Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Cms Ve 225/45-17


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

37 dakika önce, Serdar yaman said:

Çok geridesin Mertcan süperchips yazılım+ sprintbooster+ kn kutu içi açık hava filtresi emoji3.pngemoji3.pngemoji3.png

valla çok gerilerde kalmışım ben. Bunlar hep Servet abinin ekobos sürücülerinin başına açtığı işler :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence yola gücü aktarma konusunda iyileştirme yapmak için değişim yapılmıştır.

 

Yol tutuş konusunda süper artış olacağını sanmıyorum, keza konfor kaybıda maksimum %10 olur.

 

Not: Bu kombinasyon ile çamurluklardan 10 mm dışarıda kalır.

 

56c9d5ec35bbb_ScreenShot2016-02-21at17.1

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Yakup Çağatay said:

Not: Bu kombinasyon ile çamurluklardan 10 mm dışarıda kalır.

İfade yanlış anlaşılabilir. Çamurluktan dışarı taşmıyor, sadece özgün ebada göre 1 cm dışarı doğru genişliyor, ama hala çamurluk içinde, inanmayan resimlere bakar 

 

Ayrıca görüş bildiren herkese teşekkürler.

Ancak ben başlığı "nasıl, güzel olmuş mu?" niyetiyle açmadım.

Bir yandan CMS'nin ciddiye alınması gereken bir jant üreticisi olduğuna dikkat çekmek istedim.

Diğer yandan da 225/45-17 ebadın sportif görünüm ve kullanıma merakı olanlar için başarılı ve yaygın kullanılan bir ebad olduğundan göreceli ucuz bulunduğuna işaret etmek istedim. Mesela Michelin Primacy 3 225 olursa 334 TL, 215 olursa 392 TL, örnekler çoğaltılabilir. 

Jant da buna da benziyor biraz...

1326.jpg.ff3d5fab9f6f15014c97cb4b30ae1c7

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayırlı olsun, güle güle kullanın; Cms önceki aracımda 10 yıl kullandım; bir kaç defa patlak lastikle üzerinde yürümeme rağmen zarar görmemişti, şaşırtmıştı (mesafeler kısaydı) Kullanım ve kalite olarak çok memnundum...

Bir kaç da sorum var Cem Bey:

- Konfor ne boyutta azalıyor? Yol tutuş hissedilir boyutta arttı mı? 16" ile 17" arasındaki fark yol tutuş/konfor bağlamında aslında sadece görsellikten mi ibaret?

- Aldığımız Seat Leon, Hankook Ventus S1 Evo2 225/45R17 ile geldi; Focus'la kıyasladığımızda hem torsiyon süspansiyon hem de jant farkını içeride hissediyoruz(?); lastik basınçlarını bir kaç kez kontrol ettim, düzelttim; 16" jant/lastiğe dönsek konforu arttırabilir miyiz? Bir de bu lastikle ilgili fikriniz-bilginiz var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Ahmet Dursun said:

Konfor ne boyutta azalıyor? Yol tutuş hissedilir boyutta arttı mı? 16" ile 17" arasındaki fark yol tutuş/konfor bağlamında aslında sadece görsellikten mi ibaret?

Burada önemli olan jantın büyümesi değil lastik yanak genişliğinin azalması. 

Hemen hemen aynı çevreye sahip olan 205/55-16 ile kıyaslanırsa görseli şöyle:

yanak.JPG.36af589ffe22e6fbbff52de3e357af

Bu da şu demek, araç daha geniş yanak üzerinde daha rahat yaylanacak, dolayısı ile konfor artacak.

Beri taraftan hızlı girilen ve lastiğin üzerine ciddi yük binen durumlarda dar yanak eğilmeye daha dirençli olacak, tabanın yerle teması fazla etkilenmeyecek, dolayısı ile yol tutuş düzelecek. 

Tabii bir diğer etken de bu durumda taban genişliği. O da kalkışta daha iyi traksiyon ve frenlemede daha iyi tutunma ve etkin yavaşlama demek. Ayrıca taban ne kadar geniş olursa, aynı lastik profili için konuşuyorum, suda kızaklama o kadar fazla olur. 

 

Ben neler hissettim?

Konfor Cross Climate'lara göre belirgin iyi, onların zaten XL olduğu için sert olduğunu yazmıştım. Geçen yıl kullandığım Premium Contact 5'lere göre ise biraz daha kötü. Yani küçük engebelerde birazcık daha sert vuruyor. Ama bu tedirginlik yaratmıyor ve kullanım tarzında da bir değişikliğe neden olmuyor. F1 asymm2 yumuşak yanaklı bir lastik, hepsi böyle efendi olmayabilir. 

Ses açısından da ben zaten kolay duymam ama Cross Climate'a göre daha sessiz, o da desen kaynaklı.

Yol tutuş için daha rodaj döneminde, gerçek performansını vermediğini düşünüyorum ve Cross Climate'ların ne kadar iyi tutunduğunu fark ediyorum. Sanmıyorum ama eğer böyle devam ederse hayal kırıklığı olur. Bekleyip göreceğiz.  

 

16 dakika önce, Ahmet Dursun said:

Aldığımız Seat Leon, Hankook Ventus S1 Evo2 225/45R17 ile geldi; Focus'la kıyasladığımızda hem torsiyon süspansiyon hem de jant farkını içeride hissediyoruz(?); lastik basınçlarını bir kaç kez kontrol ettim, düzelttim; 16" jant/lastiğe dönsek konforu arttırabilir miyiz? Bir de bu lastikle ilgili fikriniz-bilginiz var mı?

Hankook giderek daha düzgün ürünlerle premium marka olmaya aday. S1 evo2'de 225/45-17 ebadda performans lastiği testlerinde genelde 3. veya 4. sıralarda yer almış. Buradan bakılabilir. Performans ve konfor açısından F1 asymm2 kadar iyi olmasa da kötülenecek bir yanı da yok.

Kuşkusuz 205/55-16 konforu arttıracaktır, hele ki mesela Efficient Grip Performance alınırsa. Ama o kadar masrafa değer mi konfor düşkünlüğünüz karar verdirici olacak. Sakin kullanıyorsanız ve darbelerden çok rahatsız oluyorsanız belki. 

Ben değiştirmez, ikinci takım olarak F1 asymm 2veya 3 alırdım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.