Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Renault Talisman


Burhan Bakar

Önerilen Mesajlar

Ben, bu sistemli hiç bir bineğe(i) binmedim/sürmedim. Denemek lazım gerekli mi değil mi diye? Güvenlik konusunda şüpheliyim fakat manevra konusunda %100 faydalı olacaktır :)  

Deneyip göreceğiz.

D sınıfı ve üzeri için dönüş çapı yada manevra açısından büyük avantaj:yeah:

Sistem 60 km/s hıza kadar ön tekerleklerle ters yönde hareket ediyor,60 km/s sonrası aynı yönde,sistemin çalışma prensibine dair videoları izlediğimizde merkez kaç kuvvetine karşı koyan sürtünmeyi artıracağı ve hareket devamlılığını daha etkin sağlayacağı için virajlarda olumlu etkileyeceğini düşünüyorum,yüksek hızlardaki manevralarda da aynı şekilde sabit bir tekerlek yerine arkadan kaymaların önüne geçebilir ve yol tutuşu artırır diye düşünüyorum ama yanlamayı sevenler için bişey diyemem :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

 

 

Renault daha önce 4control araçlar üretti ama ben ne kullandım nede kullanan biriyle tanıştım,Yakup bey,Cem abi,Kaan abi bu konularda çok tecrübeli kullandılarsa tecrübelerini duymak isteriz :sofeer:

FourMotion Binek BMW'de yalan dünya, 5"kasa ile buzda (Kartepe) felaket dağıldım, tüm yol boyunca "neden kuZu azimle 2X gibi gidiyor???" sorusu kafamda yankılandı. X5'te durum "ehhhh" işte, sonuçta hiç birinde orta diferansiyel yok ... ama Mercedes'te durum farklı.  Kış ortası -sakaltutan- yokuşunu (bilen bilir, berbattır) S Klass ile aslanlar gibi geçtim, gitti. Belirttiğim her iki sürüşte de araçlarda Michel :) vardı (ölçüleri tabi ki farklıydı) 

Sonuçta teknolojiden teknolojiye fark var, Mercedes örneğine bakarsak adamların M.Ö 500'den bu yana gelen bir GELENDEWAGENSTRUCKEN :) tecrübesi var ve bu çekiş kontrol / güç aktarım konusunda onları yarışa 50metre öteden başlatıyor. BMW bu konuda çitlembik sayılır (Merso ile karşılaştırıldığında) ...ki zaten elemanlar binek araçlarda ki "X" için "zorlu koşullarda performansınızı arttırır" gibi yuBarnak ifadeler kullanıyor.  Yıllarca ekmeğini yemiş biri olarak Münich'lilerin henüz 4Motion işini tam olarak çözemediklerini söyleyebilirim. 

Sonuçta iddialı konuşmak kolay, ürün kendisini asfalt üzerinde ispat edene kadar atarlanmamakta fayda var. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sonuçta iddialı konuşmak kolay, ürün kendisini asfalt üzerinde ispat edene kadar atarlanmamakta fayda var. 

Kaan abi anlattıklarından bu 4control olayını diğer markaların da kullandığı akıllı 4x4 sistemleri olarak düşündüğünü anladım,Renodaki bu 4control denen şey sadece direksiyonun 4 tekerleğide yönlendirmesini sağlıyor,güç aktarımı yok araç yine 2 çeker

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

mercedes in 1.6 motoru bile 6 lt yağ alıyor.. bilemiyorum ama piston kolları uzun ve karteli mi büyük yoksa yağı başka işlerde mi kullanıyorlar bilgim yok. dokun kaç bir motoru var malum..  renonun yakıtının az olması genelde araçlarının hafifliğindendir, bu araç ağır gibi, çıksın bakalım görelim yakıtı..binicisinden

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaan abi anlattıklarından bu 4control olayını diğer markaların da kullandığı akıllı 4x4 sistemleri olarak düşündüğünü anladım,Renodaki bu 4control denen şey sadece direksiyonun 4 tekerleğide yönlendirmesini sağlıyor,güç aktarımı yok araç yine 2 çeker

...O.K anladım, isveç ordusunun bin yıl önce devreye aldığı, bir dönem (yanlış hatırlamıyorsam) Saab'ın da denediği sistem ... kullananlar "SuXX" diye yorum yapmıştı, ama tabi ki o zamanın teknolojisi ve aktarma organları ile günümüzde gelinen çizgi çok farklı , belki bu defa daha iyi sonuç alınır.

Ya bunlarla uğraşıp -yarabandı- kıvamında teknoloji ile göz boyayacaklarına neden yakıt hücrelerine, sürtünmesiz yüzeylere, süper iletkenlere, akıllı metallere ... kısacası gerçekten umut veren şeylere para ayırmazlar ki? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arka tekerleklerin de direksiyonla dönmesi yeni bir şey değil. Pederin yeni sattığımız 1996 model Peugeot 306'sında vardı mesela. 
1. Şehir içinde dönüş yarı çapına etkisi olsa kötü tasarım nedeniyle bile kamyon gibi dönerdi.
2. Sert virajlı dar yollarda canlı sürmek daha kolay olurdu, ancak sınırlara geldiğinde araç dengesizleşir ve huzursuz ederdi. 
Tabii Renault arka tekerlekleri ters yönde de hareket ettirebiliyor ve bu ESP İle birleşince güvenliği arttırabilir. Yol tutuş için denemeden ya da deneyenleri dinlemeden öngörüde bulunmak istemem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi teknolojiyle alakalı bir çok konuda aynen bu şekilde düşünüyordum ama bigün Mazdanın resmi sitesinde şu videoyu izleyince fikrim değişti

içten yanmalı motorun sınırlarına çok yaklaştık. kişisel ulaşım için (...ki bence gerçek alternatif toplu taşımadır ...  azından metropoller için) adres belli, hibrit. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi teknolojiyle alakalı bir çok konuda aynen bu şekilde düşünüyordum ama bigün Mazdanın resmi sitesinde şu videoyu izleyince fikrim değişti

Madem o kadar işi biliyorlar, turbo taksaydılar. Yoksa turbo konusunda yeterli teknolojilerimi yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Madem o kadar işi biliyorlar, turbo taksaydılar. Yoksa turbo konusunda yeterli teknolojilerimi yok.

Aynen katılıyorum aldıkları beygir ve tork oranları çok düşük hatta turbonun kullanılmıyor olması mazdanın kendi hazırladığı videonun ana fikrine ters durumda,benim videoda kastettiğim şey ARGE ye büyük önem vermekle beraber elimizde ki kullanışlı teknolojileri düşük maliyetle yukarı taşımak.Daha iyi anlaşılsın diye abartılı bir örnek vereyim;Ya hala 4 tekerli araba üretiyorlar,yıl olmuş 2015 uçan araba üretinsene kardeşim???

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Renault son zamanlarda ürün gamını şık, konforlu ve fakat pratik araçlarla zenginleştirmekte ve tasarım olarak göze hoş gelen modeller üretmekte.
Talisman da istisna değil, orta üst sınıfa oynayan model Renault'nun F1 deneyimlerinden faydalanarak geliştirdiği ekonomik küçük hacimli motorlarla şık ve geniş bir karoseri buluşturuyor ve R-Link 2, 4control gibi yenilikçi teknolojik araçlarla destekliyor. 

Yakında satışta göreceğimize kuşku yok. Fiyat rekabette belirleyici olacaktır. 
Asıl gücü dört vanalı ve dört savaşlı (!) 200 PS'lik TCe motor sunuyor ama sanırım o da 1618 cc hacimli maalesef avantajlı vergi dilimini kaçırıyor ve fiyat olarak el yakacak. Çift turbolu 1.6 dizel ünite cazip ikinci alternatif.

Açıkcası bu sınıfa ilgi duymamakla beraber D segmentini hareketlendirecek bir alternatif diye düşünüyorum. Bekleyelim görelim...

Renault-Talisman_2016_1600x1200_wallpape

Renault-Talisman_2016_1600x1200_wallpape

Renault-Talisman_2016_1600x1200_wallpape

Renault-Talisman_2016_1600x1200_wallpape

Renault-Talisman_2016_1600x1200_wallpape

Renault-Talisman_2016_1600x1200_wallpape

Renault-Talisman_Estate_2016_1600x1200_w

Ve ben steyşın seviyorum sanırım... 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dört savaşlı ne demek bana biri açıklayabilir mi.

Bi de şu 4 control işi bana biraz ucube geldi.Yani ne bileyim biraz gelenekçiyim heralde.

Arka tekerlekleri direksiyonla kontrol etmek  dış görünüşte biraz ofsayta düşmek gibi olacak.Tamam belki sürüşe katkısı olacaktır illa ki ama ben istemezdim heralde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dört savaşlı ne demek bana biri açıklayabilir mi.

Bi de şu 4 control işi bana biraz ucube geldi.Yani ne bileyim biraz gelenekçiyim heralde.

Arka tekerlekleri direksiyonla kontrol etmek  dış görünüşte biraz ofsayta düşmek gibi olacak.Tamam belki sürüşe katkısı olacaktır illa ki ama ben istemezdim heralde.

Fransızcadan otomatik tercüme yapılınca anlamsız şeyler çıkmış, aslında silindir/süpab sayısı olacak.
Ayrıca 4control öyle çıplak gözle kolay fark edilecek düzeyde bir dönme değil, kullanırken söylenmese fark etmeniz bile olası değil. Denemeden fikir beyan etmemek lazım sanırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.