Cem Boneval Oluşturma zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Oluşturma zamanı: Nisan 27, 2016 Motor teknolojisinde egzantrik milinin önemi tartışılmaz. Hatta verimliliği ve performansı arttırmak adına çift egzantrik mili artı değer olarak sunulur hep DOHC motor başlığı altında. Öyle ya düzenli olarak motor devrine bağlı olarak süpapları ne açıp kapayacak? Kayış ve/veya zincir tahrikli milleri en azından triger kayışı değişiminde cebimizin boşalması ile anarız bir şekilde. Peki standart Otto motoru egzantrik milsiz çalışmaz mı? Yakın zamana kadar kimsenin pek aklına gelmeyen bu soruya Christian von Koenigsegg (evet şu süpergüçlü, süperhızlı, süperspor, süperpahalı otomobillerin İsveçli üreticisi) yıllardır cevap aramış ve görünen o ki sonunda bulmuş da. Freevalve firması çatısı altında 17 yıldır sürdürülen çalışmalar Çinli üretici Qoros ile ortak bir çalışmaya ve somut bir tasarıma dönüştürülmüş. Qoros 3 modeli ile kullanılan Qamfree turbo beslemeli 1.6 L motor pek çok açıdan performans kriterlerini baştan tanımlıyor. Elektrohidrolik bağımsız yönetimli süpap sistemi kullanılıyor. Bu sayede komplike ve pahalı direkt püskürtmeli sistemler yerine basit püskürtme sistemi yeterli oluyor ve maliyet düşüyor. Motor 50 mm daha alçak ve daha hafif, bu da ağırlık noktasını olumlu etkilediği gibi yaya koruma için aktif kaput sistemi gereksinimini de ortadan kaldırıyor. Tork %47 artış ile 330 Nm değerine yükseliyor. Güç %45 artışla 231 PS düzeyine çıkıyor. Tüketim %15, emisyon %30 düşüyor. Firma iki yıl içinde seri üretime geçeceğini de belirtiyor. Bakalım bakalım... 9 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Aklıma gelmişti valla .... işin gırgırı bir yana fikir güzel, subap itici teknolojisi ile elektro/hidrolik teknolojisi neden birleşmesin? ...sorun şu ki... İçten yanmalı motor hikayesinin sonuna yaklaşıyoruz. Gene de başka kullanım alanlarında (örnek:gaz türbinleri) kullanılması muhtemel, değerli bir çalışma olmuş. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 (düzenlendi) var hatta kullanılıyor alfa mito Nisan 27, 2016 Serkan Karakoca tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 7 dakika önce, Serkan Karakoca said: var hatta kullanılıyor alfa mito Multiair motorda egzantrik mili var ama arada emme süpaplarına giden hidrolik solenoidli bir sistem var. Yani gene mekanik kontrollu. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Mehmet USLU Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Güç artışının büyük bölümü egzantrik mili olmayınca, motorun triger ve egzantriği çevirmek için harcadığı enerjinin boşa çıkmasından mı kaynaklanıyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 (düzenlendi) 11 dakika önce, Fatih Mehmet USLU said: Güç artışının büyük bölümü egzantrik mili olmayınca, motorun triger ve egzantriği çevirmek için harcadığı enerjinin boşa çıkmasından mı kaynaklanıyor. Bence büyük ölçüde evet, ama daha esnek ve kontrollu süpap zamanlamasından ve yollarından faydalanacağını ifade etmekte mümkün. Yine de yazdıklarıma çok güvenmeyin, doktorum, makine mühendisi değil. Nisan 27, 2016 Cem Boneval tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 sebebi bilmem ama sonuç mukemmel.. umalım kısa zamanda son kullanıcıya da yansıması olsun... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Volkan Ö. Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Bisey diyecem linç etmeyin Buhar makinelerine geri döneceğiz. Teknoloji tarihi öyle diyor. Hadi biraz kafa yoralım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 5 saat önce, Cem Boneval said: Multiair motorda egzantrik mili var ama arada emme süpaplarına giden hidrolik solenoidli bir sistem var. Yani gene mekanik kontrollu. Egzantrik mili yok hatta şu an yazılımlı bir şekilde arkadaşımda var bende ilk başta inanamıştım yazılımı yapan arkadaşımla bayağı tartıştık pistonların inip çıkmasını elektronik sensörler sağlıyormuş öğrettiler banada ... bahsettiğim arkadaş şu am Trde multiaır motora yazılım yapan tek kişi alınan güçlerde muazzam 1200kg 220 hp Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 (düzenlendi) @Serkan Karakoca anlaşılan eksik öğretmişler, ya da bilgileri yetmemiş. Nisan 27, 2016 Cem Boneval tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 MultiAir da teknik olarak bu parçadan varmış görünen o ki, bu da fena değil gibi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Aklıma gelmişti valla .... [emoji4] işin gırgırı bir yana fikir güzel, subap itici teknolojisi ile elektro/hidrolik teknolojisi neden birleşmesin? ...sorun şu ki... İçten yanmalı motor hikayesinin sonuna yaklaşıyoruz. Gene de başka kullanım alanlarında (örnek:gaz türbinleri) kullanılması muhtemel, değerli bir çalışma olmuş. Abi eyvallah senin sektörün neticede biz senin kadar içinde olamayız ama içten yanmalı motorların bitme olayına en yakın tarihle 60-70 yıl deriz herhalde? Yani bu dünyada petrol bitmeden böyle birşeye ben imkan vermiyorum. En çok petrol peşinde koşan us de parmakla sayabiliriz içten yanmalı olmayan arabaları, onlarda tam değil hani hybrid. Kısacası nostradamus olmaya gerek yok. Ben bu hikayeyi popüler kültür kafasında ciddiyeti henüz anlaşılmadan genel geçer bir olay olarak görüyorum. Belki çoooooook sonraları insanlar zorunda kaldıkları için düşünecekler alternatif motorları. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 1 dakika önce, Servet Özkan said: bitme olayına en yakın tarihle 60-70 yıl deriz herhalde? Bu benim 70-80 sene ömrüm kaldı demem gibi bir şey olur. Senin biçtiğin ömrün en fazla yarısında hibrit harici klasik Otto motorun artık sunulmayacağını düşünüyorum. Göreceğiz bakalım. İstersen iddiaya girelim. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 https://www.ecotricity.co.uk/our-green-energy/energy-independence/the-end-of-fossil-fuels 2061 son gözüküyor yani bu tarih gelmeden, tükenir araçlar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2016 Petrol biter bio yakıt çıkar. Raad olun. Önce temiz enerji üretsinler. Daha sonra elektrikli araba desinler. Aksi halde halen saçmalığını koruyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap