Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hp Testi Düşük Çıktı


Serdar Ari

Soru

Öncelikle herkese merhaba aranıza yeni katıldım ama siteyi uzun zamandır takip ediyorum focus la ilgili neredeyse tüm başlıkları okudum ben de focus 1.6 ecobost almayı düşünüyorum. Benim sizlere bir sorum olacak bugün bir araca bakmaya gittim araca ekspertiz yaptırdım araç 5044 rpm de 148,1 hp çıktı araç 2011 model 46 000 km de bana çok düşük geldi bir de araç ta boya değişen yok ama ön cam değişmiş orijinal cam takmamışlar çünkü camda rezistans yok (titanium x paket) unutmadan aracın torku ise 245 çıktı malum tork 240 acaba dip gaz yaptı da overlost özelliğinden dolayı mı öyle çıktı bir de ortalama yakıt 11.4 yazıyordu 9-9.5 bekliyordum yalnız adam çok devirsiz kullanıyordu neredeyse 2500 devri hiç görmüyordu araç acaba ondan mı yüksek kafam çok karıştı yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Turbolu araçlar için yapılan dyno testlerinde hava girişi çok önemli. Kapalı yerde ve hareketsiz yapılınca bazen saçma sapan sonuçlar çıkabiliyor. Fan desteğiyle birlikte test yapmalarını isteyin sonuç daha farklı çıkıyor o zaman. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ölçüm tekerden mi oldu yoksa obd portundan bağlanıpda mı baktılar?

 

Teker kaybını kimi dynoda sonuç olarak gösteriyorlar. Kimisinde sapma. Sapma olarak göstermedilerse şayet gerçek sonuç olabilir. Şayet %30 lara varan kayıp yaşanabiliyor.


Turbolu araçlar için yapılan dyno testlerinde hava girişi çok önemli. Kapalı yerde ve hareketsiz yapılınca bazen saçma sapan sonuçlar çıkabiliyor. Fan desteğiyle birlikte test yapmalarını isteyin sonuç daha farklı çıkıyor o zaman. 

 

O durumda kesin hararet yapıyor araç :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Başka bir yerde Dyno teste soktuğunuzda farklı sonuç elde edeceksiniz. Kullanılan cihazların kalibrasyonu, hava desteğinin kalitesi (fan) vs nedenler düşük çıkmasında etkilidir. O aracı 0 km iken teste soksaydınız muhtemelen 175 hp civarı değer çıkardı. Yaşına ve km.sine bakarak çıkmasını muhtemel bulduğum değer 160-170 arası olması gerekirdi diyorum.

Kahraman Karaçoban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevaplariniz için teşekkürler ölçümü nazil yaptılar bilmiyorum o kadar anlamıyorum benim kafamda takilan acaba arac kötü kullanım sonucu motor zarar mi gördü acaba Ford servisine sordum o kadar beygir düşüşü olsa Ariza lambaları yanar motor kendini kapatir dedi geç yazdim zira il dişi göreve çiktim imkan yok kusura bakmayin sağolun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Esp,Tcs gibi sistemler devre dışı kalıyor dynoda. Dolayısı ile güç kısıtlanıyor. Ki bu dyno testleri fazla abartılıyor. Aktarma organlarındaki kayıpları nasıl ölçebiliyor? Mtx75 ile mmt6 şanzımanların kayıpları oldukça farklı. Neye göre hesaplıyorlar bu kayıpları ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Esp,Tcs gibi sistemler devre dışı kalıyor dynoda. Dolayısı ile güç kısıtlanıyor. Ki bu dyno testleri fazla abartılıyor. Aktarma organlarındaki kayıpları nasıl ölçebiliyor? Mtx75 ile mmt6 şanzımanların kayıpları oldukça farklı. Neye göre hesaplıyorlar bu kayıpları ?

Ne alaka?

ESP ve TCS devrede iken güç kısıtlanıyor, devre dışı kalması iyi bir şey.

Ayrıca kaygan bir zeminde ani hızlanmalar yok ki dyno ölçümünde.

Sonuçta tekerlek giderek artan bir hızla merdaneyi çeviriyor. 

 

Volan çıkışı ile tekerlekteki güç arasındaki fark yazılımda marka ve modele göre belirlenmiş bir katsayı ile çarpılarak gideriliyor.

Tabii gerek dyno üreticisinin gerekse kullanıcısının bu konuda ne ölçüde çaba gösterdiği, sistemlerini ne kadar hassas ve güncel tuttuğu tartışılabilir. 

 

Bence dyno değerlendirmesi, hele ki sistemine ne kadar özen gösterdiği belirsiz bir kuruluşun elinde ise, bir aracın fabrika verilerinden sapmasını değerlendirmek için kıstas olmamalı.

Yararı daha çok güç artımına yönelik değişikliklerin değerlendirilmesinde önce ve sonra kıyaslaması ile olacaktır. 

 

EB için göz ardı edilmemesi gereken bir husus da motor performansının keyfi (bu ifadeyi belirsizlik adına kullanıyorum) değişimler gösterebilmesi.

Değişik forumlarda ve özellikle Almanya'da standart motorizasyonda ön planda olan EB çokluğu nedeniyle daha belirgin olmak üzere bu konu gündeme geliyor.

Ben genelde güç değerlendirmesinde k.çımın hassasiyetine güvenirim ve günden güne aracın değişkenlik gösterdiğini gözlemlediğim çok olmuştur.

Tabii değişimler iyiden çok iyiye, ve hatta bazen aracı yeni yıkatmışsam mükemmele doğru olabiliyor. :)

 

Tabii EB motorlar ilk geldiğinde ilk kullananlar güç zaafından bahsedip acaba bize 182 PS diyerek 150 PS'lik motorları mı yutturuyorlar diye eleştiride bile bulunmuştu.

 

Dağıttım konuyu iyicene... :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ne alaka? ESP ve TCS devrede iken güç kısıtlanıyor, devre dışı kalması iyi bir şey. Ayrıca kaygan bir zeminde ani hızlanmalar yok ki dyno ölçümünde. Sonuçta tekerlek giderek artan bir hızla merdaneyi çeviriyor.

 

Araç geçici arıza olarak görüyor sistemlerin devre dışı kalmasını. Bu yüzden %10 blokaj koyuyor diye biliyorum. Bu yüzden beygir düşük çıkıyor. Ben satarken alıcı arkadaşta dynoya soktu. 115 beygirlik araba 102 beygir mi ne çıktı. Ki bendeki araç diğer f3 1.6 tdci 115 liklere göre daha iyi ivmeleniyordu.Nedenini sorunca dynocu arkadaşa, ''esp arızays geçiyor %10 blokaj yapıyor'' dedi.


Volan çıkışı ile tekerlekteki güç arasındaki fark yazılımda marka ve modele göre belirlenmiş bir katsayı ile çarpılarak gideriliyor. Tabii gerek dyno üreticisinin gerekse kullanıcısının bu konuda ne ölçüde çaba gösterdiği, sistemlerini ne kadar hassas ve güncel tuttuğu tartışılabilir

 

Tartışmaya gerek yok :D Kimsenin hesapladığını sanmıyorum. Ki araçtan araca debriyaj kaçırması farklıdır en basitinden.


Ben hiç dynoya sokmuyorum. Kaporta boya incelemesi + aracın altını kaldırıp inceliyorum+ elektronik aksam kontrolü yapıyorum mesela city safety gibi+ 100 km ile giderken dip fren yapıpı abs ye bakıyorum, astronomik sesler en çok frende belli ediyor kendini :) Tabiki dip gaz ile ara hızlanmalarıda inceliyorum. Motor kulakları,tampon klipsleri,radyatör etiketi gibi unsurlara da dikkat ediyorum. Kilometre ile ilgili sıkıntı hissedersem egr valfini söktürüyorum :)


Lastik tarihleri,cam tarihleri, klima durum kontrolü,direksiyon airbag sökme yerlerine bakıp daha önceden oynanma tespiti gibi tespitleride yapıyorum.

 

Şimdiye kadar kazık yemedim :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ustanı yanında götürüyorsun yani :)

 

Altını kaldırmak için lift olan bir tamirhanee ihtiyaç duyuyorum. Birde eğer kilometreden şüpheli isem egr'yi söktürüyorum. Diğer şeyler bende :) Elcometer aldım, alüminyum dahil ölçüyor. Arkadaş çevrem yuh ne gerek var dedi ama 1300 liraya aldığım cihaz beni büyük kazık yemekten kurtarıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.