Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 Eb (The Red)


Servet Ö.

Önerilen Mesajlar

2 hours ago, Mertcan Çelik said:

Jant değişti, araba ağırlaştı diye fren uygulama gücü filan değişmez bence. O zaman her bagajı yüklediğimizde arabaya 2-3 kişi bindiğinde ayarlama yapmamız gerekirdi.

Tekerleklerdeki fazladan ağırlıkla arabanın içine yüklediğin ağırlık birbirinden farklı şeyler. Tekerleklerdeki ağırlık frenlemeye ve güç'e direk etki sağlıyor mühendis bey, araştırma yapınız bu konuda önce.

Neden hiz bisikletlerinin tekerleri karbondan ve incedir? Neden yaris otomobillerinin tekerleri hafifletilmis alasimdir? Arabanin hafiflemesi/agirlasmasi degil asil mevzu, tekerin hafiflemesi/agirlasmasi ayni konu bu. Hala araba agirlasmis kafasinda yaklasmadan once az bir arastirma yapalim.

 

Bir zincirin ucuna bagli iki objeyi ele alalim. Hedefimiz belli bir momentumda bu objeyi zincirin diger ucundan tutarak bir eksen yaratip cevirmek olsun: 20kg agirliktaki bir objeye momentum kazandirmak veya momentumunu azaltmak 15kg lik baska bir objeye gore daha fazla guc gerektirmektedir. Cok fazla matematige takilmadan %25 daha guc gerekir diyelim hizlandirmak ve yavaslatmak icin. E uretebildigimiz guc krankta belli, sonumleyecegimiz guc frenlerde belli.

 

Ha birde newtonun 2. yasasi giriyor devreye o da zincirin uzunlugu. Benim kullanimimda %5 artiyor birde o konuya hic deginmiyorum bile.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracın fren şişmesini koaşn 300 vahşi beygir yerine tekerlekteki 1-2 kg ağırlık fazlasına bağlamak gerçekçi değil.

Deselerasyon şiddeti, süresi ve ortam ısısı çok daha önemli etkenler.

Akseki inişinde neredeyse öndeki araca giriyordum fren ısınması nedeniyle, kaçacak yer buldum da kurtardım. Fiesta standart 16" jantlar ve kıçı kırık 100 Beygir ile. 

İlginçtir ki, aynı yolu daha hızlı, erimiş asfaltta ve benzer trafik koşullarında 17" ağır CMS jantlarla indim ve sorun yaşamadım.

O kadar başıboş beygir ve 30+ derecelerde hava varken jant ebad tartışmasına vallahi gerek yok. 

Kaldı ki üretici fren modifikasyonu yapmadan 16 - 18 arası jant kullanabiliyorsa buradan fren performansının anlamlı bir etkilenme göstermediği sonucuna da dolaylı olarak varılabilir. 

Neyse çok uzattım...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

39 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Tekerleklerdeki fazladan ağırlıkla arabanın içine yüklediğin ağırlık birbirinden farklı şeyler. Tekerleklerdeki ağırlık frenlemeye ve güç'e direk etki sağlıyor mühendis bey, araştırma yapınız bu konuda önce.

Uyumlu her farklı jant değiştirdiğinde fren ayarı yapman gerekiyor mu? O kadar farklı jant var OEM, o kadar farklı marka araçlarda, hepsinin farklı paketlerinin farklı modellerinde farklı fren ayarları mı var yani?

Bir ara araştırırım da araştırmaya değer bir fark olacağına biraz ihtimal vermem lazım. Güç'e etki sağlıyor demeyelim de güçten yemiyor demek daha doğrusu ki bunu daha önce tartışıp hemfikir olmuştuk zaten ağırlık merkezi ve kuvvet kolu sebebi ile olduğuna dair olduğundan.

 

Yazıp göndere basmamışım, cem abi benzerini yazmış zaten. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 minutes ago, Cem Boneval said:

Aracın fren şişmesini koaşn 300 vahşi beygir yerine tekerlekteki 1-2 kg ağırlık fazlasına bağlamak gerçekçi değil.

Pek anlatamadim sanirim, sicakliklar benzer, beygir gucunde degisiklik yokken, sadece jant+lastik degisiminde frenlerin sismesi durumu soz konusu. Yani pratikte yasanan durumu anlatiyorum. Normal durumlarda hissedilmeyecek fark bardagi tasiran damla olmustur muhtemelen.

 

Ha ayrica bari sen yapma abi, frene bastiginda zaten beygirler kosmuyor (momentum artisi yok), normalden fazla kmh la da gitmiyorum ben, ne alakasi var beygirle :) Tek ilgisi isinma/soguma araligi daha kisa olabilir cok hizli hizlanip, cok hizli yavasliyorum daha agresif kullaniyorum demek olabilir bu.

 

4 minutes ago, Mertcan Çelik said:

Bir ara araştırırım da araştırmaya değer bir fark olacağına biraz ihtimal vermem lazım.

Keyfi zataliniz bilir hazreti Mertcan. Sizden ricamiz soyle otede dusunun afiyetinizi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

25 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

ek ilgisi isinma/soguma araligi daha kisa olabilir cok hizli hizlanip, cok hizli yavasliyorum daha agresif kullaniyorum

Bu da beygirlerin kamçılanması demek değil mi?

Yani kullanım tarzının değişmesi beygir fazlasının bir sonucu.

Ve frenlerin de aşırı ısınmasının temel nedeni. 

Neyse, her şartta fren sistemini elden geçirmen gerektiği konusunda hemfikiriz. 

Beygirler masumsa ve her 18 jant takan da bu sorunu yaşamıyorsa, ki kimse yazmadı, ben balatalarla başlardım.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 hafta sonra...

Netice gayet başarılı 350 hp 500 nm tork daha ne olsun
Keyifli gazlayınca çıkan seslerden insan tahrik oluyor :)
Kaput içi çok başarılı Stock bir ecoboost motordan hiç bir farkı Yok hava filtresi kapağı harici :)
Güzelce keyifli kazasız belasız kullan bro :)
Bu arada tr de profesyonel kişilerin kimsenin yapmaya cesaret edemediği bir işi risk alarak onlardan daha profesyonelce yaptığın için bu projenin Türkiye'de ecoboost motorun senin sayende denklemi çözdüğün maddi manevi özveri sabırla sorunların üstesinden gelip bizede böyle bir konuyu takip etme fırsatı verdiğin için teşekkürler brocan ...

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.