Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Lastik Basinci


Osman Türkol

Soru

Arkadaşlar hepinize iyi akşamlar,öncelikle konu var mı?Tam bakamadım ama araçlarımızın lastik basınçları fabrika çıkış ayarı 45 psi imiş.Neden derseniz beklediği yerde inerse araç janta oturmasın diye.Nasıl öğrendim,Cumartesi aracın lastiğine sunta vidası girmiş bugün inmeye başlayınca lastikçiye gittim.Lastikçiye dedim ki tamir yaparken janta dikkat edelim de zedelenmesin deyince - Abi sıfır mı? aldın dedi -Evet dedim. O zaman lastik havalarını kontrol edelim dedi. Havalar 45 psi çıktı ve normal 34 psi ya çektik ve lastik sesi biraz daha azaldı.Konfor daha da arttı.Bilginize... Bilmeyenler için paylaşmak istedim.Hepinize kazasız günler dilerim 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ideal basinc degerleri kapi icerisinde yazmaktadir. Aracinizin yuk ve doluluk oranina gore ayarlamalisiniz. Aracimda her zaman 36psi kullaniyorum.

bu ne yaman çelişki :)

hem ideal değerler yazıyor diyorsunuz hemde 36 kullanıyorum diyorsunuz

açtım baktım normal yükte 31, tam yükte 35-41 :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar günaydın,hava basıncı fazla olan lastik titreşimleri azaltmadan diğer parçalara iletir.Ben ayarlıdır diye düşündüğüm için bakmadım yoksa sürekli kontrol eder uygun basınçta olmasını sağlarım.Hem kendimiz için hem aracımız için en iyi si budur.Hepinize kazasız günler 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu ne yaman çelişki :)

hem ideal değerler yazıyor diyorsunuz hemde 36 kullanıyorum diyorsunuz

açtım baktım normal yükte 31, tam yükte 35-41 :)

Ozan bey olmasi gerekenler kapida yaziyor elbet ama psikolojikmi nedir lastiklere 36 hava basmayinca sanki patlak tekerle gidiyormusum araba cekmiyor gibime geliyor bu yuzden ben hep 36 basiyorum dezavantaji varmi bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben de 31 yerine 32 basıyorum acık az yaksın diye bu da benim psikojenik sınırım herhal, :)

 

ama tekerlere havayı lastikler soğuk iken basmak lazım, malum ısı ile basınç değeri artar, ısınık iken basılan değer lastikler soğuduğunda, düşecektir. aslında bu mantıkla soğuk lastiğe 31 hava, lastik ısındığında bu değer yükselmiş olacak, yani benim yaptığım şey de çok anlamlı olmayabilir; 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Lastik basıncı aracın ve lastik üreticisinin belirlediği standartlarda olmalı. Bu standartlar lastik üreticilerinin web sitelerinde ve arabanızın şöför kapısının içerisinde bil fiil yazar.

 

 

Bu muazzam konununda en az 3 sayfa tartışılacağını düşünüyorum. Hatta boş bir zamanımda sibop kapağını ele alan ve en az bunun gibi muazzam tartışmalar yaratacak bir başlık açmayı planlıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Servet Özkan'e gıcıklık olsun diye yazacağım işte...

İdeal basınç diye bir şey yoktur.

Çünkü kullanım özellikleri, yol şartları ve beklentiler farklı basınçlara yönlendirebilir.

Kapı içlerinde ve kullanım kılavuzunda verilen değerler de önerilen değerlerdir.

Uyulması zorunlu değildir.

Öncelikle aşırı değerlerden kaçınmak gerekir, burada kast ettiğim belli yük şartları için fabrika önerilerinin yaklaşık %15 altı ve üstüdür. Yani önerilen 31 Psi ise 27 altına ve 36 üstüne ayarlamak belli olumsuzlukları da beraberinde getirir. 

Örneğin aşınma durumu:

wear_patterns.jpg

 

Lastik basınçları neyi etkiler:

1. Sürüş konforu

2. Direksiyon hissi

3. Yol tutuş

4. Yakıt tüketimi

5. Lastik ömrü

Önerilen değerler bunlar arasında dengeyi gözetir. 

Söz gelimi yakıt ekonomisi düşünüyorsanız, keskin direksiyon hissi hoşunuza gidiyorsa, yol tutuşta bir nebze düzelme istiyorsanız ve uzun yola çıkacaksanız (artan lastik ısısı) normal değerlerin %10 üstüne çıkabilirsiniz. Tek kaybınız bir miktar konfor olur.

Ya da aracın yol tutuş özelliklerini değiştirmek istiyorsanız, ki önermem, ön arka aks arasındaki basınçları farklı tutabilirsiniz, prensipte düşük olan önce kayar.

Lastik kullanımında performansı etkileyen ve pek bilinmeyen ya da pek sözü edilmeyen önemli bir faktör de ısıdır. Isınan lastik daha çabuk aşınır ve tutunma özellikleri bozulabilir. Yüksek viraj hızları lastiklerin yanak burulmasını dolayısı ile ısı oluşumunu arttırır. Bu durumda yüksek hava basıncı burulma direncini arttıracağından olumlu etki gösterebilir.

Sonuçta lastik havasını %10'a kadar artırırsanız yukarıda saydığım maddelerden 1 olumsuz, diğerleri olumlu etkilenir; düşürürseniz 1 olumlu, diğerleri olumsuz etkilenir.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.