Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Yatak Sarması


Alper Kultufan

Soru

Arkadaşlar merhaba,

2015 benzinli trendx İ mi sıfır aldım.4000 km.de lovata marka sıralı sistem lpg taktırdım,17000 km de ilk bakımını yaptırdım.bugün aracım 19000 km de,Bugün hareket halindeyken motordan tıkırtı şeklinde devirle beraber hızlanan bir ses gelmeye başladı,yol üstünde ford servise girdim hemen .Servisin başteknisyeni aracı test etti yatak sesi geliyor dedi.

Aracın yağı bitmiş yağ yakmış dedi.motorun sökülmesi gerek ve garanti dışı kalabilir.cebinizden 5/6 bin tl çıkabilir dedi.

şimdi benim elimde lpg firmasının motor sigortası poliçesi var.

ama aracımın bu kadar sürede yatak sarmasının sebebi nedir.daha kredisini ödüyorum.fabrikasyon bir hata olabilir mi.ne yapmamı önerirsiniz

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
12 saat önce, Furkan Çiçek said:

Hele ki Otosan ve Ford servisleri tüketim alanında Türkiye'de en problemli firmalardır. (Tekrar üniversite okuyor olsam, kesinlikle bu firma hakkında sunum yapardım)

Bizi bu birikiminizden yoksun bırakmayın.

Bu kadar kesin ve sert ifadelere neden olan gözlemlerinizi paylaşın ve Ford servisleri yerine kime güveneceğimizi de lütfen ekleyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
25 dakika önce, Kaan Yagizer said:

Peki.

 

Ben yine de yazayım. Arkadaşın bahsettiği, Gayet güzel davranan müdür ve işçilik almama durumları hiç bilmeyen biri için tezgahtan öte olamaz. Zira, 8 bin tl fatura çıkarılmış. Dışarıda o fiyatlara motor satılıyor...

Her neyse, konuyu dağıtmak istemiyorum. Şu mesajı yazmamın sebebide; sonuna ekleyeceğim öneri;

Eğer hukuki süreç sizi haklı bulmazsa dostum şu düşünceye kapılmanız normaldir;

"Normal şartlar altında Ford kaynaklı bir arızadan oluşan problem garantiyle yapılması gerekirken arıza ile alakasız LPG kitinin bir maliyet fırsatı olarak Ford tarafından görünüp garantiye dahil edilmemesi, bu firma benim gerçekten dostum mu? Ve müşteri odaklı mı?" 

Diye düşündürebilir.

O yüzden, 8 bin tl fatura çıktıysa o iş dışarıda yarı yarıya daha uygun fiyata yapılabilir. 

 

 

3 dakika önce, Cem Boneval said:

Bizi bu birikiminizden yoksun bırakmayın.

Bu kadar kesin ve sert ifadelere neden olan gözlemlerinizi paylaşın ve Ford servisleri yerine kime güveneceğimizi de lütfen ekleyin.

 

Cem bey, muhtemelen o yazımı bu konuda okuyan;

Garanti ve tamir sürecinde Servis ne diyorsa o dur! Düşüncesinden uzak durun. Ayrıca, garanti prosedürlerinde ya da fiyat tekliflerinde en iyi alternatifmiş gibi kendilerini sunmaları da gerçekçi olmayabilir. Gibi gibi.

 

Benim bahsettiğim; Ford'dan bir şey almayın. Servis'e gitmeyin değil. Öyle olsa Focus kullanıcısı olmam. ST'yi dört gözle beklemem. Sadece servis konusunda şikayet var istatistiklerine bakarsanız sıradan firmadan bile daha vasat durumda olduğunu görürsünüz. 

Son kez tekrarlıyorum, konuyu dağıtmak ya da servis tartışması açmak istemiyorum. Ama çok istiyorsanız bir gün çayımı içerken servis kayıtları ile tüm yaşadıklarımı makale tadında bir blog sayfası açar yazar buraya linklerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Furkan Çiçek said:

tüm yaşadıklarımı

Sorun da tam burada, sizin yaşadıklarınızı geneli temsil etmez.

Sizin kötü deneyimleriniz olmuş olabilir, tıpkı benim de iyi deneyimlerim olduğu gibi.

Bunlar ikimizin de genelleme yapmasına yetmez. 

Şikayet sitelerine gelince, mağdurların başvurularını içerirler, memnunların gözlemleri bulunmaz.

Hiçbir markanın servisinin %100 müşteri memnuniyeti sağlaması mümkün değildir, o bundan kötü, şu bundan iyi diye kesin ifadelerin ise mutlaka istatistik biliminin kabul ettiği sayısal değerlendirmeleri içermesi gerekir. 

Gerisi öznel görüş ve kanaatlerdir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 dakika önce, Furkan Çiçek said:

"Normal şartlar altında Ford kaynaklı bir arızadan oluşan problem garantiyle yapılması gerekirken arıza ile alakasız LPG kitinin bir maliyet fırsatı olarak Ford tarafından görünüp garantiye dahil edilmemesi, bu firma benim gerçekten dostum mu? Ve müşteri odaklı mı?" nklerim.

 

...düşünmek serbest.

 

Ben de düşüneyim (izninizle)

 

...araç yakıt - ateşleme sistemine müdahale etmeyin! Ederseniz sorumluluk kabul etmem denmiş mi?

...sanayi bakanlığı bu konuda net'mi?

...araç homologasyonu ne? benzinli mi?

 

Müşteri odaklı olalım ... peki ... ama yapma! denen şey yapılmış işte.

...neye istinaden Garanti uygulayalım?

 

Bunun aracını açılan tavan takmak için kesip sonra da "su sızıntısı var - paslanma var" şikayeti ile servise başvuran ve Kaporta/Boya garantisi talep eden kullanıcının durumundan farkı ne? (yaşanmış olaydır, öylesine örnek vermedim)

 

Aracına "yapma" dendiği halde LPG takan kişi elde edeceği ekonomik fayda karşılığı riski üstlenmeyi tercih etmiştir. Onun kararına, düşüncesine saygı duymak ile birlikte bu durumdaki kullanıcıya en fazla "Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın!" denebilir.

 

Not: Bu arada sıfır makina (sandık) 19,967TL+KDV ... bilgimizde bulunsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Kaan Yagizer

Lütfen uyarlayın; (tamir maaliyeti !== müşterinin tekrar kar getirisi) Peki Sonuç? Hangisi karlılık? Tamiri gerçekleştirip yeni araç almasını beklemek? Örneğiniz, enteresan olmuş. Zira, arıza lpg kaynaklı olmaması beyaz yakalı abilerin insiyatifine kapı açıyor. İnsiyatif demişken alttaki linki önce okumanızı öneririm.

https://tr.wikipedia.org/wiki/F%C4%B1rsat_maliyeti

 

Ayrıca Bkz:

https://tr.wiktionary.org/wiki/f%C4%B1rsat

 

Gizli Bkz: Beyaz Yaka Halleri (Keşke sitede gizli bakınız butonu olsa)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 dakika önce, Furkan Çiçek said:

Tamiri gerçekleştirip yeni araç almasını beklemek?

Peki, sizce Ford konuyu tüketiciyi daha az üzecek şekilde çözseydi, tüketicinin bu koşullarda yeniden Ford'a yönelme olasılığı nedir?

Fırsat maliyetini belirleyebilmek için bu veriye de ihtiyacımız olacak da...

 

Not: @Alper Kultufan bey konunuzu işgal ettiğimiz için özür diler, sizin için sorunun en avantajlı şekilde çözülmesini diler ve geçmiş olsun derim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Furkan Çiçek keşke dediğiniz gibi olsa.

 

Politik / İyi niyet Garantisi zaten bu gibi durumlar için var.

Sıkıntı ise basit ... İstatistik.

 

Türkiye'de 4 - 9 yaş aralığındaki C-D segmentinde ki "Benzinli" araçların %40'lık kısmına LPG uygulanmış.

... 0-4 yaş aralığını bilmiyorum ama o dilimde de oranların düşük çıkmayacağını biliyorum. (marka gütmeden)

 

LPG direkt ve dolaylı olarak pek çok arızaya sebep oluyor/tetikliyor. 

 

Diğer yandan T.C Kanunlarında bir (tam teknik tabirini bilmiyorum ama...) sıradan hale gelme/tekrarlanma ilkesi var.  

Hukukçu arkadaşlarımız daha iyi bilir ... LPG'li araçların motor aksamına garanti vermeye başladığınızda bu iyi niyet/politik garanti kapsamında olsa dahi bu durumun genele yayılma ve örnek göstererek hak iddia etmek olasılığı var (varmış) 

 

Yani o kapıyı bir açarsanız sizin yapmadığınız / onaylamadığınız / tam tersine yapmayın dediğiniz uygulama nedeni ile oluşan hasarları karşılamak zorunda kalabilirsiniz.

 

...dolayısı ile çıta "işçilik indirimi" vs. sembolik seviyede tutulmak durumunda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Kaan Yagizer Problem dolaylı yoldan dahi olsa LPG ile alakalı ise söylediklerinizde haklısınız. Hele ki diğer müşterilere hak doğma konusu. "Benim kuzenim" diye başlayan cümleler çoğalacaktır elbet. Fakat benim bahsettiğim, LPG ile tamamen bağlantısız bir arızadan yola çıkarak oluşan bir arıza. Dolaylı da olsa bağlantısı varsa bir şey söyleyemem. 

 

@Cem Boneval Memnun müşterinin 1 kişiye, memnuniyetsiz müşterinin en az 7 kişiye firma yorumlamasında bulunması pazarlamada teori üstü bir kavramdır biliyorsunuz. İşte sıkıntı orada, her şekilde kar ve maliyet hesapları. Bu tekel piyasasından başka bir şey değildir. Markalar farklı ama arkasında ki aileler aynı. Yoksa o bahsettiğiniz verileri teorik olarak buraya düzmek gayet mümkündür. Müşteri şikayetleri yönetimine bir göz atmanızı öneririm.

 

Ayrıca keyfe keder maliyeti karşılamaktan bahsetmiyorum. Problemin LPG kaynaklı olmamasından dolayı oluşabilecek bir durumdan bahsediyoruz. Ve her şekilde durum, LPG fırsatına çıkıyor. 

 

Şu konuda bana düşen, Ford müşteri odaklı olmazsa şikayeti desteklemek gerekirse şikayet hakkında destek mailleri atmak. Benim gibi düşünen de varsa, konuyu açan arkadaşı desteklemek amacı ile bu şekilde yardım edebilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Furkan Çiçek said:

Dolaylı da olsa bağlantısı varsa bir şey söyleyemem. 

 

...üstat inan (piyasa ağzı olacak ama...) "kurtardığı" durumlarda garanti için başvuruyor, başvurmak ile kalmıyor ısrar ediyoruz.

 

Bu bize/bana özel değil ... her servis benzer şekilde hareket ediyor.

(araç sahiplerine aşık olduğumuz için değil tabi ki...) en basit mantık gereği "Kim müşterisini mağdur / mutsuz etmek ister ki?"

 

Ancak araç üzerinde modifiye - LPG gibi kullanıcı kitaplarında net/kesin şekilde ilan edilmiş konularda Fört'ün :) tavrı hep aynı.

 

...ki onları yukarıda saydığım nedenlerden dolayısı haksız da bulamıyorum.

 

Haaa ... Garanti'nin her teşhis'i doğrumudur?

Tabi ki değildir.

...yok öyle bir şey.

 

Zaten o durumda (aksine inanıyor / ispat edebiliyorsak) servis olarak bastırıyor ve baştan "olmaz" dense de mantıklı bir açıklama var ise ve durum belgelenebiliyorsa işlemi garanti kapsamına alabiliyoruz.

 

...ama LPG?

...malesef.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buarada şikayet var com'da çıkarcı en az servisler! kadar :)

 

Adamlar senden izinsiz logonu alıyor şikayet sayfası açıyor, müşteri haklı haksız doğru yanlış şikayet yazıyor.

Senin ona cevap vermen için ise senden para isteniyor.

 

Böyle bir dünya var mı? Çok garip ama var.Avukat ile ihtar çekiliyor tınlanmıyor bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sevgili abilerim, lpg yüzünden garanti dışı kaldı diye forda kızmanızı mantıksız buluyorum.Aracın orjinal yürüyen aksağımında değişiklik yapmışsınız araçdaki en küçük sorunda bile sizi sorumlu tutacakdır ki haklıdır zaten.8000bin tlnin üstüne bir su içmeni tavsiye ederim ford bunu karşılamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On ‎17‎.‎03‎.‎2016 at 17:35, Alper Kultufan said:

Yetkili serviste motor işçiliğinin muadil parçalar kullanılarak yapılmasını kabul ettim.Aracımın motor garantisi artık bulunmamakta,Tüm form üyelerine bilğilerini paylaştıkları için teşekkür ederim.

 

hocam son durum nedir? en son kaça mal oldu. benim aracım da 2015 focus. ben de lpg taktırdım. yazdıklarınızı okuyunca içime bir kurt düştü. bu arada tamamen yasal bir sistemi araca taktırmanın garanti bozması kadar saçma bişey olamaz. en fazla LPG sisteminden kaynaklı arızalarda garanti o arızayı karşılamaz. bu yaptıkları beni forddan soğuttu. kim ne derse desin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 3/19/2016 at 03:40, Cem Boneval said:

Bizi bu birikiminizden yoksun bırakmayın.

Bu kadar kesin ve sert ifadelere neden olan gözlemlerinizi paylaşın ve Ford servisleri yerine kime güveneceğimizi de lütfen ekleyin.

 

Abi hic kimsenin kakkini yemem bilincli olarak, pozitif veya negatif.

Insanogluna guvenilmez. Guvenecek adam bulmak zordur sende taktir edersin ki.

Bak mesela ankarada yetkili servisin bir tanesi: baktik sorun yok dedigi problemde (eski dizelde) diger servis elinde catlak triger kayisiyla geldi. Bu sorunu bulup beni buyuk dertte kurtaran ayni servis tamponu boyatmak icin verdigim ayni arabayi 3 ceyrek daha az yakitli araci teslim aldim. Tampon boyanacak, mekanik bi is olsa ve cok km yapmak gerekse (ki 3 ceyrek dizelden bahsediyoruz) neyse. Bildigin hortumlamislar dizeli, cunku km ayni teslim aldim, isik yaniyordu. Ustelik kapi da sanki 25cm2 lik alanda ozellikle derince cizilmis gibiydi farkli yonlere tek hamleyle. Musteri iliskileri yetkilisi nerdeyse cingar cikaracakti, hem haksiz hem zeytin yagi modeli. Deli ettiler.

Herneyse insanogluna guven olmaz, ahmet mehmet, yetkili, ozel servis farketmez. Kani bozuklar her yerde. Insan olanini bulmak gerekiyor aci tecrubelerle.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.