzel kardeşim?Alındıysan ve sözÜm yanlış anlaşıldıysa binlerce kez özÜr dilerim..O koyun muhabbetini akaryakıt zamları bölÜmÜnde yazmıştım,orayı okursan anlarsın ne demek istediğimi...Yani adamlar TÜrk Markası diyede uyutuyorlar bizi...Hala bu martavallara inanıyoruz diye yazdım..TÜrk Marka bir araba Üretmekte marifet değil,önemli olan onu dÜnya çapında kabul ettirmek,ki bunu sende yazmışssın.Yoksa TÜrk malı araba Ürettik diye böbÜrlenmenin hiçbir anlamı yok....Gerçekten ÜzÜldÜm bak seni ÜzdÜğÜme... :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bora abi çoğu yazdıklarına katılıyorum fakat şöyle bi durum var bizim için Anadol,serçe,kartal üretmişiz doğruda bu 3 araç sizce uzay mekiği üretmeye referans olurmuki?

Biz çoğu seyi ithal etmeye alışmısız haliylede bağımlığımız artıp teknolojimiz çoğu modern ülkelerğn çok gerisinde.Biz çoğu sektörde hala avrupanın dünyanın hurdaya çıkardığı makinalarla çalışıyoruz,Onlar söküyor 80 ler kullandıkları makinaları biz burda onları kuruyoruz.Ben şimdilik uzay mekiğinden ziyade MADİ İN TüRKİYE yazan bi araça güvenerek binmeyi isterim.çok yol katetmemiz lazım.

Bende isterim de çok geç kaldık bu konuda..Böyle bir arabanın elin almanınada amerikanınada kabul edip bindirebileceğimiz,en azından wv ile rekabet edebilecek bir marka olması lazım ama bu şu anda ne kadar gerekli acaba? Zaten istense yapılır yapılmazmı? Bugüne kadar yapılmaması zaten kötü..Fakat bir bakıyosun kimse bulaşmak istemiyor,yine gidip forddan şundan bundan yardım istiyorsun..Benim kızdığım bu...İlla renoya forda şuna buna mı muhtacız Türk arabası yapabilmek için....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla abi bi şöyle demişti hala aklımda;^^Kendi aracını üretmek bağımsızlığın,çağdaşlığın sembolüdür^^ Şu ana kadar üretilmemiş olması hükümetlerin başarısızlığıdır ve engel olan başka şeyler de olabilir tam olarak fikir sahibi değilim ama şunu ekliyim.

Mesele ^^ one mınute one mınute^^ demek değil asıl iş arkasını doldurabilmekte.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.