Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

30000 Km De Biten Disk Ve Balata


onur karadağ

Soru

aracımı sabah servise götürdüm izmirde.

ve bana disk ve balatanın bittiği için geri dönüş yaptılar.

disk 380 tl+kdv

balata 150 tl+kdv

dışarda aldığım yine orjinal fiyatların neredeyse 2 katı.

er-ol dan fiyat aldım

200 tl ye

120 tl

 

bize er-ol otomotivin indirimi varmı bu arada halen?


çok erken değilmi balata ve diskin bitmesi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

30.000 km balataların bitmesi için çok ta erken değil, genelde de 30.000 de değiştirin diyorlar da disk nasıl bitmiş, disk biter mi ya...

 

Düzeltme: Disk biter mi derken daha 30.000 de biter mi yani?

Serdar Eryürekli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yeni Focus'larda ön balatalar ancak 30-35.000 km dayanıyor, ancak disk için bu süre gerçekten kısa. Bitme değil de bir tür dengesizlik olabilir, sıcak disklerle suya girince yapısı biraz bozulabiliyor ve özellikle düşük hızlarda frenlemede tutma - bırakma şeklinde kendini belli ediyor bu durum. Değişim şart değil bu şartlarda, prensip olarak her ikinci balata değişiminde diskin de değişmesini hedeflemek lazım.

Sanırım ben de olsam dışarıda değişim yaptırırım bu şartlarda. Bu arada yetkili servis balata fiyatları düşmüş, iyi haber, bir ara 250-300 TL arası idi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

önceki aracım 2006 scenic idi. ön balataları 2 kere değiştirdim. ilki 40bin km , ikincisi ise 65bin km.deydi. Diski hiç değiştirmedim. servisin bana dediğine göre dik 3 balatada bir değişir genellikle şeklindeydi.

 

şuan ki focusum 26bin km de ve balatalarla alakalı bir sıkıntı yok. ancak bahsedilen değişim rakamları bana çok ilginç geliyor. 30 binlerde balata değişimi ilginç gerçekten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar aracımızda dinamik tork kontrolü diye bir sistem var bildiğiniz üzere. ön balataların çabuk bitmesi bundan. disklerin bitmesi ise biten balatanın sert tabanın diske zarar vermesi. geçen bu sitede arkadaş disklerin fotoğrafını da koymuştu. Buradan çıkardığım sonuç :fikir: araba 30 bin olmadan servise götürüp balataları değişmek ve disk masrafından kurtulmak. :smiley2k:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar aracımızda dinamik tork kontrolü diye bir sistem var bildiğiniz üzere. ön balataların çabuk bitmesi bundan. disklerin bitmesi ise biten balatanın sert tabanın diske zarar vermesi. geçen bu sitede arkadaş disklerin fotoğrafını da koymuştu. Buradan çıkardığım sonuç :fikir: araba 30 bin olmadan servise götürüp balataları değişmek ve disk masrafından kurtulmak. :smiley2k:

İlkine katılamıyorum.

DTC öncelikle motorun torkunu düşürerek, yetmezse patinaja düşen lastiğe hafif frenleme yaparak devreye giriyor, ayrıca ESP'de fren balatalarını yeri geldiğinde kullanıyor.

Ancak bu süreç toplam fren yapma süresi içerisinde ihmal edilebilecek düzeyde. Günde 40-60 dakika araba kullanıyorsam DTC belki bir - belki iki defa devreye giriyor, ama sürekli fren yaparak seyir halinde oluyoruz trafikte. 

İkincisi yerinde bir uyarı, balata ömrünün 30.000 km/2.bakım gibi olduğunu unutmamak ve disk masrafından kurtulmak için zamanında değiştirmek kötü bir fikir değil. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçen ben kırmızı lambada el frenini çekmişim, hatırlamıyorum, :) yeşil yandı 1 e taktım gaza bastım araba zorla kalkınca gaza dahada bastım araba gitti, debriyaja basınca 2 ye taktım, araba yığıldı kaldı, allah allah diyorum, bir daha 1 e aynı işlem..yine yığıldı..eyvah dedim araba ayvayı yedi..ekranda el freni çekili uyarısı gördüm..sesli uyarıp uyarmadığını, uyarıyı ilk andan yapıp yapmadığınıda hatırlamıyorum.. iyi ki arkadan gelenler yürüdü araba diye gaza basıp arkadan vurmadılar..herhalde hiç bir aksama sorun çıkarmadı bu durum..

 

disklerin bitmesi şaşılacak şey, belirtildiği gibi sıcak diske soğuk değmediyse bu km de bitmez..ama bilinmez bu yeni arabalar. kimbilir nasıl imal ettiler.birde pabucun biri diğerinden az önce bittiyse sizde fark etmediyseniz dengesiz frenlemede yapmış olabilir. diskin bir yüzeyi fazla aşınmış olabilir yani..benim ki varsayım..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Garip geldi bana.

Şu anda 2009 model C4 kullanıyorum ve araç 55 bin km'de.

Üzerinde ki balatalar da diskler de orijinal hala !

3 ay önceydi sanırım.Değişeyim diye götürdüğümde usta kontrol ettikten sonra "henüz gerek yok" dedi.

Kullanımda da sorun yok,frenlerin maşaallahı var.

Eşimin acemiliğini attığı araç olmasına rağmen !

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Garip geldi bana.

Şu anda 2009 model C4 kullanıyorum ve araç 55 bin km'de.

Üzerinde ki balatalar da diskler de orijinal hala !

3 ay önceydi sanırım.Değişeyim diye götürdüğümde usta kontrol ettikten sonra "henüz gerek yok" dedi.

Kullanımda da sorun yok,frenlerin maşaallahı var.

Eşimin acemiliğini attığı araç olmasına rağmen !

 

Abi bizim arabada (f2) aynı şekilde ama yeni araçlar farklı misal bizim s40 da f3 gibi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.