Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

19 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bunu nereden çıkartıyoruz? Bilgi mi varsayım mı?

 

Personel bilmiyorsa net kendi eksiği, bu da benim bilgim ? Yani eğitimler dummy'ye anlatılır gibi veriliyor ki ben buna şaşırıyorum bile.

Arabanın ses sistemini, göstergelerindeki özellikleri, ya da donanımlarındaki yenilikleri bahsetmiyorum. FORD son bir kaç senedir, hem motor hem şanzıman anlamında sürekli yeni ürünler çıkarıyor. Asıl yenilikler burada. Yeni 8 ileri şanzımanın yenilikçi yönlerinin iyi anlatılması gerekiyor. Ya da 1.0 ecoboost motorun teknolojik özelliklerini vurgulamak lazım. 1.5 Ti-VCT motor bile diğer atmosferik motorlu rakiplerinden çok farklı özleliklere sahip. Ecoboost motor ailesinin hafifletilmiş hali diyebiliriz. 

Ford araçlarını hafifletmek için bir dolu ar-ge yapıyor. Gövdesinde kullandığı malzemeler bile bu araç için farklı. Araba, sadece donanımdan ibaret değil. Donanım artık herkezde var. Öenmli olan yenilikleri vurgulayabilmek, bunu iyi anlatabilmek. 

6 defa yılın motoru seçilmiş bir ürünü pazarlayamayan tek ülkeyiz(Fiesta dahil) ben daha ne diyim ? 

 

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Kaan Zaim yazdı:

Bayiler sinek avlıyo. Şuan bir çok bayi servis departmanları sayesinde ayakta duruyor. Bakım ve onarım işi olmasa, çarkı hiç döndüremeyecekler. Satış pazarlaması sıfır, fiyatlar yüksek, personel bilgisiz(Gerekli eğitimler verilmediği için)...

Eğer yedek parça fiyat politikalarını biraz gevşetip, indirim yapmazlarsa servislerde ciddi sıkıntıya girecek. 

Yoğun bir şekilde TOYOTA araçlarına kayma var. Model değiştiği halde hiç bir bayide araç yok.

Biz OTOSAN'a yıllarca Triger kayışı için olan durumu kabul ettiremedik, bu yazdıklarımızı zaten okusalar bile eminim dikkate almayacaklardır.

Ama tehlike çanları çalıyor, bu çok net.

Aynen o şekilde Ocakta 285 adet ford satılmış ,100 civarıda  focus satılmış,bunun bir kısmı da focus 3,5 tür. Otosan yetkilileri focus 4 tanıtımında konuşuyordu yıl sonuna kadar 1500 focus 4 satmayı hedeflyoruz diye (2018 yıl sonu için) aceba 150 tane satabildiler mi?Toyota dışında honda,renault,vw,fiat satışlarıda iyi ,normalde önceki yıllar ford bu firmalarla yarışırdı (binekte) Otosan sayesinde sinek avlama başladı...Millet aynı paraya aynı segment emsal full ,turbolu araç alıyor ne yapsın eski nesil motor bom boş focus 4 ü? Satış yapamayınca en az 20 bin tl indirim yaparlar yada bize ticari satışı yeter derler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bana işin bir de çok farklı boyutu var gibi. ford amerikan malı ve son yıllardaki siyasi gerilimden dolayı itici geliyor olabilir mi? aynı fiyata ve donanıma sahip bir amerikan ve bir japon yada fransız malı olsa sanki amerikan malını tercih etmeyecekmiş gibi geliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

44 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

Ankarada işim gereği Sürekli trafikte değişik noktalarda dolaşmama rağmen yeni focus çıktı çıkalı sadece 3 adet yeni focus gördüm 1 tanesi full st line dizel mavi 1 tanesi aytozu gri 1.0 eco stline diğeride trend x atfosferikti galiba sedan beyaz filo aracı ?

önceki kasalarda mantar gibi patır patır patlardı ankarada velhasıl kelam fiyatlar ve pazarlama stratejisi milletin alım gücü düşmesi piyasaların sıkıntılı olması ile birlikte yeni focusun akıbetide yeni fiestanın gibi olacak gibi gözüküyor...

O üç focusu da ÖTV indirimiyle almışlardır ? kesin yoksa o kadar parayı kimse vermez bende geçen 1 tane Kayseri de gördüm başka göremedim geçen hafta Ankara ya gittim hiç denk gelmedi.Ben baştan beri diyorum sonu bu gidişle fiesta gibi olacak...Milletin alım gücü de etkiliyor ama o en az etkileyen unsur ..Daha önceki yıllar megane ,linea,corolla,civic ile benzer satış rakamlarına ulaşan hatta c segmenti liderliğe oynayan focus satış rakamı olarak artık porshe,ferrari ,maserati ile yarışır :)Diğer C segmenti civic,Egea,corolla,megane peynir ekmek gibi satılırken focus 4 neden satılmıyor sebebi belli ...

--1 dakika sonra eklendi--
10 dakika önce, Ali Gök yazdı:

bana işin bir de çok farklı boyutu var gibi. ford amerikan malı ve son yıllardaki siyasi gerilimden dolayı itici geliyor olabilir mi? aynı fiyata ve donanıma sahip bir amerikan ve bir japon yada fransız malı olsa sanki amerikan malını tercih etmeyecekmiş gibi geliyor. 

hiç alakası yok bence 

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

En ucuz focus 4 ne kadar bilmiyorum ama, bir ara honda civic dizelin en ucuzu 119 bin tl civarındaydı. 

Sana zahmet bir tıklayıp bakıver hemen üstte yazıyoruz ? 

--1 dakika sonra eklendi--
Bir saat önce, Kaan Zaim yazdı:

Arabanın ses sistemini, göstergelerindeki özellikleri, ya da donanımlarındaki yenilikleri bahsetmiyorum. FORD son bir kaç senedir, hem motor hem şanzıman anlamında sürekli yeni ürünler çıkarıyor. Asıl yenilikler burada. Yeni 8 ileri şanzımanın yenilikçi yönlerinin iyi anlatılması gerekiyor. Ya da 1.0 ecoboost motorun teknolojik özelliklerini vurgulamak lazım. 1.5 Ti-VCT motor bile diğer atmosferik motorlu rakiplerinden çok farklı özleliklere sahip. Ecoboost motor ailesinin hafifletilmiş hali diyebiliriz. 

Ford araçlarını hafifletmek için bir dolu ar-ge yapıyor. Gövdesinde kullandığı malzemeler bile bu araç için farklı. Araba, sadece donanımdan ibaret değil. Donanım artık herkezde var. Öenmli olan yenilikleri vurgulayabilmek, bunu iyi anlatabilmek. 

 6 defa yılın motoru seçilmiş bir ürünü pazarlayamayan tek ülkeyiz(Fiesta dahil) ben daha ne diyim ?

Anladım. Civic, Corolla ve Megane bu tür yönleri anlatılarak satılıyor da demek istiyorsun yani ? Bence de anlatılsın, ki zaten onu yapıyorum elimden geldiğinde diğer bilgiler her yerde var. Ama şunu söyleyeyim, satın alımların bunlarla hiç alakası yok, sadece fiyatına bakıyor tüketici.

Genel olarak şunu da iletmek gerek madem fiyat başlığını yine satışa döndürdü millet ? Geçen yıla göre Ocak'ta satışlar %50 daha düştü. Nisan'dan sonra Trend X dışında kolay! erişilebilir Focus da kalmayacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bütün markaların satışları düşüşte hem de ötv indirimine rağmen. Bunun başlıca sebebi milletin alım gücünün düşmesi ve kriz beklentisi. Henüz krizden çıkış sinyalleri gelmedi, krizin daha da derinleşeceği varsayılıyor. Şu an milletteki düşünce şu şekilde " 50 liran bile varsa zorunlu olmadıkça harcama".

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Sana zahmet bir tıklayıp bakıver hemen üstte yazıyoruz ? 

--1 dakika sonra eklendi--

Anladım. Civic, Corolla ve Megane bu tür yönleri anlatılarak satılıyor da demek istiyorsun yani ? 

Ben söyleyeyim, hiç alakası yok sadece fiyatına bakıyor tüketici. Şunu da ekleyeyim herkes dizel focusun çok sattığını sanıyor, geçen yıl en çok satan model atmosferik benzinli, perakendede. Bu da bilgi, yorum değil.

 

Ben diyorum ki, kapıdan giren adam bu niye pahalı diye sorduğunda bunun açıklanabilir bir cevabı olmalı. Bunu donanım ile açıklayamazsın, çünkü hepsi bir birine yakın. TOYOTA sorunsuzluğu ve güvenilirliği ile ön plandadır. Kapıdan içeri girdiğin andan itibaren bunu hissedersin. Sana bunu vurgulayarak satış yapmaya çalışırlar.

Çok yazmadan sorduğum soru şu, FOCUS'ta diğerlerinde olmayan ne var? Ön planda olan teknoloji ya da yenilik nedir? Bu araba neden rakiplerinden pahalı? 

Bu soruların cevabını ben biliyorum :). O yüzden 165.000 km'de 1.0 ecoboost focus sahibiyim ve kullanmaya devam ediyorum.

Atmosferik için düşüncem şudur, yanlış strateji ? Kimse 140.000 tl para verip bu zamanda ya da başka bir zamanda FOCUS'a LPG taktırıp binmeyecektir. Bunu yapacak olan adam ya TOYOTA alır ya HONDA alır.

Tekrar belirtiyorum, bu aracın farkı ne? Buna yoğunlaşmak lazım bence.

 

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Kaan Zaim yazdı:

 

Ben diyorum ki, kapıdan giren adam bu niye pahalı diye sorduğunda bunun açıklanabilir bir cevabı olmalı. Bunu donanım ile açıklayamazsın, çünkü hepsi bir birine yakın. TOYOTA sorunsuzluğu ve güvenilirliği ile ön plandadır. Kapıdan içeri girdiğin andan itibaren bunu hissedersin. Sana bunu vurgulayarak satış yapmaya çalışırlar.

Çok yazmadan sorduğum soru şu, FOCUS'ta diğerlerinde olmayan ne var? Ön planda olan teknoloji ya da yenilik nedir? Bu araba neden rakiplerinden pahalı? 

Bu soruların cevabını ben biliyorum :). O yüzden 165.000 km'de 1.0 ecoboost focus sahibiyim ve kullanmaya devam ediyorum.

Atmosferik için düşüncem şudur, yanlış strateji ? Kimse 140.000 tl para verip bu zamanda ya da başka bir zamanda FOCUS'a LPG taktırıp binmeyecektir. Bunu yapacak olan adam ya TOYOTA alır ya HONDA alır.

Tekrar belirtiyorum, bu aracın farkı ne? Buna yoğunlaşmak lazım bence.

 

Günün sonunda hiçbirinin FARKI yok, fiyatından başka. Piyasada dolandığım zamanlarda benim öğrendiğim bu. 

 

Benim fikrim, gereksiz pahalı olduğunu bildiğim için bu yönde çalışma yapılmasının da anlamı olmadığı yönünde. En az 7-8 bin lira düşmesi lazım 1.5 ti-vct'nin, bu fiyata 1.0 eb koymaları gerek daha önceden de yazmıştım bunu. Dizel de zaten çook farklı pahalı değil, zaten adamların rakip gördüğü modeller Civic, Corolla değil bunlara göre fiyatı belirlemiyorlar.

 

Mesela uzmanlara bir soru, sokakta kaç tane i30 görüyorsunuz, eskiden çok satıyordu, Hyundai keza doğru politikalarla araç satıyordu. Bu araba kötü mü? Yoo değil. Nedir sorun?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Günün sonunda hiçbirinin FARKI yok, fiyatından başka. Piyasada dolandığım zamanlarda benim öğrendiğim bu. 

 

Benim fikrim, gereksiz pahalı olduğunu bildiğim için bu yönde çalışma yapılmasının da anlamı olmadığı yönünde. En az 7-8 bin lira düşmesi lazım 1.5 ti-vct'nin, bu fiyata 1.0 eb koymaları gerek daha önceden de yazmıştım bunu. Dizel de zaten çook farklı pahalı değil, zaten adamların rakip gördüğü modeller Civic, Corolla değil bunlara göre fiyatı belirlemiyorlar.

 

Zaten aynı noktatyız. O zaman rakip olarka VAG grubu kalıyor ve direk müşteri oraya kayıyor. Bak bir örnek veriyim sana. 1.0 Ecoboostların triger meselesini araştırırken ingiltere de fiestanın satış tanıtı mı gibi bir doküman görmüştüm. Bu kayışın aracın ekonomik kullanım süresi boyunca değişiminin gerekmediği ön planda tutularak, belli bir kilometre sonunda bakım masraflarının rakiplerinden daha ucuz olacağı vurgulanmıştı. Birde bunu yakıt tüketimi, performans güç falan diye başka özelliklerle süslemişlerdi.

Mesela bu çok güzel bir satış tekniği olabilir. Aynı şekilde çift kavramalı şanzımanlar için bu kadar çok ön yargı varken ve de insanlar arızasından korkarken, tam otomatik şanzıman bu anlamda ciddi avantajlı olacaktır. Belki rakibinden yarım litre 1 litre fazla yakıyor olabilirsin ama bunun karşılığında sağlamlığı vurgulayabilirsin. Ne biliyi mbunun gibi şeyler çoğaltılabilir...

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Günün sonunda hiçbirinin FARKI yok, fiyatından başka. Piyasada dolandığım zamanlarda benim öğrendiğim bu. 

 

Benim fikrim, gereksiz pahalı olduğunu bildiğim için bu yönde çalışma yapılmasının da anlamı olmadığı yönünde. En az 7-8 bin lira düşmesi lazım 1.5 ti-vct'nin, bu fiyata 1.0 eb koymaları gerek daha önceden de yazmıştım bunu. Dizel de zaten çook farklı pahalı değil, zaten adamların rakip gördüğü modeller Civic, Corolla değil bunlara göre fiyatı belirlemiyorlar.

 

Mesela uzmanlara bir soru, sokakta kaç tane i30 görüyorsunuz, eskiden çok satıyordu, Hyundai keza doğru politikalarla araç satıyordu. Bu araba kötü mü? Yoo değil. Nedir sorun?

sorun i30 un tasarımının berbat olması eski i30 yeniden daha güzel fiyatta biraz etkiledi tabi.

--9 dakika sonra eklendi--
1 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Sana zahmet bir tıklayıp bakıver hemen üstte yazıyoruz ? 

--1 dakika sonra eklendi--

Anladım. Civic, Corolla ve Megane bu tür yönleri anlatılarak satılıyor da demek istiyorsun yani ? Bence de anlatılsın, ki zaten onu yapıyorum elimden geldiğinde diğer bilgiler her yerde var. Ama şunu söyleyeyim, satın alımların bunlarla hiç alakası yok, sadece fiyatına bakıyor tüketici.

Genel olarak şunu da iletmek gerek madem fiyat başlığını yine satışa döndürdü millet ? Geçen yıla göre Ocak'ta satışlar %50 daha düştü. Nisan'dan sonra Trend X dışında kolay! erişilebilir Focus da kalmayacak.

satışlar düştü ona kimse birşey demiyor focus ilk sıralarda olurdu şimdi son sıralarda...Otomobil satışları  %50 düştüyse focus satışları % 500 düştü bahs ettiğimiz konu bu, ben baştan beri diyorum zaten dediklerim çıkıyor...Filolarda tercih etmeyecek artık focus eskiden millete focus önerirdim artık kimseye önermiyorum.130 bin ver bom boş eski nesil motor araç al millet niye alsınki herkes araştırıyor inceliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

32 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

sorun i30 un tasarımının berbat olması eski i30 yeniden daha güzel fiyatta biraz etkiledi tabi.

 --9 dakika sonra eklendi--

satışlar düştü ona kimse birşey demiyor focus ilk sıralarda olurdu şimdi son sıralarda...Otomobil satışları  %50 düştüyse focus satışları % 500 düştü bahs ettiğimiz konu bu, ben baştan beri diyorum zaten dediklerim çıkıyor...Filolarda tercih etmeyecek artık focus eskiden millete focus önerirdim artık kimseye önermiyorum.130 bin ver bom boş eski nesil motor araç al millet niye alsınki herkes araştırıyor inceliyor.

Reddot ödüllü olan i30 mu berbat tasarımlı, ee boşuna dememişler tasarım görecelidir diye ama ödül alıyorsa berbat da değildir herhalde. 

 

Benim matematik öldü hocam, %500 düşüş ne oluyor?  Hala dediklerim çıktı diyorsun sanki atomu parçaladın ? Fiyat çıkarsa satış düşer zaten, bunu ilkokul çocuğu da biliyor. Tebrikler. Bu arada yanlış bilgini düzeltelim, Otosan lansmanda satış adedi hedefi vermedi pazar payı hedefi verdi, senin izlediğin yayınlar onu sayıya çevirdi ve yanlış yaptı. Ok?

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim politikam belli: Ford'un derdi, beni mi gerdi?

Araba güzel, ama Otosan'ın hedefleri pek mütevazi. 

Yaza doğru kimsenin bir şey alacak hali de kalmayacak. 

İç pazara öldü gözüyle bakmak yanlış olmaz.

Tartışmaları başka konulara kaydıralım, bu nafile muhabbet. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

57 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Benim politikam belli: Ford'un derdi, beni mi gerdi?

Araba güzel, ama Otosan'ın hedefleri pek mütevazi. 

+1

 

Sorunun bir kısmı FORD kaynaklı. Benim arabam artık ucuz olmayacak diyor. Bu kesin 

Birazı Otosan kaynaklı . Piyasa beklentisinin epey gerisinde kalıyor. 

Aman bana ne !! Fordun ve otosanın sahibi kimse o düşünsün. 

  • Beğen 2
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.